Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Lapsen lakanoita ei vaihdettu puoleen vuoteen

Lähettäjä: Ajatuksia? 
Päivämäärä:   20.3.25 01:04:06

Ihan mun omassa taloudessa siis tämä. Lapset eivät ole omia vaan miehen, enkä siksi määräänsä enempää jaksa puuttua kaikkiin asioihin. Ja kun muutenkin kuulemma nalkutan kaikesta niin en jaksanut tästä sitten paljoa nalkuttaa, joten mitään ei tapahtunut. Nyt ne on kyllä vaihdettu kun muutettiin uuteen asuntoon ja muiton yhteydessä riittävän painokkaasti sanoin, että lakanat tuoevat mukaan vain pyykättyinä.

Lapset asuvat suurimmaksi osaksi äitinsä luona koyen ihan jatkuvasti eivät lakanoissaan nuku vaan ehkä pari yötä viilossa. Ovat teini-ikäisiä joten voisivat periaatteessa itsekin tajuta jotain hygieniasta, mutta eivät tajua. En ole kertakaan nähnyt heidän siivoavan mitään ja siltä heidän huoneensa myös näytti, mutta onneksi muutimme nyt siitä koko asunnosta pois.

Itseäni asia ällöttää ja häiritsee paljon, mutta alkaako tuo olla jo jotain rikollista laiminlyöntiä? Syyllistynkö siis rikokseen kun en nalkuta ja vahdi riittävästi, että mieheni eli lasten isä pitäisi lastensa elinympäristön puhtaudesta paremmin huolta? Itte luonnollisesti hoidan muut siivousasiat joten muu asunto ei ole aivan kaatopaikka.

Re: Lapsen lakanoita ei vaihdettu puoleen vuoteen

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   20.3.25 01:13:07

Vakavan keskustelun paikka kyllä lasten isän kanssa. Teinien osallistuttava myös siivoukseen, heiltä voi osansa vaatia. Ja vaikkei joka yö lakanoissa nukkuisikaan niin kyllä ne tuolla käytöllä vähintään kerran kuussa tulisivat vaihtaa. Niin ja siis ukkoko ei itse osallistu siivoukseen? Onko hänen vastuullaan muita askareita (yhdessä sovittu ja tasapuolisesti) vai makoileeko vain sohvalla?

Päivämäärä:   20.3.25 02:00:10

Mies lähinnä makaa sohvalla ja käy harrastuksessa, nalkutuksen jälkeen saattaa tehdä joitain kotihommia. Omatoimisesti huolehtii joskus jotain perinteisempiä miesten hommia, tosin asumme kerrostalossa joyen niitä ei joka viikolle ole. Meillä myös lemmeikkieläin josta lähtee karvaa lastenkin sänkyihin.

Kuuluuko asia mulle? No kuuluuhan se kun elän saman katon alla ja lasten huoneen maton alla esim. kipitti ötököitä enkä halua että ne leviää muualle asuntoon. Ötököitähän voi kipittää missä vaan sattumaltakin, mutta kyseistä mattoa ei oltu siirretty pois paikoiltaan (matto oli osittain huonekalun alla) eli putsattu kunnolla varmuudella ainakaan pariin-kolmeen vuoteen joten eiköhän kipittäjät olleet siellä sen takia.

Päivämäärä:   20.3.25 02:02:01

Aijaa tästä oli yksi viesti poistettu sillä aikaa kun kirjoitin vastausta, no onneksi ei koka topicia vaan pelkästään turha huutelija :)

Päivämäärä:   20.3.25 02:34:25

Tuo sama matto oli muuten pesemättömänä ja satavarmasti myös kunnolla imuroimattomana (imuri meni muuton yjteydessä rikki joten uudessa asunnossa ei ole voitu imuroida) ilmestynyt uuden asunnon lattialle. En itse ollut silloin kotona, mutta hieman reippaammalla ohjauksella matto poistui lattialta ja yritin aikuiselle miehelle selittää, miksi matto pitäisi pestä ennen kuin sen ottaa uudelleen käyttöön. Mies siis jopa vastusti sitä, että matto otettaisiin lattialta pois. Mitään omaa aivotoimintaa tällä sakilla ei siis näiden asioiden suhteen ole.

