Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mies lomalla ihan erilainen

Lähettäjä: pia 
Päivämäärä:   16.3.25 07:12:43

Mies lähti eilen lomalle viikoksi kavereidensa kanssa. Illalla tuli siirapin täytteinen hyvänyönviesti ja nyt aamulla hellyyttävä selfievideo missä kehui että on nukkunut todella hyvin ja sänky on loistava ja oli oikein hyväntuulisen oloinen, kertoi miten tärkeä ja rakas olen hänelle jne. Se on oikein ihana kuulla ja olen iloinen hänen puolestaan mutta se mikä on outoa, ei tee sitä ikinä kotona. Siis juurikaan kehu tai osoita kuinka tärkeä olen hänelle. Välillä mietin kiinnostaako häntä ollenkaan. Hänellä on tosi vaativa työ, on aina väsynyt ja valittaa väsymystä. Pitkien päivien jälkeen kaatuu sohvalle ja tuntuu kuin menisi johonkin ihmeen transsiin. Mielialat ailahtelee mutta enemmän negatiivinen, eikä häneen saa sellaista kontaktia.
Tietenkin se johtuu siitä että on stressiä ja uni on katkonaista jne. Olen ehdottanut että kertoisi pomolle että tarvitsisi tehdä jotain muutoksia että taakka hieman kevenisi, kai oli jotain jo kysynytkin.

Mutta miten saada tuo hyvä flow tuotua myös kotiin? Tuntuu että jo se kotiin sisään astuminen tuo sen arkiolon enkä pidä siitä yhtään. Mikään mitä teen, ei muuta asiaa. Ei auta vaikka pidän itsestäni huolta, puhun tai en puhu, teen kaikki kotityöt ja kaikin tavoin helpotan sitä työkuormaa kotona. Jos laitan vaikka jotkut hepeneet päälle, mies hädin tuskin vilkaisee. Mutta jos nyt olisin teleportannut itseni tuonne sen makkariin tänä aamuna, olis varmasti käynyt kiinni kuin sika limppuun :D
Ainut mitä keksin, jos otetaan vähän kuppia kotona, silloin rentoutuu. Mutta ei nyt joka viikonloppu voi juoda. Varmaan joku yhteinen reissu aiheuttaisi saman efektin mutta ei sellaistakaan kukkaro jatkuvasti kestä ja vaikutushan on vain väliaikainen. En tiedä mitä haen tällä keskustelulla. Ehkä vertaistukea muilta työmyyrien puolisoilta?

Re: Mies lomalla ihan erilainen

Lähettäjä: Vita 
Päivämäärä:   16.3.25 07:19:20

Se pettää sua siellä lomalla ja koittaa hunajoinnilla sitä naamioida.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.3.25 07:33:53

Olin sanomassa samaa kuin Vita. Omatunto sillä kolkuttaa, ei ikävä.

Lähettäjä: Erkkitäti 
Päivämäärä:   16.3.25 07:36:41

Pettää sua siellä senkun kerkiää :)

Päivämäärä:   16.3.25 07:37:47

Sillä on toinen. Sori mutta tuo on tosi selkeä tapaus.

Lähettäjä: Erkkitäti 
Päivämäärä:   16.3.25 07:43:14

Piti vielä sanomani, että taitaa olla reissussa uuden kanssa & nyt ei tiedä miten olla tai olla olematta

Lähettäjä: Kuulas 
Päivämäärä:   16.3.25 07:45:45

Jaa-a. Omakin mieheni oli kyllä juuri viikon lomareissulla (minä en mukana) ja tuli kovin siirappista viestiä monena päivänä, oli intoutunut lukemaan meidän tapaamisen alkuaikojen viestejäkin jostain 8 vuoden takaa ja selvästi myös halut korkealla :D, mutta ero on siinä, että tämä mies on noita asioita kyllä perusarjessakin, nyt vain vielä enemmän. Eli käytös ei muuttunut varsinaisesti vaan korostui. Tekee pitkiä päiviä stressaavassa työssä ja nyt kun pääsi lomalle, testosteronitasot nousivat taas kaksikymppisen tasolle. Eli kyllähän loma rentouttaa ja voi saada kiinnittämään huomiota kaikkeen hyvään, mitä ei arjen väsymykseltä aina huomaa. Se kyllä ehkä pisti silmään, että miehesi lähti vasta eilen - niinkö paljon jo ehtinyt rentoutua, että tajusi parisuhteensa olevan mahtava?

Päivämäärä:   16.3.25 08:00:24

No höpö höpö :D Kiitos nauruista!

