Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Rannekanavaoireyhtymä

Lähettäjä: apua? 
Päivämäärä:   19.3.25 12:19:36

Sain ensimmäisen kerran oireita raskausaikana 2 vuotta sitten. Synnytyksen jälkeen tilanne eskaloitui ja jouduin vastasyntyneen kanssa päivystykseen jossa ranne piikitettiin ja siitä olo heti helpottui.

Kuitenkin noin vuosi tuosta ranne alkoi taas oireilla ja kävin hermoratatutkimuksessa jossa todettiin lievä rannekanavaoireyhtymä ja "pääsin" kirurgin arviokäyntijonoon tai miksikä tuota nyt kutsutaan. Hoidoksi määrättiin käden lastoitus ja venyttely, mutta en toki saanut kunnon venytysvinkkejä, joten olen netistä niitä vähän kurkkinut.

Nyt tuosta hermoratatutkimuksesta on vuosi ja tämä aktivoitui jälleen. Mikähän siinä on että aika tasan vuoden välein oireet palaavat eli aina tässä keväällä? Olen taas elänyt lasta kädessä muutaman päivän sillä heti kun sen ottaa pois niin ranne kipeytyy. Aiemmin tuo on mennyt ohi lastahoidolla mutta en muista että silloin olisi tarvinnut lastaa kuin öisin. Nyt siis päivisinkin. Toki teen nykyään myös päätetyötä.

Onko neuvoja?

Re: Rannekanavaoireyhtymä

Päivämäärä:   19.3.25 12:24:47

Niin ja siis tuonne kirurgin käynnille en ole vielä kutsua saanut. Unohtui kirjoittaa aloitusviestiin.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.3.25 12:27:09

Hermojen liu'utus toimii itsellä, tosin kovin pahana ei ole ollutkaan. Hieros youtubessa ainakin näyttää joitakin joista itselle oli paljon apua

Päivämäärä:   19.3.25 12:29:10

Olen noita tehnytkin. Heti alkaa kamala kihelmöinti.

Lähettäjä: Ei nyt omalla 
Päivämäärä:   19.3.25 12:32:09

Jäsenkorjaajalta olen kuullut saadun pysyvämpää ja vähemmän kajoavaa hoitoa kuin leikkaus... Mm. siskoni molemmat ranteet on leikattu, eikä ikinä tullut läheskään ennalleen...

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   19.3.25 16:05:26

Minulla keskivaikea rannekanavaoireyhtymä todettu n. 6vuotta sitten.

Jotenkin tuntuu vaiva aktivoituvan syksyn viileillä ja kosteilla keleillä, samoin keväisin.

Hoidan venyttelyillä ja lastat on käytössä öisin.
Tärkeää on pitää hartiatkin hyvässä kunnossa (hierotus,kunnollinen patja sängyssä ja hyvä tyyny)

Olen töissä siivoajana ja hevoset on sitten harrasteena, joten rasitusta tulee päivittäin ja paljon.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.