Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Lapsen kaverin äiti säätää

Lähettäjä: Hermot menee 
Päivämäärä:   17.3.25 12:43:34

Haluan vain purkautua ja jos joku osaa arvella, miksi tuo ihminen käyttäytyy noin, niin selittäköön minullekin.

Lapsella on koulussa kaveri, jonka äiti on ihan kaikessa mukana. Saattaa kouluun, lähtee mukaan pulkkamäkeen ja luistelemaan, joka paikkaan. Se on heidän asiansa se.

Mutta kun hän säätää myös toisten asiat siinä samalla. Perjantaina hänen lapsensa oli vahingossa ottanut lapseni lähes samanlaisen takin. Siitä seurasi aivan hirveä säätö. Ei käynyt, että jättää takin kuistille josta käyn vaihtamassa ne. Ei käynyt, että lapset vaihtavat takit maanantaina koulussa. Mikään muu ei käynyt kuin se, että hän tulee meille lauantaina vaihtamaan takit. No joo, jätin takin kuistille kun lähdimme reissuun, oli käynyt vaihtamassa ja lapseni takki oli lentänyt tuulen mukana ojaan, josta löytyi ihan sattuman kaupalla.

Pyytelee lastani jatkuvasti kylään, mutta minä en saisi tuoda enkä hakea, vaan hän kuskaa omien aikataulujensa mukaan. Sitten kun ne aikataulut eivät sovikaan yhteen, niin hänellä ei oikeasti ollutkaan mitään aikatauluja hän kuskaa siihen aikaan kun minulle sopii.

Näitä tällaisia juttuja on koko ajan ja ihan kaikkien kanssa, keiden kanssa tuo lapsi vaan on kaveri. Nyt enää yksi lapsi kyläilee tuolla tuon kauhean säätämisen takia, ja se äiti pommittaa nyt kaikkia, että kylään kylään saatte karkkia ja mennään Hoploppiin.

Niin ja jos se äiti saa tahtonsa läpi ja tuo jonkun lapsen kotiin, niin hän ei lähde kulumallakaan pois. Tutkii paikat ja ihastelen.

Todella pelottava ja ahdistava rouva.

Re: Lapsen kaverin äiti säätää

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   17.3.25 12:48:37

Helppo ratkaisu, älä ole tekemisissä.

Päivämäärä:   17.3.25 12:53:08

Joo, hänellä tosiaan on myös noita vinkkejä ja ratkaisuja kaikkiin asioihin :D.

En silti taida jättää tervehtimättä kun tulee vastaan.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   17.3.25 12:55:17

"jos se äiti saa tahtonsa läpi ja tuo jonkun lapsen kotiin, niin hän ei lähde kulumallakaan pois."

Tässä kohtaa heitetään se muija pihalle ja sanotaan, että kiva kun toit Harrin leikkimään, tule hakemaan 3h päästä. On se nyt prkl ettei aikuinen ihminen saa suutaan auki.

Lähettäjä: mutsi 
Päivämäärä:   17.3.25 13:03:38

Vaikuttaa siltä, että kyseinen äiti on epävarma (ja ehkä yksinäinen) ja jos hänen lapsellaan ei ole kavereita niin haluaa ehkä omasta mielestään hyvää hyvyyttään auttaa ja kuskata tajuamatta itse sitä, että toiselle tämä ei käy. Tai sitten on kontrollifriikki ja haluaa tehdä itse. Vaikea sanoa sen tarkemmin koska eivät nuo omaan korvaan kuulosta miltään kauhealta säätämiseltä, ennemmin tavalliselta säätämiseltä.

Meillä on vanhempainyhdistyksessä äiti ja isä, jotka ovat kuuluisia siitä, että he säätävät ihan kaikessa. Oli sitten kyseessä lasten limudisko tai luokkaretken eväät niin tämä parivaljakko saa asiat solmuun. Molemmilla hirmuinen tahtotila auttaa ja osallistua mutta keinot muita ärsyttäviä ja he eivät oikein itse tajua. Totesin itse kun nuorempi meni ysille syksyllä, että luojan kiitos enää tämä vuosi heidän säätämistä.

