Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Naisten väkivaltaisuudesta ei puhuta

Lähettäjä: Poikamiss 
Päivämäärä:   14.3.25 08:40:57

Ovathan nämä hätkähdyttäviä tilastoja. Naiset mättävät turpiin melkein miesten malliin, mutta edelleen julkisessa puheessa naisia pidetään viattomina ja puhtoisina. Nämä ovat viranomaistilastoja.

Epäiltynä mies: https://i.imgur.com/qoGGwoj.png
Epäiltynä nainen: https://i.imgur.com/hLLuP5c.png

Oletteko sitä mieltä, että suhteessa syytettyjen määriin julkinen puhe on tasapainossa?

https://pxdata.stat.fi/PxWeb/pxweb/fi/St

Re: Naisten väkivaltaisuudesta ei puhuta

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.3.25 08:46:28

80% epäillyistä miehiä

Lähettäjä: Pikku-Liisa 
Päivämäärä:   14.3.25 08:48:03

Aloittaja, ei tällä palstalla ymmärretä pointtiasi, se on varma.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   14.3.25 08:50:19

Aika usein ajatellaan että mies on niin paljon vahvempi fyysisesti ettei sillä ole suurtakaan merkitystä jos lapsi tai nainen sellaista lyö. Tämähän pitäisi hevosen ihmisille olla erityisen selvää, ettei asia ole näin. Toisaalta hevosiakin lyödään ja potkitaan huomattavasti herkemmin kuin vaikka koiria.
Yllättävän moni joka kiihtyy ei koskaan löisi lasta tai pientä koiraa mutta hevosta tai miestä saattaa vaikka lyödä. Kai siinä joku illuusio on että hevonen ja mies kestää enemmän(?)

Päivämäärä:   14.3.25 08:55:18

"80 % epäillyistä miehiä"

Et siis katsonut tilastoja. Viimeisin tieto tuossa on vuodelta 2023. Silloin törkeästä pahoinpitelystä epäiltynä oli reilu 350 miestä ja vajaa 300 naista. Naisia oli vähemmän, mutta niin paljon, että olisi syytä havahtua naisten väkivaltaisuuteen.

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   14.3.25 09:00:12

Näkihän sen jo Matin ja Mervin yhdessäolon kirjoituksistakin. Matti oli raapaleilla kuin tiikeri olisi hyökännyt päälle mutta Mervi oli viaton uhri ja vain Matti oli se joka ryyppäsi.

Lähettäjä: niin no 
Päivämäärä:   14.3.25 09:13:41

Epäilty ei ole sama kun tuomittu. Sitä saa ketä tahansa epäillä mistä tahansa. Tuomiota varten tarvitaan näyttö ja oikeuden päätös.

Miksi aloittaja aloitit tällaisen keskustelun..?

Päivämäärä:   14.3.25 09:24:13

"Epäilty ei ole sama kun tuomittu."

Törkeästä pahoinpitelystä ei ihan vähästä epäillä. Kielletäänkö miestenkin väkivaltaisuus vetoamalla siihen, että epäilty ei tarkoita tuomittua?

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   14.3.25 09:26:15

Mielellään tosiaan tilastoja tuomioista, ei pelkistä epäilyistä.

Ja jos miehet edelleen johtavat tilastoja, niin milloinkohan se herääminen miesten väkivaltaan sitten tapahtuu?

Päivämäärä:   14.3.25 09:33:16

Kyllähän miesten väkivaltaan on herätty, ainakin paremmin kuin naisten.
Tietysti nainen ei ihan helposti saa samanlaista jälkeä aikaan kuin mies ja naisten väkivallasta ei myöskään ilmoiteta mihinkään vaan mies kärsii hiljaa, mutta pystyy toki puolustautumaan paremmin. Mutta ei se väkivaltaa silti oikeuta, vaikka ei samanlaista jälkeä saisikaan aikaan kuin mies.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   14.3.25 09:38:28

Minua ärsyttää nämä "Asiasta x ei puhuta" -tyyppiset aloitukset. Juurihan siinä aloituksessa puhutaan, ja mikään ei estä ketään puhumasta aiheesta ja nostamasta sitä esiin. Sen sijaan "miksi kukaan ei koskaan" -tyyppinen urputus havemmin ottaa tuulta alleen. Puhukaa, nostakaa esille, aktivoitukaa, kyllä siihen sitten lähtee ihmisiä mukaan.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   14.3.25 09:47:01

Vai mistä kulmasta haluaisit uutisointia? "Naisetkin osaavat pahoinpidellä"

Missä naisia pidetään viattomina? Kyllä, suurinosa on viattomia, mutta tottakai löytyy mätiäkin.

Jos henkilöt eivät ole julkisuudessa, ei heidän kokemastaan tai tekemästään väkivallasta uutisoida ellei se jostain syystä ole yhteiskunnallisesti merkittävää.

Päivämäärä:   14.3.25 10:39:51

Eli aloittajan mielestä naiset eivät ole riittävän hyviä tässäkään asiassa?

Lähettäjä: Kl 
Päivämäärä:   14.3.25 10:45:07

Naisia uskotaan helpommin kuin miehiä väkivalta tilanteissa, oletetaan ettei ninen valehtele. Perheriidoissa, sossun palavereissa lastenasioissa.

Päivämäärä:   14.3.25 10:52:58

Jos aloituksessa puhuttaisiin miehistä, niin kaikki miehet olisi jo haukuttu. Mutta kun puhutaan naisista, niin mitä sitten, miehet hakkaa enemmän.

Lähettäjä: sk 
Päivämäärä:   14.3.25 10:53:16

Tämä on just oikea foorumi keskustella naisten väkivaltaisesta käytöksestä.

Hötöläisten mielestähän on täysin normaalia, että lapset hakkaavat toisiaan nyrkein, ja raapivat toistensa kasvot. Se ei ole väkivaltaa.

Eikä sitten varmasti sekään, jos nainen mättää miestä nyrkein ja kynsin.

