Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Microblading kulmiin?

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   20.3.25 14:04:39

Kannattaako? Minulla kulmakarvoja ei käytännössä ollenkaan, ne pari mitä on, on ihon värisiä. Eli jos en meikkaa, ei kulmakarvoja. Mietin siis microblading kulmia, semmoisia luonnollisia, yksittäisiä karvoja. Ei siis paksuja, näyttäviä. Ovatko toimivat tämmöisessä tilanteessa?

Re: Microblading kulmiin?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.3.25 14:10:50

Kannattaa kunhan etsii kunnon tekijän. Vertailee asiakkaiden kokemuksia ja käy läpi kuvia tehdyistä kulmista. Helpottaa meikkaamista huomattavasti. Mun kaverilla on alopecia, eikä kasva kulmakarvat, hänellä on hyvin luonnollisen näköiset kulmat tällä. Olen itsekin ottanut kohtiin, joissa ei kasva karvoja.

Lähettäjä: Viiva 
Päivämäärä:   20.3.25 14:19:03

Minulla on ehkä viisi vuotta sitten laitetut microbladingit. En jaksanut käydä alun jälkeen vahvistamassa, joten enää jämät jäljellä. Vaikka on vain jämät niin näyttää siltä, että omistan kulmat. Ennen näitä näytin ilman meikkausta kulmattomalta :D väri on muuttunut vähän turhan punertavaksi, mutta ei häiritse vielä liikaa. Aluksi oli kivat "tarkat karvat", mutta sitten jotenkin ehkä se väri vähän levisi?

Nykyään värjään omat haituvat. Väri kestää kivasti pari viikkoa ja ilme paranee. En saa meikata töihin, joten on kiva piriste.

Lähettäjä: Q 
Päivämäärä:   20.3.25 15:17:27

Kestopigmentointi on nykyaikaisempi ja ihoystävällisempi tapa. Microblading rikkoo ihoa liikaa ja väri leviää ja huonot värit alkaa punertaa. Maailmalla sitä ei ilmeisesti enää edes oikein tehdä, mutta Suomi tulee niin jäljessä kauneustrendeissä.

Tampereelta on ainakin heti suositella pigmentointien tekijäksi Studio Bling/Heidi. Käyn itse hänellä parin tunnin ajomatkan päästä, meilläpäin ei ainakaan kukaan osaa noin hyvää jälkeä tehdä ja valtaosin täällä kaikki tarjoaa vaan microbladingia.

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   20.3.25 15:47:13

"Kestopigmentointi on nykyaikaisempi ja ihoystävällisempi tapa. Microblading rikkoo ihoa liikaa ja väri leviää ja huonot värit alkaa punertaa. Maailmalla sitä ei ilmeisesti enää edes oikein tehdä, mutta Suomi tulee niin jäljessä kauneustrendeissä.

Tampereelta on ainakin heti suositella pigmentointien tekijäksi Studio Bling/Heidi. Käyn itse hänellä parin tunnin ajomatkan päästä, meilläpäin ei ainakaan kukaan osaa noin hyvää jälkeä tehdä ja valtaosin täällä kaikki tarjoaa vaan microbladingia."

- Olin tulossa kehumaan ihan samaa tekijää ja kestopigmentointia!!

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   20.3.25 16:09:29

Olen miettinyt tätä myös, mutta pelottaa juuri värin leviäminen tai sävyn muuttuminen.

Eikö kestopigmentöinnillä tule usein vielä meikatumman näköiset kulmat, kuin microbladingilla? Ja tämä taitaa pysyä jopa vuosia? Kuulostaa hyvältä mutta samalla pelottavalta - jos kulmista tuleekin rumat, niin siinähän sitten kärsit monta vuotta :D

Päivämäärä:   20.3.25 16:43:56

Katso instasta Heidi / Studio Bling, siellä on paljon tietoa, kuvia kulmista ja tekniikasta jne. On joka euron arvoinen.

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   20.3.25 17:47:05

Onko Turusta suositella ketään tekijää?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.3.25 17:59:22

Aika läpinäkyvää markkinointia.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   20.3.25 18:04:04

Ota mieluummin puuterikulmat

Päivämäärä:   20.3.25 19:19:17

"Olen miettinyt tätä myös, mutta pelottaa juuri värin leviäminen tai sävyn muuttuminen.

