Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miten oppia: mies ei ilmaise tunteita puhumalla?

Lähettäjä: sanoitus 
Päivämäärä:   20.3.25 07:36:10

Tää liittyy tällä hetkellä trendaavaan asiaan "rakkauden kielistä" eli eri tavoista ilmaista tunteita parisuhteissa. Olen nyt eka kertaa ikinä tekemisissä sellaisen miehen kanssa, joka sitkeästi välttää ilmaisemasta sanallisesti mitään positiivista tunnetta. Aiemmin miehet on olleet ehkä vähän kömpelöitä sanoituksen kanssa mutta kyllä heistä on jonkinlainen "tykkään susta" irronnut tai joku muu ilmaus, millä sanallisesti vahvistetaan suhdetta.

Nyt on sitten lähemmäs vuosi takana suhteen kehittelyä sellaiseen mieheen, joka ei ole tähän mennessä kertaakaan sanonut tykkäävänsä, saati rakastavansa, ei halua määritellä suhdetta "seurusteluksi", välttää kaikkia ilmaisuja mitkä liittyisivät sitoutumiseen jne. Saattaa sanoa "rakas" ja kehuu sujuvasti ulkonäköä ja vaatteita jne ilmaisee seksuaalista kiinnostusta jne mutta kaikki romanttiseen tunteen ilmaisuun liittyvä sanoitus puuttuu.

Kuitenkin mies pitää yhteyttä todella aktiivisesti, viestittelee pitkin päivää vaikka olisi kuinka kiireinen, hankkii lahjoja, tuo tuliaisia, huomioi todella hyvin jos minulla on huonompi päivä tai olen kipeänä, tekee palveluksia, yrittää ratkaista käytännön ongelmia mun elämässä, tekee suunnitelmia tulevaisuuteen niin että minä olen niissä mukana jne jne.

Eli kaikki teot ja käytännön toiminta on kuin unelmapoikaystävällä. Ja ollaan siis monogamisesti pari, ei ole mitään oheissäätöä kummallakaan, se on 100% varma. Mulla on välillä tosi hämmentynyt olo tän kaiken keskellä. Mulla on sellainen olo, että mä aiheutan miehelle painetta ja stressiä sillä että mä odotan tunteiden sanoittamista. Ja se varmaan vaikeuttaa sanallista ilmaisua entisestään. Miten tällaisen miehen kanssa kannattaisi toimia? Onko kohtalotovereita?

Re: Miten oppia: mies ei ilmaise tunteita puhumalla?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.3.25 07:51:26

"ei halua määritellä suhdetta "seurusteluksi", välttää kaikkia ilmaisuja mitkä liittyisivät sitoutumiseen"

Haluaisitko itse määritellä suhteen seurusteluksi? Jos haluaisit, niin miten mies reagoi, jos itse aloitat keskustelun? Suostuuko mies keskustelemaan kanssasi sitoutumisesta, seurustelusta yms. edes jollakin tavalla? Jos ei, niin miettisin mahtaako perimmäinen ongelma olla sanallisessa ilmaisussa vai haluttomuudessa sitoutua. Jälkimmäinen olisi ainakin minulle suurempi ongelma.

Päivämäärä:   20.3.25 07:53:03

Mä välttelin seurustelu-sanan käyttöä sillon kun deittailin miestä, jonka kanssa oli mukavaa, mutta jonka kanssa en nähnyt tulevaisuutta. Helppo lähteä suhteesta ja vedota siihen, että mähän sanoin ettei me edes seurustella

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   20.3.25 07:57:24

Kannattaa puhua. Jos ei onnistu, ei onnistu suhdekaan. Ihmiset menevät yllättävän pitkällekin säädöissään. Toisen käytöksestä ei kannata olettaa mitään suhteen vakavuudesta.

Lähettäjä: Epika 
Päivämäärä:   20.3.25 08:00:06

Ei sun tarvi kantaa vastuuta miehen tunnetaitojen oppimisesta. Mies voi ihan itse etsiä tietoa netistä ja kirjoista. Suhteen tunneilmaisu ei ole mikään naisen vastuualue, ja tämän voit miehelle kertoa.

