Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miten saada mies lähtemään?

Lähettäjä: Hei 
Päivämäärä:   19.3.25 13:17:30

Suhdetta takana noin 10 vuotta. Tapasin miehen kun olin juuri eronnut traumaattisesta parisuhteesta ja jäänyt vauvan kanssa yksin. Ensimmäiset vuodet mies oli kuin unelmien täyttymys mutta kun muutimme yhteen niin alkoi raivokohtaukset, nimittely, henkinen väkivalta ja nyt viimeiset pari vuotta ollut muutakin väkivaltaa.
Olen jäänyt sillä mies aina pyytää anteeksi, on pahoillaan ja hyvittelee, mutta n.2 vuotta sitten mies kävi käsiksi ja laitin asuntohakemuksen lapsen kanssa muualle.

Yllätykseni sain asunnon jota olen pitkään toivonut ja ihan täydellinen meille. No sitten muutettiin, mies lupasi muuttua, niin hän muuttikin mukana ja muuttuikin entistä hirveämmäksi ja tämä oli pahin virhe ikinä :(

Viime kesänä mies sekosi humalassa ja pahoinpiteli minua (lapsi ei ollut kotona), pelkäsin ja pyysin lähtemään veljensä luo. No sanoi että "katsotaan ämmä kuka lähtee", soitti veljensä, JA poliisit ja odotti siellä veljensä autossa heidän tuloa, selitti heille että olen sekopää ja riehun. Mies oli kovassa humalassa mutta hänellä ihmeellinen kyky muuntua täysin selväksi tälläisissä tilanteissa. No, kun itse itkin ja olin paniikissa, shokissa.
Poliisit tulivat sisälle tilanne päättyi siihen että vanha miespoliisi haukkui minua että MINÄ uhkailen miestä, ei uskonut sanaakaan, vihaisena huusi minulle että "parisuhderiidan" takia häiritsen heitä. Mä en edes siis soittanut.. sanoi jopa että jos juttuni olisi totta, niin miksi en itse soittanut poliisia. Koitin sanoa että jos niin olisin tehnyt niin mulla ei olisi puhelinta enää. Toinen poliiseista selvästi uskoi minua mutta ei uskaltanut katsoa päinkään, tai puuttua kun vanhempi poliisi höykytti minua. Vanhempi poliisi uhkasi viedä minut putkaan jos en lopeta miehen häiriköimistä.
Kun lähtivät, mies meni perään ja tämä vanhempi poliisi vitsaili miesystävälleni että olenko huumeissa kun tärisin niin.. aivan absurdi tilanne josta edelleen nään painajaisia.
Koko yön valvoin kun en uskaltanut nukahtaa.
Seuraavana päivänä mies oli tietenkin pahoillaan, vei syömään ja pyyteli anteeksi koko päivän.

Kuitenkin tämän jälkeen jotain tapahtui, päätin että tämän on pakko loppua, miehellä on nyt iso valta kun poliisit uskoivat häntä ja nyt voi tehdä mitä vain ja turvallisuudentunne mennyttä.

Läheiselleni puhuin varovasti tapahtumista ja että pystyisikö auttamaan erossa. Alussa asti tuntui ettei uskonut, vaikka kerroin asioista vielä todella varovaisesti kaunistellen. Ei oikein kommentoinut koskaan mitään. Tyhmänä menin sanomaan miehelle että olen kertonut tälle läheiselleni. Tajusin heti että oli virhe, muutenkaan ei ole pitänyt että olemme reissanneet yhdessä.

Syksyllä mies sekosi taas, olin oksettava läski huora, perus juttua siis.

Re: Miten saada mies lähtemään?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.3.25 13:21:20

Anna nyt se lapsi edes huostaan, jos itse et saa mitään aikaiseksi.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   19.3.25 13:22:57

Lähde lapsen kanssa turvakotiin, tilaa muuttofirma pakkauspalvelulla, irtisano asunto. Vuokraa kamoille varasto siksi aikaa, kun etsit uutta asuntoa.

Lähettäjä: Yäk 
Päivämäärä:   19.3.25 13:25:25

Onneksi lapsi ei ole yhteinen, niin pääsette karkuun! Hommaa mikä tahansa asuntoja joko vie tärkeimmät kamat sinne salassa ja hylkää loput tai haet tavarat ison porukan kanssa, mielellään kun mies ei ole kotona. Jos sinun pitää lähteä jo tänään, niin lähdette turvakotiin. Auttavat siellä ihan kaikessa. Tämä on se, mitä suosittelen.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   19.3.25 13:26:59

Mikä ihme sinut saa roikkumaan miehessä? Kertomaan hänelle kaiken ja palaamaan yhteen?

Lähdet turvataloon, kun mies esim. töissä. Sieltä saat loput ohjeet. Vaihdat numeron, sähköpostin ja kaikki. Määrität yhteystietosi salaisiksi. Jos vain mahdollista, muuta toiseen kaupunkiin. Miehelle et sano mitään.

Lähettäjä: suruon 
Päivämäärä:   19.3.25 13:29:30

Mistä noita turvakoteja löytyy?

Päivämäärä:   19.3.25 13:30:09

Huomasin että soittaa läheiselleni, koitin estää mutta en onnistunut. Kertoi että olen mm. sekopää, alkoholisti. Puhelua ennen työnsi minua seinään päin ja käski tappaa itseni.

Sai läheiseni uskomaan itseään, läheinen oli sitä mieltä että mies oli selvinpäin. Teki ison raportin lastensuojelulle miten mielisairas alkoholisti olen.

Tämän jälkeen nauroi minulle että tajuanko että edes poliisitkaan tai edes läheinen ei minua usko.

