Lähettäjä: sanoitus
Päivämäärä: 20.3.25 07:36:10
Tää liittyy tällä hetkellä trendaavaan asiaan "rakkauden kielistä" eli eri tavoista ilmaista tunteita parisuhteissa. Olen nyt eka kertaa ikinä tekemisissä sellaisen miehen kanssa, joka sitkeästi välttää ilmaisemasta sanallisesti mitään positiivista tunnetta. Aiemmin miehet on olleet ehkä vähän kömpelöitä sanoituksen kanssa mutta kyllä heistä on jonkinlainen "tykkään susta" irronnut tai joku muu ilmaus, millä sanallisesti vahvistetaan suhdetta.
Nyt on sitten lähemmäs vuosi takana suhteen kehittelyä sellaiseen mieheen, joka ei ole tähän mennessä kertaakaan sanonut tykkäävänsä, saati rakastavansa, ei halua määritellä suhdetta "seurusteluksi", välttää kaikkia ilmaisuja mitkä liittyisivät sitoutumiseen jne. Saattaa sanoa "rakas" ja kehuu sujuvasti ulkonäköä ja vaatteita jne ilmaisee seksuaalista kiinnostusta jne mutta kaikki romanttiseen tunteen ilmaisuun liittyvä sanoitus puuttuu.
Kuitenkin mies pitää yhteyttä todella aktiivisesti, viestittelee pitkin päivää vaikka olisi kuinka kiireinen, hankkii lahjoja, tuo tuliaisia, huomioi todella hyvin jos minulla on huonompi päivä tai olen kipeänä, tekee palveluksia, yrittää ratkaista käytännön ongelmia mun elämässä, tekee suunnitelmia tulevaisuuteen niin että minä olen niissä mukana jne jne.
Eli kaikki teot ja käytännön toiminta on kuin unelmapoikaystävällä. Ja ollaan siis monogamisesti pari, ei ole mitään oheissäätöä kummallakaan, se on 100% varma. Mulla on välillä tosi hämmentynyt olo tän kaiken keskellä. Mulla on sellainen olo, että mä aiheutan miehelle painetta ja stressiä sillä että mä odotan tunteiden sanoittamista. Ja se varmaan vaikeuttaa sanallista ilmaisua entisestään. Miten tällaisen miehen kanssa kannattaisi toimia? Onko kohtalotovereita?
|