Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Tunnetaitoja aikuiselle

Lähettäjä: Hukka 
Päivämäärä:   19.3.25 14:02:33

Ihmeekseni minulla on perhe. He eivät ole hylkäämässä minua vaikka olenkin täysi hirviö. Huudan, suutun, häpeän itseäni, en kestä epäonnistumisia. Mikä pahinta, olen huomannut että muut eivät kohtelekaan minua huonosti, kuten aiemmin luulin. Jopa toisille totuutena puhuin. Ajattelin että syvä häpeäni ja yksinäisyyden kokemus johtuu siitä että miehelleni en olisi riittävän korkea prioriteetti. Nyt olen alkanut herätä että prijorisoin omia tunteita toisiin.
Jos kukaan tietää hyviä oppaita tunnetaitoja aikuisille tai muita kanavia päästä tästä kamalasta tavasta eroon, laittakaa linkkejä tai vinkkejä, KIITOS

Re: Tunnetaitoja aikuiselle

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.3.25 14:29:31

Hei, hyvä että olet tajunnut tuon! Se on tärkein askel.

Seuraavaksi tärkeintä on alkaa sitten löytää uusia toimintamalleja ja selvittää mistä nuo vanhat on tulleet. Se on haastava ja pitkällinen prosessi, ja kannattaa hakea siihen apua terapiasta jos se vaan on mitenkään mahdollista.

Onnistuu se yksinkin, mutta vaatii vielä enemmän työtä.

Ehkä ensimmäisenä askeleena voisi toimia vaikka https://www.cci.health.wa.gov.au/Resources/For-Clinicians/Distress-Tolerance Koin sen itselleni yllättävän hyödylliseksi kun olin aivan prosessin alussa.

Onnea matkaan!

Lähettäjä: m 
Päivämäärä:   19.3.25 14:51:28

https://www.mielenterveystalo.fi/fi/omahoito

Lähettäjä: haloo 
Päivämäärä:   19.3.25 15:07:46

Äänikirjalvelut on täynnä parhaita "self help"-kirjoja mitkä tarjoaa hyviä oivalluksia. Ainakin tuo Tunnelukot-kirja kannattaisi lukea, niin voi päästä juurisyyhyn kiinni.

Melkoiset läheiset sinulla että tuollaista on jaksaneet katsoa...

Lähettäjä: jepsulis 
Päivämäärä:   19.3.25 16:15:53

Sellainen uusi päiväkirjatyökalu on olemassa kuin mielikirja.fi Eli voit tilata sellaisen täytettäväksi ja kirjata siihen muistiinpanoja asioista, mielenkiintoisia tehtäviä aiheen ympärillä.

Lähettäjä: helmi 
Päivämäärä:   19.3.25 18:30:13

Todella hienoa ja arvostettavaa, että olet tunnistanut asian itsessäsi ja olet valmis tekemään töitä itsesi kanssa!! Se on ihan loistava ensimmäinen askel muutokseen, että olet rehellinen itsellesi. Mikäli taloudellisesti vaan mahdollista, niin suosittelen lämpimästi ottamaan terapiaa, yksityisiä tarjoajia on monenlaisia.

Lähettäjä: helmi 
Päivämäärä:   19.3.25 18:33:24

Lähti vähän kesken, liian nopeat sormet :D Mutta piti vielä tuohon loppuun lisätä, että itselleni reilun puolen vuoden terapiassa käynti oli ihan todella hyvä kokemus ja auttoi oikeasti tosi paljon omiin ongelmallisiin käytösmalleihini. Tsemppiä kovasti!

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.