Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Toisissa turhauttaa

Lähettäjä: Kyllikki 
Päivämäärä:   18.3.25 06:42:01

Mikä puute juuri teitä toisissa ihmisissä turhauttaa? Tuli vähän tuosta lapsi pelkää uimakoulussa topiikista mieleen. Näitähän ei oikein passaa yleisemmin jutella, lähinnä lähimpien kanssa, mutta miksipäs ei näin anonyymeinä netissä!

Itseäni turhauttaa arkilaiskuus yli kaiken. Kun jätetään roska pöydälle sen sijaan että vietäisiin roskiin, astia tiskialtaaseen eikä koneeseen, pyykki sohvan kaiteelle eikä rehellisesti pesuun tai kaappiin jne
Miestäni taas turhauttaa liikennettä pelkäävät ihmiset. Hän on monesti sanonut että ei viitsi kuskata äitiäni kun se pelkää jatkuvasti että mennään liian kovaa, varo nyt vesiliirtoa ku vettä tihuuttaa, älä nyt aja niin kovaa täällä motarilla kyllä tuossa rekan perässä kerkeää, aja nyt varovasti kun eihän täällä hämärässä nää jne

Re: Toisissa turhauttaa

Lähettäjä: Patti-Smurffi 
Päivämäärä:   18.3.25 06:56:39

Ihmiset, jotka eivät joko malta/viitsi/halua kuunnella tai eivät ymmärrä kuulemaansa taikka lukemaansa.

Yksinkertainen ohje:

Näytä kortti lukijaan viivakoodipuoli ylöspäin ja niin, että se viivakoodi osuu tuohon punaiseen juovaan.

On yllättävän monelle aivan ylitsepääsemätön ohjeistus ja sitten kiukutellaan tai nauretaan (ihmistyypistä riippuen) kun on niin vaikeaa.

Myös ohjekyltin teksti "asiointi vain vuoronumerolla" on monelle täysin mahdoton ymmärtää. Ihmiset tuijottavat tekstiä ja kysyvät: En kai mä tarvi vuoronumeroa kun tuun kysymään/maksamaan/tekemään varausta/hoitamaan ihan mitä vaan asiaa?

Ja siis nämä vain esimerkkejä töistäni. Myös muualla elämässä turhauttaa se, ettei kuunnella tai sisäistetä tai ymmärretä selkeitä ohjeita.

Lähettäjä: Dippi 
Päivämäärä:   18.3.25 06:59:54

Minua ei kyllä oikeastaan toisissa ihmisissä turhauta muu, kun sellainen pahantahtoinen juoruilu tai tahallinen toisten satuttaminen. Lähtökohtaisesti pidän toisista ihmisistä.

Lähettäjä: Puuro 
Päivämäärä:   18.3.25 07:05:42

Kapeakatseisuus ja ylemmyydentuntoinen käytös turhauttavat. On tympeä asioida ihmisen kanssa, joka ylenkatsoo sinua tai on hyvin tiukasti juuttunut johonkin omaan näkemykseensä.

Lähettäjä: mix 
Päivämäärä:   18.3.25 07:09:50

Yrittämisen puute. Kun päätetään jo etukäteen "emmäpysty tai jaksa" eikä edes vaivauduta kokeilemaan.

Lähettäjä: Kärsitty on 
Päivämäärä:   18.3.25 07:23:21

^Puuron^ kanssa samoilla linjoilla eli suvaitsemattomuus
Käsittämätöntä että läheinen ihminen osoittautuu sellaiseksi eikä edes puhu itse asioistaan vaan laittaa toisen asialle. Väittää että olen vihainen ja uhriutuu. Kokee henkilökohtaisena loukkauksena häntä kohtaan että ajattelen eri tavalla ja minulla on mielestäni siihen oikeus eikä velvollisuuteni ole totella häntä.Ei siis suvaitse mielipidettäni. Karua.

Lähettäjä: valkkis 
Päivämäärä:   18.3.25 07:47:13

Sellainen kapeakatseinen mustavalkoisuus. Inhotaan KAIKKIA maahanmuuttajia, inhotaan KAIKKEA sitä tai tätä, ilman mitään näköalaa.

Kyllähän moni asia turhauttaa, mutta usein sekin toisaalta johtuu varmaan siitä että tulee tilanne jossa itse hyötyisin siitä että toinen myötäilee tai muuten vaan vetäisi siinä samaa köyttä. Mutta tuleekin " ää emmä pysty, emmä jaksakaan". Tai " periaatteeni nyt sotii tässä vaikka kyllä mä tiedän ettei tässä mitään laitonta, moraalitonta ym muutakaan väärää sinänsä tehdä- niin en mä".

Turhautumisen ja vtutuksen multihuipentuma kyllä myös ovat ihmiset jotka eivät ymmärrä mitä heille aivan selvällä suomen kielellä sanotaan. Puhutaan asiasta jossa joudun vaikkapa jollain tapaa puolustamaan omaa mielipidettäni tai tapaani toimia, perustellen samalla sitä ja välttäen juuri sitä inhoamaani kapeakatseista mustavalkoisuutta - korostaen usein esim etten aio tässä nyt syyttää enkä haukkua ketään.

