Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ihmiset ovat nykyään hurjia äkäpusseja

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   18.3.25 15:54:55

Olen ystävällinen ja kohtelias asiakaspalvelutyössä oleva henkilö. Jotain on asiakaskunnassa tapahtunut reilun parin kolmen vuoden aikana: ihmisistä on tullut kärsimättömiä ja valtavan kiukkuisia, on jouduttu ihan esimiestasolta tulla muistuttamaan asiakkaille käyttäytymisestä.

Meillä siis vuoronumerot ja asiakkaat odottelevat vuoroaan, yhtä monta asiakaspaikkaa kuin ennenkin ja ei mitään erityisen pitkiä jonoja mutta asiakkaiden käytös on nykyään ihan_hirveää. Huutelua, uhkailua ja jotenkin ihmisillä on vaan mennyt ”yli”. Tullaan melkein tiskin taakse kun raivo nousee kuin nappia painamalla. Asia ei edes saata olla kummoinen kun napsahtaa, jo tullessa ovat kuin myrskyn merkki.

Kyseessä erään pankin asiakaspalvelupiste.

Ovatko ihmiset kiukkuisempia kuin ennen?

Re: Ihmiset ovat nykyään hurjia äkäpusseja

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   18.3.25 15:58:14

No ovat ainakin pankeille, kaikissa systeemit ja ehdot huonontuneet, asiakaspalvelupisteitä todella vähän. Talous kun vielä sakkaa niin alkaa ihmisiltä hermot mennä..

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   18.3.25 16:02:27

Käytöstavat se on oltava vaikka kuinka hermoja kiristäisi. Osa oikeuttaa huonon käytöksen mitä ihmeellisimpiä tekosyitä käyttäen.

Lähettäjä: Pallukka 
Päivämäärä:   18.3.25 16:12:02

Minä syytän tästä ainakin somea ja nykyajan jatkuvaa negatiivisten uutisten virtaa. Ihminen usein kaipaa ratkaisuja vaikeisiin asioihin, mutta jos viettää aikaa somessa ja netissä, niin aivot joutuvat jatkuvan negatiivisen pommituksen kohteeksi. Tämä on huonosti, tuo on huonosti, kaikki on huonosti! Somessa myös velloo jatkuva arvokeskustelu, joka usein tahtoo mennä erilaisten arvojen haukkumiseksi. Some ruokkii negatiivisuutta ja vastakkainasettelua, joten ei ole ihme että vihaisuus valuu oikeaankin elämään.

Mielenterveystyöstä leikkaamisella on myös aivan varmasti vaikutuksia. Kun ihmiset eivät saa riittävästi apua, huono olo purkautuu kanssaihmisten niskaan.

Ja valitettavasti kaikille ei ole opetettu käytöstapoja. Moni on oppinut pärjäämään röyhkeydellä ja ajattelemaan aina ensisijaisesti omaa napaa. Itsestään huolehtiminen on monella luiskahtanut itsekkyyden puolelle.

Lähettäjä: // 
Päivämäärä:   18.3.25 16:59:50

Ihan sama, vaikka kuinka olisi systeemit, ehdot, valikoimat tai käytänteet muuttuneet. Se ei ole asiakaspalvelijan vika.

Minä todistin vuosia sitten läheisessä k-marketissa tilannetta, jossa asiakas raivosi nuorelle työntekijälle, kun 1,5 litran maitotölkkejä ei ollut saatavilla. Työntekijä yritti kovin pahoitella ja kertoa, että ihan tavallisia litran tölkkejä on kyllä hyllyssä, mutta ne eivät tälle aasille kelvanneet. Kovaan ääneen totesi vielä lopuksi, kuinka ei aio enää ikinä asioida tässä kaupassa, vaan vie rahansa paikkakunnan toiseen k-markettiin. Eipä tosin tainnut tietää, että molemmissa marketeissa oli sama kauppias...

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   18.3.25 18:13:50

Joo, olen huomannut. Ihan kuin ne huonontuneet ehdot, palvelut ja muut olisi asiakaspalvelijan vika. He kun eivät niistä yrityksen käytännöistä ja palveluista päätä. Oikea osoite palautteelle olisi se ylempi taho joka asioista päättää, tosin silloinkin kannattaa ne käytöstavat muistaa tai ei kovin pitkälle pääse. Itse olen asiakaspalvelua työkseni tehnyt ja kunnioitan jokaista joka siihen hommaan edelleen kykenee. Oli pakko lopettaa ne hommat kun ihmisten käytös on mitä on.

Lähettäjä: Huoh 
Päivämäärä:   18.3.25 19:32:45

Etenkin keski-ikäisillä miehillä tuntuu olevan joku jatkuva kiukuttelukausi. Epäkunnioittavaa, ja typerää käytöstä.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   18.3.25 19:37:08

Pankin palvelut on ainoat, jotka on saaneet minutkin hermostumaan. Sain osuuspankista kirjeen, että autoveronpalautus pitää tulla hoitamaan paikanpäälle pankkiin, koska olen vaihtanut välissä pankkia eikä minulla ole enää tiliä osuuspankissa. Menin paikanpäälle pankin aukiolon aikana, ja pankista kerrottiin että asian voi hoitaa ainoastaan keskiviikkoisin klo 10-11 välillä. Mahdottomaksi on tehty asiointi.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   18.3.25 20:22:51

Nyt on pakko kommentoida aloitusta, että ehkäpä asiakkailla on syykin olla kiukkuisia, jos kestää liian kauan?

