Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miten reagoisitte jos kaverit kutsuvat lomalle

Lähettäjä: Muita 
Päivämäärä:   18.3.25 18:35:17

Omista ja ystävien kokemuksista olen päätellyt sen, että on melko yleistä sopia lomamatkasta kaveriporukalla tai ystäväpariskunnan kanssa ja sitten käy niin, että joku kaveri kutsuu omia kavereitaan porukan ulkopuolelta messiin, tai ystäväpariskunta onkin kutsunut tietämättäsi muitakin ystäväpariskuntia lomalle ja loma onkin jotain ihan muuta kuin mitä ajattelit alun perin.

Miten suhtautuisit? Onko sinun kohdallasi käynyt näin?

Re: Miten reagoisitte jos kaverit kutsuvat lomalle

Lähettäjä: täti 
Päivämäärä:   18.3.25 19:02:42

Noh, se riippuu ja roikkuu. Meillä on mökki hiihtokeskuksessa ja kutsutaan sinne mukaan kavereita kun mennään. Mökkiin mahtuu 6, joten saatetaan kysyä useampiakin kavereita, ja ne tulee ketkä tulee. Kaikki eivät välttämättä tunne toisiaan. Mutta tämä kerrotaan siis etukäteen heille.

Mutta jos suunniteltais vaikka toisen kaveripariskunnan kanssa että lähdetään yhdessä Italiaan, niin pitäisin outona jos he vaan ilmottais et ”meidän kaverit Make ja Pera tulee kans!”. Silleen öh? Ei ees tunneta heitä. Kyllä silloin pitäis puhua ensin asiasta ja kysyä että sopiiko jos kysyttäis haluaako Make ja Pera tulla kans, kun ovat puhuneet Italian matkasta.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.3.25 19:39:33

No olin vähän aikaa sitten kaverilla, meitä oli kutsuttu sinne kolme kaveripariskuntaa. Sitten kaveri ilmoitti, että kutsui myös yhden kaveripariskunnan lisää, me muut siis ei tunneta heitä. Ei siinä mitään, mutta kyllähän se tietää miten se menee - me kolme kaveripariskuntaa hengailtiin keskenään ja vaihdettiin kuulumisia ja tämä isäntäpari sai sitten viihdyttää tätä kaikille muille tuntematonta pariskuntaa. Toki me vähän vaihdettiin jotain lauseita heidänkin kanssaan, mutta jos on tarkoitus kysellä kavereiden kuulumisia niin ei sitä jaksa alkaa tutustumaan henkilöihin, joita ei välttämättä tapaa enää uudelleenkaan.

Sitten yksi kaveri on sellainen, että saattaa ottaa puolisonsa siskon mukaan illanviettoon. Sisko on aina tosi hiljainen, saa jopa kuvan että töykeä kun ei koskaan oikeen juttele mitään ja tulee aina tyhjin käsin vaikka olisi nyyttärit. Joo, ei tavallaan haittaa, mutta tavallaa vähän kuitenkin.

Lähettäjä: Majoitus 
Päivämäärä:   18.3.25 20:14:51

Riippuu siitä, mitä tuo ”mukaan kutsuminen” tarkoittaa. Jos ollaan kaveripariskunnan kanssa vuokrattu yhteinen mökki, niin ei ole ok, että he (kysymättä) kutsuvat samaan mökkiin jonkun kolmannen pariskunnan. Jos taas majoitutaan hotellissa ja on pariskunnittain omat huoneet, ei minua haittaa, jos kaveripariskunta on puhunut matkasta jollekin kaverilleen ja tämä kaveri tulee samaan aikaan lomalle ja majoittuu samassa hotellissa. Voihan siellä hotellissa olla samaan aikaan muitakin tuttuja. Varsinkin koulujen loma-aikoina ei ole mikään yllätys törmätä vaikka Levillä lasten koulukavereiden perheisiin.

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   19.3.25 07:51:17

Mun yksi kaveri teki kunnon oharit noin. Oli sovittu yhteinen reissu yhteisillä majoituksilla. Sitten yhtäkkiä lähtikin toinen kaverinsa mukaan. Ja lopulta hän ilmoitti, että me mennäänkin jo viikko aikaisemmin, tulkaa te sitten perässä myöhemmin. Kaikki majoitukset jäikin sitten meille kahdestaan, kun hän majoittui tuon "paremman" kaverinsa kanssa. Ja kulkivat kohteessakin yhdessä ja antoivat ymmärtää, että me ei varmaankaan olla kiinnostuneita lähtemään heidän kanssaan kaupungille tai syömään. Oli kyllä ihan viimeinen kerta, kun mitään reissua suunnittelen tuon kanssa.

Lähettäjä: What 
Päivämäärä:   19.3.25 08:21:19

Minulle ei ole koskaan käynyt noin. Jos jonkun kanssa suunnitellaan reissua, niin yhdessä sovitaan, keitä kutsutaan vai kutsutaanko ketään, ja mikä porukan kokoonpano on.

Olemme + 30 v.

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   19.3.25 08:24:52

"Minulle ei ole koskaan käynyt noin. Jos jonkun kanssa suunnitellaan reissua, niin yhdessä sovitaan, keitä kutsutaan vai kutsutaanko ketään, ja mikä porukan kokoonpano on."