Kuulas, kyllä ainakin itse huomaan eron heti jos saan kerrankin hyvät pitkät yöunet, jos ne on olleet viikkokausia huonoja. Ja lisäksi varmaan tekee ihan se maisemanvaihdos ja ajatus että jeeee, koko viikon saa rentoutua.

Lähettäjä: Mi 
Päivämäärä:   16.3.25 08:05:59

Todennäköisesti on hieman siemaillut alkoholia. Siksi.

Lähettäjä: Tee 
Päivämäärä:   16.3.25 08:07:24

Kyllähän se loma ja välimatkan ottaminen tuo perspektiiviä ihan jokaiselle. Toista tulee ikävä kun ei ihan jatkuvasti näe.

Entä jos säkin ottaisit arjessa mieheen vähän etäisyyttä, lopettaisit passaamisen ja miellyttämisen ja eläisit myös itseäsi varten. Sitten opettelette puhumaan myös arjessa.

Päivämäärä:   16.3.25 08:10:47

No ainakin illalla varmasti ottanut kuppia, tosin vielä kun soitti hieman ennen sitä hyvänyönviestiä, kuulosti ihan selvältä.
Aamulla ei ainakaan ollut kännissä :D

Niin, siinä kai olemme erilaisia. Itse huomaan toisen vaikka hän olisi lähellä ja osaan arvostaa eli minun ei tarvitse lähteä kauas jotta huomaisin mitä minulla on..
Hyvä vinkki, ehkä olen liian itsestäänselvyys. Vaikka tarkoitus auttaa on tietenkin hyvä mutta ehkä pitäisi olla vähemmän "saatavilla".

Lähettäjä: Mummotamma 
Päivämäärä:   16.3.25 08:11:40

Tästähän kannattaa kotona keskustella.
Kysyisin että onko huomannut että käyttäytyy erilailla kun on poissa?

Ja toki niistä elämän stresseistäkin olisi hyvä jutella, että onko puolison elämässä nyt meneillään jotain missä voisit ehkä auttaa?

Päivämäärä:   16.3.25 08:20:55

Pitää kysäistä. Vaikka veikkaan että vastaa just tuon että mieli rentoutuu kun maisema vaihtuu ja työasiat unohtuu niin pystyy keskittymään paremmin mukaviin asioihin.
Olen kysynyt miten voisin auttaa, en kuulemma mitenkään. Töille ei kuulemma mitään voi. Parasta jos niistä ei puhuta kotona ollenkaan.

Lähettäjä: Mummotamma 
Päivämäärä:   16.3.25 08:24:17

Mutta sinä et ole ihan tyytyväinen teidän kotitilanteeseen?
Millaisia muutoksia toivoisit teidän arkeen?

Lähettäjä: Mieie 
Päivämäärä:   16.3.25 08:30:47

Minä aina "rakastun uudestaan" kun ollaan miehen kanssa erossa. Tuntuu, että osaan itsekkin olla enemmän läsnä puhelussa ja viesteissä sekä ikävä auttaa.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   16.3.25 08:30:48

Vika on työssä! Vie kaiken energian arjessa eikä muuhun riitä paukkuja. Itsellä tismalleen sama tilanne. Loman alkaessa elämä on ihanaa ja päivä ennen arjen alkua alkaa ahdistus työstä ja sen vaatimuksista. Ja siihen ei auta mikään muu kuin työelämän muuttaminen.

Päivämäärä:   16.3.25 08:38:07

Itse ainakin muutun hyväntuulisemmaksi, jos olen yksin lomalla. En tosin ole tuollainen kiukkupussi kuin miehesi, mutta hyvin nukutun yön jälkeen hotellissa tuleekin yllättäen ikävä omaa kumppania

Päivämäärä:   16.3.25 08:49:56

Olis kiva jos mies vaikka joskus sanoisi että voi vitsi miten kiva kun olet imuroinut, miten pärjäisinkään ilman sua? (ei asuta yhdessä joten pidän siis huolta hänenkin talostaan) Tai jotenkin vaan osoittaisi sitä arvostustaan. Mielellään sanallisesti, kun se on minun "rakkauden kieleni". Siksi tuntuukin niin ihanalta kun edes reissusta laittaa tuollaisia viestejä ja videoita joissa kertoo just niitä asioita mitä haluaisin kuulla :) Mutta olisi kiva myös livenä kokea se. Ja yleensäkin toivoisin että olisi hyväntuulinen ja onnellinen kanssani. Välillä vaan äksyilee ja tiuskii väsyksissään.