Niin eikö sáatana saa kuulla kuinka minä haukuin ja syyllistin...

Lähettäjä: Paskahomma 
Päivämäärä:   18.3.25 08:28:45

Epäluotettavuus.

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   18.3.25 08:31:42

Itsetuhoinen välinpitämättömyys. Siinä kohtaa, kun asioihin voisi vaikuttaa, ei suurinta osaa kiinnosta tippaakaan, ei yhtään, ei vaikka ratakiskosta koittaisi vääntää kysymyksen merkittävyyttä heidän henkilökohtaiselle hyvinvoinnille ja taloudelle. Sitten kun kakka on jo tuulettimessa uhriudutaan ja itketään ja etsitään syyllistä.

Ja tuohan ei siis haittaisi yhtään, jos kusisivat vain omiin muroihinsa, vaan kun ne pissii minun muroihin tekemällä työelämästä kamalaa, taloyhtiön osakkuudesta maanpäällistä @!#$ä ja uuden kohdin löytämisestä mahdotonta.

Lähettäjä: …. 
Päivämäärä:   18.3.25 08:43:51

Ihmiset jotka haukkuvat toisia heidän harrastuksen tai mielenkiinnon kohteen takia.
”Juoksumatolla aivottomana katsoa ruutua”
”Kyllä pitää olla tyhmä kun painaa kumilätkän tai pallon perässä tai heittää tai lyö palloa” jne. Oma harrastus onkin sitten fiksujen harrastus. Vaikkei todellisuudessa ole kummempi kuin muidenkaan. Ja tätä kuulee jatkuvasti, niin alkaa turhauttaa tuo käyttäytymisen puute.

Lähettäjä: mus 
Päivämäärä:   18.3.25 08:46:42

Ilkeys, empatiakyvyttömyys ja kykenemättömyys ajatella asioita mistään muusta kuin omasta näkökulmastaan. Ja oletus, että kaikki kokee asiat samalla tavalla kuin on itse kokenut ja sen takia esim vähättelee toisten kokemuksia.
Esim henkilö A itse on kerran saanut hiusmurtuman kerran omaan varpaaseensa ja parani siitä nopeasti, kivuttomasti ja selvisi ilman keppejä. Sen takia hän voi ymmärtää miksi muka pahan pirstaleisen murtuman jalkaansa saanut henkilö B on todella kipeä, ei voi kävellä ja paranee vammastaan hitaammin ja siksi vähättelee henkilön B kokemusta ja jopa ilkeilee asiasta.

Lähettäjä: Nipsu 
Päivämäärä:   18.3.25 08:54:46

Mua todella harvoin turhauttaa mikään, ihminen harvoin mahtaa esim. luonteelleen ja temperamentilleen mitään ja moni yllä jo kirjoitetuista asioista liittyy näihin.

Mutta yksi asia mikä turhauttaa on taloyhtiön jäteastiat ja erityisesti pahvinkeräys, miten voi olla niin vaikeaa litistää ne laatikot ja jos ostat uusia laitteita/ huonekaluja niin eikö ne valtavat pahvilaatikot voisi viedä n. 500 m päässä olevaan rinkiin? Kumminkin asutaan sen verran skutsissa, että kaikilla meidän rivariyhtiössä on vähintään se yksi auto.

Eilen oli taas joku käynyt vähän Ikeassa ja pahvit oli tyhjennetty aamulla mutta kun illalla vein omia, normaaleja kotitalouspahveja niin pahvinkeräys oli taas tungettu täyteen sellaisia puoliksi litistämättömiä laatikoita. Meillä on kuitenkin 30 asunnon yhtiössä kaksi pahvinkeräyslaatikkoa ja ne oli onnistuneesti täytetty päin vettua molemmat.

Lähettäjä: _ 
Päivämäärä:   18.3.25 09:13:52

Se, että joiltain ihmisiltä puuttuu tilannetaju siitä mitä kannattaa sanoa ääneen missäkin tilanteessa, seurassa tai ympäristössä. Ja sitten kun antaa hienovaraisia vinkkejä siitä, ettei tätä keskustelua kannata jatkaa ainakaan samoilla raiteilla niin korotetaan ääntä niin että käytävät raikaa ja kaikki kuulee kilometrin säteellä.

Mun on vaan niin vaikea ymmärtää näitä ihmisiä. Eivätkö he halua suostua hiljenemään tai vaihtamaan aihetta? Rakastaako he omaa ääntänsä ja sitä että saa muissa ihmisissä aikaan reaktioita? Haluaako ne nimenomaan syyn loukkaantua siitä, että jonkun porukasta on lopulta sanottava ääneen että turpa kiinni tästä ei ole soveliasta puhua nyt ja tässä?

Nyt turhautumistani purkaessa tein myös havainnon, että juuri nämä ihmiset laittaa sanoja toistenkin suuhun. "Me tossa hötöleidin kanssa mietittiin" - ei, ei mietitty. Sinä mietit. "Sähän tunnet mut, mä oon just tämmönen että aina huolehdin ja otan raskaasti muiden murheet" - ei, en tunne sua enkä oo samaa mieltä. "Hötöleidikin sano että meidän kannattais vaihtaa ravintolaa" - ei, se olit sinä joka idean julisti ilmoille ja minä olin hiljaa.