Se taas on jo vähintää vankilassa tuomittava juttu, jos mies korottaa ääntään.

Mä täytän kohta 60, mulla on kaksi pikkuveljeä (nyt 58 ja 57), olen ollut naimisissa, ja kolmessa pitkässä avoliitossa, enkä ikinä ole kohdannut väkivaltaa, eikä mulle ole ikinä käynyt mielessä käydä kehenkään kiinni.

Kyllä se on niin, että kotoa se lähtee. Yhtä paljon naiset käyttävät väkivaltaa kuin miehetkin.
Miehet eivät vaan ilmoita asiasta mihinkään, vaan ottavat eron.

Lähettäjä: >.< 
Päivämäärä:   14.3.25 12:50:59

Mun ystävämiehen pahoinpiteli tämän ex tyttöystävä. Lievää pahoinpitelyä oli esiintynyt jo heidän seurustellessa, nainen oli todella mustasukkainen ja vainoharhainen miehestä ja miehen tekemisistä. Mutta kun mies lopulta päätti suhteen, nainen marssi tämän työpaikalle ja huusi, raivosi ja alkoi hakkaamaan miestä, sekä paiskasi tämän pään seinää vasten niin että miehelle laukesi epilepsiakohtaus. Paikalla oli pari muutakin henkilöä, jotka soittivat virkavallan apuun ja auttoivat miestä epilepsiakohtauksen kanssa. Virkavalta saapui paikalle, puhutteli naisen mutta eivät ottaneet tätä mukaansa. Nainen passitettiin vain kotiinsa ja mies lääkäriin! Jos osat olisivat olleet toisinpäin, olisi mies pidätetty samantien ja tuomittu myöhemmin vankilaan. Nainen sen sijaan sai vain sakkorangaistuksen ja lähestymiskiellon myöhemmin kun asia meni oikeuteen. Tuo nainen vainosi miestä, levitteli perättömiä juttuja pitkin kyliä ja pahoinpiteli suhteen päätyttyä oikein kunnolla, mutta ei saanut mitään merkittävää tuomiota. Pahoinpitelyn jälkeen nainen jopa naureskeli että "taisin rikkoa X:n, hehheh" kun mies oli saanut sen epilepsiakohtauksen. Hän myös tilanteen rauhoituttua ehdotti miehelle kun odottelivat virkavaltaa, että mies lähtisi hänen kanssaan takaisin kotiin ja että antaisivat suhteelle vielä uuden mahdollisuuden! Yllättäen mies ei ehdotukselle lämmennyt. Että joo, osaa ne jotkut naisetkin. Ei ehkä samassa mittakaavassa kuin miehet, mutta kuitenkin. Sitä en vain ymmärrä miksei oikeus ole kaikille sama tässä asiassa.

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   14.3.25 13:05:09

Jos aloittaja haluaa asiaa ajaa, hän voi sen uhan itse alkaa tekemään.

Miksi miehet yrittävät tämänkin asian ulkoistaa naisille. Ajakoon itse asiaansa.

Minusta olisi hienoa, jos ylipäätään ajettaisiin väkivallattomuuden puolesta asioita.

Lähettäjä: // 
Päivämäärä:   14.3.25 13:06:02

"Miksi naisten väkivaltaisuudesta ei puhuta?" No PUHUKAA, vai onko sekin naisten vastuulla? Yllättävän monesti naisiin kohdistuvasts väkivallasta/epätasa-arvosta puhuttaessa moni (mies) urputtaa, että entäs sitten miesten asiat. Mutta enpä ole tainnut kertaakaan nähdä, että joku ottaisi asian ihan omatoimisesti esille.

Naisten väkivaltainen käytös etenkin miehiä kohtaan nähdään edelleen jonkinlaisena tabuna. Miten muka nainen voi olla väkivaltainen, kun mies on paljon suurempi ja vahvempi.

Päivämäärä:   14.3.25 13:07:10

Ps.
Kyllä miehiäkin hakataan ja pahoinpidellään. Tälläkin hetkellä kotiväkivallan ja murhan uhrina on oikeuskäsittelyssä mies. Mut ainiin, senkin tappoi toinen MIES

Lähettäjä: jen 
Päivämäärä:   14.3.25 13:07:44

Pakkohan tästä on alkaa puhua, kun tilastot näyttää noin hurjilta.

Päivämäärä:   14.3.25 13:09:39

Ai missä ne tilastot on?

Lähettäjä: huoh 
Päivämäärä:   14.3.25 13:27:01

No tämä on kyllä maailman paskin palsta tuoda tämmöistä aihetta keskusteluun. Valmistaudu julkiseen munista hirttämiseen. Vaikka esittäisit sellaiset todisteet että keskivertohötöleidinkin olisi yksinkertaisesti pakko uskoa että asia on näin (toki viimeiseen asti väitetään tilastoja, tutkimuksia ja tiedettä valheelliseksi, vääristellyksi, "ei se oikeasti voi olla niin", disinformaatiota jne.) niin ainakin ihan viimeisenä puolustuksena tulee sitten se että kyllähän naisilla on oikeuskin olla väkivaltaisia, kun kerran miehet ovat niin perseestä.

Päivämäärä:   14.3.25 13:33:57

Siinä olen kyllä samaa mieltä että miehet saisivat kyllä ihan itse nostaa asiaa esille ja puhua naisten väkivallasta miehiä kohtaan, eikä vain niin että joku nainen nyt tämänkin asian hoitaa miesten puolesta. Silmiä ei toki pidä ongelmalta sulkea, mutta tehkää miehet ihan itse jotain asian eteen. Puhukaa, keskustelkaa, nostakaa asia esille.

