Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mitä sinulta on varastettu? Minulta pihasauna

Lähettäjä: m 
Päivämäärä:   13.3.25 18:03:57

Tuli mieleen tuosta kun jonkun mökistä on ulkoseinusta viety että mitä teiltä ht nettiläisiltä on varastettu. Minun mökiltä lähti vanha mutta hyvä pihasauna pari vuotta sitten...

Re: Mitä sinulta on varastettu? Minulta pihasauna

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   13.3.25 18:07:58

Kaksi polkupyörää lukituista varastoista. Toinen vieläpä omakotitalon lukitusta varastosta. Sen jälkeen en ole poökupyörää hankkinut.

Lähettäjä: Najadi 
Päivämäärä:   13.3.25 18:09:07

Meiltä lähti aikoinaan iso joulukaktus. Se oli viety takapihalle kesksi, viihtyi siellä ja kukki upeasti, ja eräänä päivänä se oli kadonnut. Sillä oli halkaisijaa toista metriä joten ei ollut kovin helposti kuljetettavissa, mutta joku se oli kuitenkin vienyt. Takapihaa ympäröi orapihlaja-aita, joten varkaan oli täytynyt kulkea etupihan kautta ja kiertää saunarakennuksen taakse päästäkseen siihen käsiksi. Noin vain ohimennen sitä ei olisi voinut kadulta napata. Mummu sitä suri kovasti, sillä oli hänelle suuri henkilökohtainen tunnearvo.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   13.3.25 18:12:51

Olkalaukku. Onnea vaan espanjalaiselle varkaalle, penaali, muistikirja, hiusharja, suomalainen pokkari ja ristikkolehti tuli varmaan tarpeeseen. :D Mitään arvokasta laukussa ei ollut.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   13.3.25 18:26:56

Autosta akku.

Lähettäjä: Pinni 
Päivämäärä:   13.3.25 18:36:36

Pyörä. Se oli aikoinaan ollut kallis maastopyörä, mutta kun köyhänä opiskelijana sain sen veljeltäni usean vuoden käytön jälkeen, se pysyi ajokuntoisena lähinnä purkalla ja pyhällä hengellä. Varkauden ansiosta sain vakuutusrahoilla ostettua halvan, mutta toimivan menopelin.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   13.3.25 18:39:27

Tuossahan pitää olla jo kunnon kuljetuskalusto, että saa vietyä pihasaunan. Vrt. kaktus tai polkupyörä.

Lähettäjä: Najadi 
Päivämäärä:   13.3.25 18:42:10

Ai tosiaan, lähti minulta fillari opiskeluaikoina, olin unohtanut sen, mutta tuli mieleen tuosta Pinnin pyörästä. Onneksi oli jo vanha lousku, niin että rahallinen tappio ei ollut suuri, mutta harmitti silti, kun se kuitenkin oli vielä toimiva. Kaipa varas tarpeeseensa vei... Siellä olisi ollut tarjolla parempiakin.

Lähettäjä: kynnysmatto 
Päivämäärä:   13.3.25 18:49:56

koruja, kirjoja, vaatteita, rahaa.
lainaat jollekin kaverille ja ikinä et takaisin saa.
töissä lähtee työkalut.

Päivämäärä:   13.3.25 18:58:43

Pari polkupyörää, autosta katalysaattori, yksi satula, useita loimia ja paljon muuta hevostavaraa, yksi kultakoru ja varmaan ties mitä vähemmän arvokasta.

Lähettäjä: arvokkain 
Päivämäärä:   13.3.25 19:00:17

Sydän.

Lähettäjä: Aidan 
Päivämäärä:   13.3.25 19:02:33

Maastopyörä. Vähän ikävämpi oli asuntovaunu kesämökin pihasta. Ei ihan tien vieressä ollut sekään. Löytyi sitten hylättynä ja rikottuna kaupungista.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   13.3.25 19:02:34

Auto. Sama auto vielä kahteen kertaan! Ensimmäisen kerran työpaikan pihasta Lahdesta, löytyi parin viikon päästä Helsingistä ja siitä pari kk. eteenpäin, ni lähti kotipihasta. Löytyi seuraavana päivänä hiekkakuopalta Orimattilasta.