Päivämäärä:   20.3.25 08:00:09

Sehän tässä just outoa onkin, kun ongelma ei vaikuta olevan sitoutumisessa. Mies heittelee ilmaan varsin usein sellaisia suunnitelmia, missä selvästi ollaan yhdessä samassa tulevaisuudessa. Alussa jopa hätkähdin tätä, oltiin kuitenkin tosi alkuvaiheessa mutta mies saattoi miettiä jotain yli vuoden päästä tapahtuvia asioita, esim yhteisiä matkoja. Eli puheessa oli selvä oletus, että ollaan silloin yhdessä ja tehdään asioita yhdessä.

Mulle se on ollut tosi hämmentävää että mies voi suunnitella yhteistä lomamatkaa vuoden päähän mutta välttää sanomasta mitä tuntee minua kohtaan.

Tästä on silloin tällöin puhuttu, selittää että lämpiää hitaasti, haluaa edetä varovasti jne ja tässä on sinänsä ihan hyvät syyt hänen taustoihinsa liittyen. Mulle olisi helpompi ymmärtää tämä jos kyseessä olisi esim se, että haluaisi tapailla muita ihmisiä. Mä olen ollut avoimessa suhteessa ja se oli mulle ok. Mutta siitä ei ole kyse.

Eli siis mies käyttäytyy ja toimii ja tekee kaikki käytännön asiat sellaisella tavalla mikä viittaa 100% sitoutumiseen monogaamiseen parisuhteeseen ja vieläpä hyvin omistautuneeseen ja syvään sellaiseen, mutta sanojen tasolla välttelee ilmaisemasta mitään, mikä liittyisi rakkauden tunnustuksiin.

Lähettäjä: L 
Päivämäärä:   20.3.25 08:19:36

Kun mikään ei riitä.... Siis sullahan on mies joka on sinuun sitoutunut niin valitat kun ei se sanallisesti sitä ilmase oikein. En ymmärrä.

Lähettäjä: emppu 
Päivämäärä:   20.3.25 08:32:45

Mulla on itsellä naisena tuo sama juttu. Pitkän liiton jälkeen olen tuntenut itseni jotenkin tunnekylmäksi. En uskaltaisi sanoa kenellekään että rakastan, koska ex joskus sanoi, että en rakasta häntä. En luota tunteisiini tai en oikeastaan edes tunne niitä ihmisiä kohtaan. Eläimiä kyllä koen rakastavani.
Nykyiselle miesystävälle sanoin heti, että rakkaus ja rakastaminen ovat mulle mysteerejä, että en osaa puhua niistä. Mutta silloin sanoin että tykkään. Nyt parin vuoden suhteessa tilanne ennallaan, en ole koskaan sanonut rakastavani, eikä mieskään. Mutta teoilla osoitetaan molemmin puolin välittämistä. En oikein itsekään osaa määritellä suhdetta millään sanalla. Molempien perheet ollaan tavattu ja oltu sukujuhlissa pariskuntana, mutta mitään aikomusta esim. yhteenmuuttamisesta ei ole. Ehkä toisaalta on itsellä jotain sitoutumiskammoakin, kun se loppuelämän liitoksi ajattelemani kariutui. Ehkä vaan on jotenkin alitajuinen itsensä suojeleminen päällä niin että en uskalla antaa tunteille valtaa.

Päivämäärä:   20.3.25 08:37:06

Toisesta ihmisestä ei voi ikinä varmuudella tietää ja se onkin just pelottavaa.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   20.3.25 08:39:02

Ei ei ei. Olen itsekin ollut miehen kanssa, joka kohteli minua kaikin tavoin kuin tyttöystäväänsä ja suunnitteli myös tulevaisuutta. Ei kuitenkaan seurusteltu, kuulemma. No, ei tätä kauan kestänyt kun mies ihastui toiseen. Tuskin alun perinkään halusi kanssani mitään vakavaa.

Se on yksinkertaisesti red flag, jos sanat ja teot eivät osu yksiin. Aikuisen ihmsien pitää osata myös puhua. Se on aika tärkeä taito ihan tunteiden osoittamisen kannalta, mutta myös silloin, kun suhteessa tulee jotain ongelmia eteen (ja niitä tulee aivan varmasti).

