Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Sairauden tuntu

Lähettäjä: Sini 
Päivämäärä:   13.3.25 20:20:21

Minulla on liuta erinäisiä fyysisiä oireita jotka välillä tuntuvat niin voimakkaalle että en kykene kuin nukkumaan. Oireet ovat moninaisia, epämääräisiä ja voimakkuudeltaan vaihtelevia. Myös kehossa näkyy reaktioita, mm. Imusolmukkeiden turvotus. Kun oireita ei ole, olen pirteä ja aikaansaapa. Koskaan ei aamulla tiedä, millainen päivä on tulossa, eli vaikka heräisin aamuun hyvin mielin saattaa päivä oireiden ja sairaalloisen väsymyksen takia olla vaikea. Tämä vetää mielenkin matalaksi. Oireilut menevät kausisssa ja ovat kestäneet pitkään, toisaalta on ollut pitkiäkin kausia ilman oireita. Tutkittu on paljonkin, mitään syytä ei löydy. Olen miettinyt voiko tämä johtua uupumuksesta minkä olen useammankin kerran kokenut. Toipuuko siitä Koskaan täysin? Tai ainakaan pitkään aikaan.

Re: Sairauden tuntu

Lähettäjä: @ 
Päivämäärä:   13.3.25 21:37:18

Sama kokemus vuosien ajalta. Toivuin, mutta hermosto jäi reaktiiviseksi ja oireita tulee edelleen silloin tällöin ja keho reagoi vahvemmin ja epätyypillisemmin kuin ennen tätä.

Mutta elän kuitenkin hyvää elämää. Ja kyllä, jonkinlaisen burn outin seuraus tämä oli

Re: Sairauden tuntu

Lähettäjä: done 
Päivämäärä:   13.3.25 22:42:09

Hermostoon auttaa jonkin verran täysin säännölliset rutiinit, tylsyys, rauhallinen liikunta missä sykkeet ei nouse. Hengitys harjoituksina sellaiset, jotka aktivoi parasympaattista hermostoa. Eli sitä jonka tarkoitus on rauhoittaa elimistöä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.