Vaihdoin autoa aika pian tuon jälkeen.

Lähettäjä: ninni 
Päivämäärä:   13.3.25 19:03:36

Käsilaukku lähti joskus baarissa, puhelin oli taskussa mutta kaikki muu meni laukun mukana. Olen onnekas, mitään muuta ei oo koskaan viety!

Mustalainen varasti mieheltäni Makitan radion puistossa, miehellä oli pohjeluu poikki ja kävelykepit joten manne näki tilaisuutensa kun tajusi ettei tuo ihan äkkiä viltiltään ylös könyä ja perään pinkaise :D

Lähettäjä: olo 
Päivämäärä:   13.3.25 19:52:06

Uusi talvitakki lähti pyykkituvan kuivaushuoneesta, kun opiskelin vielä ja rahaa ei ollut uuteen takkiin sitten. Eli kärvistelin sen talven sitten vanhoissa ryysyissä. Kyllä v-tutti.

Lähettäjä: Puro 
Päivämäärä:   13.3.25 19:59:21

Kolme puutarhatonttua. Olin saanut yhden niistä lapsena mummolta, ja sen katoaminen kyllä harmitti. Pidin tonttuja opiskelijakämppäni oven vieressä ulkona. Joku ksipää ne varasti. Veikkaan, että oli saanut kännissä hauskan idean ottaa hassut tontut. Olihan joillakin liikennemerkkejä, ostoskärryjä ja mitä kaikkea muuta nyt oli sattunut baarireissuilta tarttumaan mukaan.

Päivämäärä:   13.3.25 20:07:17

Paketissa oleva uusi polkupyörä.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   13.3.25 20:45:37

Kisaloimet ja hienot suitset ohjilla.

Lähettäjä: Kari Taalasmaa 
Päivämäärä:   13.3.25 21:00:26

Moottoripyörä ja pari fillaria.

Lähettäjä: Sh tamma 
Päivämäärä:   13.3.25 21:16:05

Meiltä lähti ravikärreistä renkaat .
Vaan ne renkaat. 2kpl.

Vieressä olisi ollut valjashuoneellinen erilaisia valjaita, suitsia, satuloita, loimia tonnien edestä :D

Lähettäjä: Sh tamma 
Päivämäärä:   13.3.25 21:21:32

Ei nyt tietenkään loimia tonnien edestä, vaan kaikkee tavaraa tonnien edestä, tarkoitin :D

Päivämäärä:   13.3.25 22:05:59

Tietääkseni ei mitään. Tavaroita olen kyllä lainannut saamatta niitä ikinä takaisin.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   13.3.25 22:14:45

Niin oliko aloittajaan kohdistunut varkaus siis ihan 'oikea' varkaus? Jossa tuntematon (sikäli kuin tiedetään) varas täysin puskista vaan tosta vaan vei pihasaunan? Vai joku sisarusten/sukulaisten/eksän/nyksän/ostajan/myyjän/naapurin välinen kiista siitä kenelle se pihasauna loppujen lopuksi kuuluu ja jossa joku lopulta vaan päätti ottaa oikeuden omiin käsiin, kuten näissä monesti käy.

Lähettäjä: ao 
Päivämäärä:   13.3.25 23:59:34

Meiltä on viety myllynkivestä valmistettu ulkopöytä. Painaa melkoisen paljon. Pakko on ollut jollain nosturilla, traktorilla varastaa ja kuljettaa

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   14.3.25 00:37:24

Oma itsenäinen, puolueeton ja turvallinen kotimaani.

