Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mies turpoaa kuin pullataikina

Lähettäjä: Ruudolf 
Päivämäärä:   14.3.25 12:15:17

Miehen ruokavalio on täysin muuttunut. Ennen kävimme vain silloin tällöin hakemassa noutoruokaa. Nyt hän ehdottaa monta kertaa viikossa että tekisi mieli sitä ja tätä noutoruokaa käydäänkö hakemassa. Ennen hän ei juurikaan makean perään ollut, nyt ostelee herkkuja ja syö jopa viisi suklaapatukkaa kerralla. Tai jonkun xl kokoisen keksipussin. Tai killittää kaksi litraa fantaa yhdeltä istumalta. Tämä harmittaa minua siksi, että minulla kuntokuuri menossa ja mies varsin hyvin tietää että pudotan painoa. Siksi jatkuvat ulkonasyömis/noutoruoka ehdotukset lähinnä ärsyttävät. Miehen luonteessa mikään ei ole muuttunut, on oma itsensä. Ei vaikuta masentuneelta. Tällä hetkellä on lomautettuna, olisiko syöminen tylsyyden purkamista? Mitä olette mieltä?

Re: Mies turpoaa kuin pullataikina

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   14.3.25 12:21:29

Itse olen juuri tuollainen tylsyyteen syöjä. Ja tunnesyömistäkin on mukana. Koitan siksi pitää itseni joka päivä jotenkuten aktiivisena. Joskus se tarkoittaa urheilua, joskus ystävän luona käymistä ja joskus vaikka palapelin rakentamista.

Roskaruoka kyllä myös koukuttaa! Mutta onneksi tuo koukku lähtee nopeasti poiskin, ei tarvitse montaa viikkoa olla ilman että mieliteot lähtevät pois. Sokeri voinee olla pahempi… Siitä minulla ei niinkään ole kokemusta.

Lähettäjä: Lutakko 
Päivämäärä:   14.3.25 12:26:25

Kun olin 3 kk työttömänä niin mun paino nousi 5 kg, oli juurikin tuota tylsyyteen ja työttömyydestä johtuvaan ahdistukseen syömistä. Harmittaa tosi paljon kun ei tuo 5 kg oli vieläkään lähtenyt ja joutuu koko aika kamppailemaan sitä mässäämishalua vastaan.

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   14.3.25 14:49:49

Anna mättää! Onko perintöä odotettavissa?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.3.25 19:45:22

Sama täällä. Kun tavattiin painoi 77kg, nyt 120kg...
Syö kuin hevonen ja on aina nälkäinen. Kun on ikää tullut muuttui tälläiseksi.

Päivämäärä:   14.3.25 21:00:48

Tunnesyömistä. Kun ei osata kohdata ja käsitellä (vaikkapa tylsyydestä) vastaan tulevia tunteita niin sitä paikataan jollain toiminnolla mistä saa dopamiinia.

Eläinrasva on addiktoiva aine! Esimerkiksi juuston syöminen aktivoi aivoissa samat alueet kuin kovien huumeiden käyttäminen. Maitosuklaa myös. Ja toki sitten sokerikin. Rasva+suola-combo on varsinkin sellaista dopamiinitulitusta että helposti siihen addiktoituu jos ei ole tarkkana.

"Ei ole masentunut" ei tarkoita etteikö olisi vaikeita tunteita.

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   14.3.25 22:59:16

En kyllä jaksais katsella jos ihminen tuplaa painonsa syödä puputtamalla eikä yritäkään tehdä asialle mitään. Oli syy mikä hyvänsä.

Päivämäärä:   14.3.25 23:04:07

.: masennus ei ole mitään "vaikeita tunteita". Itse olin masentunut, ja väitin kaiken olevan kunnossa... no joo, kun on parikin vuotta harjaamatta hiuksiaan ja maksamatta laskujaan, niin kyllähän sen joku useimmiten huomaa... lihoin aika paljon mutta ajattele, ettei mulla ole yhtään sairaslomapäivää ko ajalta... te vai haukuitte mutta kukaan ei tullut tueksi kun tukka jouduttiin saksimaan ja ajamaan pois.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.