Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Tinkaaminen Vintedissä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.3.25 15:14:55

Onko tinkaaminen ihan yleinenkin juttu tuolla Vintedissä? Yhdet kaupat olen tehnyt ilman tinkaamista, silloin ostaja oli suomalainen. Nyt on kahdesta vaatteesta tullut tarjous, toisesta ihan naurettava, pyyntihinta 60 euroa ja tarjous noin 35 euroa. Nyt 7 euron vaatteesta joku tarjosi 4,50. Molemmat tarjoajat puolalaisia.

Re: Tinkaaminen Vintedissä

Lähettäjä: — 
Päivämäärä:   14.3.25 16:32:07

Perinteisestihän käytetyn tavaran kauppaan, ja muuhunkin kaupankäyntiin, on kuulunut tinkaaminen. Monissa kulttuureissa se on edelleen oleellinen osa kauppaa. Suomessa tinkaaminen on vähäisempää.

Lähettäjä: leona 
Päivämäärä:   14.3.25 17:20:54

Minulle on taas näin ostajana myyjän puolesta tarjottu ihan huomattavan paljon alempia hintoja mitä ilmoitettu heti, kun olen lisännyt jonkun tuotteen suosikkeihin. Ei ole siis tarvinnut tinkiä, kun myyjä on tehnyt sen valmiiksi joka kerta mun puolesta :D

Lähettäjä: Viia 
Päivämäärä:   14.3.25 17:35:41

On yleistä tingata vintedissä ja useimmiten myyn sillä tingatulla hinnalla kunhan ei ole just joku ihan älytön tinkaus. Varsinkin vaatepaketeista annan alennusta muutenkin, mutta voin toki tingata hiukan. Itse mietin tinkaamisen niin, että olenko valmis menettämään tavaran, kun se ei ole mitenkään varattu itselleni jos ei heti osta.
Yleensä en ulkomaalaisten tinkauksiin suostu, toivoisin ettei puolalaisia ostajia tulisi kun kestää että saa kaupan päätökseen ja kuullut että ne valittaa kaikesta ja saa siten ilmaisia tavaroita.

Lähettäjä: -vb 
Päivämäärä:   14.3.25 19:38:11

Omien kokemusteni mukaan puolalaiset tinkaa ja aika röyhkeästikin.
Kerran tullut suomalaiselta tarjous, kun osti 3 tuotetta. Tarjous oli järkevä (pyöristetty lähimpään kymppiin ja n. Parin euron luokkaa matalampi kuin mitä tuotteiden pyynti olisi ollut.)

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.3.25 19:50:25

Saako niitä puolalaisia ilmoituksia suodatettua pois? Kahdesti oon yrittäny oppia tykkäämään tästä sovelluksesta, mutta se ei anna mulla muita ilmoituksia kuin vain noita polskien. Siksipä nuo kokeilut tyssää lyhyeen, kun ei kiinnosta polskien kirppistavarat.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.