Pitää vielä varmaan ottaa puheeksi tuo työasia, että eikö saisi siihen vielä jotain helpotusta. Tällä hetkellä hän saa varmasti eniten irti lomastaan ikinä, kun laittoi poikkeuksellisesti puljun kiinni koko viikoksi niin ei pitäisi tulla työpuheluitakaan. Se oli ihan hyvä veto. Voi vaikuttaa siihen, jos nyt saisi oikeasti huilattua kerrankin kunnolla kokonaisen viikon, ehkä se poistaisi pitkäkestoisemminkin sitä väsymystä. Aiemmin kuitenkin joutunut hoitamaan töitä lomillakin x(

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   16.3.25 08:58:31

Nyt pitäisi laittaa se oma minä ja parisuhteen haluamiset sivuun ja keskittyä noihin olennaisiin red flägeihin, mieshän on menossa kohti burnista ja kovaa. Se onkin taitolaji saada mies puhumaan, havahtumaan tilanteeseensa ja vieläpä jotain sille tekemään ! Niin naiivi ei kukaan voi olla, että vaativissa töissä nykyisinä aikoina voisi jotenkin "jutella pomolle" ja mystisesti työt tai vastuu niistä vähenisivät.. ei vain tapahdu. Työpaikan vaihdos se on edessä, aika näyttää käykö se mukavasti ymmärryksen kautta vai pitääkö tulla romahdus ja saikku ja kaikki ne ikävät välivaiheet myös..

Pettäminen olisi ollut aika selkeä vaihtoehto myös, mutta nämä muutamat viittaukset töihin ja klassikkolauseet mitä toistellaan (ja muualla asuva nainen jo hoitaa talon kun itse ei jaksa jne.) kertovat kyllä uupumuksen olevan kovaa vauhtia eskaloitumassa.

Päivämäärä:   16.3.25 08:59:38

Miehet on putkiaivoisempia kuin naiset. Monet stressaa paljon ja kokee epämiehekkäänä valittamisen. Sitten kun menee lomalle, on mahdollisuus miettiä ja rentoutua. Toisaalta orin kannattaa pitää etäältä huolta siitä, että tamma odottelee, eikä kuikuile viereisiin bokseihin.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   16.3.25 09:10:22

Poikaporukan kanssa käyny naisissa .. Jotkut tietty tulee kännissä siirappiseksi.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   16.3.25 10:06:05

Tässä on klassinen esimerkki ihmisestä, jolle alkoholi jossakin määrin sopii. On hiukan nauttineena mukava ja hauska, ja selvänä sulkeutunut ja tylsä. Aloittajan pitää vain opetella hyväksymään miehen tylsä puoli, koska ei aina voi kännätä.

Lähettäjä: Paskahomma 
Päivämäärä:   16.3.25 10:09:33

Kuulostaa miesten katumusharjoitukselta.

Päivämäärä:   16.3.25 10:48:28

Kuinka läheisiä ne kaverit on? Näitkö kun ne lähti reissuun? vai onko kaikki miehesi puheiden varassa? mä väitän et ne maisemat on vaihtunu sängyssä, siksi sitä piti kehua;)

Päivämäärä:   16.3.25 10:56:02

Miehet ovat lapsuudenystäviä keskenään ja toki heidät näin lähtiessä kun lähtivät miehen autolla. Heillä yhteinen harrastus. Minä en syvällisesti tunne näitä miehiä mutta kaikki olen tavannut useamman kerran ja hyvin mukavia ovat. Näkyvät myös videoilla ja kuvissa, naurettavaa edes perustella asiaa. Sitä paitsi, vaikka pettäisikin niin ei minua kiinnosta, muu kuin se miten saisin miehen vähän iloisemmaksi ja virkeämmäksi myös kotona.
Työtä ei aio vaihtaa sen tiedän, on siinä erittäin pätevä ja saanut paljon arvostusta. Tykkään myös työstään.

Eli seuraavaksi kai vinkkejä miten saada mies havahtumaan tilanteeseen että työkuviota pitää saada helpotettua ennen kuin burnout on lopullisesti käsillä?

Päivämäärä:   16.3.25 10:58:15

Ainiin, siis ei ole kyse siitä että mies ei jaksa hoitaa kotiaan. Monesti on ollut niin että on jo kaivanut imurin esiin ja minä olen sanonut että anna olla, minä siivoan ja rentoudu sinä vain. Eli ei asiat tekemättä jää häneltäkään mutta olen halunnut auttaa. Ja tästä avusta en ole siltikään saanut arvostusta. Paitsi tänään siinä videolla.

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   16.3.25 11:07:05

Pitäiskö teidän tavata vähän harvemmin, kun kerran ette samassa osoitteessa asu? Anna sen tehdä välikuolemansa rauhassa arkisin. Voi olla, ettei työpäivän jälkeen jaksa ketään muuta, vaan haluaa vain olla omissa oloissaan. Tietenkin kannattaa puhua burn outin mahdollisuudesta. En hirveästi ole tuonkaan kannalla, että sinä siivoat hänenkin kotinsa. Nakerrat siinä vain omaa oksaasi. Tiedän, että tarkoitat hyvää, mutta väsytät sillä vain itsesi kun opetat toiselle, että sinä teet kaiken ja hänen ei tarvitse kuin levätä.

