Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Eläintalouden tekstiilit, karvattomuus

Lähettäjä: Karviainen 
Päivämäärä:   14.3.25 16:41:15

Mitä materiaaleja suosittelette kotiin jossa karva eläimiä. Olisi kiva saada esim matto karvattomaksi ilman jäätävää hinkkaamista. Sohvassa ei taida olla muuta vaihtoehtoa kuin nahka, vai joko on keksitty materiaali mistä saa karvat pois helpolla :D

Taloudessa VAIN yksi kissa mutta siitä lähtee tolkuttomasti karvaa vaikka kuinka harjaa....
Matottomuus ei ole hyvä vaihtoehto koska liukas laminaatti (kissa ei halua juosta) ja nurkat vetää

Re: Eläintalouden tekstiilit, karvattomuus

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   14.3.25 16:45:40

Eipä noiden lyhytkarvaisten (?) lemmikkien kanssa oikein auta mikään. Meiltä löytyi koirankarvoja vielä vuosia noutajan kuoleman jälkeen, vaikka kuinka oli siivottu, niin jostain niitä pilkahti esille. Talja voisi toimia mattona, siis ihan lehmäntalja? Siihen ei tartu karvat. Toki on sitten eri asia, kuinka tällainen sisustukseesi sopii tai haluatko sellaista. Perinteisiin räsymattoihin en uskoisi myöskään tarttuvan karvan ihan samoin kuin moniin muihin materiaaleihin, mutta sopiiko tämäkään sitten tyyliisi?

Lähettäjä: siivoojatar 
Päivämäärä:   14.3.25 16:56:58

Jees, räsymattoihin ei karva tartu mutta niitä on hankalampi imuroida kuin useimpia muita mattoja. Lehmäntalja on hyvä, siihen ei tartu karvat. useimmista polypropeenimatoista karvat lähtee myös helposti.
Olen joskus aikoinaan siivonnut kämppää jossa asui 2 ragdollia, se karvan määrä oli jotain niin järkyttävää vaikka niitä harjattiin päivittäin... Sohvaa kun haroo märillä kumihanskoilla niin saa aika hyvin haalittua karvaa pois.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   14.3.25 17:06:23

Kumipohjamatoista lähtee karvat parhaiten lattialastalla, teräväkuivain on myyntinimike.

Räsymatot saa kyllä imuroitua vallan hyvin. Varsi-imurista vaan pitää irroittaa se pyörivä osa, mutta toimii ilman sitäkin.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   14.3.25 17:09:47

Mä en materiaaleja mieti, käytössä teollisuusimuri ihan arki-imuroinnissa. Lähtee kaikki

Lähettäjä: Myy 
Päivämäärä:   14.3.25 17:13:39

Mulla on sohvalla istuinosan päällä nätti viltti, joka kestää konepesua ja kuivurin. Sen pesen melkein viikottain.

Mattoasiaan kaipaisin kanssa ratkaisua. Toistaiseksi ei ole löytynyt kovin hyvää eikä niitä viitsi kymmenittäin ostaa kokeiluun, varsinkaan kun niitä ei oikein koirankarvaisina voi edes antaa pois.

Lähettäjä: Kissoja 
Päivämäärä:   14.3.25 17:36:57

Mun vanhemmat valitsi sohvaan jonkun kankaan jota myyjä kehui hyväksi kissatalouteen. Siitä saa karvat imuroitua helposti. Harmi etten muista mikä se kangas oli

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   14.3.25 17:49:43

Mun ratkaisu on että meillä on tasan yksi matto. Kuramatto eteisessä.

Sohvassa pesukoneessa pestävät kankaat.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.