Lähettäjä: hihi 
Päivämäärä:   17.3.25 13:35:55

Mun lapsella oli kans yksi ainoa hyvä ystävä, ja kun se tuli ala-asteaikoina yökylään niin sen äiti soitti sille varmaan tunnin välein ja pyysi kertomaan mitä he on tehneet ja mitä aikoovat seuraavaksi tehdä ja onko syöneet :D eikä siinä vielä kaikki, hän vielä kertoi siinä mitä muu perhe on tässä sillä aikaa tehnyt :D hitto että rasittava mutta minkäs teet, tämä muksu oli iltatähti ja selkeästi perheen lellikki ja napanuorassa kiinni vielä. Säälitti vaan katsoa kun just oli saaneet aina leikit vauhtiin ja sitten pitikin jo raportoida.

Lähettäjä: Äitee 
Päivämäärä:   17.3.25 13:38:34

Hahahaha.. eka luin että onko joku kirjoittanut minusta: "lapsen kaverin äiti säästää".. muttei ollut.. silti tuli kova myötätunto tuota säätävää äitiä kohtaan. Hänhän voi olla oikeasti yksinäinen ihminen, joka ihan puhtaasti yrittää ihan hirmuisesti. Tunnen yhden äidin, josta voisi kirjoitus kertoa ja tuo äiti on erityinen ihminen. Hirmu kiltti, mutta kirjainyhdistelmä aiheuttaa välillä aikamoista säätämistä. Ei tarkoita kenellekään pahaa mutta tavanomaisen ihmisen hermoille voi käydä. Olkaa armollisia toisia kohtaan, se ei maksa mitään. Ja näille säätäjille voi sanoa kauniisti, että tehdään näin nyt; ja sitten tehdään kuten asia sopii. Niin minäkin olen pärjännyt tämän erityisen äidin kanssa. Hän on sydämellinen ihminen ja valitettavasti kiusattu ominaisuuksiensa vuoksi :(

Lähettäjä: Pahvi 
Päivämäärä:   17.3.25 14:12:13

Ei ketään tarvitse päästää omaan kotiin sisälle. Ota AP lapsi vastaan ovelta äläkä päästä säätäjä äitiä teille sisälle.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   17.3.25 14:19:20

Äitee: kirjoitit nätisti, ja tottahan tuo on. Mutta jos yksi säätää, ei kuuntele toisia eikä kunnioita toisten tilaa, niin olisi parempi, että se yksi muuttuisi. Lapsilla voi olla 30 luokkakaveria ja harrastuskaverit ja naapurit päälle, ja jos jokaisella on kaksi vanhempaa, niin ei oikein voi olettaa, että kaikki nämä yli 60 ihmistä osaisi käyttäytyä sen erityisen vaatimalla tavalla.

Lähettäjä: ii 
Päivämäärä:   17.3.25 14:44:38

Vahva fiilis että on jonkin sortin kontrollifriikki.

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   17.3.25 14:52:17

Tuskin kyseinen henkilö itse ymmärtää olevansa riesa muille. Voisitko mitenkään saada nätisti kerrottua että hänen tapansa on kiusallinen. Vielä perheen ulkopuoliset onnistuu junailemaan eroon moisista tyypeistä mutta se hänen lapsiparkansa on siinä koko ajan.
Parhaansa hän varmaan yrittää muttei osaa kohtuullistaa huolehtimisen määrää.

Lähettäjä: kauris 
Päivämäärä:   17.3.25 14:52:25

Onhan näitä. Toinen raivostuttava vanhempityyppi on nämä, jotka eivät käske lastaan. Lapsemme kaverin vanhemmat ovat tällaisia. Silloin kun lapset olivat vielä niin pieniä, että vanhemmat vei ja haki, meinasi järki mennä etenkin tähän äitiin. Seisoi kerran 1,5 h meidän eteisessä pyytelemässä lastaan kotiin. Lapsi ei tehnyt elettäkään lähteäkseen. Muutaman kerran kun olin katsellut tuota näytelmää, niin oli pakko puuttua ja käskeä lasta melko voimakkaastikin. Äiti taisi loukkaantua, mutta ei kai kenelläkään aika riitä siihen, että vieraat seisoo eteisesessä tuntitolkulla jappamsemassa haluaako se 6-vuotias PirkkoEnsio nyt lähteä kotiin vai eikö se halua.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   17.3.25 14:55:00

Kuulostaa, että hän on yksinäinen ja haluaa tuntea olonsa tarpeelliseksi ja tehdä palveluksia tuolla kuskaamisella ja sillä että toi vaihtuneen takin teille. Yrittää liikaa.