Lähettäjä: PMK 
Päivämäärä:   16.3.25 12:12:44

Manipuloi sut uskomaan sieltä kaukaa että on ihana ja hyvä mies, älä vaan käy vieraissa.
Ja kun palaa niin muistat todellisuuden. Sanat on sanoja vaan.

Lähettäjä: Häg 
Päivämäärä:   16.3.25 12:33:38

Siis niin, sinä teet kaikkesi miehen eteen ja holhoat häntä kuin pikkulasta. Mutta mitä mies tekee teidän suhteenne eteen, jotta SINÄ olisit onnellinen? En kuunaan, eikä kukaan itseään arvostava nainen höösää ja siivoa toistuvasti toisen ihmisen kämppää ja yritä keventää toisen elämää, ilman että henkilö itse tekee asian eteen mitään. Luultavasti olet miehelle pelkkä taloudenhoitaja, josta pitää kiinni säästyäkseen itse kotihommilta. Lomalta hyvä leperrellä, jotta saa sinut taas elämään pilvissä ja jatkamaan tuota kotisiivoojan roolia, mutta on turvassa siltä, että nuo puheet johtaisi mihinkään fyysiseen. Siksi ei kotona puhu mukavia, koska ei halua sinua ja pelkää, että mukavat kehut johtaisivat johonkin.

Lähettäjä: o 
Päivämäärä:   16.3.25 12:42:47

"Mielellään sanallisesti, kun se on minun "rakkauden kieleni"."

Naisten on helpompi osoittaa rakkautta sanoin, miesten teoin. Vaikkapa vaihtamalla renkaasi.

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   16.3.25 13:07:54

"Lomalta hyvä leperrellä, jotta saa sinut taas elämään pilvissä ja jatkamaan tuota kotisiivoojan roolia, mutta on turvassa siltä, että nuo puheet johtaisi mihinkään fyysiseen."

Kotitalouskone, jota ei edes harmita miehen vieraissa käynti.

Päivämäärä:   16.3.25 14:06:28

Niin.. Ehkä höösään lopulta itseni takia, oma lehmähän minulla on ojassa. Jos en tekisi mitään, mies ei ehtisi olla kanssani sitäkään vähää mitä nyt. Hommat on nopeammin alta pois kun autan. Suunnittelin että siivoan hänen talonsa nyt ensi viikolla valmiiksi ja teen sitten viime hetkellä vielä ruuat seuraavan viikon työeväiksi, koska haluaisin ilahduttaa mutta sekin on varmaan huono idea jonkun mielestä? Tuo on kyllä hyvä kysymys, että mitä mies tekee minun onnellisuuteni eteen. Varmaan jotakin välillä. Mutta ei ehkä silleen spontaanisti juurikaan, joudun aina pyytämään. Talvirenkaitakaan ei olisi jaksanut syksyllä vaihtaa ja minua inhotti pyytää siihen apua kun tiesin millainen ponnistus se homma hänelle olisi. Vaikka jotenkin haluaisin ajatella että olisi hänellekin itsestäänselvyys että hän vaihtaa ne minulle eikä sitä tarvitsisi kysyä. Ainakin olen yrittänyt pitää huolta siitä että ainakin sen puolesta mulla on oikeus pyytää/vaatia asioita kun olen itse ainakin varmasti tehnyt oman osuuteni ja enemmänkin. Silti olis kiva jos haluaisi oma-aloitteisesti ilahduttaa.

Lähettäjä: Viiva 
Päivämäärä:   16.3.25 14:15:38

"Kotitalouskone, jota ei edes harmita miehen vieraissa käynti."

Tämä. Itse en tuollaiseen "parisuhteeseen" koskaan tyytyisi, mutta näin me ollaan erilaisia. Ap:n tilanteessa olisin jo aikaa sitten tehnyt selväksi että jos mies haluaa yhdessä olla niin siihen on löydyttävä aikaa, jaksamista ja halua. Ja minun tehtäväni ei näitä ole järjestää. Jos mies on mieluummin töissä, väsynyt ja möröttää kotonaan niin ehdottomasti se hänelle suotakoon, mutta mitään parisuhdetta en sellaisen kanssa jatkaisi. Ehkä ap:n voisi olla hyvä miettiä miksi alistuu kynnysmatoksi ja mitä siitä oikeasti saa. Ja olisiko toisenlainen elämä kuitenkin vähän onnellisempaa.

