Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ovatko puhelinnumerot satunnaisia?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.3.25 21:00:54

Opettelin ulkoa 17 puhelinnumeroa. Se kävi supernopeasti ja minulle jäi tunne, että numerot eivät ole satunnaisia, vaan ne on yritetty muokata helposti muistettaviksi. Esimerkiksi sama numero toistuu monta kertaa tai monta samaa numeroa on peräkkäin.

Re: Ovatko puhelinnumerot satunnaisia?

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   15.3.25 21:17:11

Kyllä ne on täysin satunnaisia. Numeroita nyt vaan ei ole määräänsä enempää ja eivätkä ne voi mitenkään jakautua tasaisesti tai meillä olisi käytössä vain kourallinen puhelinnumeroita.

Lähettäjä: Valinta 
Päivämäärä:   15.3.25 21:42:16

Kun avaa uuden liittymän (ja haluaa uuden numeron), saa numeron valita listalta. Moni valitsee helposti muistettavia numeroita, joissa on esim. syntymäpäivä tai -vuosi tai sitten samat numerot toistuvat.

Lähettäjä: / 
Päivämäärä:   15.3.25 21:42:22

Silloin kun aikoinaan kännykän hankki sai numeron valita listasta vapaita numeroita. Kyllä siitä yritti valita sellaisen, jossa oli jotain rytmiä tai helposti muistettavaa. Käytössä siis lienee enemmän jollain lailla "järkeviä" kuin täysin satunnaisia.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   15.3.25 21:43:16

Kun hain ensimmäisen puhelinliittymäni, edelläni ollut asiakas sai yhtä pienemmän numeron kuin minä. Järjestyksessä siis silloin numeroita jakoivat. Joskus taisi pyytämällä saada valita mieleisensä annetuista vaihtoehdoista.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   16.3.25 00:16:56

Mulla on edelleen sama numero kuin minkä lapsena sain, ja se on edelleen isäni nimissä. Meillä on lähes samat numerot, vain numeroiden kaksi viimeistä numeroa ovat erit mutta nekin samaa tyyliä:D Tyyliin mulla olis 0507778673 niin isälläni on 0507778684.

Lähettäjä: Hihuu 
Päivämäärä:   16.3.25 00:29:49

Minulla oli reilu 10 vuotta työsuhdepuhelin ja kun vaihdoin työpaikkaa, en halunnut numeroa pitää. Vaihdoin samalla alaa, niin en halunnut enää kuulla mitään vanhoista asiakkaista.

Kun menin hakemaan itselleni liittymää, sain listan numeroita, joista valita. Valitsin numeron, joka on tyyliä 0500 78 2442. Syntymävuoteni on -78 ja lopun 2442 vaan on helppo muistaa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.