Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mies lomalla ihan erilainen

Lähettäjä: pia 
Päivämäärä:   16.3.25 07:12:43

Mies lähti eilen lomalle viikoksi kavereidensa kanssa. Illalla tuli siirapin täytteinen hyvänyönviesti ja nyt aamulla hellyyttävä selfievideo missä kehui että on nukkunut todella hyvin ja sänky on loistava ja oli oikein hyväntuulisen oloinen, kertoi miten tärkeä ja rakas olen hänelle jne. Se on oikein ihana kuulla ja olen iloinen hänen puolestaan mutta se mikä on outoa, ei tee sitä ikinä kotona. Siis juurikaan kehu tai osoita kuinka tärkeä olen hänelle. Välillä mietin kiinnostaako häntä ollenkaan. Hänellä on tosi vaativa työ, on aina väsynyt ja valittaa väsymystä. Pitkien päivien jälkeen kaatuu sohvalle ja tuntuu kuin menisi johonkin ihmeen transsiin. Mielialat ailahtelee mutta enemmän negatiivinen, eikä häneen saa sellaista kontaktia.
Tietenkin se johtuu siitä että on stressiä ja uni on katkonaista jne. Olen ehdottanut että kertoisi pomolle että tarvitsisi tehdä jotain muutoksia että taakka hieman kevenisi, kai oli jotain jo kysynytkin.

Mutta miten saada tuo hyvä flow tuotua myös kotiin? Tuntuu että jo se kotiin sisään astuminen tuo sen arkiolon enkä pidä siitä yhtään. Mikään mitä teen, ei muuta asiaa. Ei auta vaikka pidän itsestäni huolta, puhun tai en puhu, teen kaikki kotityöt ja kaikin tavoin helpotan sitä työkuormaa kotona. Jos laitan vaikka jotkut hepeneet päälle, mies hädin tuskin vilkaisee. Mutta jos nyt olisin teleportannut itseni tuonne sen makkariin tänä aamuna, olis varmasti käynyt kiinni kuin sika limppuun :D
Ainut mitä keksin, jos otetaan vähän kuppia kotona, silloin rentoutuu. Mutta ei nyt joka viikonloppu voi juoda. Varmaan joku yhteinen reissu aiheuttaisi saman efektin mutta ei sellaistakaan kukkaro jatkuvasti kestä ja vaikutushan on vain väliaikainen. En tiedä mitä haen tällä keskustelulla. Ehkä vertaistukea muilta työmyyrien puolisoilta?

Re: Mies lomalla ihan erilainen

Lähettäjä: Vita 
Päivämäärä:   16.3.25 07:19:20

Se pettää sua siellä lomalla ja koittaa hunajoinnilla sitä naamioida.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.3.25 07:33:53

Olin sanomassa samaa kuin Vita. Omatunto sillä kolkuttaa, ei ikävä.

Lähettäjä: Erkkitäti 
Päivämäärä:   16.3.25 07:36:41

Pettää sua siellä senkun kerkiää :)

Päivämäärä:   16.3.25 07:37:47

Sillä on toinen. Sori mutta tuo on tosi selkeä tapaus.

Lähettäjä: Erkkitäti 
Päivämäärä:   16.3.25 07:43:14

Piti vielä sanomani, että taitaa olla reissussa uuden kanssa & nyt ei tiedä miten olla tai olla olematta

Lähettäjä: Kuulas 
Päivämäärä:   16.3.25 07:45:45

Jaa-a. Omakin mieheni oli kyllä juuri viikon lomareissulla (minä en mukana) ja tuli kovin siirappista viestiä monena päivänä, oli intoutunut lukemaan meidän tapaamisen alkuaikojen viestejäkin jostain 8 vuoden takaa ja selvästi myös halut korkealla :D, mutta ero on siinä, että tämä mies on noita asioita kyllä perusarjessakin, nyt vain vielä enemmän. Eli käytös ei muuttunut varsinaisesti vaan korostui. Tekee pitkiä päiviä stressaavassa työssä ja nyt kun pääsi lomalle, testosteronitasot nousivat taas kaksikymppisen tasolle. Eli kyllähän loma rentouttaa ja voi saada kiinnittämään huomiota kaikkeen hyvään, mitä ei arjen väsymykseltä aina huomaa. Se kyllä ehkä pisti silmään, että miehesi lähti vasta eilen - niinkö paljon jo ehtinyt rentoutua, että tajusi parisuhteensa olevan mahtava?

