Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Krooninen stressi

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   19.3.25 21:06:34

Koko viime syksyn ja tää talvi on eletty hirveässä stressissä. Meillä töissä ollu yt jo monta kertaa ja porukkaa irtisanotaan. Koko ajan saanu elää vähän kuin löysässä hirressä.

Mutta, vaikka en saanut kenkää. Mikä on mahtava asia, en ole löytänyt enää iloa. Tuntuu että mikään ei tunnu miltään vaikka pitäis olla vaan onnellinen. Elän vaan päivästä toiseen ja oon todella väsynyt vaikka nukkuisinkin. Mikä tähän auttaa

Re: Krooninen stressi

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   19.3.25 21:17:06

Kuinka monta tuntia nukut? Oletko ylipainoinen? Syötkö kunnolla? Anemia tai d-vitamiinin puute? Uniapnea?

Oletko ihan googlettanut ja lukenut kunnolla tietoa aiheesta? Yleensä näiden artikkelien mukana on aina myös työkaluja. Yhdelle voi auttaa kunnon fyysinen liikunta, toiselle kiitollisuuspäiväkirjan pitäminen, kolmannelle hengitysharjoitukset, ja neljännelle avanto.. Mitä olet jo kokeillut?

Lähettäjä: töppö 
Päivämäärä:   19.3.25 21:18:58

Hei, ihan sama juttu täällä! Kuukausien stressi, yt:t kosketti vaikka virka on ja pysyy. Muutoksia kuitenkin tullut, valtavia sellaisia, organisaation tasolla. En ”hyvästä” tilanteestani huolimatta koe muuta kuin käsittämätöntä väsymystä. Joka päivä kerättävä itsensä uudelleen.

Urheilen, rentoudun, nukun (joskus paremmin, joskus en juurikaan). Ilo on poissa ja tilalla väsymys.

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   19.3.25 21:19:22

Millä tolalla muu elämä työpaikan ulkopuolella yleisesti on? Minkälainen asumistilanne? Ihmissuhteet, ystävät, kaverit, sukulaiset? Mitä harrastat? Mistä olet haaveillut? Onko sinulla lemmikkejä? Onko rahan kansaa tiukkaa? Koska olet viimeksi matkustanut tai käynyt tutkimassa uusia paikkoja?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   19.3.25 21:23:38

Kerron toiselta puolelta. Määräaikaisuuksiani on ketjutettu vuosia. Nyt työpaikkaan osui säästöt ja määrikset saivat lähteä.

Olen ollut jo monta kuukautta työtön ja olen ollut todella onnellinen, rento ja hyvinvoiva. Kuulostaa ehkä liioittelulta mutta välillä sunnuntai-iltaisin mulle tulee tippa silmään onnesta kun tiedän että saan seuraavana aamuna nukkua kun nukuttaa eikä tarvitse mennä siihen työpaikkaani.

Olen uumoillut tätä jo vuosia ja siksi olen elänytkin säästäväisesti jo vuosia eli mulle ei ole säästöjen takia kiirettä takaisin töihin.

En enää muistanut oikein mitä on että ei ole kroonista stressiä. Että mitä se on kun ei yritetä puristaa ulkopuolisen tahon toimesta joka pisaraa sinusta irti.

Olisin varmasti pitänyt työpaikkani jos olisin saanut joten kyllä tämä töistä pois pääsy oli valtava helpotus. Olen voinut lopettaa yhden lääkkeenikin kun paljastui että selkäkivut johtuikin stressistä.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   19.3.25 21:26:20

En ole ylipainoinen ja syön kasvispainotteisesti, vähän kyllä myös lihaa.

Lenkkeilen joka päivä 1/2- 1 h

Nukun vähintään 7h yössä.

Uskoisin että kaikki perus asiat on ihan ok, mutta joku nyt tässä mättää. Ehkä yksinäisyys. Oon tosi paljon yksin ja vähän ehkä koen olevani töissäkin ulkopuolinen. Läheisin työkaveri sai kenkää. Mut en kyllä ajatellut että se sais mut näin vajoon kun olen aina ollu kuitenkin yksin selviytyjä

Lähettäjä: Hepa 
Päivämäärä:   19.3.25 21:42:43

No kyllähän tuollainen löysässä hirressä eläminen syö ihmistä. Useimmat meistä kuitenkin kaipaavat elämäänsä vakautta ja taloudellista turvaa. Itse ainakin omen tosi huono elämään epätietoisuudessa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.3.25 21:53:06

Jos koittaisit nukkua 9 tuntia? On aikuisia jotka tarvitsevat jopa kymmenen.
Tuo yksinäisyyteen vetäytyminen altistaa myös masennukselle, sillä ihninen on lauma- ja heimoeläin. Eli pyhitä jatkossa viikonloput kavereiden tapaamiselle! Katso puhelimesta yhteystietoja ja ala soitella listaa läpi. Kysy etäisenkin sukulaisen kuulumiset, ja laita Tinder laulamaan!

Lenkkeilykin on yksinäistä puuhaa, joku kiva ryhmäliikunta kerran viikossa? Uusi luova harrastus, musiikkia tai taidetta?

Ja kiskaise nyt varmuudeksi kevään kunniaksi se d-vitamiinikuuri. Nyt on juuri ajanjakso kun talven jäljiltä on varastot tyhjänä. Tai jos lompakko kestää, lähde aurikolomalle!

Lähettäjä: Tiina 
Päivämäärä:   19.3.25 23:40:35

IRELT auttaa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.