En ole tuntenut miestä kohtaan enää pitkään muuta kuin vihaa. Olen nukkunut pitkään jo muualla, välttelen miehen seuraa ja puuhataan asioita kahdestaan lapsen kanssa. Lasta kohtaan ei onneksi ole väkivaltainen, vaan välinpitämätön.

Mies on murruttanut aivan täysin itsetuntoni haukkumalla eri tavoin, ja varmaan se syynä miksi en ole lähtenyt. Tiedän että tilanne ei parane, mies muuttuu vain sekopäisemmäksi.
Esim meillä eräs yhteinen harrastus kerran viikossa. Viime viikolla lähtöaika läheni ja mies vain makasi puhelimessa puhelinta selaten. Menin valmiina lähtöön kysymään että mennäänkö. Hän vain kuittasi ettei viitsi. Kun ihmettelin uudestaan, hyppäsi salamana naamani eteen ja sylki roiskuen silmät pullottaen huusi että enkö s@@tana tajua ettei halua lähteä. Ilman mitään varoitusta täys sekoaminen.
Olen alkanut miettimään että ei varmaan ole fiksua siis sanoa suoraan että haluan erota :/

Miten saisi miehen lähtemään niin ettei tajua että erosimme? En halua lähteä täältä lapsen kanssa, ja tiedän että mies ei tänne jää koska hänellä olisi mahdollisuus asua ilmaiseksi vanhempien omistamassa asunnossa. Olen varovaisesti koittanut ottaa esiin, mutta nään heti että alkaa suuttua.

Päivämäärä:   19.3.25 13:33:11

Eniten harmittaa että viime kesänä itsellä oli iso tahto lähteä ja pyysin tätä läheistä apuun, mutta kun menikin miehen puolelle, uskoi häntä ja ihan suoraan sanoi minulle että olen mielisairas kun näitä asioita olen keksinyt, niin minulta meni ihan kokonaan "voimat" ja viimeiset itsetahdon rippeet :/

Päivämäärä:   19.3.25 13:34:29

Ja anteeksi sekava teksti, en jaksa miettiä mitä kirjoitan. Olisi varmasti kirja kirjoitettavana mitä tapahtunut. En voi ymmärtää miten mies on saanut mun mielen niin nujerrettua.

Päivämäärä:   19.3.25 13:35:27

"En halua lähteä täältä lapsen kanssa"

Nyt valoja päälle! Sinä et kohta PÄÄSE sieltä hengissä lapsen kanssa tai ilman! Tuollainen ei päästä helppoa saalista kynsistään.

Pelasta oma henkesi nyt ihan ensin ja mieti sitten asuntoa tai huonekaluja tai mitä ikinä nyt koetkaan syyksi jäädä tähän asuntoon.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   19.3.25 13:39:07

Sulla on kaksi vaihtoehtoa. Joko lähdet turvakotiin NYT HETI (google) tai sitten tapat sen miehen ennen kuin se tappaa sinut.

Päivämäärä:   19.3.25 13:42:54

Ymmärrän että turvakodista puhutaan, mutta mies on niin ylpeä ja pieni paikkakunta ettei halua ns huonoa mainetta. Uskon että voisi täältä lähteä jollain tapaa suosiolla kun tiedän ettei halua jäädä tänne asumaan. Eli vinkkejä, miten saada lähtemään "kiltisti"?

Itse olen ajatellut jotain että pysytään yhdessä mutta asutaan vaihtelun vuoksi hetki yhdessä, ja sitten pikku hiljaa vähentää yhteydenpitoa.
Onko kellään samanlaisia kokemuksia ja onko onnistunut?

Päivämäärä:   19.3.25 13:44:26

Missäpäin olet?
Nyt turvakotiin.
https://nettiturvakoti.fi/

Lähettäjä: ! 
Päivämäärä:   19.3.25 13:46:04

Ihmettelet miksi muut uskovat miestäsi, mutta sinähän itsekin uskot. Sinä tiedät millainen mies on ja silti olet kerta toisensa jälkeen antanut anteeksi, perunut lähtöpäätöksiäsi ja jäänyt. Ala nyt uskoa itse itseesi ja lähde! Asunto ei ole tärkein, sinä ja lapsi olette.

Päivämäärä:   19.3.25 13:49:20

"Ymmärrän että turvakodista puhutaan, mutta mies on niin ylpeä ja pieni paikkakunta ettei halua ns huonoa mainetta."

Selitätkö minulle vielä, miksi tämä lause on sinusta järkevä vastaus?

Päivämäärä:   19.3.25 13:50:11

Ei ole turvakoti tarpeen, ei ole lapsen nähden agressiivinen mutta en halua ottaa silti puheeksi lapsen läsnäollessa kun huutaa.

Uskon että olisi lähtenyt esim jos läheisen kanssa oltaisiin puhuttu että asutaan eri osoitteissa, varmasti olisi jopa välittömästi lähtenyt, mutta yksin ahdistaa ottaa asia esille :/

Päivämäärä:   19.3.25 13:50:40

"Eli vinkkejä, miten saada lähtemään "kiltisti"? "

Ei se ole mahdollista. Ja tän viestin perusteella alan epäillä provoa, koska kukaan ei ole noin tyhmä.

Päivämäärä:   19.3.25 13:51:04

Ei mitään selityksiä enää.
Nyt turvakotiin yhteys.

Sinä tarvitse apua ja tuo mies on pessyt mielesi jo tarpeeksi hyvin.
Lapsi kainaloon ja pois sieltä.

Päivämäärä:   19.3.25 13:51:09

"Ymmärrän että turvakodista puhutaan, mutta mies on niin ylpeä ja pieni paikkakunta ettei halua ns huonoa mainetta."