Lähettäjä: Hicks 
Päivämäärä:   16.3.25 15:40:43

"Sitä paitsi, vaikka pettäisikin niin ei minua kiinnosta, muu kuin se miten saisin miehen vähän iloisemmaksi ja virkeämmäksi myös kotona."

Siis herranjesta aloittaja! Sinä olet takertuja. Sinua ei siis haittaisi (muka) , että mies pettäisi?! Mietis nyt vähän. Sinä teet vaikka mitä, olet vaikka miten päin, mutta miestä ei selvästikään kiinnosta. Sinä siivoat, teet ruuat hänelle, olet mielin kielin.

Tuolla viestillä mies juuri manipuloi sinua. Kyllä se tästä viestistä nyt ilahtuu niin, että menee siivoamaan mun asunnon tip top, laittaa ruuat ja eväät kaikki valmiiksi.

Hyväksikäyttösuhteelta tuo kuulostaa, aloittaja on valmis tekemään mitä vaan, mies tietää sen ja käyttää aloittajan rakkautta hyväksi. Miehelle aloittaja on vain hyvä diili. Aloittaja ravaa miehen luona, jotta saisi nähdä miestä. Miehelle näkeminen ja yhdessäolo on yhdentekevää.

Päivämäärä:   16.3.25 15:58:44

Tiedättekö mikä on hauskaa?

Kirjoitin tänne muutama vuosi sitten, kun minulle oli niin vaikeaa päästää miestäni näille reissuille. Niistä tuli usein riitaa ja hän oli hirveän harmistunut kun koki etten luota häneen. Minua ahdisti, kun en saanut nukuttua jos hän ei muistanut laittaa hyvänyönviestiä. Kaikki, siis kaikki sanoivat että höllää nyt hyvä nainen otetta tai kohta olet ilman miestä. Minulle näytettiin lapikasta.
Sanottiin että LUOTA hyvään mieheesi ja hanki itsellesi apua.
No, näin tein ja luottamus on nyt kunnossa. Ja nykyään hän pitää minuun enemmän yhteyttä mikä parantaa entisestään tilannetta.

Sitten kun kerron nykyhetkestä, porukka on ihan varma että mies pettää? Mitäs hitsiä, koittakaa jo päättää mitä mieltä olette :D Mutta oikeasti minua ei kiinnosta, olen päässyt asian yli. Pääsin mustasukkaisuudesta/ahdistuksesta eroon kun hyväksyin etten voi vaikuttaa kaikkeen ja ajan huonolla käytöksellä vaan toisen pahimmillaan juuri siihen mitä pelkään. Suhde voi nyt oikein hyvin niiltä osin :) Ja tosiaan tiedän 110% varmasti ettei mies petä. Tiedän sen muutenkin, mutta jo faktojen valossa se olisi suht mahdotonta kun pitää niin tiuhaan yhteyttä.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   16.3.25 16:46:26

En kyllä lähtisi tuossa tilanteessa epäilemään että mies pettäisi! :D Onpa täällä erikoista sakkia…

Eihän tuo nyt mikään ihme ole, että lomalla on hyvän tuulinen! Kukapa ei olisi, kun jättää arjen murheet/stressaavan työn taakse.

Välimatka jos jokin saa rakkauden tunteet kasvamaan. Minun ei tarvitse lähteä kuin mökille viikonlopuksi ja olen pakahtua rakkaudesta.

Päivämäärä:   16.3.25 19:03:15

Pia rakas, ei tuo ole yhtään hauskaa :(. Se että luottaa toiseen suhteessa ei tarkoita että pitää samalla heittäytyä kynnysmatoksi toiselle. Tuossa suhteessa ainoa asia mikä on kunnossa taitaakin olla se että sinä luotat (ehkä liikaakin, mutta se ei kuulu nyt tähän). Tosin selittää aika paljon että sinulla on ongelmia hahmottaa millainen on terve ja normaali parisuhde ja mikä on normaalia käytöstä. Pelkäätkö noin kovasti yksinjäämistä? Vaikka tämä on maailman kulunein fraasi: sinulle tekisi hyvää käydä terapiassa. Tuo suhde ei ole hyvä, eikä voi hyvin. Se että yhden kohdan saa korjattua ei paranna muita.

Päivämäärä:   16.3.25 19:51:12

-, saatko siitä fiiliksestä yhtään kiinni arkenakin? Tai jatkuuko se kuinka pitkään mökiltä paluun jälkeen?

Piste rakas, miksi hylkäisin mieheni mahdollisen orastavan burnoutin hetkellä?