Lähettäjä: Hui 
Päivämäärä:   18.3.25 09:15:07

Se, että toista ei kuunnella hänen omissa asioissaan. Sitten on lopulta pakko sanoa tai toimia rumasti.

Lähettäjä: Quiet 
Päivämäärä:   18.3.25 09:25:45

Se, että valitetaan kun ei puhu, mutta sitten kun yrittää sanoa jotain niin aletaan puhua päälle eikä kuunnella mitä puhuja yrittää sanoa.

Mä oon vähäpuheinen enkä jaksa alkaa tappelemaan puheenvuorosta. Inhoan sitä kun puhutaan päälle eikä anneta puhua silloin kun on jotain sanottavaa. Hölisijöitä sitten harmittaa kun olen tuppisuu. En ymmärrä miksi kun saavat itse hölöttää ilman että häiritsen ja keskeytän heitä. Ilmeisesti haluaisivat jotain kilpahuutoa tms. Just yksi päivä meinasi mennä hermot, kun taas alettiin puhua päälle. Meinasin jo ärähtää, että turpa kiinni, mutta jatkoin vain juttuani hieman ääntäni korottaen. Hölöttäjä onneksi tajusi hiljentyä sillä kertaa.

Lähettäjä: Nipsu 
Päivämäärä:   18.3.25 09:44:02

Mä olen hölöttäjä, pahoittelut siitä kaikille, jotka kokevat hölöttäjät raivostuttavina ja turhautuvat mutta en mahda sille mitään. Yritän mutta en todellakaan onnistu siinä aina, olen luonteeltani avoin ja puhelias, olen myös temperamenttinen ja ekstrovertti. En tarkoita pahaa sillä hölötyksellä mutta kun itse vähän ahdistun hiljaisuudessa niin koen pakottavaa tarvetta alkaa hölöttämään.

Mulla on yksikaveri, joka sanoo aina suoraan, että ole hiljaa. Silloin aina muistan, että ai niin, ei tartte hölöttää. Kyse ei ole halusta huutaa kilpaa.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   18.3.25 09:57:51

Mun esihenkilö, joka hokee että "toivottavasti koet, että voit tehdä päätöksiä itsenäisesti ilman minua" mutta sitten kuitenkin haluaa mikromanageerata, kun olen tekemässä ihan mitä tahansa.

Yrittää myös vaikuttaa siltä, että välittää. Siis kysyy esim. "mitä kuuluu?", mutta sitten ei kuitenkaan anna minulle suunvuoroa. Tykittää omaa monologiaan hirveällä kiireellä ja vastaa usein itse minulle esittämiinsä kysymyksiin. Tai olettaa minun vastaukseni/kantani johonkin asiaan, ennen kuin olen ehtinyt edes avata suutani :D

Rasittavaa. Ylipäätään ärsyttää ihmiset, jotka ovat muka empaattisia ja haluavat kuunnella, mutta oikeasti vastaus ei kiinnosta hittoakaan.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.3.25 10:13:10

Yritän ymmärtää kaikenlaisia ihmisiä, mutta turhanpäiväinen ilkeys on todella turhauttava piirre. Tätä näen tutuissani esimerkiksi täysin turhana jonkun ihmisryhmän (vaikka lasten) väheksymisenä, naureskelu ihmisille jotka tekevät vapaaehtoistyötä tai keräävät rahaa hyväntekeväisyyteen, naureskelu ihmisille jotka yrittävät avoimesti parantaa itseään, jopa naureskelu ihmisten peloille tai vaikka sairauksille (esimerkiksi yksi tuttu nauraa selän takana toisen tutun IBS-vaivoille).

Tälläistä ihan aikuisilta 30+ ihmisiltä. En voi ymmärtää.

Lähettäjä: täti 
Päivämäärä:   18.3.25 10:49:28

Se, ettei edes yritetä hakea tietoa itse, vaan aina perusjututkin kysytään muilta. Esim. tilanne, että joku kysyy tällä palstalla ”milloin on hevoset-messut?” kun vois kirjoittaa googleen ”hevoset-messut 2025” ja sais tiedon. Tai jos on itse messuja järjestämässä niin kysyis toisilta järjestäjiltä ”milloin meillä on ohjelma x?” kun asian vois vilkaista suoraan nettisivujen ohjelmasta itse. Tämä tullut nyt toisessa harrastuksessa vastaan, että useampi tekee tuota. Turhauttavaa!

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.3.25 10:52:41

Turha ilkeily ja ylimielisyys. Sanotaan ja luvataan asioita mitä ei oikeasti tarkoiteta. Tarve päteä ja vaikuttaa kaikkiin turhanpäiväisiin asioihin, mutta tosipaikan tullessa kohdalle ei osatakaan tehdä mitään vaan kadotaan paikalta.

Ylenkatsominen ja sen myötä välinpitämättömyys.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.