Lähettäjä: pettämätön! 
Päivämäärä:   14.3.25 13:35:22

Juuri näin, miesten vika tämäkin. :D:D:D

Päivämäärä:   14.3.25 13:35:27

Niin, toiset miehet naureskelevat miesten kokemalle väkivallalle. Mutta ilmeisesti tämäkin on naisten tehtävä fiksata :D

Lähettäjä: Jopo 
Päivämäärä:   14.3.25 13:37:11

https://stat.fi/tilasto/rpk#tables

Tuolta löydätte tilastoja. Yksi kaavio tuossa

Lähettäjä: : 
Päivämäärä:   14.3.25 13:37:23

^totta kai. Eihän miehiltä voi odottaa mitään omatoimisuutta. Kyllä joku akka hoitaa kun tarpeeksi kitisee.

Päivämäärä:   14.3.25 13:38:37

Alussa on linkit tilastoihin.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   14.3.25 13:39:25

Itse en sitä niin ymmärrä koska itse tiedän että jos naisena yrittäisin mätkiä ukkoani niin enhän minä sille mitään voisi. Vaikka olen vahva hevosnainen niin jos ukko ottaisi vaikka ranteista kiinni niin siinähän se olisi. Itse olen kokenut väkivaltaa exältä ja tiedän että heikompana sukupuolena en kertakaikkiaan voinut mitään. Vahvempaa kohtaan jos laitat hanttiinkin niin saat vaan enemmän turpaasi.
Mutta olen lukenut että akkakin voi olla aika kauhea ja lyödä vaikka millä esineellä. Ehkä ne miehet niin kilttejä etteivät kanna pirttihirmua ulos...

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   14.3.25 14:04:44

Minä Vaan: Teet sen virheoletuksen että osaat kuvitella väkivaltatilanteeksi ainoastaan sen että olisit oman kumppanisi kanssa keskellä kirkasta päivää normaalitilanteessa ja molemmat täysissä ruumiin ja sielun voimissa. Väkivaltaa voi nimittäin helposti kohdistaa se "heikompikin" osapuoli silloin kun uhri on avuttomassa tilassa: Humalassa, lääkkeissä, sairaana, nukkumassa tai jotain vastaavaa.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   14.3.25 14:10:48

Jos miettii uutisointia, ainahan on isommat otsikot heti kun tekijänä on nainen. "Mies hakkasi nakkikioskilla toista miestä" ei kiinnosta ketään.

Päivämäärä:   14.3.25 14:13:40

Minä vaan, onhan se hakkaamisen yrittäminen väkivallan käyttöä naisen puolelta vaikka mies voisi puolustautua lyöntejä vastaan.

Lähettäjä: pettämätön! 
Päivämäärä:   14.3.25 14:54:28

Jepjep, näinhän se menee. Jos miehet kokevat väkivaltaa naisten taholta niin kyllä se on kuulkaas ihan miesten oma asia hoitaa tämä juttu kuntoon, ei naisilla tarvitse olla mitään roolia siinä. :D

Kuvitelkaa, jos sama sanottaisiin päinvastaisesta tilanteesta...

Päivämäärä:   14.3.25 14:59:23

Mitä, otatasä naiselta pataan?

Lähettäjä: _ 
Päivämäärä:   14.3.25 15:25:56

Usein (henkisesti, fyysisesti, jne) väkivaltainen nainen käyttää mieskumppaniaan vastaan kiristystä ja lavastettuja tai muuten manipuloituja/tekaistuja todisteita.

"Kerro kaikille, Johnny, katsotaan kuinka moni sua uskoo!"

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   14.3.25 16:41:41

Puhutaanko siitä, että mikä yleisin syy naisen väkivaltaisuuteen? Se, että mies on ahdistanut hänet henkisesti tai fyysisesti nurkkaan.

Tottakai on kaiken maailman flippereitäkin, en sitä kiellä.

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   14.3.25 16:48:39

"Puhutaanko siitä, että mikä yleisin syy naisen väkivaltaisuuteen? Se, että mies on ahdistanut hänet henkisesti tai fyysisesti nurkkaan."

Eihän tuo ole ero sukupuolissa.
Taisit keksiä syyn vaan omasta päästäsi.

Päivämäärä:   14.3.25 17:01:54

Jaaha, joku ihmeen "keskivertohötöladyn" syyllistämistä. Jokainen vastaa vain omista teoistaan.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   14.3.25 17:47:55

"Virkavalta saapui paikalle, puhutteli naisen mutta eivät ottaneet tätä mukaansa. Nainen passitettiin vain kotiinsa ja mies lääkäriin! Jos osat olisivat olleet toisinpäin, olisi mies pidätetty samantien ja tuomittu myöhemmin vankilaan."

Höpö höpö. Ei jokaista miestäkään tosiaankaan viedä putkaan, saati vankilaan.

Lähettäjä: 0.0 
Päivämäärä:   14.3.25 17:54:16

Onhan tuo erikoista, ettei tilastoista ole puhuttu. Itselle naishenkilönä tuli yllätyksenä, että osuudet ovat lähes vastaavia. Toki nykyään alaikäisetkin puukottelevat toisia, joten toisaalta mikään ei enää yllätä...

Onko muuten millainen ero pahoinpitely vs törkeä pahoinpitely?

Kun mies kokee vähättelyä siitä, että pahoinpidellään, niin ainahan näin on. Uhria aina syyllistetään. Katsokaan nyt vaikka raiskausuutisten kommentointiosiota :)

Päivämäärä:   14.3.25 18:08:23

"Höpö höpö. Ei jokaista miestäkään tosiaankaan viedä putkaan, saati vankilaan."

Höpö höpö itsellesi. Oikeastiko kuvittelet että jos tilanne olisi mennyt niin päin että mies olisi marssinut raivoissaan naisen työpaikalle, karjunut tälle naama punaisena, hakannut tätä ja paiskannut naisen pään seinään (niin että nainen olisi saanut epilepsiakohtauksen), niin poliisit olisivat vain taputtaneet miestä olkapäälle ja lähettänyt tämän kotiinsa? Älä unta näe.

Päivämäärä:   14.3.25 18:45:29

https://yle.fi/a/74-20148188

No eipä esimerkiksi tässä tilanteessa miestä viety putkaan, vaikka tapahtui vieläpä turvakodin edessä.

