Lähettäjä: Amigo
Päivämäärä: 15.3.25 08:00:22
Tämä on kyllä jännä ilmiö. Mä olen muutaman kerran vähän hyvää hyvyyttäni (tarkoitan tällä että huolimatta siitä ettei ehkä ole itselläni aikaa/kovin suurta intressiä) koittanut olla kaverina ihmiselle, joka on kertonut olevansa yksinäinen ja kaipaavansa seuraa. Olen ihan sosiaalinen tyyppi itse, ja tulen hyvin erilaisten tyyppien kanssa toimeen ja juttuun, ja ajattelen ettei ole kiva jättää ketään yksin jos toinen suoraan sanoo että kaipaa ihmisseuraa. Joku siinä vaan ei silti ole toiminut.
Muutama opiskelukaveri aikanaan pyöri siinä porukassa jossa itsekin pyörin, mutta heille oli selvästi ongelma olla osa isoa porukkaa, olisi pitänyt olla kahden tai kolmen hengen porukalla. Mulla oli niin vilkas sosiaalinen elämä silloin, että ei ollut juurikaan aikaa kun parhaiden kavereiden kanssa olla kaksin tai kolmestaan, ja sitäkin harvoin. Ne tyypit putosi matkasta heti kun opinnot muuttuivat enemmän sellaisiksi, että tehtiin itsenäisesti kotona eikä nähty enää koululla, ja jos halusi nähdä kavereita, piti sopia lounastreffit/illanvietto/you name it. Nämä jotka jivät kelkasta, olivat aina tosi ehdottomia omien aikataulujensa kanssa, eivätkä esim. halunneet muuttaa suunnitelmaa siitä koska nähdään yliopiston ruokalassa, jos muu porukka halusikin mennä eri aikaan. Tuli aina vastaus tyyliin "olen siihen aikaan hiihtämässä". Ok, mene vaan, mutta jos ei hiihtoa voi siirtää toiseen kellonaikaan jotta voisi nähdä kavereita silloin kun suurimmalle osalle sopii, niin se tarkoittaa ehkä sitten sitä että joutuu syömään yksin ja kun tämä tarpeeksi toistuu, tippuu pois porukasta.
Yksi tapaus on sellainen, että ollaan oltu samassa työssä ja hän on ihan mukava, mutta ei ehkä sellainen jonka kanssa viettäisin vapaa-aikaa. Koska hän pyytää, niin olen kuitenkin mennyt just kahville, lenkille ja kirpparille hänen kanssaan. Hän kaipasi selvästi enemmän, kutsui kotiinsa ja telttailemaan jne, mutta ei mulla ole aikaa kun on omakotitalo, mies, hevoset ja omat ystävät. Ja sitten kävi ilmi että hän on puhunut minusta selän takana töissä. Siihen loppui vähäkin intressi ystävyyteen, kaveruuteen tai edes saliseuraksi. Jos olisimme olleet ystääviä (niin kuin hän selvästi halusi), olisi hän tullut puhumaan suoraan minulle eikä valittanut selän takana). Se olisi jopa saattanut olla hetki joka olisi lähentänyt meitä, mutta ei.
Mä itse tarvitsen ystävyyteen pari asiaa: Sen, että on hauskaa yhdessä ja sen, että voin luottaa toiseen. Jos toinen ei kerro ikinä mitään itsestään pintajuttusia enempää, niin tulee sellainen olo että en voi luottaa häneen koska hän ei selvästi luota minuun. Mulla on liuta ystäviä joille kertoa surut ja murheet, joten ne jotka eivät puhu mistään oikeista asioista koskaan, eivät mahdu mun arkeen kun satunaisesti. En jaksa innostua kaveruudesta jossa puhutaan vain asioista jotka voin lukea myös instasta.
Olisiko sulla aloittaja mahdollista etsiä vaikka paikallista lenkkiseuraa tms jos et halua heti syvempää tutustumista? Tai osallistua kirjakerhoon/ompeluseuraan tms.?
|