Eikö kestopigmentöinnillä tule usein vielä meikatumman näköiset kulmat, kuin microbladingilla? Ja tämä taitaa pysyä jopa vuosia? Kuulostaa hyvältä mutta samalla pelottavalta - jos kulmista tuleekin rumat, niin siinähän sitten kärsit monta vuotta :D"

- Tämä pigmentointi nimenomaan ei leviä ja laadukkaat värit vaan haalenee eikä vaihda väriä. Noin vuosi on kuulemma normaali väli ylläpitää eli jos ei haluaisi ylläpitää, ne vaan haalistuisi pois. Mulla on itellä tosi tosi luonnollinen look, en halunnut meikatun näköisiä vaan paremman meikittömän lookin ja se kyllä onnistui. Eli saa tehtyä luonnollista ja näyttävämpää.

"Ota mieluummin puuterikulmat"
- Tolla pigmentoinnilla nimenomaan tehdään sitä puuteritekniikkaa. Karvatekniikka kai onnistuu myös, mutta itsellä on niin paljon omaa karvaa, että mulla on puuteritekniikalla tehty tosiaan vaan parempaa meikitöntä lookkia. Meikkaan siis kulmat edelleen normaalisti ja siksi olikin hankala löytää tekijä, jonka jäljiltä ei näytä Angry Birdsiltä ja että saan meikata normisti edelleen. Meikitön look kaipasi vaan piristystä.

"Aika läpinäkyvää markkinointia."
- Heh, Heidi ei taida hevosihminen olla, en tiedä. Joka tapauksessa, hänen ainoa huono puoli on, että kalenteri on täynnä jo kuukausia etukäteen, että en jaksa uskoa et tarvii Hötölässä mainostaa :D Täällä nyt kysyttiin tekijöitä ja hän on varmasti yksi Suomen parhaita niin eihän se ihme ole, jos tyytyväisiä asiakkaita jopa Hötölästäläkin löytyy.

A: Jep, joka euron arvoinen todellakin!

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   20.3.25 19:27:50

Mä kävin ottamassa kestopigmentoinnit joskus vuosia sitten. Tuli ihan täydellinen muoto, tehtiin sellaisia karvoja. Harmi vaan, että ne eivät pysyneet. Kävin vahvistamassa kaksi kertaa. Kyllä harmitti. Sitten kävin microbladingissa, ajattelin että kokeillaan nyt, pakko tietää pysyisikö ne paremmin vaikka kaikkialla sanottiin, että microblading on nimenomaan se kevyempi vaihtoehto kestopigmentoinnille. No, ihme kyllä pysyi! Tehtiin myös karvatekniikalla. Ehkä vaikutti se, että tekijä kielsi rasvaamasta niitä, koska ihoni on rasvoittuva. Ehkä se oli se syy? No, kävin sitten vielä vahvistuksessa, joka kuului hintaa ja sitten jonkin ajan päästä vielä uudelleen (ehkä vuosi jälkeen?). Viimeisimmästä käynnistä on nyt kuusi vuotta ja yhä vaan microbladingit näkyy kivasti. Onhan ne varmasti haalistuneet, mutta on kumminkin. Mä laitan omiin tummiin kulmiini kulmageeliä. Joskus näkee niitä, joiden microblading paistaa oikein omien valkosten haivenien alta. Suosittelen siis ehdottomasti värjäämään niitä omia kulmakarvoja niin se on paljon luonnollisemman näköistä.

Päivämäärä:   20.3.25 19:33:04

"kaikkialla sanottiin, että microblading on nimenomaan se kevyempi vaihtoehto kestopigmentoinnille."

Siis just päinvastoin. Microblading nimenomaan pysyy, koska siinä rikotaan ihoa aika reilusti. Kestopigmentointi vaatii säännöllisen ylläpidon eikä jää ihoon loppuelämäksi. Ja tästä syystä ne vihkoon menneet microbladingit on aika ikävät.

Lähettäjä: Ö 
Päivämäärä:   20.3.25 20:29:40

Siihen sit vaikuttaa myös oman ihon laatu. Öljyiselle iholle ei microblading sovi vaan väri leviää eikä pysy kauniina.

Päivämäärä:   21.3.25 05:15:25

Läpinäkyvää markkinointia joo, jos tyytyväiset asiakkaat kehuu. :D Itse olin saanut kolmelta ihmiseltä Heidi / Studio Blingistä suositukset, joten menin sinne eikä tarvinnut katua.

Mulla ei omia kulmakarvoja ole ''oikeastaan yhtään'', toisessa kulmassa vähän, toinen on aika karvaton. Tuli niin luonnollisen näköiset puuteritekniikalla.