Päivämäärä:   14.3.25 18:50:49

Jännä juttu konsanaan että aloittaja on niminerkki poikamies. Näyttää omissa asenteissa ja naisiin suhtautumisessa olevan paljon haasteita henkisellä puolella.

"Kun mies kokee vähättelyä siitä, että pahoinpidellään"

Niin oikea osoite on psykoterapia.

Lähettäjätassu 
Päivämäärä:   14.3.25 18:53:46

Lähettäjä: Minä Vaan
Päivämäärä: 14.3.25 13:39:25

Itse en sitä niin ymmärrä koska itse tiedän että jos naisena yrittäisin mätkiä ukkoani niin enhän minä sille mitään voisi. Vaikka olen vahva hevosnainen niin jos ukko ottaisi vaikka ranteista kiinni niin siinähän se olisi. Itse olen kokenut väkivaltaa exältä ja tiedän että heikompana sukupuolena en kertakaikkiaan voinut mitään. Vahvempaa kohtaan jos laitat hanttiinkin niin saat vaan enemmän turpaasi.
Mutta olen lukenut että akkakin voi olla aika kauhea ja lyödä vaikka millä esineellä. Ehkä ne miehet niin kilttejä etteivät kanna pirttihirmua ulos...

---------------------------------------

Voit lyödä ensimmäisen lyönnin täysin varoittamatta ja sitten jatkaa väkivaltaa ennen kuin mies ehtii toipua pannakseen hanttiin. Mies voi olla humalassa ja hänen reaktionsa siksi hitaat. Voit olla itse humalassa ja siksi sekä arvaamaton että hankala pideltävä. Voit olla syystä tai toisesta aivan raivohullussa tilassa, eikä sellaista taltuteta helpolla. Voit ottaa jotain kättä pidempää pahoinpitelyn avuksi.

Kyllä niitä konsteja löytyy. Ja olen kuullut tapauksesta, jossa n. 150-senttisen ja 40-kiloisen täti-ihmisen taltuttamiseen tarvittiin neljä raavasta miespoliisia. Vanhan polven maatilan emännät on ihan oma rotunsa...

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   14.3.25 18:54:57

"Oletteko sitä mieltä, että suhteessa syytettyjen määriin julkinen puhe on tasapainossa?"

Tässä se ongelma taitaakin olla. Persurölliä harmittaa kun miesten tekemästä väkivallasta, parisuhdeväkivallasta tulee tietoisuutta. Naisten pitäisi olla hiljaa vaan?
Jospa sijaan että alkaa suitsia julkista puhetta, kävisi järkevää keskustelua yleisesti väkivaltaa vastaan?

Päivämäärä:   14.3.25 19:04:33

Alloittaja on valinnut vain yhden its

https://www.is.fi/menaiset/ilmiot/art-2000009655067.html

Päivämäärä:   14.3.25 19:08:41

Aloittaja on valinnut vain yhden itselleen mieluisen kategorian. Kun otetaan huomioon kaikki henkeen ja terveyteen kohdistuvat rikokset, eri asteiset pahoinpitelyt, tapot, murhat, raiskaukset (joista vain murto-osa päätyy poliisin pöydälle), ja kaiken muun seksuaaliväkivallan, muodostuu KOKONAISUUS jonka perusteella asiantuntijat tekevät lausunnot, ja media ne uutisoi.

Kyllä, naisetkin puukottavat kännissä toisiaan. Yleensä nämä väkivallanteot ovat naisten välisiä humalassa tehtyjä välinselvittelyjä.

Päivämäärä:   14.3.25 19:11:18

https://naistenlinja.fi/naisiin-kohdistuva-vakivalta-suomessa/

Haluaisiko aloittaja kommentoida esimerkiksi näitä korjoituksia? Löytyykö "epätasapainoa"?

Päivämäärä:   14.3.25 19:13:30

Ja lisätään vielä listalle vainoaminen, henkinen väkivalta, ahdistelu, ja kaikki muu asiaton käytös mikä ei välttämättä täytä rikoksen tunnusmerkkejä, mutta on silti väärin.

https://thl.fi/aiheet/vakivalta/eri-ryhmat-ja-vakivalta/naisiin-kohdistuva-vakivalta

Lähettäjä: Qwerty 
Päivämäärä:   14.3.25 19:15:52

Naisten tekemiin parisuhderikoksiin liittyy hyvin usein itsepuolustustekijöitä. Tämän tiedon aloittaja löytää myös.

Päivämäärä:   14.3.25 19:18:27

Väkivallan ehkäisy on koko yhteiskunnan tehtävä.

Kannattaa kahteen kertaan miettiä millaisia arvoja, ja asenteita itse tukee ja edistää.
https://www.facebook.com/share/p/1Hm9Pyka3b/

Päivämäärä:   14.3.25 19:38:04

Nyt vain miehet ääneen aiheesta ja lisäämään tietoisuutta sekä rikkomaan tabuja. Ei voi olettaa että muut tekee sen.

Lähettäjä: keke 
Päivämäärä:   14.3.25 19:42:51

"Haluaisiko aloittaja kommentoida esimerkiksi näitä korjoituksia? Löytyykö "epätasapainoa"?"

Sillä löytyykö epätasapainoa, ei pitäisi olla merkitystä siihen voiko naisten väkivallasta miehiä kohtaan puhua vai ei. Täällä ajellaan niin kaksilla rattailla, että huomaatteko sen vaikutusta edes itse, omaan elämäänne.

Tosin katoavaista on solidaarinen keskustelu kaikkialla, ja tilalle on tullut uhriutuminen ja syyttäminen.

Ja totta on se, mitä joku täällä sanoi, että miehen pahin vihollinen on toinen mies. Tarkoitan nyt miehenä olemisen määrittelyä ja toisten miesten alistamista, kiusaamista, ja vähättelyä.

Lähettäjä: kkk 
Päivämäärä:   14.3.25 20:13:42

"Täällä ajellaan niin kaksilla rattailla, että huomaatteko sen vaikutusta edes itse, omaan elämäänne."