Selitätkö minulle vielä, miksi tämä lause on sinusta järkevä vastaus?

Ylpeys ei kestäisi että voisin levittää hänestä tietoa että olisin turvakotiin joutunut tai että hän ei olisi kyennyt lähtemään

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   19.3.25 13:51:46

Sinun ja valitettavasti lapsesi elämä on sinun käsissäsi. Mitä siinä miehen aivoituksia mietit? Tuskin tuossa yhteisessä huushollissa on mitään niin tärkeää että sen takia kannattaa itseään, saatikka lastaan, uhrata.
Ensiksi kimpsut kasaan ja johonkin mihin mies ei osaa tulla perässä. Ota yhteyttä sossuun jos tarvitset neuvoja tai apua käytännön järjestelyissä.
Käytä energiasi tekemiseen eikä netissä kirjoitteluun.

Päivämäärä:   19.3.25 13:53:12

Mies lähtee kun sillä on uusi nainen katsottuna. Voit siis toivoa että löytää jonkun tai sitten toimia itse. Pahinta on se muiden ajattelu ja pelkääminen mitä tutut ajattelee ja mitä mies niille selittää. Et voi sille yhtään mitään mitä muut puhuu ja ajattelee. Lähteminen on vaikeaa nyt ja viiden vuoden päästä. On oma valinta kärsitkö sen viisi vuotta vai ei. Toipumiseenkin menee vuosia, parempi päästä aloittamaan pian.

Tai sitten hommaat sellasen testosikamotoristin jota mies pelkää.

Lähettäjä: ! 
Päivämäärä:   19.3.25 13:54:12

"Milloin voin mennä turvakotiin? Voit hakeutua turvakotiin, kun koet lähisuhdeväkivaltaa tai sen uhkaa. Väkivallan ei tarvitse olla fyysistä, vaan se voi olla myös esimerkiksi henkistä, seksuaalista tai taloudellista väkivaltaa."

Päivämäärä:   19.3.25 13:54:41

"Lähteminen on vaikeaa nyt ja viiden vuoden päästä"

Aloittaja on haudassa kauan ennen 5v

Päivämäärä:   19.3.25 13:56:11

Mirstä et voi saada lähtemään. Hän on vuosien ajan manipuloinut sinua 6-0. Ymmärrä tämä, äläkä yritä voittaa häntä omassa pelissään. Pakkaat tavarat ja lähdet turvataloon mieheltä salassa.

Ja vaikka sinussa olisi vikoja ei tuo ole oikein.

Lähettäjä: Yäk 
Päivämäärä:   19.3.25 13:56:48

Pyydä miehen äippää hakemaan mies pois. Tai ala jutella asiasta kaikkien kuullen. Että olette eroamassa ja mies on sanonut tulevansa vanhemmilleen vähäksi aikaa. Tai ala seurustelemaan jonkun tuttusi kanssa.

Päivämäärä:   19.3.25 13:57:27

Tilanne ei ole turvakotitilanne. Mies on ERITTÄIN ylpeä, ja tänne ei jäisi asumaan yksin. Pyysin vinkkejä miten saada uskomaan että olisi hyvä idea että muuttaisi toisaalle.
Jos mä muuttaisin tästä vaikka kilometrin päähän niin en usko että olisi huolta että mies tulisi ja kävisi päälle tai alkaisi vainoamaan. Siksi olisi mahdollista että lähtisi täältä. Mutta miten tälläisen ihmisen kanssa ottaa asia esille?

Päivämäärä:   19.3.25 13:58:31

No niin, eli tämä oli provo.

Päivämäärä:   19.3.25 13:59:47

Yäk/ Äidille soittaminen voisi toimia sillä heillä tyhjiä asuntoja. Pelkään vain että mies nolostuu ja sekoaa siitä ja sitten ei kiusallaankaan lähde.

Päivämäärä:   19.3.25 14:00:57

Suosittelen että asian voisi vaikka laulaa hänelle, lauluun voisi liittää pienen tanssillisen osuuden. Tyylilaji voisi olla rap. "Lähde vetää- en haluu olla sun kans enää"- tyyppinen.

0/5

Päivämäärä:   19.3.25 14:03:23

"Ylpeys ei kestäisi että voisin levittää hänestä tietoa että olisin turvakotiin joutunut tai että hän ei olisi kyennyt lähtemään"

Joo, mutta millä tavalla tämä estää sinua lähtemästä sinne turvakotiin miehen tietämättä? Miksi sinua kiinnostaa kärsiikö miehen ylpeys?

Päivämäärä:   19.3.25 14:09:21

Miksi mies ei lähde jos kerran olet niin kauhea? Passaat, pyykkäät ja kokkaat?

Lähettäjä: ei omal 
Päivämäärä:   19.3.25 14:09:53

Miestä et saa puhuttua lähtemään. Joten sinun on lähdettävä itse. Miehen ylpeys ei ole sinun huolesi. Sinun ja ennen kaikkea lapsesi terveys on. Jos lapsesi olisi vastaavassa tilanteessa, mitä sanoisit sille? Että jää vaan huonoon suhteeseen manipuloitavaksi ja piestäväksi?

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   19.3.25 14:12:14

No sitten annat vaan olla. Sut on selkeästi jo henkisesti nujerrettu. Ihan turhaan haet neuvoja, koska et ole niitä vailla. Anna olla ja jatka elämää miehen kanssa. Pitkä se elämä tuskin on, mutta omapa on valintasi. Lasta käy sääliksi

Päivämäärä:   19.3.25 14:17:35

Ajattelin jo ekasta lauseesta, että haloo, tuo mies ei tule lähtemään vaan se pitää itse tehdä. Miten voi olla, ettei sua kiinnosta edes sun lapsen turvallisuus tarpeeksi? Mies sekoaa ja hakkaa lapsenkin. Tai mitä se sun lapsi tekee, kun äiti makaa haudassa? Kyllä on turvakotitilanne, siellä tälliset asiat selvitetään. Mies on ihan itse pskan maineensa ansainnut.