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   16.3.25 20:18:19

Työnarkomaaneissa yrittäjissä on se ongelma, että he harvoin muuttivat. Jos syy ei ole rahan tekeminen itselle, se on yrityksen kehittäminen tai huonosta tilanteesta selviäminen tai tulevaisuuteen sijoittaminen. Nämä on myös aina kädet savessa itse koska työ on se intohimo, ei johtoportaassa istuminen.

Päivämäärä:   16.3.25 20:28:01

Älä hyysää sitä miestä. Kertoo ihan riittävästi että lähtee miesporukan kanssa lomalle ennemmin kuin sinun, vaikka ette näe edes arkena kunnolla. Tuossa suhteessa voittaa vain mies, et sinä.

Lopeta se palvelijan rooli tai laita edes lasku perään.

Päivämäärä:   16.3.25 22:37:16

"Piste rakas, miksi hylkäisin mieheni mahdollisen orastavan burnoutin hetkellä?"

Koska se orastava burnout tulee pysymään suhteenne kolmantena pyöränä ikuisesti. Ja sinä et voi suhteessa hyvin. Itse kirjoitit että mies ei osoita mitään arvostusta sinua kohtaan. Ei huomioi sinua, ei oikeastaan edes huomaa sinua. Ei halua viettää aikaa kanssasi, on negatiivinen, äreä ja tiuskii. Mikään mitä teet ei auta tai paranna tilannetta. Jos mies on ihana ainoastaan silloin kun pääsee riittävän kauas sinusta, niin sitäkö ihan oikeasti suhteelta (ja elämältäsi) haluat? Et voi jäädä suhteeseen vain siksi että toinen ei pärjää ilman kodinhoitajaa. Eikä se burnout kovin lähellä ole kun jaksaa lomailla kavereiden kanssa ja nauttii siellä olostaan. Nyt pitää miettiä mitä sinä haluat, ansaitset ja tarvitset. Sinä, ei mies.

Lähettäjä: pöh 
Päivämäärä:   16.3.25 22:53:44

Mä oon meidän parisuhteessa se kymmenettä vuotta burnoutin reunalla keikkuva osapuoli, mut ei tulis mieleenkään teettää kaikkea puolisollani ja lähteä tyttöjen reissuille jos ei ehdittäis ikinä edes nähdä puolisoni kanssa :D just saying.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   16.3.25 23:02:56

Täälläkin yksi joka tekee liikaa töitä ja on aina väsynyt. En silti jätä kotitöitä yksin puolisolle ja kaiken vapaa-ajan vietän nimenomaan sen perheeni kanssa. Ystäville ei kyllä jääkään aikaa, mutta asiat on laitettu tärkeysjärjestykseen kun kaikkeen ei riitä jaksaminen. Lisäksi miehellä varmasti on varaa palkata siivooja jos ei itse jaksa ja ehdi. Uupuneenakin pystyy kyllä olemaan ystävällinen, rakastava ja järjestää aikaa vaikka edes hetken illalla sohvan nurkassa. Pöh:n kanssa samoilla linjoilla, et tosiaan taida olla miehellesi kovin korkealla sijalla tärkeimmissä asioissa.

Päivämäärä:   17.3.25 05:52:12

Skeptikko, kuinka helppoa luulet olevan tavalliselle suomalaismiehelle vaan napata seksikumppani jostain vaan umpimähkään? :D niinpä.

En mielestäni sanonut ettei mies osoita mitään arvostusta minua kohtaan, jestas sentään :o Siis jos vaikka sanon että huomaatko olen imuroinut, OLE HYVÄ niin sitten on silleen että joo tosiaan, kiitos paljon. Mutta se tulee sillä tavalla väsyneesti, siis on varmasti sisimmässään kiitollinen mutta ei spontaanisti kiittele ja ihastele. En myöskään tainnut sanoa etten voi suhteessa hyvin. Tämä nyt oli vaan yksi alue mistä puhuttiin. Ja mistä ihmeestä tempaisitte tuon että ei ehditä ikinä nähdä? Me ollaan puolet viikosta illat minun luona ja puolet hänen luona. Nähdään joka päivä 4-5h, siis käytännössä kaikki vapaa-aika yhdessä. Tietenkin mies haluaa silloin reissuun kavereidensa kanssa kun ei niitä koskaan ehdi ja jaksa muulloin nähdä. Kesäloma kun on pitempi, niin silloin lähdemme yhdessä reissuun. Kyse oli vaan siitä millaista se yhdessä vietetty aika on, mies on paikalla mutta ei läsnä. Hän ehkä kuulee muttei jaksa keskittyä kuuntelemaan. Saan seksiä joka päivä mutta sitä joutuu pyytämään. Selitinkö nyt paremmin?

