Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Menisitkö töihin?

Lähettäjä: Ipa 
Päivämäärä:   19.3.25 23:39:06

Tänään kärvistelin työpäivän epätyypillisen migreenin kanssa. Jatkuvaa päänsärkyä silmän takana, valoarkuutta, etovaa oloa, kovaa väsymystä ja kuumeista oloa. Särkylääkkeet ei auta. Ainoastaan runsas juominen on tuonut vähän apua. Aktiivinen työ mutta ihan siis selvisin. Nämä olot aina kestää 2-4 päivää ja nyt mietin että olisko ihan saikun paikka. En oo ikinä kipeänä ja jotenkin poden huonoa omaatuntoa jäädä kotiin huomenna jos tänäänkin selvisin. Miten itse toimisit?

Re: Menisitkö töihin?

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   19.3.25 23:43:22

Jäät pois töistä, jos et ole kunnossa sitä tekemään.

Lähettäjä: Iii 
Päivämäärä:   19.3.25 23:57:58

Minä stressaan enemmän saikuttamista kuin puolikuntoisena töissä olemista. Jos en ole ihan oikeasti sängynpohjakunnossa ja koen selviäväni työpäivästä edes jokseenkin siedettävästi niin menen. En tiedä onko tämä hyvä asia vai ei. Toki riippuu työnkuvasta myös, minulla aika helppoa ja kevyttä eikä kukaan muu rasitu siitä jos teen minimaalisen työmäärän jonain päivänä. Rankkaan fyysiseen työhön en vastaavassa tilanteessa kykenisi puolikuntoisena.

Tuollaisessa migreenissä menisin minäkin töihin nykyiseen työhöni, rajussa oksennusmigreenissä en pystyisi.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.3.25 00:03:23

Töihin? Pthyi!

Lähettäjä: lilja 
Päivämäärä:   20.3.25 06:00:54

Meillä ainakin toivotaan ettei puolikuntoisena töissä väkisin roikkuvat ja puoliteholla tehtävistään selviytyvät sairastavat lainkaan edes yrittäisi tulla töihin (ja ta potkii kyllä kotiin kipeät heti kun huomaa), vaan jäisivät ihan suosiolla kotiin sairastamaan ja paranemaan. Meillä töissä jokaisen on oltava skarppina ja kaikkien vuorossa olevien täysi panos tarvitaan. Sairaana oleva ei pysty siihen, joten työpaikallanne se on ihan kaikkien etu ja siksi tiukka sääntö, että sairastetaan aina kotona ja tullaan vasta hyvävointisena takaisin töihin.
Ihminen ei ole robotti ja joskus sitä vaan sairastuu, ei siinä ole mitään huonon omatunnon kokemisen tarvetta.

Lähettäjä: h 
Päivämäärä:   20.3.25 07:10:42

Tyypillinen tunnollinen migreenipotilas, joka ei halua olla töissä. Et sinä kuitenkaan täyttä työtä pysty tekemään. Itse olen nyt eläkeiän kynnyksellä ilmoittanut olevani sairas jo silloin, kun näytölle tai paperille tulee läiskiä.

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   20.3.25 08:11:50

En menisi, koska tuo menee kotona paremmin ohi kuin töissä ärsykkeiden keskellä. Oletko kokeillut energiajuomaa? Jotkut sanoo että se auttaa migreeniin.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   20.3.25 16:22:42

Ymmärrän aloittajaa kyllä hyvin, itsekin tunnen aina harmittaa soittaa, että olen sairaana, kun tiedän, että toisessa työssäni paikalleni tuskin saadaan ketään ja toisessa taas meitä on töissä niin vähän, että joku joutuu uhraamaan vapaansa. Silti on mietittävä omaa terveyttä - jos on väsynyt, päänsärkyinen, aivastelee koko ajan ja räkäinen, niin 11 h seisomista ja asiakaspalvelua ei vaan yksinkertaisesti luonnistu ja tauti voi jopa pitkittyä.

Päivämäärä:   22.3.25 09:37:27

Vasta viime viikolla todistin tilannetta marketin palvelutiskillä kun myyjä pakkasi pyytämäni tuotteita yskien samalla rajusti.
Mietin siinä että onkohan hän käynyt hygieniapassikoulutusta, sairaana tuollaisessa paikassa työskentely on kielletty.

Aloittajan kannattaa miettiä työnkuvaansa ja toimia sen mukaan.

Lähettäjä: Omena 
Päivämäärä:   22.3.25 10:22:38

Riipppuu työstäkin varmasti, mutta meille et ainakaan edes saisi tulla töihin tuossa kunnossa, vaan sut passitettaisi heti kotiin sairastamaan ja ihmeteltäisi miksi et itse tajunnut jäädä pois. Työn laadulla on hommassamme niin paljon väliä, että noin puolikuntoisten paikka on saikulla.

Päivämäärä:   22.3.25 10:53:53

Jäisin kotiin. Itsellä ainakin migreeni on ns. viimeinen oire stressiin ja kuormitukseen. Ilmaantuu siis väsyneenä ja stressaantuneena. Silloin pitää levätä. Ainakaan omassa työssä ei makseta niin paljon, että olisin valmis uhraamaan terveyttäni sillä palkalla tai kärvistelemään töissä puolikuntoisena. Mitään kruunua ei siitä saa.

