Lähettäjä: D
Päivämäärä: 15.3.25 14:31:18
Olen raskaana ja ensimmäinen lapsi tulossa. Noin viisi vuotta sitten tapahtui eräs hirveä asia ja sain siitä todella voimakkaan traumaperäisen stressireaktion. Jälkikäteen ihmettelen, miten olen koskaan selvinnyt siitä ilman lopullista sekoamista. Jouduin lopulta käymään pitkään terapiassa, olin lyhyellä hoitojaksollakin osastolla ja söin uni- ja ahdistuslääkkeitä.
Neuvolassa en ole tästä puhunut mitään, kun aikaa tapahtuneesta kuitenkin on kulunut jo pitkään ja olen asian käsitellyt. Pienenä pelkona on, että entä jos neuvola saa jostain nämä asiat tietoon. Menneisyyteni on muuten aivan normaali. Ei mitään huumetaustaa, tulen hyvästä perheestä, olen hyväpalkkaisessa työssä, naimisissa ja kaikki ihanasti. Tämä yksittäinen tapahtuma vain laittoi elämäni joksikin aikaa täysin sekaisin. Miehenkin menneisyys ja elämä aivan normaalia ja tasaista. Pelkään joutuvani vaikeuksiin ja lastensuojelun asiakkaaksi, jos jostain tämä asia tulee neuvolan tietoon. Toisaalta mietin, että olisin voinut kertoa, mutta kun menneisyydestä ei ole erikseen kyselty, niin en ole ottanut asiaa puheeksi. OmaKannassa nämä kaikki korjaukset näkyvät. Onko neuvolalla oikeus käydä kaivelemassa niitä?
|