Päivämäärä:   17.3.25 05:53:37

Hän näki viimeksi näitä kavereita viime heinäkuussa, miettikääpä sitä...

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   17.3.25 06:44:48

"Hän näki viimeksi näitä kavereita viime heinäkuussa, miettikääpä sitä..."
No on kyllä syytä todellakin miettiä miksi näin.

Päivämäärä:   17.3.25 07:24:03

Niinpä! Olen yrittänyt kannustaa keksimään useammin aktiviteettiä heidän kanssaan josko se vaikka piristäisi mutta hänellä ei vaan ole mehuja :/

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   17.3.25 07:46:38

Eikö ole kurjaa kun joutuu aina pyytämään? Arvostusta, pikkupalvelusta, jopa sitä seksiä? Ymmärrät tietenkin että et ole miehelle ykkösprioriteetti, mutta eikö se tunnu ikävältä, että teet kaikkesi ja yrität vaikka ja mitä ja kiitoksetkin pitää kerjätä kuin pikkulapselta, "katsos nyt mitä tein, oliko kiva juttu, oliko?"
Jokainen toki asettaa suhteessaan riman juuri sille korkeudelle kuin haluaa, mutta jossain kohtaa kannattaa alkaa miettiä myös sitä, mitä itse haluaa, mitä itse tuntee, ei pelkästään sitä miehen näkökulmaa.

Päivämäärä:   17.3.25 10:25:06

Ensin aloittaja kertoo auttavansa miestä arjessa jotta olisi yhteistä aikaa edes vähän, sitten yhtäkkiä sitä onkin monta tuntia päivässä... Pysy edes tarinassa... :D

Lähettäjä: Hohhoijaa 
Päivämäärä:   17.3.25 11:07:11

Aina tämä sama kaava. Ensin aloittaja tuo kassikaupalla huonoja puolia esiin, ketjun edetessä aloittaja alkaa puolustamaan miestä :D Yhtäkkiä ei olekaan mitään ongelmaa.

Lähettäjä: Nti 
Päivämäärä:   17.3.25 12:56:21

Voi pia, kun sä kuormitat miestäs ihan älyttömästi. Höösää vähemmän ja anna miehen levätä! Kuolisin tuollaisessa suhteessa. Pysy kotonasi, äläkä vaadi miestä luoksesi...saati ruinaa seksiä. Anna toisen hengittää ja nukkua. Kiitos.

Päivämäärä:   17.3.25 13:11:58

Ei asiat ole aina niin mustavalkoisia. Ja on kyllä ongelma, mutta ei koko suhde ole yhtä ongelmaa. Tämä palsta on tunnettu siitä että asioita vääristellään oman mielen mukaan.
Jos illassa on aikaa 4h ja miehellä menisi imurointiin ja ruuanlaittoon 2h, se tarkoittaisi että meille jäisi vapaata aikaa 2h. Mutta jos teen nämä kotityöt jo aiemmin avuksi, meille jää vapaata aikaa 4h. Eri asia sitten, kuinka laadukasta se sohvalla möllöttäminen on mutta ainakin teoriassa kaikki ylimääräinen kuormittava on sitten karsittu pois.

Nti, mitenkä tarkalleen ottaen kuormitan? En ole vaatinut miestä kylään, ihan pakottamatta hän on tullut. Mitenkä ajattelit että parisuhdetta hoidetaan jos aikaa ei vietetä yhdessä tai seksiä ei harrasteta? Jos mies kokee minut niin kamalana, miksei sitten halua erota? Koska hän rakastaa minua, on vaan niin väsyksissä töistä. Esimerkiksi kaksi vuotta sitten kun töissä oli helpompaa, oli kuin eri ihminen. Eikä kyse ollut silloin mistään alkuhuumasta enää koska olemme olleet vuosikausia yhdessä. Jos rankan työn vuoksi lopetamme näkemisen, suhdehan lakkaa olemasta ennen pitkää.

Päivämäärä:   17.3.25 14:23:08

"Jos mies kokee minut niin kamalana, miksei sitten halua erota?"

Koska miehet ovat saattaen vaihdettavia ja sitä seuraavaa vakituista ei ole vielä ilmaantunut näköpiiriin. Tuohon saakka harrastaa irtoseksiä lomillaan ja suostuu kanssasikin seksiin sen verran kuin on pakko, että kodinhoitaja pysyy ja imuri laulaa.

Päivämäärä:   17.3.25 14:41:48

Kysymys ei ole "miksi mies ei jätä" vaan "jos tämä elämäntapa ja suhde riittää miehelle mainiosti, mitä minä teen, jos haluan muutoksia?"

