Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Sairaanhoitaja, minne itse lääkäriin?

Lähettäjä: G 
Päivämäärä:   16.3.25 18:23:12

Opiskelen sairaanhoitajaksi ja olen aloittamassa toukokuussa kesätyöt paikallisessa tk:ssa. Nyt pitäisi mennä itse päivystykseen/lääkäriin gynevaivan takia ja mietin, miten muut hoitajat toimii omien lääkärikäyntien kanssa… en koe kivaksi mennä vaivoineni tulevien työkaverien hoidettavaksi.

Re: Sairaanhoitaja, minne itse lääkäriin?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.3.25 18:24:42

Opiskeluterveydenhuollon kautta?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   16.3.25 18:39:26

Opiskeluterveydenhuollon kautta ehdottomasti. AMK-opiskelijatkin ovat nykyään YTHS:n piirissä, joten sinne vain.

Lähettäjä: sk 
Päivämäärä:   16.3.25 20:41:11

Opiskelijana yths, sitten kun olet töissä niin työterveys.
Työterveys hyvin harvoin on omalla työpaikalla.

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   16.3.25 20:41:21

Työterveyshuoltoon menen itse.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   16.3.25 21:51:37

"sitten kun olet töissä niin työterveys"

No ei todellakaan hoitoalan duunareille ole työterveyden kautta tällaisia palveluja tarjolla :D

Terveysaseman saa valita eli ei ole pakko käydä juuri siellä missä itse on töissä.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   16.3.25 22:03:09

Yths:n kautta jos menet niin todennäköisesti saat odottaa pitkään. Ja ainakaan oma työterveys ei tarjoa muuta kuin työhöntulotarkastuksia ja rokotuksia.

Lähettäjä: sk 
Päivämäärä:   16.3.25 22:04:56

Lähettäjä? 

Päivämäärä16.3.25 21:51:37

"sitten kun olet töissä niin työterveys"

No ei todellakaan hoitoalan duunareille ole työterveyden kautta tällaisia palveluja tarjolla :D

No Meillä Pirhassa ainakin on.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   16.3.25 22:34:56

Onnea Pirhaan mutta esim. alan suurimmalla työnantajalla eli HUSilla työterveyteen kuuluu vain lakisääteinen minimi eli ei, hoitoalan työntekijät noin yleisesti eivät marssi mihinkään työnantajan tarjoamiin erikoislääkäripalveluihin.

Lähettäjä: mama 
Päivämäärä:   17.3.25 06:28:32

Varhassa sama, pelkkä yleislääkärin käynti, jos onnistuu pääsemään. Erikoislääkärille, gynekologille, voi saada lähetteen… ja siitä alkaa ihan itse maksaminen.

Re: Sairaanhoitaja, minne itse lääkäriin

Lähettäjä: Ei nyt omalla 
Päivämäärä:   17.3.25 11:30:21

Itse en mennyt päivystykseen, vaan varasin ajan suoraan naispuoliselle, asioihin enemmän perehtyneelle lääkärille. Olin siis harjoittelussa kys paikassa, joka myös oma tk.
En kokenut asiaa ihmeelliseksi, vaitiolovelvollisuus heillä on. Myöhemmin koepala- ja papavastauksista soitti ohjaajanani ollut sh, eikä siinäkään mitään ihmeellistä ollut. Toki hän oli samoja ikiä oleva, todella herttainen ja sydämellinen hoitaja, jonka kanssa oltiin ehditty jutella ummet ja lammet harkan aikana; oli kertonut myös omista vaivoistaan ja mm että on menossa kohdun poistoon vuoto-ongelmien takia.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.