No mutta se on kiva että juuri sinä, kaikkine nimimerkkeinesi koet tarpeelliseksi täällä naisvaltaisella harrastusfoorumilla jakaa juuri tätä tietoutta. :) Ihan kuule tiedoksesi, tämän foorumin pölinöillä tuskin on kenenkään elämään mitään vaikutusta. Mutta jos koet tarpeelliseksi täällä tällaista vääryyttä ja suurta epätasapainoa lähteä julistamaan ja korjaamaan, niin toivottavasti siitä on nyt sitten edes sinulle apua. ;)

Päivämäärä:   14.3.25 20:21:21

Miksi naisten pitäisi puhua miesten väkivaltaisuudesta SEKÄ naisten väkivaltaisuudesta. Miksi miehet ei voisi ottaa kantaa itse edes toiseen??? Van sysää tälläisellä otsikoinnilla vastuun muille(naisille)

Päivämäärä:   14.3.25 20:23:03

"voiko naisten väkivallasta miehiä kohtaan puhua vai ei"

Tietysti voi. Vaan kaikelle on aikansa ja paikkansa. Parempaa vertaistukea ja ymmärtäjiä löydät varmaan jostain muulta foorumilta. Mutta kai ymmärrät että nuo tilastot eivät anna kokonaiskuvaa?

"Kun tarkastellaan parisuhteissa tapahtuvaa fyysistä väkivaltaa, tekijä on edelleen selvästi useammin mies kuin nainen – mutta naisten osuus on hieman noussut viimeisen kymmenen vuoden aikana. Vuonna 2020 noin 81 prosentissa viranomaisten tietoon tulleista tapauksista väkivaltainen osapuoli oli mies."

https://www.ita-savo.fi/uutissuomalainen/4459735

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   14.3.25 20:32:55

""Kun tarkastellaan parisuhteissa tapahtuvaa fyysistä väkivaltaa, tekijä on edelleen selvästi useammin mies kuin nainen – mutta naisten osuus on hieman noussut viimeisen kymmenen vuoden aikana. Vuonna 2020 noin 81 prosentissa viranomaisten tietoon tulleista tapauksista väkivaltainen osapuoli oli mies.""

Tässä on kysymys törkeistä pahoinpitelyistä, joita naiset tekevät melkein yhtä paljon kuin miehetkin.

Nämä tulevat poliisin tietoon, koska mies katsoo aiheelliseksi ilmoittaa ne edes joskus tai ne tulevat jälkien vuoksi itsestään näkyviin. Kun nainen käyttää väkivaltaa lievemmin, mies ei ilmoita poliisille.

Miehiä pitäisi valistaa siitä, että lievätkin tapaukset kannattaisi viedä poliisin tietoon, jotta kulttuuri tervehtyisi. Suomessa naisten harjoittamalle väkivallalle on laaja hyväksyntä, minkä tietävät myös väkivaltaisuuteensa apua hakevat naiset. Heidän täytyy todistella väkivaltaongelmaansa, koska ammattilaisetkaan eivät sitä välttämättä usko.

Lähettäjä: Nojaa 
Päivämäärä:   14.3.25 20:42:51

Kyllä ne naisetkin osaavat. Eräs perheenjäsen asui taloyhtiössä, jossa yhdelle pariskunnalle piti olla jatkuvasti soittamassa ambulanssia, poliisia tai molempia. Ja siinä nimenomaan se nainen pieksi miestään niin että veri lensi. Vihdoin tuli tarpeeksi valituksia ja taloyhtiö uhkasi häädöllä. Silloin meno rauhoittui hetkeksi, mutta lopulta nainen vietiin suljetulle. Siellä on tietääkseni vieläkin.

Ja kerran olen itse lyönyt naista. Olimme miehen kanssa baarissa ja tämä nainen yritti iskeä miestäni. Mies sanoi ei, ja nainen kimpaantui siitä niin että alkoi lyödä miestäni. Mies ei naiseen koske, mutta minä hermostuin sen verran että löin. Kerran. Nainen putosi istualleen, ja se riitti. En ole ylpeä teostani, mutta eipä siinä paljon muutakaan voinut.

Lähettäjä: wanha 
Päivämäärä:   14.3.25 21:58:43

"mutta edelleen julkisessa puheessa naisia pidetään viattomina ja puhtoisina"

"julkinen puhe on tasapainossa?"

Jos nämä ovat mielestäsi epäkohtia, niin mitä se kertoo sinusta?

Päivämäärä:   14.3.25 22:01:29

"jotta kulttuuri tervehtyisi"

"naisten harjoittamalle väkivallalle on laaja hyväksyntä"

Mietitkö oikeasti yhtään mitä tänne kirjoitat.

Päivämäärä:   14.3.25 22:04:05

Jos tulet tänne julki kuvailemaan väkivallantekoasi ja samassa väität että eipä siinä paljon muutakaan voinut, vain siksi että sinä et osannut olla hermostumatta, et ainoastaan ole häpeilemätön teostasi, vaan haet sille yleistä hyväksyntää.

Eikö me jo sovittu että pysyt vaan siellä Ylilaudalla?

Päivämäärä:   14.3.25 22:12:30

"Höpö höpö itsellesi. Oikeastiko kuvittelet että jos tilanne olisi mennyt niin päin että mies olisi marssinut raivoissaan naisen työpaikalle, karjunut tälle naama punaisena, hakannut tätä ja paiskannut naisen pään seinään (niin että nainen olisi saanut epilepsiakohtauksen), niin poliisit olisivat vain taputtaneet miestä olkapäälle ja lähettänyt tämän kotiinsa? Älä unta näe."

Ei tarvii nähdä kun tiedän miten homma menee. Kiinniotolle pitää olla muu syy kuin tapahtunut väkivalta. Jatkamisvaara tms. Jos sellaista ei ole, ei oteta kiinni.