Tosiaan hänellä on kalenteri 2 kk eteenpäin aivan täynnä aina. Ehkä sekin kertoo jotain. Myös pitkien ajomatkojen päästä ihmiset tulee hänen vastaanotolleen.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   21.3.25 07:34:38

Minulle kyllä kerrottiin juuri päinvastoin että nuo puuterikulmat/kestopigmentointi pysyy paljon kauemmin kuin microblading.

Päivämäärä:   21.3.25 08:27:46

Kestopigmentointi pysyy hyvänä 1-3 vuotta, kunnes haalistuu ja kannattaa tehdä vahvistus / uudet kulmat riippuen tilanteesta. Kestopigmentointi / puuterikulmat ei leviä.

Päivämäärä:   21.3.25 09:32:14

"Minulle kyllä kerrottiin juuri päinvastoin että nuo puuterikulmat/kestopigmentointi pysyy paljon kauemmin kuin microblading."

- Microblading tehdään viiltämällä ihoon käsin ja yleensä valitettavasti liian syvälle ja siksi siitä on hankala päästä myös eroon. Eli se riippuu täysin tekijän osaamisesta (mitä Suomessa ei tunnu juurikaan olevan), että osaako painaa tarpeeksi vähän. Pigmentoinnissa kone tekee työn, siinä mielessä vaaraa liian syvälle menevästä väristä ei ymmärtääkseni ole. Koska microblading tehdään käsin, ja jos siinä käyttää liikaa voimaa, iho menee tosiaan rikki ja myös arpeutuu.

Microblading on myös kaikkien tuttujen mukaan joilla se on, todella kivuliasta laittaa. Eli todennäköisesti heille on tehty viillot liian syvälle. Valtaosalla on iho arpeutunut kulmista, väri levinnyt eivätkä ole tyytyväisiä. Ja kun väri on viety liian syvälle, niin sielä pysyy.

Valtaosalla tämän maan tekijöistä ei ole myöskään yhtään esteettistä silmää. Liian pitkiä, palkkimaisia, jyrkkärajaisia ja tummia kulmia. Eli oli se sitten microblading tai pigmentointi, niin valitse tekijä huolella. Huonosti tehtyjä kulmia poistetaan valtavasti ja siinä pn iso työ.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   21.3.25 09:49:31

Onko suosituksia kestopigmentoijasta Helsingin seudulta?

Päivämäärä:   21.3.25 09:56:19

Olin just tulossa vielä lisäämään, että ainoa toinen nimi jonka uskaltaisin antaa omat kulmat tehdä on Suvi Tiilikainen (myös hänen työntekijänsä, olikohan joku Sini?) ja hän on Helsingissä. Hän tekee ymmärtääkseni molempia, sekä pigmentointia että microbladingia käsin, mutta tosi kauniita ja luonnollisia lopputuloksia on kuvissa.

Eli omakohtaista kokemusta ei Suvista ole, mutta suosittelen katsomaan hänenkin instan.

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   21.3.25 12:19:18

Itselläni oli ensin microblanding ja sitten puuterikulmat.
Ensimmäiset pysyi 5 vuotta. On ensin ihanat, mutta sitten viivat puuroutuvat. Se on totta että niitä ei enää edes suositella, eli suosittelen ottamaan puuterikulmat :)

Taitavat tekijä tekee luonnolliset, ja osaa tehdä muodon niin että se sopii ja liftaa kasvoja. Itselläni ajan kulun huomaasi lähinnä siitä että väri muuttui kulmissa hieman viileämmäksi, muoto ja vahvuus pysyi samana.

En voi enempää suositella BSN beauty Suvia Orimattilasta, tekee myös Espoossa KL Beauty. Kivenkova ammattilainen, joka osaa katsoa asiakkaan mukaan mikä sopii. Itse esim olen tyyliltäni aika luonnollinen, en juurikaan meikkaa tai laittaudu.

Lähettäjä: Taina 
Päivämäärä:   21.3.25 17:55:06

Tekeekö joku taitava kestopigmentointeja Kuopion alueella? Suosituksia kiitos.

Lähettäjä: yesoo 
Päivämäärä:   21.3.25 20:54:05

Lähettäjä: Taina
Päivämäärä: 21.3.25 17:55:06

Tekeekö joku taitava kestopigmentointeja Kuopion alueella? Suositus?

kiinnostaa kovin myös. myös hinnat???

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.