Lähettäjä: -
Päivämäärä: 17.3.25 18:10:13
Mutta kun hän säätää myös toisten asiat siinä samalla. Perjantaina hänen lapsensa oli vahingossa ottanut lapseni lähes samanlaisen takin. Siitä seurasi aivan hirveä säätö. Ei käynyt, että jättää takin kuistille josta käyn vaihtamassa ne. Ei käynyt, että lapset vaihtavat takit maanantaina koulussa. Mikään muu ei käynyt kuin se, että hän tulee meille lauantaina vaihtamaan takit. No joo, jätin takin kuistille kun lähdimme reissuun, oli käynyt vaihtamassa ja lapseni takki oli lentänyt tuulen mukana ojaan, josta löytyi ihan sattuman kaupalla.
> Lapsi ottaa vahingossa samanlaisen kaverin takin
> Äiti ehdottaa, tai, lähinnä ilmoittaa (ja ihan ilmoitusluontoisena asiana tällaiset hoidetaan, come on, joku takinvaihto :D) että sorge, tuon huomenna, ai et ole kotona, no jätä kuistille niin käyn vaihtamassa
> Aloittaja on itse ilmeisesti jättänyt takin sellaiselle paikalle mistä tuuli sen voi viedä (vai oliko henkarissa järkevässä paikassa? Ja tämä toinen äiti jätti jonnekin reunalle tuulen viskomaksi? No epäilen) ja tämä äiti käynyt vaihtamassa takit ja siitä tuuli sitten vienyt
> "Mikä kamala säätö! Tuolle äitille ei nyt käynyt että lapsi saa takkinsa vasta maanantaina, eikä käynyt että minä tuon takin! Kyllä syypään pitää joustaa, järjetöntä että lapsen äiti tuo takin heti _seuraavana päivänä_ kotiin asti, ja nyt on hänen vikansa, että tuuli vienyt mukanaan! >:("
Siis aloittajahan on tässä se hankalan kuuloinen tyyppi. Mä teen ihan työkseni sitä että pidän huolta että turhaan ei säädetä ja tehdään asiat tehokkaasti. Jos joku vastaava tilanne olisi mulla vaikka töissä, niin pitäisin järjettömän säätämisenä sitä että "Moi, tuon tavaran x. Huomenna, jätä kuistille jos et oo kotona" saisi vastauslitanjan siitä että no minä tuon tällöin, no älä tuo minun kuistille, maanantaina vaihtavat sitten- vastaanvänkäyksen ja asian väkisin hankaloittamisen.
Tuo oli aivan yksinkertainen ja simppeli tapa asia hoitaa, ja jos aloittaja ei itse ole jättänyt takkia niin että sen tilalle vaihdettu kappale ei lentele tuulen mukana niin katso peiliin ja mieti miksi tuo ihminen tuntuu hankalalta - vastaus on ihan omassa peilikuvassa.
Ärsytti jo ihan tuon toisen ihmisen puolesta :D Siis hohhoijaa.
|