Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Näkeekö itse tehdyt rikosilmoitin ja tuomiot

Lähettäjä: Yli 20 v takaa 
Päivämäärä:   13.3.25 18:55:25

Tulin pahoinpidellyksi yli 20 vuotta sitten kesken baari illan. Tekijä jäi kiinni ja sai sakot siitä. En muista tarkkaan tekijän kasvoja, mutta nimi kuulosti tutulta ja muutoin olemus oli tuttu, kun kävi luonani työpaikkahaastattelussa.

Rikosilmoituksen siis tein asiasta eli viralliset dokumentit tehty silloin, mutta löytyykö ne mistään arkistoista enää? Mistä niitä voisi kysyä? On siis selvää, että jos kyseessä on sama henkilö, jää työpaikka saamatta. Tarvitsen kuitenkin varmuuden, että kyseessä on tämä henkilö.

Re: Näkeekö itse tehdyt rikosilmoitin ja tuomiot

Lähettäjä: Sifia 
Päivämäärä:   13.3.25 19:06:13

Onko se edes pätevä syy olla palkkaamatta?
Ja hei 20 vuotta sitten...

Tilaa poliisilta pöytäkirja jos ei ole tallella.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   13.3.25 19:11:39

Eihän sitä tietenkään mihinkään avoimesti ylös kirjata (eikä edes ääneen sanota paitsi ehkä ihan yhdelle tai kahdellle 100% luotetulle kollegalle tai esimiehelle) että juuri sen takia jätettiin palkkaamatta, hölmö.

Päivämäärä:   13.3.25 19:14:05

Aloittajalla on kuitenkin sen verran integriteettiä että haluaa varmistaa ettei vahingossa jätä palkkaamatta saman näköistä ja oloista ihmistä, ja rankaise syytöntä. Mutta palkkaamatta jättäisin minäkin ihan varmasti, millä tahansa tekosyyllä. Sifia taitaa itse olla sellainen joka silloin tällöin vähän pahoinpitelee ihmisiä baareissa kun oho hupsis, vähän lähtee lapasesta?

Päivämäärä:   13.3.25 19:21:37

Kyllä se itse tapaus on edelleen muistissa eikä kyse ollut pienestä tönimisestä vaan naamaan tuli ihan sarjatulella nyrkkiä sekä hiuksia lähti päästä. Aihetta ihmisellä ei ollut tähän minkäänlaista. En tuntenut koko ihmistä enkä nähnyt aikaisemmin illalla häntä. Ex puolison ja ystäväpariskunnan kanssa oltiin iltaa istumassa.

Painotan että en pysty takaamaan enkä vannomaan sen olevan kyseinen henkilö ja siksi haluan varmuuden. Työyhteisö on melko pieni joten asia tulisi vaikuttamaan kyllä. Olen yksin vastuussa rekrystä joten selitellä ei sinällään tarvitse. Hakijoita on paljon. Sinällään tämä nainen ihan tehtävään olisi muutoin sopiva.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   13.3.25 20:00:32

20 vuotta vanha pahoinpitelysakko ei taida näkyä enää edes rikosrekisteriotteella, vai näkyykö? Kai sen voi haastatellulta henkilöltä pyytääkin jos kertoo syyn?

Lähettäjä: Ruska 
Päivämäärä:   13.3.25 20:05:09

Täysin legitiimi syy, erityisesti kun pahoinpidelty on samassa työyhteisössä. Uskoisin, että pyytämällä ehkä saisi?

Lähettäjä: Kou 
Päivämäärä:   13.3.25 20:18:40

"erityisesti kun pahoinpidelty on samassa työyhteisössä."
Eihän he ole, oli työhaastattelu.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   13.3.25 20:36:06

Soita käräjäoikeuden kansliaan ja kysy.

Päivämäärä:   13.3.25 20:43:30

Kiitos avusta. Soitan huomenna ja kysäisen tuolta kansliasta. Ei varmasti tosiaan näy enää missään rekisterissä tuo sakko. On siitä kuitenkin aikaa noin kauan, mutta ehkä joku dokumentti on tallella. Harmi jos ei.

Haastattelusta vasta tosiaan tässä kyse.

Lähettäjä: Toinen työtön 
Päivämäärä:   13.3.25 20:57:54

Jätä suosiolla palkkaamatta. Tulijoita on sellaisiakin jotka osaa olla asiallisesti.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   13.3.25 21:07:44

On ne arkistossa, ja kaikki tuomiot on julkisia eli ei tarvii olla edes itse tehty rikosilmoitus..

Lähettäjä: Ruska 
Päivämäärä:   13.3.25 21:14:46

Kou: juu, tuossa enemmänkin tarkoitan tilannetta jossa pahoinpidelty ja pahoinpitelyjä olisivat samassa työyhteisössä, johon tilanne voisi päätyä, jos tätä ei aloittaja tarkastaisi.

Päivämäärä:   13.3.25 22:07:59

No mulla jos olisi valintatilanne jossa 2 täysin yhtä hyvää ja pätevää hakijaa niin valitsisin joka tapauksessa sen joka ei ole koskaan syyllistynyt kenenkään pahoinpitelyyn. Aloittajalla nyt on tässä se etulyöntiasema, että hänellä ylipäänsä on tieto asiasta.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.