Olin aiemmin jo ohjeistanut tiettyjjen mattojen pesuun viennistä, mutta mitään ei toki tapahtunut enkä oikeasti kuvitellutkaan että mitään tapahtuisi, mutta olin silti hieman yllättynyt että matot oli jopa laitettu lattialle takaisin.

Lähettäjä: Bree Vandekamp 
Päivämäärä:   20.3.25 02:39:09

En kyllä itse jaksaisi tuollaista katella. Jättäisin sotkusakin selviytymään sotkuistaan keskenään.
Tuohon en osaa ottaa kantaa syyllistytkö rikokseen.

Lähettäjä: Aaaa 
Päivämäärä:   20.3.25 05:10:21

Tuollaisesta pääsee kun eroaa ja ottaa seuraavaksi lapsettoman miehen.

Nimimerkillä: suosittelen. Säästyy niin paljolta. :D

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.3.25 05:13:42

Kuinka

Päivämäärä:   20.3.25 05:14:46

Karkasi... Kuinka usein ne lakanat pitäisi siis vaihtaa jos niissä nukutaan vain pari yötä viikossa?

Päivämäärä:   20.3.25 05:26:46

Miksi olet tuollaisen miehen kanssa?

Lähettäjä: Milla 
Päivämäärä:   20.3.25 06:14:35

Miksi olet ukon kanssa, joka ei selvästi osallistu yhteisen elämän ylläpitämiseen, jos vaan harrastaa ja makaa sohvalla.. Uusioperheessä asun ja teinejä löytyy katon alta, toinen tuo petivaatteet automaattisesti pesuun, toista pitää patistaa. Huoneet komennan joskus siivoamaan, mutta onneksi eivät mahdottomasti sotke. Olen ollut pari vuotta lasten elämässä, mutta otan heidän asioista paljon vastuuta, yhteistä elämää eletään, johon kuuluu myös lapset.

Lähettäjä: Å 
Päivämäärä:   20.3.25 06:17:24

Ei voi olla totta. Ei kukaan ole vapaaehtoisesti tuollaisten kanssa. 2/5

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   20.3.25 06:50:53

Ukot mätääntyy asumuksiinsa jollei niitä vahdi ja patista hygieniaan. Se on meidän naisten tehtävä. Näin se vaan menee vaikka miten tasa-arvoa halutaan. Eli hoida hommasi ja vaadi mieheltäsi ja sen mukuloilla että sinun kodissasi toimitaan tiettyjen raamien rajoissa esim lakanat ja perussiivous joka toinen viikko.
Ole nainen, äläkä vätys.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   20.3.25 07:09:58

Ja näin sitä elukat leviävät talosta toiseen, kun ihmiset muuttavat ja tuovat saastansa mukanaan. Onnea vaan naapureille...

Lähettäjä: Ei paha 
Päivämäärä:   20.3.25 07:23:00

Ei kai niitä nyt joka kuukausi vaihtaa tarvitsekaan jos pari yötä viikossa niillä nukkuu.

Päivämäärä:   20.3.25 07:38:26

0/5

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   20.3.25 07:58:09

Uskon tämän kyllä. Mun miehellä olo aivan älyttömän ällöttäviä juttuja, kun tavattiin. Esim pyyhkeet vaihtoi tyyliin kerran 3 kk, jos edes silloin, kun "puhtaanahan niihin pyyhitään".... Juu myös käsipyyhe, hyi yöks. Nyt me vaihdamme joka viikko. Samoin mattoja ei ikinä oltu pesty esim vessanmatto 20 v vanha ja ikinä ei pesty. Joo alkuun olin se hullu nalkuttava akka, mutta oppi +40-vuotiaana siivoamaan ja nyt siivous 50/50.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   20.3.25 08:03:06

En voi käsittää miten joku valitsee asua sellaisen ihmisen kanssa, joka kohtelee kuin piikaa. Jos aikuinen ei itse ota mitään vastuuta kodinhoidosta ja olettaa, että toinen tekee kaiken niin kertoo kyllä kaiken arvostuksen tasosta toista ihmistä kohtaan. Niin ihanaa ihmistä ei ole olemassa, että alkaisin ilmaiseksi piiaksi.