Lähettäjä: D 
Päivämäärä:   20.3.25 08:48:38

Vaikka rakkauden kieli olisi mikä, oikeasti sitoutunut mies kyllä haluaisi sanoa seurustelevansa kanssasi. Kuten itsekin sanoit, kömpelöstikin itseään ilmaiseva mies saa itsestään sanoja irti jos vain haluaa.

Oikeasti rakastunut mies ei ottaisi sitä riskiä, että teet tulkintoja, joita nyt ilmeisesti olet tehnytkin, ja lähtisit kenties etsimään jotakuta sitoutumishaluisempaa.

Ja tässäkin on se kääntöpuoli, että jos mies puhuu paljon mutta teot eivät ole linjassa, ei oikeaa rakkautta ole silloinkaan. Silloin vain sanotaan se, mitä oletetaan toisen haluavan kuulla.

Päivämäärä:   20.3.25 08:56:12

emppu: tämä kuulostaa tutulta, saattaa olla jotain samanlaista.

L: no arvaa vaan olenko mä itsekin miettinyt tätä, tyyppi on täys unelma tekojen tasolla mutta välillä tuntuu että mä flippaan tosta sanojen puuttumisesta. Yritän ymmärtää tämän ilmiön ja toimia paremmin.

Just nää red flagit ovat tässä mulla mielessä. Mä pelkään ehkä eniten sitä että sabotoin koko jutun jos lähden painostamaan miestä, että kerro nyt, mitä sä tunnet, selitä selitä selitä, vakuuta mut pliis. Tuntuu että tässä on iso riski että se jos mikä tuhoaa koko jutun.

Mutta tää on vaan tosi hämmentävää välillä. Itsestä tuntuisi paljon helpommalta ja yksinkertaisemmalta sanoa tai kirjoittaa pari sanaa. Mutta se on sit ilmeisesti just se vaikea osuus tässä. Kaikesta muusta voi kyllä puhua ja paljon puhutaankin, mutta rakkauteen tai suhteen määrittelyyn liittyvä aihepiiri on nounou.

Lähettäjä: …. 
Päivämäärä:   20.3.25 09:01:16

Siis rakkauden kieli asiassahan pointti on se että ihmiset ilmaisee rakkautta eri tavoin eikä niistä mikään ole sen oikeampi tai väärempi tapa vaan idea on yrittää ymmärtää toisen tapaa ja luoda sen verran joustoa omaan tapaan että löydetään kompromissi jossa molemmat saavat tarvitsemansa.

Tässä on nyt kaksi täysin eri asiaa. Rakkauden kieli ja sitten sitoutuminen.

Onko kyse siis siitä että kun miehen kanssa juttelee suhteen tilasta ja tulevaisuudesta, hän ei halua vastata tai määritellä suhdetta mitenkään (sitoutuminen) vai että yleisessä puheessa hän ei jatkuvasti viljele sanoja jotka viittaavat seurusteluun mutta asiasta puhuttaessa kyllä on yhtä mieltä siitä mihin ollaan menossa (rakkauden kieli)?

Päivämäärä:   20.3.25 09:07:39

”Mä pelkään ehkä eniten sitä että sabotoin koko jutun jos lähden painostamaan miestä, että kerro nyt, mitä sä tunnet, selitä selitä selitä, vakuuta mut pliis. Tuntuu että tässä on iso riski että se jos mikä tuhoaa koko jutun.”

Asemassasi kysyisin mieheltä suoraan, että mitä hän haluaa suhteeltanne. En siis lähtisi tivaamaan toisen tunteita tai vaatimaan vakuuttamista, mutta haluaisin keskustelun tulevaisuudesta ja suhteesta. Jos ei tällaiseen keskusteluun kykene, niin sabotoiko kysymyksesi suhteenne vai osoittaako se vain, ettet ehkä saa suhteesta tarvitsemaasi? Koska vaikka kuinka olisi vaikea sanoittaa tunteita, niin tietyistä asioista on kyettävä keskustelemaan eikä tämän pitöisi olla edes sieltä vaikeimmasta päästä.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   20.3.25 09:18:52

"Just nää red flagit ovat tässä mulla mielessä. Mä pelkään ehkä eniten sitä että sabotoin koko jutun jos lähden painostamaan miestä, että kerro nyt, mitä sä tunnet, selitä selitä selitä, vakuuta mut pliis. Tuntuu että tässä on iso riski että se jos mikä tuhoaa koko jutun."