Lähettäjä: Moikka 
Päivämäärä:   18.3.25 20:32:02

Minä olen kiukkuinen täti, joka uskaltaa vaatia, silloin kun sitä pitää. Teen itse vaativaa (juuri niin) asiakaspalvelua, ja vapaalla odotan saavani itsekin hyvää ja osaavaa palvelua. Tuollaiset höpötihöö-pikkupomot ovat ne pahimmat tyypit, jotka kieltäytyvät ymmärtämästä asiakkaan puolta ja roikkuvat kiinni jostain tyhmistä perusteista. Pahinta, mitä pikku-boss voi tehdä, on alkaa antamaan käytöstapaohjeistusta, kuten ap. Se, jos joku nöyryyttä asiakasta. Ja saa asiakkaan raivostumaan. Ihmisten pitää uskaltaa pyytää asioiden korjaamista rohkeammin, silloinhan palvelun on kehityttävä!

Lähettäjä: // 
Päivämäärä:   18.3.25 21:13:56

"Pahinta, mitä pikku-boss voi tehdä, on alkaa antamaan käytöstapaohjeistusta, kuten ap. Se, jos joku nöyryyttä asiakasta."

Eihän aloittaja ole kenellekään antanut mitään käytöstapaohjeistusta, vaan kertoi, että jopa esimiehet ovat joutuneet puuttumaan asiakkaiden käytökseen (tai käytöstavattomuuteen). Sitä paitsi, siinä kohtaa tilanne saa ja pitääkin olla asiakkaan kannalta nöyryyttävä. Aikuisten ihmisten on osattava käyttäytyä asiallisesti, vaikka kuinka ärsyttäisi.

Päivämäärä:   18.3.25 21:16:09

Paankit on pahimpia. Asiakaspalvelu on nolla!

Päivämäärä:   18.3.25 21:17:05

Pankit*

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   18.3.25 21:17:59

>ei ole nordean asiakas

Lähettäjä: Asiakas 
Päivämäärä:   18.3.25 21:24:04

Suomalainen asiakaspalvelu on mennyt alaspäin vuosia. Nykyään työtehtävissä ei ymmärretä asiakasta ja hänen tarpeitaan vaan toimitaan niin huonosti, että asiakassuhde kärsii. Asiakaspalvelijalle pitäisi antaa tunnustusta ja kiitosta, vaikka hänen panos olisi huono. Ja ymmärtääkin pitää. Erikoista, sillä samaan aikaan laitetaan kaikenlaiseen koulutuksiin rahaa, eikä niistä tunnu olevan palvelutilanteissa juuri hyötyä. Asiakkaita vihataan, takahuoneissa pilaillaan heidän jutuillaan jne. Täysin väärä lähestymistapa. Eipä ihme, että kilahtaa

Lähettäjä: Huoh 
Päivämäärä:   18.3.25 21:26:45

Höpsis. Huono käytös on huonoa käytöstä.

Lähettäjä: K! 
Päivämäärä:   18.3.25 21:27:55

Joskus huono käytös johtuu oikeasti huonosta palvelusta (tai sen puutteesta)

Lähettäjä: : 
Päivämäärä:   18.3.25 22:06:23

No kun edelleenkin se asiakaspalvelija on täysin syytön siihen että niitä palveluja heikennetään ja kaikesta tehdään vaikeaa. Se ei auta paskaakaan kiukutella sille aspalle, valittakaa niille jotka ovat vastuussa. Mutta ei, paljon helpompi nakata kaikki paska asiakaspalvelijan niskaan...

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.3.25 22:08:01

Asiakkaan ärtymys kohdistuu asiakaspalvelijaan, koska hän on ainoa, jonka asiakas yrityksestä tavoittaa. Pankkien kohdalla takana on jo mahdollisesti tunteja puhelinpalvelussa, kymmeniä kilometrejä ajoon lähimpään konttoriin sen parin viikottaisen aukiolotunnin aikana sekä jonotus paikan päällä, missä asiaa ei lopulta välttämättä saa hoidettua. Miten muuten palaute ohjautuu yritykselle kuin asiakaspalvelijan kautta? Toki asiallisena käytös tulisi pitää, mutta ärtymystä saa ja jopa tulee ilmentää silloin, kun siihen on aihetta. Asiakaspalvelijan taas on hyvä nähdä itsensä yrityksen edustajana, ei ottaa palautetta liian henkilökohtaisesti, jos sitä ei sellaiseksi ole tarkoitettu.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   18.3.25 22:08:36

Siitä aspoille maksetaan.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.