Olen itsekin huomannut lapseni kaveriporukassa yhden säätäjän, ja hän on nimenomaan yksinäinen eikä hänellä oikein ole omia kavereita, joten yrittää kovasti saada kavereita ja sellaisia "tarpeellisuuden kokemuksia" lastensa kautta - tajuamatta, että se yrittäminen on muiden mielestä useimmiten vain ärsyttävää tuppautumista.

Tuollaiseen täytyy asettaa selkeät rajat.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   17.3.25 15:33:44

Aloittaja on närkästynyt kun on tavannut kaltaisensa eli vain oma ehdotus sopii?

Lähettäjä: Tosi rumat verhot 
Päivämäärä:   17.3.25 15:36:20

..: minä taas käsitin, että sen toisen äidin lapsi on tehnyt virheen ja ottanut väärän takin, ja nyt eivät voi joustaa yhtään siinä, kuinka asia korjataan, vaan takki pitää vaihtaa heidän aikataulunsa mukaan, vaikkei syytön osapuoli ole edes kotona.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   17.3.25 18:10:13

Mutta kun hän säätää myös toisten asiat siinä samalla. Perjantaina hänen lapsensa oli vahingossa ottanut lapseni lähes samanlaisen takin. Siitä seurasi aivan hirveä säätö. Ei käynyt, että jättää takin kuistille josta käyn vaihtamassa ne. Ei käynyt, että lapset vaihtavat takit maanantaina koulussa. Mikään muu ei käynyt kuin se, että hän tulee meille lauantaina vaihtamaan takit. No joo, jätin takin kuistille kun lähdimme reissuun, oli käynyt vaihtamassa ja lapseni takki oli lentänyt tuulen mukana ojaan, josta löytyi ihan sattuman kaupalla.

> Lapsi ottaa vahingossa samanlaisen kaverin takin
> Äiti ehdottaa, tai, lähinnä ilmoittaa (ja ihan ilmoitusluontoisena asiana tällaiset hoidetaan, come on, joku takinvaihto :D) että sorge, tuon huomenna, ai et ole kotona, no jätä kuistille niin käyn vaihtamassa
> Aloittaja on itse ilmeisesti jättänyt takin sellaiselle paikalle mistä tuuli sen voi viedä (vai oliko henkarissa järkevässä paikassa? Ja tämä toinen äiti jätti jonnekin reunalle tuulen viskomaksi? No epäilen) ja tämä äiti käynyt vaihtamassa takit ja siitä tuuli sitten vienyt
> "Mikä kamala säätö! Tuolle äitille ei nyt käynyt että lapsi saa takkinsa vasta maanantaina, eikä käynyt että minä tuon takin! Kyllä syypään pitää joustaa, järjetöntä että lapsen äiti tuo takin heti _seuraavana päivänä_ kotiin asti, ja nyt on hänen vikansa, että tuuli vienyt mukanaan! >:("

Siis aloittajahan on tässä se hankalan kuuloinen tyyppi. Mä teen ihan työkseni sitä että pidän huolta että turhaan ei säädetä ja tehdään asiat tehokkaasti. Jos joku vastaava tilanne olisi mulla vaikka töissä, niin pitäisin järjettömän säätämisenä sitä että "Moi, tuon tavaran x. Huomenna, jätä kuistille jos et oo kotona" saisi vastauslitanjan siitä että no minä tuon tällöin, no älä tuo minun kuistille, maanantaina vaihtavat sitten- vastaanvänkäyksen ja asian väkisin hankaloittamisen.

Tuo oli aivan yksinkertainen ja simppeli tapa asia hoitaa, ja jos aloittaja ei itse ole jättänyt takkia niin että sen tilalle vaihdettu kappale ei lentele tuulen mukana niin katso peiliin ja mieti miksi tuo ihminen tuntuu hankalalta - vastaus on ihan omassa peilikuvassa.

Ärsytti jo ihan tuon toisen ihmisen puolesta :D Siis hohhoijaa.

