Lähettäjä: _
Päivämäärä: 18.3.25 09:13:52
Se, että joiltain ihmisiltä puuttuu tilannetaju siitä mitä kannattaa sanoa ääneen missäkin tilanteessa, seurassa tai ympäristössä. Ja sitten kun antaa hienovaraisia vinkkejä siitä, ettei tätä keskustelua kannata jatkaa ainakaan samoilla raiteilla niin korotetaan ääntä niin että käytävät raikaa ja kaikki kuulee kilometrin säteellä.
Mun on vaan niin vaikea ymmärtää näitä ihmisiä. Eivätkö he halua suostua hiljenemään tai vaihtamaan aihetta? Rakastaako he omaa ääntänsä ja sitä että saa muissa ihmisissä aikaan reaktioita? Haluaako ne nimenomaan syyn loukkaantua siitä, että jonkun porukasta on lopulta sanottava ääneen että turpa kiinni tästä ei ole soveliasta puhua nyt ja tässä?
Nyt turhautumistani purkaessa tein myös havainnon, että juuri nämä ihmiset laittaa sanoja toistenkin suuhun. "Me tossa hötöleidin kanssa mietittiin" - ei, ei mietitty. Sinä mietit. "Sähän tunnet mut, mä oon just tämmönen että aina huolehdin ja otan raskaasti muiden murheet" - ei, en tunne sua enkä oo samaa mieltä. "Hötöleidikin sano että meidän kannattais vaihtaa ravintolaa" - ei, se olit sinä joka idean julisti ilmoille ja minä olin hiljaa.
|