Päivämäärä:   19.3.25 14:28:37

Olisin heti lähtenyt jos olisi lastani kohtaan väkivaltainen. Ei siis todellakaan ole, jostain syystä tuntee vain minua kohtaan tuota vihaa.
Ei kyllä vietä aikaakaan lapsen kanssa, välinpitämätön.

Päivämäärä:   19.3.25 14:30:21

No sitte. Jos lapsi joutuu vain katselemaan väkivaltaa niin sehän on ihan kiva ja terve ympäristö. Vähän kuin pelaisi väkivaltapeliä.

Päivämäärä:   19.3.25 14:34:05

Odotatko sä siis sitä ekaa kertaa, että käy käsiksi myös lapseen? Itse ajattelisin, että suojelisin siltä ekaltakin kerralta. Aika monta tekosyytä on nyt keksitty, joko ne loppuu?

Päivämäärä:   19.3.25 14:35:43

Meinaatko, että tuo on lapselle jotenkin hyvä kasvuympäristö? Mies hakkaa äitiä eikä välitä lapsesta vittuakaan. Ja jostain syystä sun mielestä kaikki on ok, koska mies ei ole vielä väkivaltainen lasta kohtaan?

Päivämäärä:   19.3.25 14:36:07

Sitten tuo on lapselle varmana ihan ok, että äiti antaa esimerkin, millaista on olla terveessä parisuhteessa ja mitä kannattaa sietää toiselta ihmiseltä. Lapsi varmasti nauttii tilanteesta ja kasvaa täysipainoiseksi aikuiseksi, joka ei ole äidilleen katkera. Sun paska parisuhde, huonot päätökset ja miehen sekopäinen ja välinpitämätön käytös on sun lapsen lapsuus ja sä annat sen tapahtua.

Huh, olen sanaton. Mutta pidä kiinni tuosta suhteesta, niin joku toinen nainen pysyy turvassa mieheltä sitten.

Päivämäärä:   19.3.25 14:36:13

Kun lapsi hiukan kasvaa niin saa sitten viimeistään turpaan kun tulee puolustamaan sinua. Kannattaako oikeasti jäädä odottelemaan sitä?

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   19.3.25 14:40:32

Siis minkälainen äiti haluaa pitää lastaan ympäristössä, jossa on jatkuva väkivallan uhka? Sori nyt vaan, mutta sun on ihan itse nyt otettava vastuu itsestäsi ja lapsestasi ja tehtävä päätös lähteä. Kukaan toinen ei tilannetta tule ratkaisemaan.

Lähettäjä: heh 
Päivämäärä:   19.3.25 14:42:10

Toivottavasti tämä on provo. Aloittaja pilaa lapsensa tulevaisuuden jäämällä tuollaiseen suhteeseen.

Päivämäärä:   19.3.25 14:42:33

"Ylpeys ei kestäisi että voisin levittää hänestä tietoa että olisin turvakotiin joutunut tai että hän ei olisi kyennyt lähtemään"

Joo, mutta millä tavalla tämä estää sinua lähtemästä sinne turvakotiin miehen tietämättä? Miksi sinua kiinnostaa kärsiikö miehen ylpeys?

//

Kerrotko aloittaja vielä tämän?

Päivämäärä:   19.3.25 14:42:55

Mies on suuremmilta osin sanallisesti väkivaltainen. Olisi pitänyt aloitukseen laittaa paremmin, väkivalta ollut kovimmillaan vain lujaa tönimistä. Eikä varmasti kävisi lapseen käsiksi

Päivämäärä:   19.3.25 14:44:03

Mutta alussa ei ollut väkivaltaa, sitten oli vähän väkivaltaa, nyt on enemmän, eikö niin? Mihin se loppuu?

Päivämäärä:   19.3.25 14:44:37

En tietenkään olisi suhteessa jossa vain väkivaltaa, kun ihmetellään. Onhan mies myös mukava. Vie syömään, lapsen jäätelöautolle ym..

Päivämäärä:   19.3.25 14:45:28

Eli töniikö se mies nyt ja saa sinut itkemään täristen lattialla vai ei?

Päivämäärä:   19.3.25 14:47:28

Ai no oisit heti sanonu että vie lasta jäätelöautolle. Siinä on kiva sitten syödä jätskiä ja katsella kun äitiä tönitään päin seinää.

Päivämäärä:   19.3.25 14:50:52

Jos et itsesi takia osaa lähteä, niin lapsen takia: lähde. Vaikka mies ei lasta lyö, lapsi on silti todistanut ja joutuu edelleen todistamaan traumatisoivaa käytöstä mieheltä. Hän on varmasti jo traumatisoitunut ja mielenterveysongelmat tulevaisuudessa on taattu.
Älä ole itsekäs. Sinä olet äiti! Ajattele sitä lastasi ja suojele häntä.

Päivämäärä:   19.3.25 14:53:06

Älä vikise.
Itse olet miehesi valinnut.
Suomessa ei kenenkään ole pakko olla suhteessa kenenkään kanssa. Kaikkein vähiten väkivaltaisen ihmisen kanssa.

Täyspäinen ihminen ajattelee lapsiaan, eikä anna heidän nähdä väkivaltaa. Ei edes sanallista väkivaltaa.