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   17.3.25 14:48:50

Koska hän rakastaa minua, on vaan niin väsyksissä töistä. Esimerkiksi kaksi vuotta sitten kun töissä oli helpompaa, oli kuin eri ihminen"

No usko nyt jo, on uupumassa hyvää vauhtia ja tarvitsee siihen apua ! Voi olla myös sairastumassa diabetekseen tai olla testot alhaalla tai jotain eli lääkärissä käyntikin voisi olla paikallaan.. Osta lahjaksi joku Puhti-testi miehelle ja kannusta hoitamaan itseään. Mutta sillä lailla kun miesten kanssa pitää, ei saa heti pakottaa eikä tyrkyttää eikä varsinkaan saa olla vaatimassa kaikkea koko aikaa itselleen kun toinen on ihan poikki. Mutta jos ei ala mitään asioille tehdä kun kivasti olet ollut hänestä huolissasi ja ehdotellut verikokeita ja arkeen sopivia juttuja niin sittenhän se on vaihdettava vaatimusvaihde päälle..huolesta mieheen.

Päivämäärä:   17.3.25 15:16:38

Kyllä minä uskon, ihmetyttää vaan kun jotkut jankkaa muuta.
Mies kävi vuosi sitten kyllä verikokeissa, kaikki muuten ok mutta testot hieman matalalla. Hän aikoo käydä lähiaikoina uudestaan.
Eikös pitkäaikainen stressi voi vähentää testosteronia? Siksi ei haluttu siihen lääkkeitä, kun niitähän ei sitten voi lopettaa ikinä ja mielestäni juurisyy väsymykseen on siellä töissä eli testovaje on oire eikä vika itsessään.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   17.3.25 15:19:13

Mun mies alkaa aina lähetellä eroottissävytteisiä viestejä jos ollaan eri paikoissa muutama päivä. normaaliarjessa niitä haluja ei oo ollenkaan samalla lailla.

Päivämäärä:   17.3.25 15:52:55

Mitä jos kysyisitte lääkäriltä siitä testosteronivajeesta, sen syistä ja seurauksista?

Päivämäärä:   17.3.25 17:40:56

No aloittajan miehellä ei ole testovajetta, hehän harrastavat seksiä päivittäin, aloittajan pyynnöstä mutta kuitenkin.

Päivämäärä:   17.3.25 17:48:50

Pitää kysyä.
Seksiä voi harrastaa ilman että mies laukeaa. Hän tyydyttää siis vain minut, itselleen hän haluaa ehkä kerran viikossa.

Lähettäjä: Tavis 
Päivämäärä:   18.3.25 15:11:23

Kuulostaa siltä, että mies on työnarkomaani, jolla on kannattamaton yritys. Menee firma nurin, jos ei paina niska limassa 24/7, mutta mitään muutakaan ei osaa tehdä. Sanonpa vaan, että ei sellaista voi rakastaa toisenlaiseksi. Hänestä itsestään on muutoksen lähdettävä.

Lähettäjä: 4x. 
Päivämäärä:   18.3.25 16:41:36

"Se pettää"-huutelijat on vaan kateellisia.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   18.3.25 20:43:34

Täh? Miehesi tarttuu imuriin ja sinä sanot että anna olla? Rentoudu sinä? Täh? En alkaisi kynnysmatoksi. Työt ne varmaan sullakin on.

Lähettäjä: Niina 
Päivämäärä:   18.3.25 21:00:19

Siis jos mies osoittaisi kiinnostusta ainoastaan kun on kavereiden kanssa lomalla ilman omaa kumppania niin ei siinä ole mitään normaalia. Naista pitää vaan roikuttaa kotona että on joku kuka odottaa. Vai käyttekö yhdessäkin lomalla ja silloin mies on myös kiinnostunut sinusta? Siinä tapauksessa mies on tosiaan burnout partaalla. Ehkä kannattaa himmata vauhtia koska se ei vaadi hetken kun voikin olla sairaalassa taistelemassa lopouelämästä. Oma terveys ensin.

Päivämäärä:   19.3.25 05:57:58

Mies ei ole yrittäjä mutta yrityksellä jossa hän työskentelee, menee erinomaisesti juuri siksi että hän on puikoissa. Tämä varmasti vielä ruokkii sitä perfektionismia.

Kynnysmatto on sellainen, joka kerta toisensa perään käskytykseen "alahan imuroida", vastaa että kyllä rakas. Se että silkasta auttamisen ilosta omasta halustani tartun toimeen, ei tee minusta kynnysmattoa :D

Niina, käymme myös yhdessä lomalla välillä ja silloin mies on myös hyväntuulinen ja rentoutunut. Mutta kuten aloituksessa kerroin, ei me voida joka viikonloppu mennä hotelliin niin mukavaa kuin se olisikin.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.