Päivämäärä:   20.3.25 08:06:54

Eikö teillä naisilla ole ollenkaan mitään kunnioitusta itseänne kohtaan? Miten te oikeasti voitte jakaa asunnon tuollaisten miesten kanssa? Mä en koskisi tuollaisiin miehiin pitkällä tikullakaan, tuskin niillä on oma hygieniakaan kunnossa.

Lähettäjä: Mm 
Päivämäärä:   20.3.25 08:16:45

Minä en enää viitsi miehen kakaroiden huoneissa käydä enkä käske niitä siivota tai vaihtaa lakanoita. Jos ei mies käske, niin olkoot paskassa. Varmaan on puoli vuotta mennyt etteivät ole lakanoita vaihtaneet. Ei ole mun ongelma. En myöskään laita niitä lakanoita koneeseen, mies laittaa itse, jos/kun lapset ei osaa/viitsi. Siivoan yleisiä tiloja kuitenkin käytännössä yksin, niin mies saa hoitaa noi. Ihan kauheita sikolättejähän ne on mutta en vaan _jaksa_. Jossain vaiheessa lapsista joku imuroi keittiön ja eteisen joka toinen vkonloppu mutta siitäkin MUN piti huolehtia. Sekin on jäänyt, pitäisi aloittaa uudestaan, kun kakakroista ei ole kotitöihin mitään hyötyä, päinvastoin. Miestähän se ei haittaa, kun itsekin imuroi ehkä 2 kertaa vuodessa.....

Päivämäärä:   20.3.25 08:20:38

Et sitten älynnyt muuttaa omaan asuntoon?

Päivämäärä:   20.3.25 08:25:36

"esim lakanat ja perussiivous joka toinen viikko."

Miksi lakanat joka toinen viikko? Eihän niissä ole nukuttu kuin neljä yötä.

Lähettäjä: D 
Päivämäärä:   20.3.25 08:53:55

Onpa kätevä diili miehelle. Sinä siivoat kaiken ja oletettavasti pidät muutenkin asunnosta huolen sen minkä jaksat (ja ymmärrän ettet kaikkea jaksakaan), eikä miehen tarvitse katsella omia lapsiaankaan kuin silloin tällöin. Mukava elämä.

Lähettäjä: Milla 
Päivämäärä:   20.3.25 08:56:02

Mm, miksi olet tuollaisessa kuviossa, kun kerran noin ottaa päähän.. Olen sama kuin ylempänä kerroin, että otan miehen lapsista paljon vastuuta, en koe sitä raskaana, vaan pidän siitä. Totta kai lapsia pitää patistaa, ei ne itse ajattele, että imuroimpa nyt. Miehen pitäisi kyllä se tajuta, mutta tosiaan oma valinta pysyä tuossa elämäntilanteessa.

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   20.3.25 09:49:00

Ja olet tuossa suhteessa koska??

Vai onko mies muutoin ihan kiva ja rakastaa vaikkei sano sitä kuin kännissä jouluna?

Mitä sinä saat tuosta suhteesta? Jos vastaus on ettei tarvi olla yksin, niin suosittelisin opettelemaan yksinoloa. Tai mikä ikinä vastaus onkaan, niin kysy itseltäsi onko se tarpeeksi? Saatko sinä enemmän tuosta suhteesta kuin mitä se ottaa?

Lähettäjä: oihwef 
Päivämäärä:   20.3.25 10:06:04

Kyselet meidän ajatuksia. No yksi ainut ajatus: jos olet noin läpiurpo että hukkaat elämääsi tommoisen mulkun kanssa, niin ansaitset ton elämän.

Oikeesti, provohan tää on, onhan?

Lähettäjä: Mm 
Päivämäärä:   20.3.25 10:36:21

Milla, no olen aiemmin patistanut mutta todennut, että miksi? Eikö se ole sen miehen eli lasten isän tehtävä? En minä jaksa räyhätä lapsille, joilla pitäisi jo itselläänkin omla joku ajatus, että voisi muuten siivota. Mutta jos joka ilta pitää kertoa, että hampaat pitää pestä, kun ohat niin avuttomia niin.....miksi? Ei siitä mitään kiitosta saa, vaikka räyhäisin ja oikeasti opettaisin niille jotain. Tuskinpa sinäkään.

Päivämäärä:   20.3.25 11:03:53

Miestenvihaajat taas vauhdissa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.