Lähettäjä: m 
Päivämäärä:   14.3.25 00:39:14

Oli hävinnyt kesämökiltä. Ihan minun oli eikä liity mihinkään sukuriitoihin yms. Ei ole iso vaiva jos löytyy kalusto. Suht kevyt kuitenkin.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   14.3.25 08:38:02

Talo "ostettiin" ja sitten ostaja reklamoivat kaikesta yli kauppasumman verran

Lähettäjä: pii 
Päivämäärä:   14.3.25 08:51:10

Iso ja painava karvalankamatto. Matto oli kerrostalon sisäpihalla mattotelineellä. No tässäkään tapauksessa varastettu tavara ei luultavasti ollut ihan sitä mitä varas odotti, sillä vanhuskoiramme oli pissannut matolle parikin kertaa, eikä hajua täysin saanut kotikonstein pois. Matto oli lähdössä pesulaan juuri ennen varkautta. Toivottavasti varas nautti haisevasta matosta.

Päivämäärä:   14.3.25 10:53:18

Miten pihasauna voidaan varastaa? Kerro aloittaja lisää tapauksesta.

Multa vietiin joskus nuorempana lompakko baarissa mutta sain sen takaisin ja lähiaikoina on tallilla pöllitty mun hevosen kivennäisiä.

Lähettäjä: Nih 
Päivämäärä:   14.3.25 11:10:06

Unohdin tyhmyyttäni pyörääni etulampun, joka meni jonkun taskuun.

Pyöräni oli aikoinaan kerrostalon lukitussa pyörävarastossa. Sieltä kerran jostain syystä takarenkaastani vietiin venttiili :”D en tiedä mitä varas sillä teki, mutta jouduin ostamaan uuden sisäkumin kun en löytänyt pelkkää venttiiliä kaupoista.

Nykyään mulla trekkimaastopyörä, jota pidän makkarissani. Sitä uskalla missään muualla säilöä.

Lähettäjä: Poo 
Päivämäärä:   14.3.25 11:12:07

Näille pihassunan varastamista ihmetelleille. Ettekö ole koskaan katsonut esim. Huvilaa ja Huussia telkkarista? Siinähän moneen kohteeseen on tuotu piharakennus valmiiksi tehtaalla rakennettuna ja koneilla vaan nostettu paikalleen. Ihan samalla lailla se rakennus voidaan myös nostaa kyytiin ja viedä poiskin.

Lähettäjä: sk 
Päivämäärä:   14.3.25 11:14:11

Ompelukone. Tämän pölli yhden exän isä, ja myi sen.
Polkupyörä.
Lompakko, missä kaikki kortit ja rahaa yli 1000 euroa.
Auto.

Vain auton sain takaisin.

Lähettäjä: y 
Päivämäärä:   14.3.25 11:24:50

Junassa Kuopiossa pysähtyessä putkikassi, jossa oli lusikka ja likaiset alushousut :D

Lähettäjä: : 
Päivämäärä:   14.3.25 11:48:32

Lompakko lähti minultakin varkaan matkaan kerran baari-illan aikana. Kortit ja kaikki piti uusia. Rahaa siellä ei onneksi ollut kovin paljoa, mutta se vaiva kun piti pankkikortit ja henkkarit uusia... Kyllä otti päähän. Opinpahan ainakin etten ikinä pidä ihan kaikkea mukanani, varsinkaan jos lähden iltaa viettämään. Harmitti myös itse lompakon menetys, olin saanut sen lahjaksi ja se oli sellainen söpö eläinaiheinen lompakko.

Sitten on näitä kun olen kavereille jotain lainannut enkä koskaan saanut takaisin. Nykyään en enää lainaa kenellekään mitään kun joko en tule koskaan näkemään lainaamaani tavaraa tai se palautetaan sotkettuna ja rikottuna.

Lähettäjä: Y 
Päivämäärä:   14.3.25 11:56:33

Tuulilasi autosta.