Päivämäärä:   17.3.25 18:12:41

-: huomaan, että sinua ärsyttää ja nyt sitten kerrot minulle, mitä olen ja mitä en ole tehnyt:D

Lähettäjä: nenätyö 
Päivämäärä:   17.3.25 18:14:41

Pahintahan tässä ei ole aloittajan ärsytys vaan se lapsiparka, kenen äiti tämä epäilemättä mieleltään sairas naikkonen on. Miettikää, mitä tuollainen tekee lapsen kehitykselle.

Mielenvikaiset tulisi voida seuloa lisääntymisikäisten joukosta ja suorittaa pakkosterkka. Ei ole ihmisoikeus pilata toisen ihmisen elämä hulluudella ja mielipuolisella sairaalla käytöksellä.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   17.3.25 18:30:25

Äidillä kuulostaisi olevan jokin haaste.

Ehkä autismin kirjolla vahvasti? Kaikki eivät ymmärrä sosiaalisia sääntöjä, sitten voi olla ongelmia toiminnanohjauksessa, voi olla hahmottamishäiriötä ja vaikka mitä.

Varmasti tämän äidin elämä on raskasta, kyllä hän varmasti on huomannut että muut ihmiset eivät tunnu hänestä pitävän eikä hän varmaan ymmärrä miten toimii väärin. Sääli myös tätä lasta jos on ns. normaali.

Itse ajattelisin näitä lapsia ja lasten etua sekä yrittäisin pärjätä tämän äidin kanssa minimoiden kanssakäymisen ja jos sitä syntyy, vetäisin henkeä ja koettaisin muistaa että ei voi kauhalla vaatia jos on lusikalla annettu.

Lähettäjä: Terveys 
Päivämäärä:   17.3.25 18:31:06

-: aloittajahan sanoi ehdotelleensa nuo takin vaihdot, jotka eivät olleet sopineet, vaan sai runkkuvänkkyä vastaan.

Päivämäärä:   17.3.25 18:36:45

Terveys: niin, minä ehdotin ja tuo äiti rupesi säätämään kuten aina. Olisin ohi kulkiessani voinut napata sen takin mukaan, jos ei kerta maanantaihin asti voi odottaa. En halua tuota naista meille ollenkaan, olimmepa kotona tai emme.

-: ei se lapsi ole ihan normaali, mutta sitä suuremmalla syyllä saisi olla vakaat vanhemmat. Isä kyllä vaikuttaa ihan tavalliselta, mutta enpä ole tavannut kuin pari kertaa.

Lähettäjä: ope 
Päivämäärä:   17.3.25 19:23:34

"Lapsella on koulussa kaveri, jonka äiti on ihan kaikessa mukana. Saattaa kouluun, lähtee mukaan pulkkamäkeen ja luistelemaan, joka paikkaan. Se on heidän asiansa se."

Surullista että ajattelet noin. Tuohan on ihan normaalia käytöstä. Vai onko joku syy miksi ihmeessä et halua viettää aikaa lastesi kanssa ja tehdä heidän kanssa? :/

Lähettäjä: ope 
Päivämäärä:   17.3.25 19:26:26

Onkohan aloittajalla enemmänkin jotain ongelmia normaalin sosiaalisen kanssakäynnin kanssa? Jos on noin vaikeaa että toinen käy kylässä. :D

Päivämäärä:   17.3.25 19:26:31

Aika hyvin karsii niitä kavereita, kun yhden äiti on mukana ;)

Päivämäärä:   17.3.25 19:28:18

Ope: ymmärrän, että sinua nyt harmittaa, mutta entäs jos kuitenkin ollaan asiallisia. On kiva, että sinun kotiisi saa tulla kuka tahansa, kenestä et pidä ja ihan omien aikataulujensa mukaan. Kaikkien ei tarvitse sellaista sietää.
:D

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   17.3.25 19:42:22

Tyypillistä hötölää. Röllit tunkee keskusteluun kuin keskusteluun, ymmärtää kaiken TAHALLAAN väärin, vääntää ja kääntää kaiken ylösalaisin ja se vakio: aloittaja on aina väärässä! Ootte te kyllä varsinaisia Nasse-setiä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.