Jos omat keinot ja talous ovat nolla, niin sitten turvakoti ja sossu auttavat.

Ps. Väkivaltaisessa perheessä elävä lapsi normalisoi sen väkivallan, ja jatkaa sitä normaalina asiana kasvaessaan.

Lähettäjä: Kitten 
Päivämäärä:   19.3.25 14:54:58

Lapsesta pitäisi tehdä lastensuojeluilmoitus, kun joutuu kasvamaan tuollaisessa ympäristössä. Aikuinen voi vapaasti pilata oman elämänsä, mutta lapsen puolesta siihen ei ole oikeutta.

Aloittaja, lähde kertomatta miehelle. Et sinä häntä saa lähtemään.

Päivämäärä:   19.3.25 15:00:23

No lastensuojeluilmoitus lähtee aina kun poliisi käy paikalla tuollaisessa tilanteessa, mutta tämä on lastensuojelussa niin peruskauraa, ettei lapsi käytännössä saa mitään apua. Näitä tilanteita on ihan päivittäin. Tapaaminen sovitaan jonnekin kuukauden päähän ja kiireinen työntekijä kyselee vähän ja thats it.

Lähettäjä: L 
Päivämäärä:   19.3.25 15:00:39

Turvakotiin välittömästi sieltä. Mun isä oli agressiivinen alkoholisti, selvin päin ollessakin erittäin epävakaa ja suuttuu millon mistäkin. Työkyvyttömyyseläkkeellä olen traumojen takia.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   19.3.25 15:10:14

Olet kirjoittanut tämän saman tarinan tänne aiemminkin. Jos ei ole provo, niin oikeasti, onat ja lapsen kamat kassiin ja menoksi. Mies ei tosta muutu eikä lähde.

Lähettäjä: azalina 
Päivämäärä:   19.3.25 15:22:39

Jos miehen äidillä kerran on asuntoja, niin pyydä itsellesi äidin kautta väliaikainen asunto, ja sitten palaat siihen nykyiseen asuntoon kun mies on lähtenyt?

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   19.3.25 15:28:47

Turvakotiin ja heti. Sieltä osaavat neuvoa ja auttaa eteenpäin. Älä enää mene halpaan ja usko anteeksipyyntöjä ja muuttumista. Mies on jo näyttänyt ettei siihen pysty. Nyt otat uuden suunnan elämässäsi ja lähdet turvakotiin lapsen kanssa mahdollisimman nopeasti.

Päivämäärä:   19.3.25 15:33:08

Ei niitä saa "kiltisti" lähtemään jos ne ei halua. Itse jouduin häätämään.
Pieni paikkakunta tai ei- unohda kaikki tuollaset jutut- ukko on mkannut eikä sinun vika. Pelasta oma ja lapsesi elämä ja lähde sinne turvakotiin. Siellä osataan neuvoa ja ymmärretään sinua ja ei ole häpeä mennä sinne- et todellakaan ole ainoa jolla hullu ukko kotona.

Lähettäjä: Ei tajuu 
Päivämäärä:   19.3.25 15:33:42

Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis

Lähettäjä: No joo 
Päivämäärä:   19.3.25 15:51:55

Henkinen väkivalta on sitä kaikkein pahinta laatua koska eihän siitä jää näkyviä jälkiä. Ei se anna pataan tai kisko hiuksista, niin ei haukku haavaa tee? Niinkö? Ei ole ulkopuolisille antaa näyttöjä että katsokaa mitä se sika nyt teki, joko uskotte?

Mun ex oli samanlainen , kaikki muut luulivat ja ovat edelleen siinä uskossa että mies on mitä parhain perheenisä. En ollut läheskään hänen arvoinen, hullu ja sekopää.
Olin kynnysmatto ja nielin kaiken ivan mutta sitten ykskaks tajusin, Hei wtf? Tämä elämä on minun oma ja lasten mitä vidun väliä mitä muut ajattelee tai puhuu. Olkoon pieni kyläjunttila tai pienet piirit. Ei haittaa. Lähdin ja siitä asti olen ollut onnellinen.
Kyllähän niitä puheita ja asioita sai kuulla ja hoitaa vaikka mitä paperihommia mutta minun ei enää ikinä tarvinnut kuunnella sen miehen haukkumista eikä välittää esim. Jäikö valot jonnekin palamaan tai pesenkö pyykit väärin.

Lähettäjä: Niina 
Päivämäärä:   19.3.25 16:02:59

Rakasta itseäsi sen verran että menet turvakotiin

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   19.3.25 16:04:23

"Meinaatko, että tuo on lapselle jotenkin hyvä kasvuympäristö? Mies hakkaa äitiä eikä välitä lapsesta vittuakaan. Ja jostain syystä sun mielestä kaikki on ok, koska mies ei ole vielä väkivaltainen lasta kohtaan?"

Juuri niin. Valitettavasti nyt ei löydy sympatiaa äiti-ihmiselle kuka ei suojele lastaan eikä laita lapsensa etua ensimmäiseksi, pelkkää selittelyä ! Lapselle ei ole sopiva perhemalli nähdä edes sitä henkistä väkivaltaa ja elää ihmisen kanssa kenestä ei koskaan tiedä milloin napsahtaa ja tulee huutamaan naamalle. Niin tai että talouden toinen aikuinen on lasta kohtaan "välinpitämätön" !
Jos et aio auttaa itseäsi niin tee nyt hyvänen aika edes lapsestasi lasu jos joku vaikka hänet pelastaisi.

