Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mikä on mielestäsi vaikein ammatti tai koulutus?

Lähettäjä: Ammatti 
Päivämäärä:   15.3.25 19:55:02

Kysymys otsikossa. Kerro myös oma ammattisi.

Itse olen hammaslääkäri, mielestäni eläinlääketiede alana hja koulutuksena on järkyttävän vaikeaa, kun pitää pystyä tietämään niin monesta eri lajista ja taudista.

Re: Mikä on mielestäsi vaikein ammatti tai koulutus?

Lähettäjä: Poro 
Päivämäärä:   15.3.25 19:59:51

Itse lomitan maitotiloilla, mielestäni vaikein ammatti on kaikki missä on vaikeaa matiikkaa ja fysiikkaa päivittäisessä työssä, esim. insinööri.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   15.3.25 20:17:55

Voisin kuvitella, että hävittäjälentäjänä oleminen on melko haastavaa. Itse olen metsäinssi.

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   15.3.25 21:12:11

Minusta todella vaikea ala olisi lähihoitaja vammaispuolella.

Olen it-alalla, insinööri.

Vaikea koulutus on varmasti joku matemaattis-luonnontieteellisen alan tohtori ja samalla puolella tutkijan työ.

Lähettäjä: sk 
Päivämäärä:   15.3.25 21:20:28

Ydinfyysikko on varmasti aika haastava ammatti.
Itse olen sairaanhoitaja.

?, mun mies on hävittäjälentäjä, onneks kyllä jo eläkkeellä siitä hommasta. Pakotetaan siis eläkkeelle viimeistään 47-vuotiaana.

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   15.3.25 21:21:34

Joku biisien kirjoittaja. En ymmärrä miten joku keksii hyviä biisejä.

Lähettäjä: sk 
Päivämäärä:   15.3.25 21:25:53

Lähettäjäsk 

Päivämäärä15.3.25 21:20:28

Ydinfyysikko on varmasti aika haastava ammatti.
Itse olen sairaanhoitaja.

?, mun mies on hävittäjälentäjä, onneks kyllä jo eläkkeellä siitä hommasta. Pakotetaan siis eläkkeelle viimeistään 47-vuotiaana.

Lähti liian aikaisin.

Eikä mun mielestä hävittäjälentäjän koulutus nyr mikään kovin vaativa ollut. Ennemminkin vaatii fyysisiä ominaisuuksia, joita joko on tai ei ole.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   15.3.25 21:29:47

Joku ydinfyysikko tai vastaava olisi haastava, kun en ole yhtään matemaattinen eikä älli yksinkertaisesti tuohon riittäisi.

Toisaalta olisi varmaan myös hankalaa olla taiteilija. Siis sellainen, joka elättää itsensä pelkällä taiteen tekemisellä eikä millään apurahoilla. Jostain pitäisi koko ajan ammentaa lisää luovuutta :D

Henkisesti haastavinta olisi varmaan myydä seksiä tai työskennellä sellaisten ihmisten kanssa, jotka ovat kokeneet pahaa väkivaltaa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.3.25 21:35:03

Just varmaan lääketiede mutta sitten ammatit voi olla vaikeita myös eettisistä syistä. Itse en millään järkeilyllä ja koulutuksella voisi olla vaikka teurastaja. Sosiaalialan yksi työpaikka oli sellainen että lakeja oli pakko noudattaa vaikka päätöksien tekeminen laittoi oksettamaan kun niin suuri vääryys moni asia.

Lähettäjä: Okkkkk 
Päivämäärä:   15.3.25 21:37:08

Joku fyysisesti tosi raskas työ. En tajua miten sitä jaksaa vuodesta ja vuosikymmenestä toiseen.

Kirjailija myös kun itse osaan kirjoittaa vain faktapohjaista tekstiä.

Olen sairaanhoitaja.

Lähettäjä: hihihi 
Päivämäärä:   15.3.25 22:39:59

"Voisin kuvitella, että hävittäjälentäjänä oleminen on melko haastavaa. Itse olen metsäinssi."

Sori, luin että "metsäsissi" ja repesin kolmesta kohtaa :D:D:D

Lähettäjä: Miehen jyrähdys 
Päivämäärä:   15.3.25 22:55:32

Kirjailija. En ymmärrä, miten ihminen voi luoda jopa tuhansien sivujen maailman, joka imaisee niin syvälle sisäänsä, että kaikki ympäriltä unohtuu.

Lähettäjä: ….. 
Päivämäärä:   15.3.25 23:03:50

Sellainen mihin itsellä ei ole lahjoja. Toinen on lahjakas matematiikassa ja se on hänelle helppoa, mutta eläinten käsittelystä ei tule yhtään mitään, joten se on vaikeaa. Sitten se joka on taitava käsittelemään eläimiä, ei ymmärrä matikasta välttämättä mitään ja se on vaikeaa. Tämä esimerkki tuli vain ekana mieleen lähipiiristä.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   15.3.25 23:12:20

Kyllä saneeraustimpurin ammattikin on suht vaikea, eläkeikään asti joudut tekemään asioita joita et ole koskaan tehnyt. Ja tavat tehdä muuttuu jatkuvasti. Pitää osata soveltaa ja luovia kaike rakennetun ympäristön keskellä jota on vähän yks sun toinen räpeltänyt kasaan

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.