Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Saako muut oireita ilmanlaadusta nyt?

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   20.3.25 14:27:59

Aivastuttaa, yskittää, väsyttää ja nenä ja silmät vuotaa jos lähtee ulos.. Olen perusterve kolmekymppinen.

Onko taas kaukokulkeumaa vai miten on sekä lapissa että kaakossa molemmissa noin surkea ilmanlaadun tilanne?

Re: Saako muut oireita ilmanlaadusta nyt?

Lähettäjä: niisku 
Päivämäärä:   20.3.25 14:36:13

Keväiset alllergiat ainakin oireilee nyt

Lähettäjä: Veeras 
Päivämäärä:   20.3.25 14:36:22

Tampereella ainakin katupölyä on viimeiset pari vko leijaillut tosi paljon ilmassa. Tuulisella kelillä näkee, kun oikein isoja pölläyksiä pölyä lentää tuulen mukana :( Eli ei todellakaan ihme, että oireilee ihmiset siitäkin. Norkko.fi näyttää, että lepän kukinta on maan eteläosissa käynnissä ja vähän myös pähkinän siitepölyä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.3.25 14:55:18

Katupöly. Pajukin kukkii ainakin täällä etelässä.

Lähettäjä: ....... 
Päivämäärä:   20.3.25 17:32:18

Katupöly.

Lähettäjä: Ei 
Päivämäärä:   20.3.25 18:08:16

Ei oireita, kun täällä maalla ei ole katupölyä

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   20.3.25 18:33:04

Kadut on monessa paikassa juuri sulaneet ja lisäksi tuulee ja aurinko paista, että silmät vetistää vähemmästäkin.

Päivämäärä:   20.3.25 18:56:00

En ole ikinä saanut oireita.

Lähettäjä: täti 
Päivämäärä:   21.3.25 08:47:07

Mulla ei pitäis olla allergioita ja asun ”maaseudulla”, mutta silmät on kuivat, kurkussa tuntuu ikävälle, nenä ihan tukossa jne. Kyllä huomaa että on kevät ja allergiakausi.

Lähettäjä: Battery 
Päivämäärä:   21.3.25 08:56:51

Muutin jokunen vuonna sisämaasta lähemmäs rannikkoa ja ensimmäistä kertaa elämässäni puhkesi samalla keväiset allergiaoireet. En ole vielä varma mihin tarkkaan ottaen aina näin keväisin reagoin, mutta selkeästi joku erilainen kasvi täällä on joka minua ärsyttää. Ilman lääkkeitä en pärjäisi.
Katupölyyn taas en itse reagoi onneksi mitenkään, mutta voin kuvitella sen tuskailun mitö sekä siitepölyihin että katupölyihin reagoivat nyt kokevat.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   21.3.25 08:57:48

Allergiakausi on alkanut ja kaupungissa lisäksi katupöly. Ens viikolla kai tulee vettä ihan urakalla niin ainakin ne vähenee.

Päivämäärä:   21.3.25 10:19:04

Mulla on ollut muutaman viikon outoja allergiaoireita jotka alkaa iltapäivällä ja kestää koko yön. Ei ole ennen ollut tämmöistä.

Katupöly ei voi olla kyseessä kun 150 km napapiiristä ylöspäin ja kadut ovat aivan lumessa ja jäässä. Kevät muutenkin alkaa täällä myöhemmin kuin 700 km etelämpänä, mistä olen lähtöisin.

Lähettäjä: Kake 
Päivämäärä:   21.3.25 10:43:32

Just paikallaan vehkeitä,kun alkoi oireet.Eikun Mäntykaalle Kittilään ja syksymmällä takas Helpottanut oloa kun kolmas vuosi mahdollinen kiitos somen ja pienen eläkkeen

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.