Päivämäärä:   19.3.25 16:05:39

Tiedän paljon poliiseja ja olen kuullut että vanhemmat miespoliisit voi olla todella tommosia ja rikkoa poliisien virkasääntöjä. Mutta onneksi niitä on aika vähän, sun tuurilla vaan sattui semmonen. Ymmärrän kuitenkin täysin, jos et halua poliiseja enää mukaan auttamaan eteenpäin.

Moni nainen sinun tilanteessasi tekee niin, että hankkii jonkun LUOTETTAVAN miehen kämppään. Usein se on isä. Pyydä häntä turvaamaan sinua tai kuka vaan sukulaismies kun kerrot että mies hankkii kamppeensa. Vaihda lukot heti tai mielummin jo ennen kun mies on vaikka töissä. Kannattaa myös miehen jutut pakata, ettei ilkeänä ota sun jotain tärkeitä juttuja kun itse pakkaa. Arvoesineet erityisesti joilla on henkistä arvoa kannattaa piilottaa johonkin mihin ei löydä, ei mihinkään vaatekomeroon vaan vaikka roskiksen/pyykkikorin alle tms. Pakatut kamppeet keskelle kämppää, kutsut miehen hakemaan töiden jälkeen omansa ja sit lähetät menemään että isä tms selustaa paikalla. Avaat hälle oven että pääsee sisään kun vanhat avaimet ei enää käy. Tai jätä vaikka ulos hänen kamppeensa ja ovet lukkoon. Sitten ESTÄT hänet someissa ja numeron, ettei oikeasti enää manipuloi sua.

Päivämäärä:   19.3.25 16:24:29

"nyt viimeiset pari vuotta ollut muutakin väkivaltaa"
"n.2 vuotta sitten mies kävi käsiksi"
"Viime kesänä mies sekosi humalassa ja pahoinpiteli minua"

Miksi kirjoitat tällaista jos se vähän vaan tönii ja on muuten mukava?

Päivämäärä:   19.3.25 17:07:13

Joo, ei ole naama turvoksissa tai käsi poikki. Olisi pitänyt aloitukseen tarkentaa että kyse on ihan vain voimakkaasta tönimisestä ja uhkailusta. Oon myös ajatellut että se ei ole oikeaa väkivaltaa. Mutta mulla esim pää kolahdellut lujaa seinään, niin luulen että se kuitenkin on. Se tässä onkin, jos mies löisi niin lähtisin heti. Nyt kun tää on tätä, niin tää on tätä.

Mulla ei ole läheisiä enää jotka voisi tulla auttamaan. Tietenkään en olisi miehen kanssa jos olisi 100% paha tai lapselle. On aika paljon töissä ja lasta kohtaan aika välinpitämätön, mutta taas, useasti kun tulee töistä niin saattaa tuoda kaupasta lapselle karkkia tai pieniä lahjoja. Olisi helpompi jos miehellä ei olisi enää tätä puolta.

Päivämäärä:   19.3.25 17:09:05

*/ niin, tätä mäkin mietin. Onko se väkivaltaa jos toinen huutaa tapa huora itsesi ja ravistelee niin että pää hakkaa seinään, kun ei tavallaan ole väkivaltainen.

Päivämäärä:   19.3.25 17:14:47

On, sekä henkistä että fyysistä.

Lähettäjä: ei omal 
Päivämäärä:   19.3.25 17:17:14

Ihan sama onko se väkivaltaa vai ei. Kenenkään ei tarvitse sietää tuollaista

Lähettäjä: Huoh 
Päivämäärä:   19.3.25 17:20:17

Vain tönii ja soittaa poliisit paikalle kertoen sinun olevan kahjahtanut ja tehnyt lapsesta lastensuojeluilmoituksen ja valehdellut läheiselle sinun olevan juoppo hullu. TÄMÄKÖ ON SINUSTA NORMAALIA JA VAIN!!! Herätys nyt ihan oikeawti. Tuo ei ole mikään vain vähän tehnyt jotain ja nyt voi kaunistella parhain päin miehen tekemiset ja mies on niin ihana eikä koskaan satuttaisi lasta. Juu älä usko harhojasi. Nytkin selittelet kaiken parhain päin joten oletko muka ihan oikeasti kykenevä edes rehellisesti arvioimaan mitä mies kykenee tekemään sinulle lapsellesi. Et ole joten lopeta nyt itsellesi selittely, pakkaa sinun ja lapsen kamat miehen ollessa töissä ja häivy.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   19.3.25 17:21:37

Turvakotiin ja uus kämppä. Mutta eihän aloittaja lähde, kunhan haluaa täältä tukea että edes joku uskoo ja suhde jatkuu kun onhan se muuten niiin ihana ja kaveritkin pitää siitä.

Epäilen kyllä aloittajankin kertomusta, ei 2020-luvulla yksikään poliisi ole noin tollo ja ammattitaidoton että uskoo humalaista miestä kun nainen pienen lapsen kanssa itkee ja tärisee kauhuissaan kämpillä :D Taitaa olla kaksi alkkista, matti ja mervi-tyyppinen tilanne ja täältä haetaan sääliä "kun enhän mä asunnosta halua lähteä vaikka mies väkivaltainen..!".

Päivämäärä:   19.3.25 17:22:52

Ja mies rikkoo tavaroita kun sekoaa, on rikkonut pöytää, mun tabletin.. ja silmät pullottaa päässä, tästä oon monesti kysynyt kun sekoaa että mikä juttu ?
Ja seuraavana päivänä ostanut uuden tabletin ja korjannut pöydän ja pahoillaan:/

Mikä saa käyttäytymään noin? Vaikka itse olisin vihainen, niin en käy käsiksi enkä kykene suuttumaan niin että silmät pullottaa tai rikkoisin, en tajua

Päivämäärä:   19.3.25 17:25:42

Ei sillä ole aloittaja ole mitään väliä miksi mies käyttäytyy noin eikä sinun sille tarvitse saada mitään selitystä vaan sinun pitää ajatella lapsen parasta ja häipyä. Miehen ylpeydellä, puheilla, mielipiteellä ei ole mitään merkitystä vaan sinä katoat etkä ole enää koskaan missään tekemisissä miehen kanssa.

