Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Katsoin Ylen sarjaa Suvikset ja järkytyin...

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   17.3.25 23:01:47

...kun sain tietää, että suviseurat kestävät vain neljä päivää. Luulin, että monta viikkoa.

https://areena.yle.fi/1-68096126

Re: Katsoin Ylen sarjaa Suvikset ja järkytyin...

Lähettäjä: åuo9bhou9h 
Päivämäärä:   17.3.25 23:05:21

Noi lessuthan ei eroa kiihkomuslimeista mitenkään.

Lähettäjä: +0+ 
Päivämäärä:   17.3.25 23:38:13

Jos saa 10 lasta ja jokaisesta lapsesta jää kolme ylimääräistä kiloa, niin se tekee 30 kiloa.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   17.3.25 23:46:09

Kuinka monta lestadiolaista kaksi edellistä kommentoijaa tuntevat?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   18.3.25 00:53:50

Yllättäen Ääliö taas tietää kaiken aiheesta.

Päivämäärä:   18.3.25 01:40:06

En tiedä, mutta seurustelin aikoinaan lestadiolaisesta perheestä kotoisin olevan henkilön kanssa vierailin hänen luonaan useammassa lestaperheessä parikymppisenä, josta olen täällä muutamankin kerran maininnut. Kyseinen henkilö oli lopulta @!#$, mutta perheissä oli tosi lämmin ja mukava meininki. Pääsääntöisesti minutkin otettiin hyvin vastaan, tarjottiin ruokaa ja yösijaa, pelattiin isolla porukalla lautapelejä jne. Lestoista puhutaan todella paljon kaikenlaista, mutta kuinka moni teistä tuntee lopulta yhtäkään?

En halua ko exäni kanssa tekemisissä olla nykypäivänä, mutta hänen perheensä tai yhteisö eivät millään tapaa ole syynä siihen. Ilolla edelleen muistan, miten tervetulleeksi itseni koin. Terveisiä vaan Oulun seuduille!

Päivämäärä:   18.3.25 01:44:56

-, kannattaa myös muistaa, että me kaikki emme elä yhtä kapeassa kuplassa kuin sinä. Näin keski-ikäisenä on ehtinyt nähdä ja tehdä paljon, tutustua monenlaisiin asioihin ja kulttuureihin, tuntea ihmisiä sieltä ja täältä, kokea ja ihmetellä. Ehkä se parikymppisen näkökulmasta tarkoittaa, että joku olevinaan tietää kaiken. Mitä enemmän oppii ja ymmärtää, sitä yksinkertaisemmaksi itsensä kokee. Lue, koe, näe, tee, matkusta, avarra maailman kuvaasi, opi uutta. Pian huomaatkin tietäväsi vähän joka asiasta jotakin. On paljon asioita, joista en tiedä mitään ja en edes vältä opetella niistä aiheista. Silti ihan omien kuvioiden ja oman mukavuusalueen ylittämällä voi löytää ja oppia paljonkin.

Oletko muuten hankkinut jo apua lukihäiriöösi? Sitä on kouluissa kyllä saatavilla.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.3.25 05:34:40

Ällö taas pätemässä Minulla on päinvastaisia kokemuksia lestoista ja niitä on myös sukulaisissani.
Vl äidit on masentuneita ja huudetaan lapsille, syödään mielialalääkkeitä, vl lapset lällättävät muille että joudutte tulimereen, välillä epäuskoiset koulukaverit on boikotissa, vl lapsien menot ja olinpaikat koulun jälkeen on selvästi enemmän "herran haltuun" kuin muilla.

Päivämäärä:   18.3.25 06:02:30

. , en minä päde, keksi jotain uutta. Mielipide saa olla jokaisella, myös minulla, mutta minun mielipiteeni ja kokemukseni on ainoa, joka on pätemistä, muiden ei.

Lähettäjä: Jea 
Päivämäärä:   18.3.25 06:23:01

Katson sarjan varmaan tänään, onko nuo nuoret oululaisia? Tällä hetkellä nuorista vaan murto-osa jää uskoon, muut elävät yleensä "normi" nuorisoelämää, käyvät baareissa ja juovat vähän mutta kaveriporukassa kun aikalailla kaikkien koti on uskovainen, yhteisöllisyys on turva, toisista pidetään kyllä huoli ja alko ym reuhaus on maltillista.
Ihan eri homma kun -80 ja -90 luvulla tuolla Oulun syrjäkylillä mistä itse kotoisin ja näin tämän elämän ympärillä

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.