Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miten käsitätte "tulla toimeen" jonkun kanssa?

Lähettäjä: Najadi 
Päivämäärä:   18.3.25 17:59:58

Ihan mielenkiinnosta kyselen kun sattui tulemaan puheeksi työtoverin kanssa.

Minulle se, että tulee toimeen toisen kanssa tarkoittaa sitä, että pystytään tekemään töitä ilman että joka asiasta tulee riitaa ja tyytymättömyyttä ja että koko ajan harmittaa joutua tekemään töitä henkilön x kanssa ja hermot ovat kireällä.

Työtoverilleni jonka kanssa asia tuli puheeksi, "tulla toimeen" tarkoittaa sitä, että toisen kanssa voi jutella mistä vain, vitsailla puolin ja toisin ja on kivaa tehdä töitä yhdessä. Eli toisin sanoen ollaan ikään kuin kavereita. Jos hänellä ei ole hauskaa työtoverinsa kanssa, hän "ei tule toimeen" tämän kanssa vaikka mitään riitelyä tai tyytymättömyyttä yhdessä tekemisessä ei olisikaan ja työt sujuisivat niin kuin kuulukin.

Miten te muut ajattelette asiaa? Mitä teille tarkoittaa "tulla toimeen" jonkun kanssa, puhuen nyt lähinnä työtovereista.

Re: Miten käsitätte "tulla toimeen" jonkun kanssa?

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   18.3.25 18:30:10

Tulee toimeen on niinkuin aloittaja sanoo. Jos sanotaan että tulee hyvin toimeen niin sitten on jo kaverimaisempaa.

Lähettäjä: Fiu 
Päivämäärä:   18.3.25 18:38:48

Jos ”tulen toimeen” työkaverin kanssa, niin päiväni ei ole pilalla, jos olemme samana päivänä toimistolla.

Jos olemme ainoat sinä päivänä toimistolla, minua ei haittaa, vaikka vietämme kahvi- ja lounastauot kahdestaan jutellen.

Jos taas en tule toimeen työkaverin kanssa ja olemme ainoat jonain päivänä toimistolla, sanon että minulla on kiire enkä ehdi pitää kahvitaukoa vaan juon kahvin työpisteellä. Kun on lounasaika, sanon että olen sopinut jo lounaalle menosta perheenjäsenen/kaverin kanssa, enkä pääse lounaalle hänen kanssaan.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   18.3.25 18:48:41

Minulle tuo tarkoittaa juuri sitä, että pystytään esim. työskentelemään yhdessä, mutta mitään ystäviä ei olla.

Useinhan tätä käytetään niin, että sanotaan joku negatiivinen asia, mutta sitten perään "tullaan kuitenkin toimeen." Eli voi kertoa jopa siitä, että et juuri pidä kys. henkilöstä. Mutta pystyt siis toimimaan hänen kanssaan kuitenkin.

Jos sanotaan että tullaan _hyvin_ toimeen niin se on sitten jo eri asia :D

Lähettäjä: nn 
Päivämäärä:   18.3.25 19:04:19

Nykyään töissä pitää tulla toimeen kaikkien kanssa, sitä ei tarvitse erikseen mainita. Vaikka miten vituttaisi :)

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.