Päivämäärä:   19.3.25 17:29:06

Huh/ Niin.. vaikea selittää tilannetta :( Tätä on jatkunut vuosia. Ainoalle läheiselle koitin varovaisesti tätä selittää ja se johti siihen että sain kuulla olevani harhainen hullu. Jos olisi totta niin miksi olisin tässä tilanteessa?

Päivämäärä:   19.3.25 17:31:17

Koska olet niin harhainen hullu, että jäät siihen tilanteeseen

Päivämäärä:   19.3.25 17:32:59

"Onko se väkivaltaa jos toinen huutaa tapa huora itsesi ja ravistelee niin että pää hakkaa seinään,"

Mikä tässä EI ole väkivaltaa? Jos tekisit itse jollekin toiselle noin, mitä ajattelisit omasta toiminnastasi? Jos vaikka kohdistaisit tuollaista käytöstä lapseesi?

Mitä jos vaikka soittaisit asiantuntijalle ja kysyisit heidän mielipidettään?

https://naistenlinja.fi/

Päivämäärä:   19.3.25 17:37:59

.../ Kiitos, tuolta taannoin katsoinkin että on väkivaltaa. En voisi tehdä noin toiselle, hullu ajatus, mutta mies ollut humalassa kun on fyysisesti käynyt kiinni niin en tiedä onko se niin paha. Selvin päin haukkuu mutta ei käy kiinni. Silloin rikkoo tavaroita.

Päivämäärä:   19.3.25 17:42:48

Mies tietää tekevänsä noin humalassa mutta juo silti itsensä humalaan ja sama käytös toistuu.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   19.3.25 17:43:43

Ole myös pari kuukautta täysin ilman alkoa varmuuden vuoksi. Jos tilanteita tulee, kukaan ei pääse sanomaan, että ne johtuivat juoppoudestasi.

Päivämäärä:   19.3.25 17:46:48

Aloittaja//Kukaan täysjärkinen ei sano noin läheiselleen joten todennäköisesti sinua ympäröivät ihmiset ovat kaikki jollain tavoin mieleltään sairaita. Sellaisilta henkilöiltä on vaikeaa saada apua joten nyt sinun on vain kasvatettava selkärankaasi päätettävä selvittä yksin sinun ja lapsen vuoksi.

Lähettäjä: 5rotua 
Päivämäärä:   19.3.25 17:47:17

Ja jos kun lähet ota kaikki kerralla mukaan ja muuta satojen kilometrien päähän. Älä vastaa mihkään tai palaa. Itse läheltä nähnyt (siskoni) jossa kävi niin et kaks kuoli ja yks pyörätuolis. Siskoni tyhmä palas sinne talolle ja ukko tarttu aseeseen.

Päivämäärä:   19.3.25 17:49:15

Nomadi/ Ollaan molemmat oltu juomatta. Itse asiassa poliisicasen jälkeen sanoin että jos juo vielä kun sekoaa siitä niin haluan erota heti. Tästä saikin aiheen tehdä minusta sen pahan kun joskus juon pullon viiniä ja luen kirjaa tai käyn saunassa ja juon oluen.

Lähettäjä: ,, 
Päivämäärä:   19.3.25 17:58:36

Käykö se mies salilla? Käyttääkö jotain dopingia?

Voisi selittää kummia raivokohtauksia...

Päivämäärä:   19.3.25 18:00:00

''/ ei käy, päin vastoin ei harrasta liikuntaa

Päivämäärä:   19.3.25 18:06:11

Mun täytyy kiittää, vaikka anonyymiä kommentointia että kiitos että uskoitte tuon poliisikohdan. Voin sanoa että olin aivan maassa tapahtuman jälkeen, kun ajattelin ettei kukaan usko ikinä missään kun kuitenkin poliisista kyse :( En osaa sanoin kuvailla mitä ajattelen siitä ainoasta läheisestä jolle kerroin tapahtumasta ja piti minua mielisairaana. "Ei poliisi voi tehdä niin, ymmärrätkö että sulla on harhoja".

Päivämäärä:   19.3.25 18:07:07

Ei ole ensimmäinen eikä viimeinen kerta, kun poliisi ei ymmärrä perheväkivaltatilanteita vaan toimii hengenvaarallisella tavalla väärin.

Lähettäjä: jatkakaa... 
Päivämäärä:   19.3.25 18:10:11

Aloittaja, katso nyt @!#$ peiliin ja lopeta nuo selitykset!

Ihan yksi ja vitun sama mitä mies ajattelee ja onko häpeäksi kun eri teille lähdette. Olet säälittävä narsistin perseen nuolija!

Päivämäärä:   19.3.25 18:12:07

" Niin.. vaikea selittää tilannetta :( Tätä on jatkunut vuosia."