Päivämäärä:   14.3.25 22:17:44

"nainen ei ihan helposti saa samanlaista jälkeä aikaan kuin mies"

"naisten väkivallasta ei myöskään ilmoiteta mihinkään vaan mies kärsii hiljaa"

"Usein (henkisesti, fyysisesti, jne) väkivaltainen nainen käyttää mieskumppaniaan vastaan kiristystä ja lavastettuja tai muuten manipuloituja/tekaistuja todisteita."

"Naisia uskotaan helpommin kuin miehiä väkivalta tilanteissa, oletetaan ettei ninen valehtele. Perheriidoissa, sossun palavereissa lastenasioissa."

Ei pahalla, mutta tämä nyt vaikuttaa vaan siltä että jollain on jotain ongelmia yleisesti naisten suhteen.

Lähettäjä: Pölypallo 
Päivämäärä:   14.3.25 22:20:39

Alkakaa puhua.

Päivämäärä:   14.3.25 22:22:24

Huomaa hienosti tästä ketjusta, kuinka aihe on tabu. Kaikkeen muuhun puututaan paitsi siihen, että viranomaisen tilastojen mukaan naiset tekevät liki yhtä paljon törkeitä pahoinpitelyitä kuin miehet. Nämä eivät ole mitään pikkujuttuja.

"6 § Törkeä pahoinpitely[7]

Jos pahoinpitelyssä
1) aiheutetaan toiselle vaikea ruumiinvamma, vakava sairaus tai hengenvaarallinen tila,
2) rikos tehdään erityisen raa’alla tai julmalla tavalla tai
3) käytetään ampuma- tai teräasetta taikka muuta niihin rinnastettavaa hengenvaarallista välinettä
ja rikos on myös kokonaisuutena arvostellen törkeä, rikoksentekijä on tuomittava törkeästä pahoinpitelystä vankeuteen vähintään yhdeksi ja enintään kymmeneksi vuodeksi.

Yritys on rangaistava."

Lähettäjä: Huoh 
Päivämäärä:   14.3.25 22:23:06

Kyllä puhutaan!

https://naisenvakivalta.fi/
https://miessakit.fi/toimintamuodot/vakivaltaa-kokeneet-miehet/

Päivämäärä:   14.3.25 22:25:18

Kuinka moni noista epäilyistä on jätetty syyttämättä, todettu aiheettomiksi. Keneen väkivallanteot kohdistuvat? Tilastoja ei lueta noin, eikä jankkaaminen muuta asiaa.

Päivämäärä:   14.3.25 22:26:36

Väkivalta on tosiaan muutakin kuin törkeät pahoinpitelyt.

Lähettäjä: T 
Päivämäärä:   14.3.25 22:32:44

"Naiset mättävät turpiin melkein miesten malliin, mutta edelleen julkisessa puheessa naisia pidetään viattomina ja puhtoisina."

Laittaisitko aloittaja esimerkin tällaisista puheista missä naisia pidetään "viattomina ja puhtoisia". Miten ihmeessä kuvittelet että puhe sukupuolittuneesta väkivallasta ja sen tunnistamisesta on jotenkin naisten eduksi? Kyllä taitaa olla nyt hieman vinksahtanut ajattelumaailma...

Päivämäärä:   14.3.25 22:41:39

”Ei pahalla, mutta tämä nyt vaikuttaa vaan siltä että jollain on jotain ongelmia yleisesti naisten suhteen.”

No täällä on suurin osa naisia ja sen huomaa. Miehet on pahoja ja naiset hyviä. Tässäkin on aloitus naisten väkivaltaisuudesta, mutta sehän on heti kamalaa, kun joku kehtaa arvostella naisia. Miehet täällä kyllä haukutaan vähän väliä.

Lähettäjä: Huoh 
Päivämäärä:   14.3.25 22:47:32

Ja sinua alkoi se miesten "haukkuminen" täällä nyt sitten sen verran häiritä että päätit kantaa kortesi kekoon naisia arvostelemalla? Mokomat, katalat ja epärehelliset naiset?

Päivämäärä:   14.3.25 22:48:15

80% väkivallan tekijöistä on miehiä. Jos uskoo merkittävän osan jäävän piiloon, koska niitä ei ilmoiteta, kannattaa asiaa toki omalla kohdalla kampanjoida. On silti hyvin naisvihamielistä mitätöidä tämä ero pelkän mutun perusteella.

Yhdessä kategoriassa naiset siis pääsevät melkein samaan kuin miehet. Tilastollisesti se ei ole kovin merkittävää. Lisäksi tämän keskustelun kannalta oleellista näyttäisi olevan kuinka moni epäily on johtanut tuomioon ja kuinka moni yksilö on tuomittu (yhdellä voi olla useampi tuomio). Jos asiasta halutaan vetää mies-nais kysymys, oleellista olisi myös kehen väkivalta on kohdistunut.

Ja sen sijaan, että valittaa miten kukaan ei tee sitä ja tätä, asioita voi tehdä myös itse.

Päivämäärä:   14.3.25 22:50:42

Viranomaisten tietoon tulleen perhe- ja lähisuhdeväkivallan uhrit muuttujina Vuosi, Uhrin sukupuoli ja Tiedot:

2023
Uhri mies 3 984
Uhri nainen 8 375

https://tinyurl.com/y5vdcy2m

Väkivaltaisessa parisuhteessa yleensä parisuhteen kumpikin osapuoli käyttäytyy toistuvasti väkivaltaisesti.

Päivämäärä:   14.3.25 22:54:30

Aloittajan mielestä esim. seksuaaliväkivalta ei ole "väkivaltaa"?!

Päivämäärä:   14.3.25 22:55:44

”Ja sinua alkoi se miesten "haukkuminen" täällä nyt sitten sen verran häiritä että päätit kantaa kortesi kekoon naisia arvostelemalla? Mokomat, katalat ja epärehelliset naiset?”

Siis yleisesti täällä keskusteluissa haukutaan miehiä kovasti. Mutta selvä, naiset saa olla väkivaltaisia, koska miehet kuitenkin tilastoissa enemmän. Ihan sallittua mäiskiä miehiä tai muuten se on naisten arvostelua.