Päivämäärä:   16.3.25 08:00:24

No höpö höpö :D Kiitos nauruista!

Kuulas, kyllä ainakin itse huomaan eron heti jos saan kerrankin hyvät pitkät yöunet, jos ne on olleet viikkokausia huonoja. Ja lisäksi varmaan tekee ihan se maisemanvaihdos ja ajatus että jeeee, koko viikon saa rentoutua.

Lähettäjä: Mi 
Päivämäärä:   16.3.25 08:05:59

Todennäköisesti on hieman siemaillut alkoholia. Siksi.

Lähettäjä: Tee 
Päivämäärä:   16.3.25 08:07:24

Kyllähän se loma ja välimatkan ottaminen tuo perspektiiviä ihan jokaiselle. Toista tulee ikävä kun ei ihan jatkuvasti näe.

Entä jos säkin ottaisit arjessa mieheen vähän etäisyyttä, lopettaisit passaamisen ja miellyttämisen ja eläisit myös itseäsi varten. Sitten opettelette puhumaan myös arjessa.

Päivämäärä:   16.3.25 08:10:47

No ainakin illalla varmasti ottanut kuppia, tosin vielä kun soitti hieman ennen sitä hyvänyönviestiä, kuulosti ihan selvältä.
Aamulla ei ainakaan ollut kännissä :D

Niin, siinä kai olemme erilaisia. Itse huomaan toisen vaikka hän olisi lähellä ja osaan arvostaa eli minun ei tarvitse lähteä kauas jotta huomaisin mitä minulla on..
Hyvä vinkki, ehkä olen liian itsestäänselvyys. Vaikka tarkoitus auttaa on tietenkin hyvä mutta ehkä pitäisi olla vähemmän "saatavilla".

Lähettäjä: Mummotamma 
Päivämäärä:   16.3.25 08:11:40

Tästähän kannattaa kotona keskustella.
Kysyisin että onko huomannut että käyttäytyy erilailla kun on poissa?

Ja toki niistä elämän stresseistäkin olisi hyvä jutella, että onko puolison elämässä nyt meneillään jotain missä voisit ehkä auttaa?

Päivämäärä:   16.3.25 08:20:55

Pitää kysäistä. Vaikka veikkaan että vastaa just tuon että mieli rentoutuu kun maisema vaihtuu ja työasiat unohtuu niin pystyy keskittymään paremmin mukaviin asioihin.
Olen kysynyt miten voisin auttaa, en kuulemma mitenkään. Töille ei kuulemma mitään voi. Parasta jos niistä ei puhuta kotona ollenkaan.

Lähettäjä: Mummotamma 
Päivämäärä:   16.3.25 08:24:17

Mutta sinä et ole ihan tyytyväinen teidän kotitilanteeseen?
Millaisia muutoksia toivoisit teidän arkeen?

Lähettäjä: Mieie 
Päivämäärä:   16.3.25 08:30:47

Minä aina "rakastun uudestaan" kun ollaan miehen kanssa erossa. Tuntuu, että osaan itsekkin olla enemmän läsnä puhelussa ja viesteissä sekä ikävä auttaa.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   16.3.25 08:30:48

Vika on työssä! Vie kaiken energian arjessa eikä muuhun riitä paukkuja. Itsellä tismalleen sama tilanne. Loman alkaessa elämä on ihanaa ja päivä ennen arjen alkua alkaa ahdistus työstä ja sen vaatimuksista. Ja siihen ei auta mikään muu kuin työelämän muuttaminen.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   16.3.25 08:38:07

