Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Naapuri suuttui

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.3.25 21:04:39

Naapurilla on ollut tapana kertoilla minusta "faktoja" pitkin kyliä. Varoitin kaksi kertaa tästä, ja kun ei tyyli muuttunut (juu emmää tiennyt! Emmää valehdellut kun mää vaan puhuin kun emmää tiennyt!), niin sanoin naapurille, että olen kertonut hänen sijoituslapsensa huostaanotosta kylillä seuraavaa: "Eetu otettiin uudelleen koska häntä käytettiin sijaisperheessä hyväksi". Nyt naapuri uhkailee hirmuisuuksilla, vaikka selitin etten mää vaan tiennyt, miksi Eetu otettiin huostaan, kun naapuri ei ole tatuoinut syytä otsaansa ja emmää ainakaan häneltä kysy suoraan. Olen kuulemma keissin ainoa idiootti. Oletteko samaa mieltä? (Ja en kerro, kumpiko osapuoli oikeasti olen)

Re: Naapuri suuttui

Lähettäjä: ei omal 
Päivämäärä:   14.3.25 21:09:12

Jos olet oikeasti juoruillut naapurista moista kylillä, voi naapuri syyttää sinua vähintään kunnianloukkauksesta.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   14.3.25 21:17:57

Riippuu mitä "faktoja" alussa ollut oli. Perusjuorut nyt on ja niitä kulkee..
Toiseen juorunlevittämiseen, juu, kyllä, voi olla syyllistynyt kunnianloukkaukseen ja vielä aika raskaaseen sellaiseen.

Päivämäärä:   14.3.25 21:17:59

Kumpiko on väärin juoruttu?

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   14.3.25 21:18:02

Aloittaja kieltämättä kuulostaa jutun idiootilta

Lähettäjä: Pistepistepiste 
Päivämäärä:   14.3.25 21:30:22

Itse vetäisin naapuria pataan. Loppuisi juoruaminen.

Lähettäjä: Kierosilmä 
Päivämäärä:   14.3.25 22:50:59

Ei ei ei ei ja vielä kerran ei saa antaa samalla mitalla takaisin! Kunnon tyttö oo sä aina! Oo sä se aikuisempi! Käännä toinenkin poski!!! Anna ihokkaasi köyhälle!

Kunhan se vastapuoli tekee saman ensin sinulle.

Lähettäjä: grr 
Päivämäärä:   14.3.25 22:55:18

"Emmää tienny..." Sitä suuremmalla syyllä, jos ei asiasta oikeasti tiedä, niin on syytä pitää turpansa tukossa siitä. Nih.

Lähettäjä: tarkkuutta 
Päivämäärä:   14.3.25 22:56:45

Jos tieto sijoituksesta pitää paikkansa niin silloin siitä juoruaminen ei ole kunnianloukkaus, vaan yksityiselämää loukkaavan tiedon levittäminen.

Päivämäärä:   14.3.25 22:59:13

Arvasitte oikein, eli tosiaan minusta on puhuttu ensin paskaa (koska ei tiedetä totuutta) ja sitten minä olen valehdellut puhuneeni paskaa. Seuraukset eivät pelota yhtään, koska en ole levittänyt väärää tietoa kylillä, ainoastaan valehdellut valehtelijalle. Haluan vain ylipäätään keskustella aiheesta.

Lähettäjä: berta 
Päivämäärä:   15.3.25 07:19:41

Pystyisitkö katkaisemaan välit pashanpuhujaan? Ja mahdollisesti saada välien katkaisu muidenkin tietoon.

Valehtelijoita tässä maailmassa riittää, ikävä kyllä, ja ne nauttivat kun saavat jonkun mukaan siihen ralliin. Narsisteja ovat. Ainoa ulospääsy tilanteesta on välien katkaisu.

Ja kunnianloukkaussyytteeseen voit todeta, että et ole sanonut mitään. Ilman todisteita on turha sen toisen osapuolenkaan väittää mitään.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   15.3.25 07:48:42

Nyt keksit jonkun vielä mehevämmän jutun ja levittelet sitä, niin tämä nykyinen juttu unohtuu.

Päivämäärä:   15.3.25 07:49:19

Molemmat on idiootteja. Miksi tiedätte toisistanne juttuja? Naapuri on naapuri eikä mikään kaveri.

Ja siellä kylällä kannattaa uutisoida vain itsestään ja kysellä kuulumisia. Ei ole tarpeen juoruta eikä selvitellä jotain ihme draamoja.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   15.3.25 09:00:44

Aloittajana en kyllä itselleni haluaisi kunnianloukkaussyytteitä. Olkoonkin että naapuri typerä hölösuu.

Lähettäjä: Bink 
Päivämäärä:   15.3.25 09:17:39

Antaisin naapurin puhua. Et voi vaikuttaa hänen käyttäytymiseensä tai häntä "kouluttaa". Olipa yhteisö mikä tahansa (työporukka, kaveripiiri, kyläyhteisö, harrastusjengi), jos siihen kuuluu yli kaksi ihmistä, niin melkeinpä aina juorutaan. Se nyt vaan on tosi valitettavaa.

Jos kuulet itsestäsi juttuja jonkun toisen kertomana, voit oikaista ne siinä hetkessä. Aika nopeasti kylällä leviää tieto, että naapurisi puhuu lämpimikseen, eikä ole mitenkään luotettava "tietotoimisto".

Tuollainen näpäyttely takaisin ei auta yhtään mitään. Nyt kun asia on jo tapahtunut, minä varmaan menisin käymään naapurissa ja sanoisin, että keksin koko jutun Eetusta, enkä oikeasti ole kertonut mitään kenellekään. Halusin, että naapuri kokee saman tunteen, mikä itselleni tulee, kun hän kertoo olettamuksiaan pitkin kyliä. Tuntuiko hänestä mukavalta? Sanoisin, että juoruilu tuntuu todella kurjalta ja toivon että se loppuu nyt tähän.

Sen jälkeen en olisi enää tekemisissä, en tosin olisi mitenkään vihamielinen, mutta viileät tervehdykset saisivat riittää. Jos juoruilu jatkuu, niin kuullessani niistä oikaisisin

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.