Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Flunssan kanssa eläminen

Lähettäjä: Pöpö 
Päivämäärä:   17.3.25 11:13:41

Kuinka te muut elätte flunssassa? Tarkoitan siis tavallista räkätautia ilman kuumetta. Meillä ainakin on nyt parin vuoden ajan ollut yksi flunssa kuukauteen kesää lukuunottamatta, kun on pieniä lapsia ja kouluikäisiä. Nyt mietin, että miten tämän oman flunssan kanssa pitäisi toimia, kun töissä on kuitenkin käytävä niin pitäisikö vaan elää ihan normaalisti läpi flunssan? Onhan siinä riski, että tartuttaa muut, mutta aikuisena kuitenkin osaa pitää huolta käsihygieniasta, niistää nenää paperiin ja olla aivastelematta ja yskimättä ihmisiä kohti. Ehkä rankemmat liikunnat on syytä jättää välistä vai miten te teette?

En ole huomannut juurikaan eroa flunssan kestossa vaikka hautautuisin useaksi päiväksi peittojen alle juomaan teetä, niin onko siinäkään mitään järkeä.

Re: Flunssan kanssa eläminen

Lähettäjä: ....... 
Päivämäärä:   17.3.25 11:21:12

Kyllä mä ainakin olen ihan saikulla. Mulla ei kuume nouse juuri koskaan, mutta esimerkiksi tällä hetkellä olen tosi kipeä, vaikka on "vain" flunssa. Mitään ei pysty tekemään, kun sydän alkaa hakkaamaan sataatuhatta ja päässä huippaa, kun jotain yrittää tehdä. Esimerkiksi vartin koiranpissatus tuntuu maratonilta, mutta pakko se on tehdä, kun yksin asuu.

Kiva, kun tartutat töissä kaikki. Sama virus ei ole kaikille pikkujuttu, vaan joku saa vakavan taudin. Et pysty niin hyvin pitämään huolta hygieniasta, ettet varmasti tartuttaisi.

Päivämäärä:   17.3.25 11:22:54

...., meillä on töissä ohjeena, että pelkkä flunssa ei ole syy jäädä pois töistä. Kuume vain, mutta sitä ei minulla juuri koskaan nouse. En oikein voi ilman lupaa jäädä töistä pois myöskään.

Lähettäjä: appelsiini 
Päivämäärä:   17.3.25 12:07:57

"...., meillä on töissä ohjeena, että pelkkä flunssa ei ole syy jäädä pois töistä. Kuume vain, mutta sitä ei minulla juuri koskaan nouse. En oikein voi ilman lupaa jäädä töistä pois myöskään."

No voi jestas. Jos on kipeä olo, eikä kuume nouse, silloin ollaan pois töistä ja sanotaan pomolle että on kuumetta.

Ei minullakaan nouse kuume muuten kuin influenssassa, mutta ei tulisi mieleenkään mennä töihin kipeänä, oli kuumetta tai ei! Mulla sitäpaitsi lähtee usein lämpö laskemaan, eli näyttää 35 lukemaa. Alilämpöäkään ei terveydenhuolto tunnista. Minä tunnistan. :D

Päivämäärä:   17.3.25 12:26:17

Meillä pitää olla lääkärintodistus sairaslomasta. Saako lääkäristä todistuksen pelkän flunssan perusteella?

Päivämäärä:   17.3.25 12:27:35

Sanot siellä, että on kuumetta. Pitää myös sanoa, että on ottanut särkylääkettä / kuumetta alentavaa lääkettä tunti pari sitten, jos haluavat mitata.

Lähettäjä: ....... 
Päivämäärä:   17.3.25 12:31:11

Kyllä minä ainakin aina olen saanut lääkärintodistuksen, vaikka ei olisi kuumetta. Mulla tulee joka kerta flunssassa niin jäätävä yskä, että se on jo syy olla saikulla, varsinkin kun töissä pitää pystyä puhumaan koko päivä. Ääni lähtee, jos sitä ei yskässä lepuuta, ja sitten onkin edessä pidempi saikku.

Päivämäärä:   17.3.25 12:31:52

Ja yleensä flunssainen on myös kipeän oloinen ja näköinen.

Lähettäjä: Iiris 
Päivämäärä:   17.3.25 12:33:32

Mä oon saanut salkkua ihan sillä että näytin kamalalta. Kävin lääkärissä silmien takia, kun oli joku pikkuflunssa, ei kuumetta. En ollut edes ajatellut, että jään saikulle (meillä sai olla omalla ilmoituksella saikulla kolme päivää), mutta lääkäristä passittivat kotiin.

Eli ei tarvi aina olla edes kuumetta, kun saa saikkua.

Päivämäärä:   17.3.25 12:38:52

Täytyypä sitten hakea saikkua. Alkaa muutoinkin iltaa kohden olo pahenemaan.

Lähettäjä: Kerro 
Päivämäärä:   17.3.25 13:01:55

Mulla ei ole juuri koskaan kuumetta mutta siltikin flunssat aika rajuja. Ei tulisi mieleenkään mennä töihin sairastuttamaan muita "koska ei ole kuumetta"

Oma työ onnistuu etänä, mutta jos ei niin olisin saikulla.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   17.3.25 13:25:08

Arvostaisin jos porukka ei kävisi töissä ja kaupoilla kipeenä, sairastun varsin helposti ja aina joku kröhimässä jossain

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   17.3.25 14:18:57

Riippuu kyllä niin paljon työstä mitä tekee. Eihän se nyt ole ok mennä johonkin keittiölle tai asiakaspalveluun niin että kokoajan yskii ja nenä vuotaa. Itsellä ollut aina työ missä työskennellään yleensä yksin, joten enpä ole ollut sairaslomalla 10 vuoden aikana kuin ehkä 3 kertaa...

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.