Jos suora puhe "sabotoi" teidän suhteenne, niin se ei ole ollut hyvä suhde alkuunkaan.

Tekisin kuten piste: kysyisin mieheltä suoraan, että onko hänellä tunteita ja miksi ei halua puhua seurustelusta.

Toistan itseäni: normaali aikuinen ihminen uskaltaa kyllä sanoa seurustelevansa.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   20.3.25 09:51:37

Minulla ei ole yhtään hyvää kokemusta näistä, jotka eivät voi käyttää sanaa "seurustella". Yleensä sieltä takaa löytyy sen luokan ongelmia, että suhde ei onnistu joka tapauksessa.

Tässäkin tapauksessa mies on niin solmussa, että voi kyllä suunnitella yhteistä tuleviasuutta mutta ei kykene sanomaan jotain yksittäisiä sanoja ääneen.

Päivämäärä:   20.3.25 09:59:13

Mies on todennut pariin kertaan, että teot ratkaisee, ei sanat, koska ihmiset valehtelee. Eli kyllä mä olen taipuvainen uskomaan, että tosiasiassa tunteita on olemassa ja vakaa aikomus olla ja pysyä tässä suhteessa mutta välillä mä kaipaan sitä asioiden sanallistamista.

Tässä on erikoista just se, että niin kauan kuin tuohon teemaan ei suoraan tökätä keskustelussa niin kaikki on tosi hyvin. Meillä on hauskaa, puhutaan kaikesta mahdollisesta, henkilökemiaa on vaikka kuinka, touhutaan kaikenlaista yhdessä ja mieheltä tulee hellyyttä, hoivaa, upeaa ja kokeilevaa seksiä ja ties mitä kaikkea. Periaatteessa siis 99% ajasta kaikki on tosi jees ja ihmissuhteena tämä on parempi kuin mitä olen koskaan kokenut. Paitsi että se tavanomainen tykkään susta-juttelu puuttuu.

Voi olla että toi mun termi "sabotoida" on liian raju, mutta kyllä se on ihan oikea ilmiö että jos riittävästi härnää ja tökkii toista herkkään kohtaan niin kyllä se alkaa murentaa suhdetta vaikkei alunperin olisi ollut mitään ongelmaa. Sen takia on minusta ihan hyvä olla tarkkana ettei aiheuta hässäkkää silloin kun ei ole varsinaista todellista tarvetta sellaiselle.

Päivämäärä:   20.3.25 10:00:44

Miten mies esittelee sinut muille?

Päivämäärä:   20.3.25 10:07:12

Miten mies esittelee sinut muille?

Mä en itse asiassa tiedä. Hoksasin nyt että tässä ei ole ollut sellaista tilannetta, missä oltaisiin oltu jossain paikassa ja olisi ollut tarvetta sanoa että tässä on XX, mun YY. Olen miehen lasten kanssa tekemisissä säännöllisesti ja tavannut muitakin sukulaisia, mutta missään ei ole ollut muodollista esittelyä.

Mutta kun liikutaan yhdessä ihmisten ilmoilla niin ei jää epäselväksi mikä meidän välinen tilanne on, mukavaa kun on vihdoinkin sellainen mies joka tykkää pitää kädestä ja muutenkin helliä myös julkisesti.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   20.3.25 10:19:57

Nämä "rakkauden kielet" on muuten sitten jenkkiläisen babtistipapin Gary Chapmanin itse keksimä idea eikä perustu minkäänlaiseen tutkittuun tietoon. Päinvastoin se on saanut laajaa kritiikkiä ja aihe on "debunkattu" yliopistotutkimuksenkin kautta.

En haluaisi sanoa tätä koska perinteisesti tällä palstalla aloittaja saa kritiikkiä mutta annan nyt silti kritiikkiä. Olen itse saanut kritiikkiä kun suhteessa kadotin käsityksen normaalista ja olin siitä kiitollinen.

Palaute on se, että jos sinä olet VUODEN ollut kokonaisvaltaisessa intiimissä suhteessa mieheen joka ei ole kertonut rakastavansa sinua, olet enemmän rikki kuin mies. On täysin mahdollista että teistä kahdesta mies on terve, sinä et.