Itse ainakin muutun hyväntuulisemmaksi, jos olen yksin lomalla. En tosin ole tuollainen kiukkupussi kuin miehesi, mutta hyvin nukutun yön jälkeen hotellissa tuleekin yllättäen ikävä omaa kumppania

Päivämäärä:   16.3.25 08:49:56

Olis kiva jos mies vaikka joskus sanoisi että voi vitsi miten kiva kun olet imuroinut, miten pärjäisinkään ilman sua? (ei asuta yhdessä joten pidän siis huolta hänenkin talostaan) Tai jotenkin vaan osoittaisi sitä arvostustaan. Mielellään sanallisesti, kun se on minun "rakkauden kieleni". Siksi tuntuukin niin ihanalta kun edes reissusta laittaa tuollaisia viestejä ja videoita joissa kertoo just niitä asioita mitä haluaisin kuulla :) Mutta olisi kiva myös livenä kokea se. Ja yleensäkin toivoisin että olisi hyväntuulinen ja onnellinen kanssani. Välillä vaan äksyilee ja tiuskii väsyksissään.

Pitää vielä varmaan ottaa puheeksi tuo työasia, että eikö saisi siihen vielä jotain helpotusta. Tällä hetkellä hän saa varmasti eniten irti lomastaan ikinä, kun laittoi poikkeuksellisesti puljun kiinni koko viikoksi niin ei pitäisi tulla työpuheluitakaan. Se oli ihan hyvä veto. Voi vaikuttaa siihen, jos nyt saisi oikeasti huilattua kerrankin kunnolla kokonaisen viikon, ehkä se poistaisi pitkäkestoisemminkin sitä väsymystä. Aiemmin kuitenkin joutunut hoitamaan töitä lomillakin x(

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   16.3.25 08:58:31

Nyt pitäisi laittaa se oma minä ja parisuhteen haluamiset sivuun ja keskittyä noihin olennaisiin red flägeihin, mieshän on menossa kohti burnista ja kovaa. Se onkin taitolaji saada mies puhumaan, havahtumaan tilanteeseensa ja vieläpä jotain sille tekemään ! Niin naiivi ei kukaan voi olla, että vaativissa töissä nykyisinä aikoina voisi jotenkin "jutella pomolle" ja mystisesti työt tai vastuu niistä vähenisivät.. ei vain tapahdu. Työpaikan vaihdos se on edessä, aika näyttää käykö se mukavasti ymmärryksen kautta vai pitääkö tulla romahdus ja saikku ja kaikki ne ikävät välivaiheet myös..

Pettäminen olisi ollut aika selkeä vaihtoehto myös, mutta nämä muutamat viittaukset töihin ja klassikkolauseet mitä toistellaan (ja muualla asuva nainen jo hoitaa talon kun itse ei jaksa jne.) kertovat kyllä uupumuksen olevan kovaa vauhtia eskaloitumassa.

Päivämäärä:   16.3.25 08:59:38

Miehet on putkiaivoisempia kuin naiset. Monet stressaa paljon ja kokee epämiehekkäänä valittamisen. Sitten kun menee lomalle, on mahdollisuus miettiä ja rentoutua. Toisaalta orin kannattaa pitää etäältä huolta siitä, että tamma odottelee, eikä kuikuile viereisiin bokseihin.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   16.3.25 09:10:22

Poikaporukan kanssa käyny naisissa .. Jotkut tietty tulee kännissä siirappiseksi.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   16.3.25 10:06:05

Tässä on klassinen esimerkki ihmisestä, jolle alkoholi jossakin määrin sopii. On hiukan nauttineena mukava ja hauska, ja selvänä sulkeutunut ja tylsä. Aloittajan pitää vain opetella hyväksymään miehen tylsä puoli, koska ei aina voi kännätä.

Lähettäjä: Paskahomma 
Päivämäärä:   16.3.25 10:09:33

Kuulostaa miesten katumusharjoitukselta.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.