Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mikä oli parasta häissänne?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   14.3.25 23:19:29

Mikä asia, hetki tai juttu on jäänyt erityisesti mieleen hääpäivästä. Jos neuvoisit jotain tai nuorempaa itseäsi, mitä suosittelisit omasta subjektiivisesta kokemuksestasi käsin? Nyt ei siis tarvitse mitään "jokainen tykkää eri asioista".

Häihin liittyy valtavasti tapoja, järjestelyä jne. Nyt kiinnostaisi kuulla mitkä asiat jäävät mieleen ja vielä vuosien päästä ovat olleet merkityksellisiä ja tärkeitä omaa hääpäivää muistellessa.

Re: Mikä oli parasta häissänne?

Lähettäjä: Meillä 
Päivämäärä:   14.3.25 23:42:57

Aivan parasta oli se, että siellä olivat ne ihmiset jotka halusimmekin. Läheisin suku ja ystävät. Ja lisäksi musiikki, joka meille molemmille on aina ollut tärkeää. Vihkikirkko oli kaunis, ja samoin häiden jatkopaikka. Hääjuhlapaikka oli vähän ankea, mutta kun muut asiat olivat hyvin, niin sekään ei häirinnyt.

Lähettäjä: Morsian 
Päivämäärä:   14.3.25 23:54:28

Saako tähän sanoa myös mikä ei ollut? No sanonpa kuitenkin. Ihan opiksi.

Kuvittelin, että ostin kivan hääpuvun ja sitä muokattiin ompelijalla. Kaasot puki sen päälle, mutta kun kuvia katsoo niin narutus takaa oli kamala. Olen hieman vyötäpyöreä niin narutus keskeltä selkää muodosti sellaisen soikion. Minusta otettiin illan aikana älyttömästi epäedustavia kuvia jotka lähetettiin mulle jälkeenpäin. Yhtään kuvaa minulla ei ole häistä muistona. Ne on hirvittäviä 80 luvun "otan kirkossa pokkarilla kunhan räpsin" tyyppisiä kuvia. Sijoitin päivään ison summan rahaa, mutta koska siideriä ei ollut tarjolla, niin vieraat hävisi ennen klo 22. Tarjolla oli siis 50 litraa boolia ja olutta rajattomasti. Alkoholia jäi valtavasti yli koska just sitä siideriä ei ollut. Kakku loppui kesken vaikka konditoriasta tilasin 20 extra palaa vierasmäärään laskien. Lisäksi luotin some kuviin ja kakku oli valkean sijasta harmaa levykakku.

Mun odotettu hääpäivä oli maailman kamalin päivä.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   15.3.25 00:29:22

Saa kertoa myös huonot jutut, jos ne on jäänyt päällimmäisenä mieleen. Häistä ehkä onkin se kuva, että on se "täydellinen päivä" kaikille, vaikka on toki miljoona asiaa mitkä voi mennä pieleen.

Lähettäjä: What 
Päivämäärä:   15.3.25 07:45:40

Mulla kyllä oli aika täydellinen päivä. "Alttarilla" vaan oli todella kuuma, kun oli +25 ja elokuun aurinko paistoi suoraan naamaan, olin ihan hiestä märkä.

Mutta kyllähän se keli viileni ja juhlat kuumeni. Ruoka oli hyvää, samoin kakku, kaikkea riitti ja jäi iltapalaksi, porukka tanssi pitkälle yöhön mummoja myöten.. Oli se yksi elämäni parhaista päivistä.

Ainoa moka, jonka tiedän tehneeni, oli pari vaunullista lapsiperhettä sijoitettuna salin perälle minne ne vaunut ei mahtuneet. En nuorena lapsettomana naisena tajunnut tämmöstä. Silloin ei vielä ollut lapsia juuri kellään meidän suvusta ja kavereista; mentiin naimisiin varsin nuorina. Leluja ja tekemistä oltiin sentään varattu pihalle lapsia varten.

Enkä ollut tilannut koristekukkia, mutta anoppi hoiti sen. Hänellä on hyvä maku ja kukat olivat täydelliset.

Hääpaikka oli vanha maatalon pihapiiri ja häät ladossa. Vaati muutama sata talkootuntia ettäsaatiin paikka kuosiin, mutta se kannatti.

Boolia jäi yli, mutta siiderit ja kaljat meni aika hyvin. Porukka oli hyvässä hiprakassa illasta, tai yöstä, mutta kukaan ei örveltänyt.

Mahtavat juhlat :)

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   15.3.25 07:56:31

Parasta oli se, että oltiin vain minä ja mieheni. Kanttori ja suntio todisti. Oli kainpuolin tavalliset häät (kirkko, puvut, kukat, kuvaus, illallinen, hääyö hotellisessa, huomenlahjat ymsyms.), vaan vieraat puuttuivat. Saatiin keskittyä toisiimme ja nauttia. Ei tarvinnut liettiä, että kuka suuttuu, kun ei kutsuttu (kukaan ei siinä vaiheessa tiennyt jääneensä vaille kutsua), kuka ei tykkää ruoasta, onko ohjelmaa liikaa vai liian vähän jne. Päivä oli ihana ja ikimuistoinen. Järjesteltävää oli, muttei liikaa stressiä.

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   15.3.25 08:16:59

Kaikkein parasta oli mahtava tunnelma, joka kantoi hyvin läpi päivän kaikkien tilanteiden.

Ja kaikki meni kyllä aikalailla nappiin. Aikataulut oli sopivan kiireettömät, hyvin pieneksi rajattu vierasmäärä sopiva, tilat viihtyisät ilman ihmeempää koristeluakin ja ruuat onnistuneet. Lapsivieraiden huomiointiratkaisu oli mielestäni harvinaisen onnistunut meiltä lapsettomalta ja omia lapsia haluamattomalta parilta: erillinen huone leluineen ja videoineen, sekä palkattu lastenvahti, joten lapset pystyi mielensä mukaan viettämään aikaa aikuisten luona tai tylsistyessään aikuisten juttuihin sai vetäytyä leikkimään keskenään, eikä vanhempien ollut välttämätöntä vetäytyä aina mukana lapsiaan viihdyttämään.

Taivaalta satoi räntää tuona keväisenä päivänä ja yksi refluksivaivainen vieras voi juhlien päätteksi pahoin kaikesta herkuttelusta, mutta siinäpä ne huonot puolet sitten olikin.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.