Lähettäjä: Kierosilmä 
Päivämäärä:   14.3.25 22:56:44

..: vai olisiko niin, ettei sen enemmistönkään olisi sallittua mättää ja mäiskiä?

Päivämäärä:   14.3.25 23:03:39

”vai olisiko niin, ettei sen enemmistönkään olisi sallittua mättää ja mäiskiä?”

No ei tietenkään ole, vai väitinkö muuta? Toiset meistä ei hyväksy väkivaltaa ollenkaan ja toiset näköjään hyväksyy sen jos mäiskijä on nainen.

Päivämäärä:   14.3.25 23:04:47

Eräisiin rikoksiin _epäillyt_ ilmoitusvuoden mukaan muuttujina Rikos, Uhrin ikä, Epäillyn ikä, Vuosi, Uhrin sukupuoli, Epäillyn sukupuoli ja Tiedot:

2020
Uhri mies
Epäilty mies 19 360
Epäilty nainen 4 156
Uhri nainen
Epäilty mies 17 153
Epäilty nainen 3 137
2021
Uhri mies
Epäilty mies 19 112
Epäilty nainen 4 175
Uhri nainen
Epäilty mies 17 916
Epäilty nainen 3 449
2022
Uhri mies
Epäilty mies 21 474
Epäilty nainen 4 732
Uhri nainen
Epäilty mies 18 678
Epäilty nainen 3 975
2023
Uhri mies
Epäilty mies 24 928
Epäilty nainen 5 437
Uhri nainen
Epäilty mies 20 408
Epäilty nainen 4 608

Päivämäärä:   14.3.25 23:06:13

Niin no: älä viitsi, on ihan ok puhua siitä, miten kaikki väkivalta on naisten vika.

Päivämäärä:   14.3.25 23:08:16

"Siis yleisesti täällä keskusteluissa haukutaan miehiä kovasti. Mutta selvä, naiset saa olla väkivaltaisia, koska miehet kuitenkin tilastoissa enemmän. Ihan sallittua mäiskiä miehiä tai muuten se on naisten arvostelua."

No nyt on erikoista. KUKAAN ei saa olla väkivaltainen. Ja se on tutkittu tosiasia että sukupuolistunut väkivalta ja siihen liittyvät hyväksyvät asenteen kohdistuvat nimenomaan naisiin. Helpottaisi varmaan jos lukisit ja opiskelisit aiheesta yleisesti vähän enemmän, ja lopettaisit tällaiset lapselliset ristiretket ja siilipuolustukset. Kukaan normaali-ihminen ei hyväksy ei hyväksi MINKÄÄNLAISTA väkivaltaa, rikoksia tai vääryttä. Mutta ei myöskään vääristelyä.

Päivämäärä:   14.3.25 23:09:30

"No täällä on suurin osa naisia ja sen huomaa. Miehet on pahoja ja naiset hyviä. Tässäkin on aloitus naisten väkivaltaisuudesta, mutta sehän on heti kamalaa, kun joku kehtaa arvostella naisia. Miehet täällä kyllä haukutaan vähän väliä."

Mene sitten vaikka ylilaudalle. Siellä kyllä naiset haukutaan ja huoritellaan tuon tuosta.

Päivämäärä:   14.3.25 23:10:55

”No nyt on erikoista. KUKAAN ei saa olla väkivaltainen. Ja se on tutkittu tosiasia että sukupuolistunut väkivalta ja siihen liittyvät hyväksyvät asenteen kohdistuvat nimenomaan naisiin. Helpottaisi varmaan jos lukisit ja opiskelisit aiheesta yleisesti vähän enemmän, ja lopettaisit tällaiset lapselliset ristiretket ja siilipuolustukset. Kukaan normaali-ihminen ei hyväksy ei hyväksi MINKÄÄNLAISTA väkivaltaa, rikoksia tai vääryttä. Mutta ei myöskään vääristelyä.”

Jos keskustelun aloitus on miesten väkivalta, niin kummasti se on aivan erilainen keskustelu. Mutta kun aloitetaan puhumaan naisten väkivallasta, niin aletaan vääntää tilastoja siitä kuinka miehet enemmän. Mutta kuten sanoi, täällä on suurin osa naisia ja sen huomaa.

Päivämäärä:   14.3.25 23:13:35

”Mene sitten vaikka ylilaudalle. Siellä kyllä naiset haukutaan ja huoritellaan tuon tuosta.”

Haukuinko ja huorittelin naisia? Ihan vaan siksi, kun en hyväksy väkivaltaa miehiltä, enkä naisilta?

Päivämäärä:   14.3.25 23:13:43

Jos siis aloitetaan keskustelu aiheesta miesten väkivalta, niin silloinko pitää vääristellä tilastoja kertoa, kuinka naiset enemmän? Ja vielä mielellään, että suomalaiset naiset?

Päivämäärä:   14.3.25 23:14:56

Ei, kun voisi vaikka pitää turpansa tukossa, kun ei voi rehellisesti puhua.

Päivämäärä:   14.3.25 23:26:27

No koska keskustelun tarkoitus olikin väkivallasta huolestumisen sijaan asettaa yleisesti naiset huonoon valoon tasapainon saavuttamiseksi, motiivina miesten arvostelusta ärsyyntyninen, niin kommentti siitä että ylilaudan naislokakaivosta voisi löytää paremmin samanhenkistä seuraa, on ihan asiallinen!

Päivämäärä:   14.3.25 23:27:51

Eli naisten väkivallasta ei saa puhua.

Päivämäärä:   14.3.25 23:28:27

"Kaikkeen muuhun puututaan paitsi siihen, että viranomaisen tilastojen mukaan naiset tekevät liki yhtä paljon törkeitä pahoinpitelyitä kuin miehet. Nämä eivät ole mitään pikkujuttuja."

