Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  HeA poni penelle aikuiselle?

Lähettäjä: 150/47 
Päivämäärä:   18.3.25 11:20:04

Onko suosituksia? Kannattaako ottaa risteytys vai joku jo valmiiksi jalostettu rotuponi?

Re: HeA poni penelle aikuiselle?

Lähettäjä: 150/47 
Päivämäärä:   18.3.25 11:20:15

Siis pienelle!

Lähettäjä: — 
Päivämäärä:   18.3.25 11:27:41

Ei kai sillä merkitystä ole, ellei itse nimenomaan halua jompaa kumpaa.

Sellainen vinkki, että pienet hevoset on halvempia kuon ponit. Osaava ja hyvä liikkeinen poni on kallis, varsinkin jos on sellainen että käy nuorelle poniratsastajalle. Sen sijaan heti kun mennään yli ponirajan, hinta tippuu koska ostajia paljon vähemmän: moni aikuinen haluaa isomman ja poniratsastajat pienemmän. Ylikasvanut poni on siis rahan puolesta hyvä valinta.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   18.3.25 11:37:05

Seniori ei kuitenkaan voi osallistua poniluokkiin, joten ääni ylikasvaneelle ponille. Voit myös huoletta lihoa pari kiloa, eikä ratsu jää yhtä helposti pieneksi.

Lähettäjä: # 
Päivämäärä:   18.3.25 13:01:09

Itse askartelin welsh cobista itselleni hauskan kouluponin, tekee vaativan asiat ja liikettä riittää. Olen vähän sinua pidempi, mutta paljon mennyt kokoni puolesta poneilla aikuisenakin myös työni puolesta (ratsastuksenohjaaja). Ponirodut on omasta mielestäni usein luonteeltaan veikeämpiä kuin hevoset, mistä itse tykkään. WPB, connemara ja monet risteytysponit kivoja vaihtoehtoja. New foresteista ei omalle kohdalle ole sattunut erityisen säväyttäviä yksilöitä. Mutta ehkä tässäkin merkitsee enemmän se, että yksilönä poni on sitä mitä haet, kuin rotu.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   18.3.25 13:09:02

Osta Väiski jos se on vielä tarjolla, ihan sikahienon saat laatuun nähden tosi edullisesti

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.