Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Raskaus ja hevoset

Lähettäjä: Esikoinen 
Päivämäärä:   17.3.25 16:14:20

Esikoisen odotus menossa ja mielenkiintoista olisi kuulla mille viikolle asti ratsastitte?

Toinen mikä kiinnostaisi niin miten järjestitte hevosten hoitamiset tallitöineen (karsinatalli näkökulmasta), varsinkin syntymän ja ensimmäisten viikkojen aikana? Koitteko nämä kuormittavina vai omina hengähdyshetkinä?

Re: Raskaus ja hevoset

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   17.3.25 16:40:35

Itse lopetin aika pian plussan tehtyä. Tosin oma hevonen oli todella vireä ja viikoittain tuppasi jompi kumpi pää nousta kun kierroksia kertyi. Oma valmentaja ratsasti raskauden ajan jälki tarkastukseen saakka. Oli täysihoidossa. Entisellä hevosella olisin ratsastanut todennäköisesti siihen saakka kunnes vatsa olisi kasvanut liikaa, oli paljon rauhallisempi tapaus.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   17.3.25 16:53:54

Kannattaa miettiä että onko nämä extreme harrastukset välttämättömiä raskauden aikana tehdä. Kumpiko on tärkeämpi, vauva vai harrastus.

Lähettäjä: vanha 
Päivämäärä:   17.3.25 18:07:49

Pomminvarmalla eläkeläisellä ratsastin käyntimaastoja niin pitkään kun selkään mahoineni pääsin, nuorella kuumakallella en enää ollenkaan kun plussasin. Tallia hoidin synnytykseen saakka ja sitten kaksi päivää oli apukädet. Sitten taas hommat itse ja vauva rattaissa nukkumassa mukana. Ratsastin taas noin kuukausi synnytyksestä kun tuntui mukavalta. Mulla siis talli oli kotona.

Lähettäjä: kirahvi 
Päivämäärä:   17.3.25 18:16:21

"Ratsastin taas noin kuukausi synnytyksestä kun tuntui mukavalta."

Kuinka yleistä on, että että jo kk päästä synnyttämisestä on ok saati mukavaa levittää haarat ja istua satulassa??

Lähettäjä: % 
Päivämäärä:   17.3.25 18:23:26

Ensimmäisen kanssa ratsastin jonnekin viikolle 32-34, toisen kanssa lopetin aiemmin kun ei enää tuntunut hyvältä. Hyppäämisen ja maastoesteet muistaakseni aika pian plussan jälkeen. Molempien synnytysten jälkeen takaisin selkään pari viikkoa synnytyksestä, toinen alatie ja toinen sektio. Alkuun tietenkin vaan köpsyttelyä.
Minulla oli myös pari luotettavaa liikuttajaa, jotka ratsastivat.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.