Tiesitkö, että naisten tekemästä törkeästä väkivallasta isi osa on puolustautumista? Isketään veitsellä kun tulee mitta täyteen.

https://www.duodecimlehti.fi/duo99623

Päivämäärä:   14.3.25 23:33:31

Jos aloittaja on oikeasti väkivallasta huolissaan, niin tässä seuraava huolenaihe mistä voit lähteä lisäämään tietoisuutta! Toivottavasti löytyy samaa tarmoa kun täällä naisia yleistävään kirjoitteluun!

https://www.instagram.com/reel/DHL54CAIFB4/

Päivämäärä:   14.3.25 23:36:43

"Haukuinko ja huorittelin naisia? Ihan vaan siksi, kun en hyväksy väkivaltaa miehiltä, enkä naisilta?"

Ilmeisesti haluat naisia arvosteltavan ja tuomittavan, joten mene sellaiseen paikkaan jossa näin tehdään ja jossa naiset ovat kaiken pahan alku ja juuri.

Lähettäjä: m 
Päivämäärä:   14.3.25 23:38:24

"Eli naisten väkivallasta ei saa puhua."

Hohhoijaa. Puheen ja väittämien täytyy perustua tosiasioihin. Jos sinulle tulee yllätyksenä että kaikissa ihmisissä on väkivaltaan syyllistyviä henkilöitä niin selvä. Mutta se ei edelleenkään poista sukupuolistuneen väkivallan ongelmia, mitkä ovat yhteiskunnallisesti merkittäviä. Sinulla myös ainoat ratkaisuvaihtoehdot tilanteeseen ovat olleet että naiset täytyy saada näkymään yhtä huonossa valossa jotta "kulttuuri korjaantuu". Siis mitä ihmettä? Ei tämä ole mitään keskustelua.

Päivämäärä:   14.3.25 23:41:19

”Ilmeisesti haluat naisia arvosteltavan ja tuomittavan, joten mene sellaiseen paikkaan jossa näin tehdään ja jossa naiset ovat kaiken pahan alku ja juuri.”

En ole väittänyt mitään tämmöistä. Keksitte ihan itse.

Lähettäjä: bb 
Päivämäärä:   14.3.25 23:46:41

Jos yhteensä alle kolmeasataa naista _epäiltiin_ törkeästä pahoinpitelystä, niin mielestäni luku on kyllä melko alhainen. Etenkin kun ei käy ilmi onko kyse itsepuolustustilanteesta tai naisten välisestä väkivallasta. Eikä väkivallasta kokonaisuutena todellakaan mitenkään voida puhua "miesten mallista". Tämä ei ole mitään tilastojen vääntämistä vaan fakta. Aina tilastoja tutkiessa ja tulkitessa pitää ymmärtää mistä ne syntyvät.

Päivämäärä:   14.3.25 23:48:29

Etenkin kun Suomen väestöstä noin 2,8 miljoonaa (50,5 %) on naisia.

Päivämäärä:   14.3.25 23:58:50

Kuinka monen noista epäillyksi päätyneen teon taustalla on mielenterveysongelma, alkoholin suurkulutus, ja päihdeongelma? Se on hieman eri asia kun selvinpäin, tarkoituksella tehty kurittaminen.
En siis saa tuosta luvusta "hätkähdyttävää" oikein millään tavalla.

"Joka neljäs alle 35-vuotias mies ajattelee, että nainen voi ansaita häneen kohdistuvan väkivallan"
https://yle.fi/a/74-20123927

Päivämäärä:   15.3.25 00:05:47

"Eli naisten väkivallasta ei saa puhua."

Sinun mielestäsihän siitä puhutaan nyt väärin kun kerrotaan
mm. erilaisia lukuja ja tilastoja.

Päivämäärä:   15.3.25 00:16:53

"En ole väittänyt mitään tämmöistä. Keksitte ihan itse."

Etpä...

"No täällä on suurin osa naisia ja sen huomaa. Miehet on pahoja ja naiset hyviä. Tässäkin on aloitus naisten väkivaltaisuudesta, mutta sehän on heti kamalaa, kun joku kehtaa arvostella naisia. Miehet täällä kyllä haukutaan vähän väliä."

Itsehän täällä arvostelet naisia mennen tullen ja sitten itket kun ei naiset lähde mukaan tähän. Kuten tuolla jo joku mainitsi, ei tämä mitään keskustelua ole, sinun osaltasi ainakaan.

Jos haluat että naisten miehiin kohdistamasta väkivallasta puhutaan ja että miehet uskaltaisivat tehdä ilmoituksia kun joku nainen on käynyt väkivaltaisesti käsiksi, niin tee asialle jotain. Ala kampanjoida asian puolesta, puhu niille miehille. Ja pysy asiassa. Edelleenkään kukaan nainen ei tätäkään asiaa puolestasi ala hoitamaan.

Lähettäjä: Nojaa 
Päivämäärä:   15.3.25 01:46:02

”Jos tulet tänne julki kuvailemaan väkivallantekoasi ja samassa väität että eipä siinä paljon muutakaan voinut, vain siksi että sinä et osannut olla hermostumatta, et ainoastaan ole häpeilemätön teostasi, vaan haet sille yleistä hyväksyntää.

Eikö me jo sovittu että pysyt vaan siellä Ylilaudalla?”

Oletettavasti tarkoitat minua. Myönnän, että hermostuin. Ja myönnän, että tämä naisihminen olisi voinut tehdä rikosilmoituksen. Mutta niin olisi mieheni voinut tehdä sen myös. Jos olisin joutunut raastupaan, niin olisin ihan suoraan myöntänyt mitä tein, ja miksi. Mutta eipä sitä kutsua koskaan tullut. Miehen kanssa oli vakava keskustelu aiheesta.

Ja Ylilaudalla ei koskaan ole ollut. Ällöttävä paikka!

Päivämäärä:   15.3.25 09:21:28

Joka neljäs alle 35-vuotias mies ajattelee, että nainen voi ansaita häneen kohdistuvan väkivallan"
https://yle.fi/a/74-20123927

Tämähän oli johdattelevaan tyyliin tehty kysely.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.