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   22.3.25 12:01:41

Kirkkaampaa kruunua et saa, kun kipeänä töissä olet. Sitä paitsi migreeni pitkittyy, kun ei lepää.

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   22.3.25 12:09:56

"
Vasta viime viikolla todistin tilannetta marketin palvelutiskillä kun myyjä pakkasi pyytämäni tuotteita yskien samalla rajusti.
Mietin siinä että onkohan hän käynyt hygieniapassikoulutusta, sairaana tuollaisessa paikassa työskentely on kielletty."

Tai sitten työnantajaksi on osunut se tyyppi, jonka työntekijöiden oikeus sairauslomaan on evätty. Niitäkin on ja siinä ei hygieniapassit auta.

Lähettäjä: furri 
Päivämäärä:   22.3.25 12:31:32

Eilen myös kaupoilla käydessä prismassa oli ihan silmin nähden sairas henkilö kassalla töissä. Kyllähän se vähän pahaa teki katsoa, kun hän voimakkaasti yski, niiskutti ja oli ihan kuumeisen näköinen siinä ostoksia piippaillessaan. Teki mieli sanoa, että lähde nyt hyvä ihminen kotiin sairastamaan, ihan kaikkien puolesta.

Lähettäjä: Iina 
Päivämäärä:   22.3.25 15:34:50

Tosi usein näkee kaupan alalla sairaita ihmisiä töissä, eri asia jos keuhkotauti tai influenssa ollut vaikka viikko pari sitten, oireet jo vähenemässä mutta silloin kun tauti päällä ei mitään asiaa palvelualan töihin muita tartuttamaan (eikä muihinkaan, mutta noihin erityisesti!) Noh, tämä ei varsinaisesti liity aloittajaan, vastasin vain kun asia otettu puheeksi aiemmissa viesteissä.

Aloittaja, menitkö töihin? Jos et saa nukuttua et tietenkään töihin mene tai jos tilanne pahempi/sama kun migreenipäivänä jatkoa ajatellen. Itse kärvistelen kanssa töissä, joten ymmärrän sua hyvin (hoitoalalla tilanne huono kun turhaankin saikuttavat olosuhteissamme niin en meinaa kehtaa sairaanakaan poissa olla) migreenissä sen päivän kun migreeni tulossa päälle, en jotenkin kehtaa lähteä kesken päivän ja yleensä tulee niin harvoin enää estolääkityksen ansiosta etten senkään takia saikuilla ole muutenkaan. Kannattaa varata kunnon migreenikohtauslääke myös töihin mukaan jatkossa, ja jos sulla ei sellaista ole, niin ole yhteydessä työterveyteen tietenkin. Ei ole perussärkylääkkeistä yhtään mitään hyötyä näissä. Migreenikin lyhenee kun lääkkeen saa heti otettua, jälkioireet sen mukaan mitä sulla on seuraavana päivänä, että menetkö töihin, ne vaihtelee tosi paljon ihmisestä riippuen. Olisin itse jo varmaan pomolle ilmoittanut kohtauspäivänä että mahdollisesti en ole huomenna tulossa jos jatkuu.

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   22.3.25 16:01:58

Jos olisin yskän/flunssan takia ollut töistä pois niin olisin kohta ollut 3kk saikulla. Eikä mistään kirjoitetaan nuhan vuoksi sellaista määrää saikkua.
Yskiessä ja niistäessä siis töissä. Nenäsumete ja pastillit taskussa. Koko ajan siis kipeänä ja mulle on sanottu että sitä nyt vaan on liikkeellä paljon.

Lähettäjä: pinkki 
Päivämäärä:   22.3.25 16:56:02

Itse en migreenistä kyllä pysty olemaan töissä. Vaikka lääkkeen avulla en olisi ihan puhtaasti pelkässä ”pimeä huone, oksennusämpäri ja ihan liikkumatta -kunnossa niin minulla järki ei juokse yhtään lievemmänkään kohtauksen aikana. Meillä töissä ei voi vaan silloin olla, koska työssäni täytyy pystyä olemaan skarppi.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   22.3.25 17:21:47

jos sulla on olo ettet ole työkykyinen, jäät kotiin. sulla on oikeus sairastaa ja työnantajan vastuulla on hankkia sijainen. kannattaa ottaa selvää, mitenkä teillä menetellään sairastapauksissa. esim meillä on harvoin kukaan yksin töissä ja vaikka ei saisi tuuraajaa, hommista selviää. jos on "pakko", voi käydä oman voinnin mukaan tekemässä lyhyen vuoron, mutta pyritään siihen ettei tarvitse sairaana tulla.

Lähettäjä: jj 
Päivämäärä:   22.3.25 17:27:04

''Lähettäjä: x
Päivämäärä: 22.3.25 16:01:58

Jos olisin yskän/flunssan takia ollut töistä pois niin olisin kohta ollut 3kk saikulla. Eikä mistään kirjoitetaan nuhan vuoksi sellaista määrää saikkua.
Yskiessä ja niistäessä siis töissä. Nenäsumete ja pastillit taskussa. Koko ajan siis kipeänä ja mulle on sanottu että sitä nyt vaan on liikkeellä paljon.''

* Itse olin raudanpuutteisena koko ajan kipeänä. Kun edellisestä selvisi, uusi oli jo tulossa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.