Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kynsisieni, mutta ei kuitenkaan

Lähettäjä: Iida 
Päivämäärä:   14.3.25 10:37:18

Mulla useammassa vapaassa kynsisienen näköisiä muutoksia. Kynsi hapero, paksuuntunut ja kellastuneet.
Näistä otettiin nyt viljely näytteet työterveydessä ja ne oli negatiiviset. Lääkäri sanoi että lääkkeet ei siis auta ja kyseessä joku muu kuin kynsisieni.
Lääkäri käski odottamaan ja seurailemaan, mutta ei sanonut siihen mitään kun sanoin että nämä olleet useamman vuoden mulla.
Haluaisin kynnet nyt oikeasti kuntoon, mikä ihme tämä voi olla? Auttakaa mua.

Re: Kynsisieni, mutta ei kuitenkaan

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   14.3.25 10:48:01

Puristavatko kengät kynsiä?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.3.25 10:59:30

Mulla sama isovarpaiden kynsissä. Toisen varpaan kynsi alkoi myös kasvaa suoraan ylöspäin. Näytettä ei olla otettu. Lääkärin mukaan lääke auttaa huonosti, sitä pitää syödä pitkään ja on niin kovaa myrkkyä, että ei suositellut lääkettä.
Nyt yllättäen kynnet alkaneet kasvaa normaalin näköisesti ja enää on vain ihan kärjessä sairaan näköistä kynttä. Toivon niin, että tämä suunta jatkuisi näin.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   14.3.25 11:20:08

Perussairautta? Traumaa varpaiden alueella?

Lähettäjä: Toinen ... 
Päivämäärä:   14.3.25 12:04:12

Mulla ainakin lukuisat hevosten varpaille astumiset ja muut jalkani potkimiset saaneet aikaan pisimpien varpaiden paksuuntumista yms. mikä ei ole kynsisientä...
Eli niinku ylempänä sanottu, traumamuutoksia kynsissä...

Lähettäjä: Mie 
Päivämäärä:   14.3.25 13:35:44

Mulle jalkahoitaja sanoi että ihan selvää kynsisientä ja toivoin, että saan lääkkeet ilman kynsinäytettä, koska niiden tulokseen ei kuulemma voi luottaa. Sain työterveyslääkäriltä reseptin ja kynnet paranivat, aikaa tosin meni noin 9kk, koska aika pitkälle oli edennyt.

Suosittelen siis kokenutta jalkahoitajaa.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   14.3.25 13:42:09

Mie, minkä lääkkeen sait?

Päivämäärä:   14.3.25 16:23:45

Kerran on kyllä hevonen astunut isovarpaalle kun on olin nuori, mutta tätä muutosta tosiaan molemmissa iso-ja pikkuvarpaissa.

Päivämäärä:   14.3.25 16:27:22

Joku Terbinafine tai sinne päin B

Lähettäjä: €&$ 
Päivämäärä:   14.3.25 22:17:11

Mie: tuliko sinulle haittavaikutuksia siitä lääkkeestä? Minulla odottaa kuuri sopivaa hetkeä aloittaa, jos meneekin maha sekaisin tms.

Lähettäjä: 5rotua 
Päivämäärä:   14.3.25 22:25:01

Mie. Mulla saman merkkinen lääkitys ja mul kyl lääkäri sano heti et kynsisieni ja kirjotti lääkkeen. Ei siinä muuta sivuoiretta ku maksa-arvot voi toisilla kohota.

Päivämäärä:   15.3.25 04:36:44

Osa onkin kertonut että on saanu lääkkeen ilman viljelyä, mut mitäs te muut?

Unohdin mainita että sama vaiva oli mun 18v teinillä, joka olikin saanut koululääkäriltä kuurin. Tais kestää 3kk... Nimeä en muista. Muutoksia useammassa varpaassa ja oli jo levinnyt sormiin. Viljelyä ei otettu. Pojalla parani lääkkeillä.

Pohdin nyt vain miten saisin itse kuurin? Mulla aivan ihana työterveyslääkäri, jota en haluaisi vaihtaa tämän takia.

Päivämäärä:   15.3.25 10:30:49

Ei tullut oireita vaikka olen ns. herkkävatsainen, olisikohan ihan muutama eka päivä ollut hiukan vatsa kipeä, saattoi olla psyykkistäkin.

Söin ensin 3kk kuurin ja hain toisen perään.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.