Jos kerrankin olisit yhteydessä johonkin naisten tukilinjaan, fb ryhmään, sinne turvakotiin, mihin tahansa vastaavaan niin kuulisit miten tavallinen tarina tuo on ja kuinka sen kokeneet ja asian parissa työskentelevät tietävät jo puolesta lauseesta kuinka se jatkuu. Tilanteesi eli ole uusi ja uniikki, ei tässä maassa edes harvinainen, mutta SINUN on ymmärrettävä tehdä sille jotain ! Jos et itsesi takia niin herranjumala sen lapsesi: noin myrkyllistä kasvuilmapiiriä ei korvaa ajoittainen karkki kaupasta ja jäätelöautoilla käynti. Lapsen jälkeen toiseksi tärkein on lopettaa tuo selittely, siinä samassa miehen miettiminen ja puolustelu, mutta selittely. Tätä eivät mukavat ihmiset niillä apulinjoilla tai turvakodeissa sano, mutta me vanhat kaikkea nähneet rouvat voidaan se täällä netissä sanoa. Mutta soita yhteen pahoinpideltyjen puhelimeen, kirjaudu nettiryhmään, ota yhteyttä turvakotiin: mikä tahansa niistä voisi havahduttaa sinut toimimaan, edes lapsesi takia ! Tuollaiset henkisesti ja fyysisesti väkivaltaiset juuri nakertavat uhrinsa itsetunnon niin, että et koe itse ansaitsevasi parempaa tai mitään muuta kuin max hänet ja siihen hän juuri käytöksellään on pyrkinyt ja siinä onnistunut, siksi toitotan herättämään sen äiti-ihmisen sisälläsi ja toimimaan lapsesi parhaaksi ! Myöhemmin huomaat sen olleen myös omaksi parhaaksesi ja sinulla on mahdollisuus vielä mitä normaalimpaan ja ihanimpaan elämään, jopa perhesellaiseen, mutta ikinä ikinä ikinä se ei tule tapahtumaan tämän miehen kanssa etkä ikinä tule saamaan häntä siitä millään "hyvällä" tai ehdottelemalla lähtemään.

Päivämäärä:   19.3.25 18:13:10

Mies ostaa välillä lapselle karkkia juuri siksi, että sinulle tulee niitä "hyviä" kokemuksia hänestä etkä saa lähdettyä.

Lähettäjä: h 
Päivämäärä:   19.3.25 18:13:46

Aloittaja voisi kertoa paikkakunnan ym. niin kyllä joku täällä tekee noin huonosta äidistä lasun

Päivämäärä:   19.3.25 18:14:50

"Aloittaja voisi kertoa paikkakunnan ym. niin kyllä joku täällä tekee noin huonosta äidistä lasun"

Tämä on valitettavan totta !

Päivämäärä:   19.3.25 18:22:32

Hmmmm/ kiitos oli silmiä avaava teksti. Ihanaa että joku asiaan perehtyvä jaksaa nähdä vaivaa kommentoimalla tätä. Tiedän tilanteeni. Kiitos viestistäsi luin sen tarkkaan. Kiitos sinulle, olet ihana ihminen ja toivon kaikkea hyvää Sinulle kiitosd Toivon että saan voimia

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   19.3.25 18:29:41

Kun nyt olette varmaan enää lyhyen aikaa yhdessä, turha triggeröidä valmiiksi sekopäistä miestä juomaan. Ja turha ottaa itse edes viinilasillista tai saunaolutta, jos mies pääsee siitä leimaamaan juopoksi. Selvä on aina voitolla, jos taas tulee poliisitilanne.

Ja jos olet ottanut vain yhden-kaksi, ja taas riitelette ja paiskotte, pyydä poliiseja puhalluttamaan itsesi, jotta mies/poliisit eivät pääse väittämään, että olet juoppohullu akka ja riita on syytäsi, koska olet kännissä. Näinhän mies tulee sanomaan.

Rentoudut sitten kun olet turvallisesti omillasi.

Päivämäärä:   19.3.25 18:40:31

Älä ota asiaa esille, lähde.

Päivämäärä:   19.3.25 18:42:34

Nomadi/ kiitos mutta ei voimia tuollaiseen

Päivämäärä:   19.3.25 18:43:43

Onko kellään niitä vinkkejä tilanteess?

Päivämäärä:   19.3.25 19:00:50

Se vinkki on, että mies on jo monesti puhunut sinut pysymään suhteessa. Miten vältät saman ansan seuraavan kerran?

Päivämäärä:   19.3.25 19:02:38

Aloittaja ota tosiaan hmmm vinkit nyt käyttöön. On vaan päätettävä että NYT otat askeleen kohti uutta elämää ja vapautta ja teet asialle jotain ja lähdette lapsen kanssa pois . Ajattele lapsenkin elämää- epävakaan miehen kanssa asuminen ei ole lapselle hyväksi ja pelko ja munan kuorilla kävely ei kenellekään.
Itsellä auttoi kun tuli ajatus että meillä on vaan yksi elämä ja nyt se minun ainoa menee hukkaan sekopään miehen kanssa jonka kanssa arki alkoi olla kaikkea muuta mitä arjelta halusin. Ei ollut kuitenkaan alkkis.
No ota nyt itseäsi niskasta kiinni ja lähdet jonnekin sieltä. Sukulaisten luo, turvakotien, ihan mihin vaan mutta pois ja et kerro uskolle mitään etukäteen suunnitelmistasi.

Päivämäärä:   19.3.25 19:07:25

Mä yleensä haluan uskoa, että ihmiset kirjoittavat tänne omista oikeista ongelmistaan. Nyt vaikuttaa vahvasti siltä, että vakavasta aiheesta aloittaja kirjoittaa provoa. Tämä on aihe, joka ei ole pelleily asia.

Lähettäjä: Just joo 
Päivämäärä:   19.3.25 19:13:15

Aloittaja, oletko jotenkin vähälahjainen vai mikä estää normaalin järkitoimimisen?

Mä en taida jaksaa edes seurata tätä ketjua enempää ettei tule hajotettua omaa konetta sen takia että ottaa aivoon lukea tyhmien ihmisten valituksia.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.