Lähettäjä: pia
Päivämäärä: 16.3.25 07:12:43
Mies lähti eilen lomalle viikoksi kavereidensa kanssa. Illalla tuli siirapin täytteinen hyvänyönviesti ja nyt aamulla hellyyttävä selfievideo missä kehui että on nukkunut todella hyvin ja sänky on loistava ja oli oikein hyväntuulisen oloinen, kertoi miten tärkeä ja rakas olen hänelle jne. Se on oikein ihana kuulla ja olen iloinen hänen puolestaan mutta se mikä on outoa, ei tee sitä ikinä kotona. Siis juurikaan kehu tai osoita kuinka tärkeä olen hänelle. Välillä mietin kiinnostaako häntä ollenkaan. Hänellä on tosi vaativa työ, on aina väsynyt ja valittaa väsymystä. Pitkien päivien jälkeen kaatuu sohvalle ja tuntuu kuin menisi johonkin ihmeen transsiin. Mielialat ailahtelee mutta enemmän negatiivinen, eikä häneen saa sellaista kontaktia.
Tietenkin se johtuu siitä että on stressiä ja uni on katkonaista jne. Olen ehdottanut että kertoisi pomolle että tarvitsisi tehdä jotain muutoksia että taakka hieman kevenisi, kai oli jotain jo kysynytkin.
Mutta miten saada tuo hyvä flow tuotua myös kotiin? Tuntuu että jo se kotiin sisään astuminen tuo sen arkiolon enkä pidä siitä yhtään. Mikään mitä teen, ei muuta asiaa. Ei auta vaikka pidän itsestäni huolta, puhun tai en puhu, teen kaikki kotityöt ja kaikin tavoin helpotan sitä työkuormaa kotona. Jos laitan vaikka jotkut hepeneet päälle, mies hädin tuskin vilkaisee. Mutta jos nyt olisin teleportannut itseni tuonne sen makkariin tänä aamuna, olis varmasti käynyt kiinni kuin sika limppuun :D
Ainut mitä keksin, jos otetaan vähän kuppia kotona, silloin rentoutuu. Mutta ei nyt joka viikonloppu voi juoda. Varmaan joku yhteinen reissu aiheuttaisi saman efektin mutta ei sellaistakaan kukkaro jatkuvasti kestä ja vaikutushan on vain väliaikainen. En tiedä mitä haen tällä keskustelulla. Ehkä vertaistukea muilta työmyyrien puolisoilta?
|