On aivan normaalia että mies ottaa helpon seksin ja seuran jos helppoa seksiä ja seuraa on tarjolla. Se kertoo opportunistisesta mielestä mutta ei rikkonaisesta mielestä. Sinä sen sijaan... Mitä sinulle on tapahtunut kun sinun rajasi on niin pahasti rikottu että et vaadi itsellesi minimiäkään. Olen pahoillani. Jotain pahaa se varmasti on ollut.

Jos muutut, on mahdollista että voit muuttaa tulevaisuutesi suunnan ja alkaa rakentamaan itsellesi rajoja sekä voit alkaa pitää itseäsi edes minimin arvoisena.

Päivämäärä:   20.3.25 10:33:46

Niin, aloittaja, minkä takia sinä suostut jäämään tuollaiseen tilanteeseen, jossa mies kuitenkin osaa sanoittaa sen, ettei halua seurustella kanssasi?

Päivämäärä:   20.3.25 10:41:13

...: no sepä siinä on, kun hän EI ole sanonut noin. Tätä on tosi vaikea selittää koska en halua laittaa tähän mitään ihan sanatarkkoja lainauksia, anonymiteetti ja silleen. Mutta asian ydin on just se, että kaikki muu toiminta ja teot ja puheet ovat selkeitä sen suhteen että haluaa olla yhdessä ja on asian suhteen tosissaan. Mutta on tietyt sanat mitä välttää sanomasta.

-: minulle tää on ihan virkistävää vaihtelua, yleensä käynyt niin että miehet valehtelee ummet lammet ja höpöttää mitä sattuu tarkoittamatta koskaan mitä sanovat. Yleensä tähän on myös liittynyt käytännön teoissa yhtä sun toista ketkuilua ja sekoilua. Oman taustankin puitteissa ymmärrän ihan täysin sellaisen ajattelutavan että sanoihin on vaikea luottaa koska kuka vaan voi sanoa ihan mitä hyvänsä eikä tarkoita sillä yhtään mitään. Tai sanoo, ja sitten peruu seuraavana päivänä.

Periaatetasolla olen miehen kanssa ihan samaa mieltä siitä että teot ratkaisee. Ja ne on tässä tapauksessa aivan priimaa, mulla on kaikin puolin arvostettu ja rakastettu olo. Se vaan ilmaistaan kaikilla muilla tavoilla paitsi sanomalla suoraan, että rakastaa.

Päivämäärä:   20.3.25 10:43:13

"no sepä siinä on, kun hän EI ole sanonut noin."

Millä tavalla sitten hän on kieltäytynyt, kun olet alkanut puhua seurustelusta? Elekielellä?

Päivämäärä:   20.3.25 10:51:55

...: esim. "jatketaan tutustumista". Eli haluaa jatkaa tapaamisia, niihin tulee koko ajan lisää syvyyttä ja uusia tasoja, mutta hänelle se on vielä tutustumista uuteen ihmiseen.

Mulla on ollut aiemmin täysin päinvastainen tilanne, eksän kanssa alettiin seurustella noin kolmen vuorokauden tuntemisen jälkeen, sekään ei ollut erityisen fiksua.

Mutta jos nyt joku miettii että mitä mä tästä saan niin ihan jo pelkästään taivaallinen seksi on tosi tervetullut asia mun elämässä. Mulla ei sinänsä ole mitään tarvetta kiirehtiä tässä, jos tää juttu joskus kariutuu niin sitten kariutuu. Yritän vaan miettiä miten osaisin olla vähän rennompi asian suhteen. Tää on sinänsä niin hassua, mies kohtelee mua kuin kuningatarta. En halua pilata tätä sillä että vonkaan, marisen, kitisen ja rähjään siksi etten saa jotain tiettyä sanaa miehestä ulos.

Päivämäärä:   20.3.25 11:10:13

Onko kuitenkin perimmäinen syy siinä, että sinä et tiedä missä tämä suhde menee?