No näin. Ei nyt eikä aikaisemmin enkä tunne ketään kenelle olisi käynyt näin vaan asiat on aina sovittu. Keski-ikään on siis jo ehditty tällaista näkemättä ;)

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   19.3.25 09:07:31

Joskus jotain kakskymppisinä menin kaverin kanssa laivalle. Oli sitten mulle kertomatta sopinut sinne treffit jonkun lomallansa lapissa tapaamansa häiskän kanssa (kaveri seurusteli tuolloin tulevan miehensä kanssa). Olin vähän että Okei... siinä se häiskä sitten koko reissun ajan hengasi meidän kanssa ja jos oikein muistan niin oli yötäkin meidän hytissä. Ja aamulla Tallinnassa vei meidät syömään jonnekin aamupalapaikkaan jossa oli kissankuvia (jos oikein muistan) seinät täynnä. Mulle on ihan sama vehtaileeko varattu ihminen toisen kanssa. Jokainen tekee mitä lystää. Mutta olisi ollut kiva tietää etukäteen että oon vähän kuin kolmantena pyöränä/esiliinana toisen treffeillä.

Toinen kaveri toi pari kertaa oman kaverin/pari kaveriansa meidän tapaamiseen. Oltiin opiskelijoina kämppiksiä ja aina välillä treffailtu. Mä olen tällöin käynyt vierailulla kaverin asuinpaikkakunnalla. Joskus päiväseltään ja Joskus ollut yötä (hotellissa, kun kaverille vähän huonosti mahtuu ketään yöpymään eikä mielellään otakkaan yövieraita). No sitten pariin kertaan ollut kaverin kavereita mukana meidän tapaamisissa ja onhan siinä tuntenut olonsa ulkopuoliseksi kun näillä enemmän puhuttavaa keskenään kun enemmän ovat tekemisissä toistensa kanssa.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   19.3.25 09:10:41

Ei ole koskaan käynyt noin, ja kaveripiirissäkin kaikki 40+. Ihan alkeellisia käytöstapoja, että sovitaan kaikki yhdessä mukaan tulevat, minne ikinä mennäänkin.

Lähettäjä: täti 
Päivämäärä:   19.3.25 09:22:01

” Ei siinä mitään, mutta kyllähän se tietää miten se menee - me kolme kaveripariskuntaa hengailtiin keskenään ja vaihdettiin kuulumisia ja tämä isäntäpari sai sitten viihdyttää tätä kaikille muille tuntematonta pariskuntaa.”

No tuossa kyllä tekin taisitte olla törppöjä, vaikka varmasti ärsytti tuo tilanteen muutos. Itse ainakin pyrkisin ottamaan uudet vieraat mukaan keskusteluun. Ei he ole välttämättä tienneet ettei heidän mukaan tulemisesta ole sovittu asiallisesti. Kyllä sitä aina yhen illan tai viikonlopun selviää uusien ihmisten kanssa. Eli minusta tuo ”kyllähän sen tietää miten siinä käy” on törppö lähtökohta. Ei, ei tiedä, ellei itse anna noin tapahtua.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   19.3.25 09:26:11

No pitää olla hyvä tuttu porukka kenen kanssa lähtee että tietä että loma onnistuu

Lähettäjä: Jeo 
Päivämäärä:   19.3.25 12:10:41

Ei ole kyllä itsellekään tapahtunut tuollaista ja pitäisin todella törppönä jos joku muuttaisi isompia suunnitelmia omin päin.

Itse järjestämiinsä illanistujaisiin tms. saa kutsua ketä tahansa ilman julkista vieraslistaa, mutta jos jollain porukalla sovitaan menevämme paikkaan X niin sitten sinne tulee vain sovittu porukka.

Julkiseen tapahtumaan (keikka, messut..) voi toki tulla muitakin, mutta kyllä siitäkin ilmoitetaan etukäteen jos joku vieraampi liittyy seurueeseen.

Lähettäjä: ....... 
Päivämäärä:   19.3.25 15:55:14

Ei ole koskaan käynyt noin, mutta en hyväksyisi. Onneksi kaveripiirissä on fiksua porukkaa, jolle tuollainen ei tule mieleenkään.

Jos joku kutsuu porukkaa omaan kotiinsa tai omalle mökilleen, niin silloin voi tietysti kutsua, ketä haluaa. Mutta sekin pitää kertoa etukäteen muille kutsutuille, ettei tule yllätyksenä, jos odottaa oman tutun porukan illanviettoa.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   19.3.25 16:16:42

Ei ole ok, ei kuulu hyvään käytökseen.

Kerran kävi niin että oltiin sovittu kahden (nyt jo entisen) kaverin kanssa lähtevämme mökille. Kutsutaan näitä kavereita nyt vaikka nimillä kaveri A ja kaveri B. Päivämäärät oltiin sovittu ja mökki varattu, jne. Sitten kaveri A alkaa kiukuttelemaan että hän haluaa ottaa jonkun kaveripariskuntansa mukaan, jota minä ja kaveri B ei oltu koskaan ennen edes tavattu. Puhui myös reissusta siihen tyyliin että ei enää minun ja kaveri B:n seura kiinnostanut, halusi mm. mennä kaveripariskuntansa kanssa samalla autolla ja minä ja kaveri B voisimme mennä keskenämme. Kaiken kukkuraksi tällä kaveripariskunnalla ei kuulemma ollut yhtään rahaa, eivätkä olisi voineet osallistua mökin vuokraan. Jotain yhteistä ruokaa kuulemma olisivat voineet tuoda. Sanoin että ei käy minulle, mehän sovittiin että mennään kolmestaan ja siitä kaveri A alkoi inttämään että pitäisikö meidän muka kolmestaan mennä mökille mummoilemaan. Sanoin että no niinhän se tarkoitus oli ja miksi edes suostui alun perin lähtemään kolmestaan jos kuulostaa niin kamalalta.

Kaveri A suuttui kovasti ja uhosi lähtevänsä sinne mökille pelkästään sen kaveripariskuntansa kanssa mutta eivät päässeet lähtemään...:D

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.