Mistä muista sitoutumiseen viittaavista asioista mies on kieltäytynyt?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   20.3.25 11:18:10

No olisko mahdollista ihan vaan keskustella yleisellä tasolla, että luin artikkelin x, jossa oli ihmisten erilaisesta tavasta ilmaista rakkautta ja aloit miettiä, että sulla itselläsi se on selvästi sanoittaminen. Että miten mies sen kokee ja toivoisiko jotain erilaista? Näin et laita miehelle paineita kun lähestyt asiaa itsesi kautta, mutta kiertäen pakotat näin sen tekemään sulle jossain vaiheessa keskustelua saman kysymyksen :D

Lähettäjä: 4x. 
Päivämäärä:   20.3.25 13:45:38

Miten naiset saisi oppimaan sen, että kun mies puhuu tunteistaan, niin häntäkin pitää kuunnella eikä vähätellä.

Lähettäjä: -4° 
Päivämäärä:   20.3.25 13:57:35

Itselle ainakin merkittävä syy edellisen orastavan parisuhteen päättymiseen oli juurikin se, että kumppani ei kyennyt olemaan ilman jatkuvaa sanallista vahvistamista itselleen ja meidän väliselle suhteelle, mikä taas itselleni on todella vierasta. Kykenen kyllä silloin tällöin tietoiesti "näyttelemään" tätä sanallista rakastamista, mutta tuolloin oli muutenkin äärimmäisen raskas elämäntilanne (vanhemman kuolema) eikä sitä helpottanut kumppani, joka tyyliin mateli maassa ja roikkui housunpuntissa kärttäen että rakastanko häntä varmasti, enhän ole hylkäämässä, miksen ikinä sano hänelle että rakastan...

Lähettäjä: tilannekatsaus 
Päivämäärä:   20.3.25 14:14:50

-4 astetta: no siis tämä! Just tämän asian mä haluaisin välttää. Ihmiset on erilaisia ja ilmaisee itseään eri tavoin. Ja se on ihan ok, mä vaan haluan oppia toimimaan paremmin tässä suhteessa. Kuulostaa siltä että toi sun kokemus oli sulle tosi ahdistava, mä en halua käyttäytyä noin.

Ja siis muutenkin, mua ei niinkään kiinnosta nyt toi miehen käyttäytymisen analysointi sinällään koska olen hyväksynyt sen, että mies on sellainen kuin on enkä haluakaan häntä yrittää muuttaa mitenkään. Olennaisempaa olisi kuulla kohtalotovereilta että miten voi itseä toimia paremmin? Miten muissa suhteissa on tasapainotettu näitä tarpeita? Jos toinen haluaisi kuulla tunteiden vakuuttelua ja toinen ilmaisee itseään enemmän käytännön asioilla?

Lähettäjä: Miehen jyrähdys 
Päivämäärä:   20.3.25 14:18:02

Ei tule toimimaan, vaikka nyt toimisikin. Suhteisiin kuuluvat kriisit ja jos ihminen ei pysty puhumaan tunteistaan, ne eivät ratkea.

Päivämäärä:   20.3.25 14:23:37

-4°, koetko kuitenkin liialliseksi, että edes sen suhteen alussa saisi kerran sanallisen vahvistuksen siitä, että kumppanit pitävät toisistaan ja haluavat olla yhdessä parisuhteessa?

Lähettäjä: 4x. 
Päivämäärä:   20.3.25 14:47:30

Puolisoni on sanonut, että kun kerran sanoo rakastavansa, niin se pätee niin pitkään kunnes sanotaan että ei rakasta enää. Simppeli juttu.

Päivämäärä:   20.3.25 14:49:09

Siitähän tässä on kyse, että aloittajalle ei ole vielä kertaakaan mitään sen suuntaista sanottu.

Lähettäjä: Talla 
Päivämäärä:   20.3.25 15:20:37

En jaksaisi katsella, jos aiempien kokemusten vuoksi ei ole vuoteen saanut sanotuksi edes tykkäävänsä toisesta ja haluaa jatkaa tutustumista ennen tilanteen seurusteluksi kutsumista.
Jos on niin kamalia kokemuksia taustalla, että ei mitään voi sanoa niin kai mies käy terapiassa tai muuten aktiivisesti käsittelee asiaa? Jos asia ei sinulle olisi ongelma niin mikäs siinä, jos kaikki muuten menee hyvin. Itse kuitenkin tykkään välillä puhua tunteista ja kuulla miehen sanovan ihan ääneen rakastavansa minua.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.