Lähettäjä: Rehuvarkaat 
Päivämäärä:   14.3.25 12:11:39

Rehuja. Rehusäkit tyhjentyi liian nopeaan. Ei ikinä näkynyt jälkiä hevosen ruokakupissa rehuista (edes turvotettavista joista aiemmin jäänyt siivottavat jäljet) joten ei tainnut mennä yhtään oikeaan osoitteeseen. Rehut nykyään lukollisessa laatikossa ja hoidan kaikki rehujen annot itse tai vuokraaja. Vain kauran saa antaa aamulla tallinpuolesta.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   14.3.25 12:50:15

Tuija ja liuskekivilaatat kukkapenkistä.

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   14.3.25 12:55:34

Renkaat kadulla parkissa olleesta maasturista. Buenos Airesissa.

Lähettäjä: : 
Päivämäärä:   14.3.25 12:58:55

Ai niin, minulta varastettiin myös maalipönttö, jonka jätin hetkeksi etuoven viereen kun aikeena oli maalata etupihan aita. Ilmeisesti lähti jonkun paikallisen narkin matkaan kun asuttiin ihan yleisen tien varrella. Noiden mukaan kun lähti jokaiselta asukkaalta ihan kaikki mitä ei oltu pultattu kiinni johonkin.

Lähettäjä: Mies Pohjoisesta 
Päivämäärä:   14.3.25 13:03:02

Työmailta on viety vuosikymmenten saatossa paljonkin tavaraa, lähinnä työkaluja sekä rakennusmateriaalia. Kerran on työmaalta varastettu aliurakoitsijan pyöräkuormaaja.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   14.3.25 13:05:57

"Näille pihassunan varastamista ihmetelleille. Ettekö ole koskaan katsonut esim. Huvilaa ja Huussia telkkarista? Siinähän moneen kohteeseen on tuotu piharakennus valmiiksi tehtaalla rakennettuna ja koneilla vaan nostettu paikalleen. Ihan samalla lailla se rakennus voidaan myös nostaa kyytiin ja viedä poiskin."

Juuri tämä, vaihtolavakiskojen päällä oleva pihasauna lähtee oikealla kalustolla ihan hetkessä.

Lähettäjä: sos 
Päivämäärä:   14.3.25 15:06:47

Pari polkupyörää, baarissa lähtenyt takki. Kavereiden matkaan on jääneet varmaan kaikki lainaan annetut vaatteet.

Lähettäjä: pinni 
Päivämäärä:   14.3.25 15:11:49

Kahdet treenikärryt, kaksi satulaa, iso kaapillinen sekalaisia varusteita, polkupyörästä takarengas, muuta en muista tällä erää...

Lähettäjä: emppu 
Päivämäärä:   14.3.25 16:00:54

Multa ei muistaakseni ole varastettu mitään. Itse tunnustan varastaneeni autiotalon postilaatikkotelineen, tarpeeseen vein :D

Lähettäjä: ,,,, 
Päivämäärä:   14.3.25 16:07:15

Vanha mummopyörä. Varastin sen takasin muutaman viikon päästä kun oli lukittuna kaupan pyörätelineessä.

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   14.3.25 16:14:59

Pari kertaa on varastettu auto, jossa työkalut.
Ensimmäisellä kerralla vitutti suunnattomasti ja kävelin paikalliseen pubiin. Iltapäivällä oli yksi heppu myymässä minulle minun työkaluja.
Soitin poliisit paikalle ja ennen vallesmannien saapumista vetelin molempia rehellisesti turpaan.

Päivämäärä:   14.3.25 16:30:09

Mietin joskus, että paljonkohan pikkuveli oikein varasti minulta rahaa sinä aikana kun vanhemmillamme asuttiin....

Olen pitänyt aina huolen, ettei ole mitään varastettavaa tarjolla. Pyörä on huolella huollettu, mutta ikivaha runko, satulan päällä muovipussi, epämääräisiä nippusideviritelmiä sun muuta hämäämässä. Ei ole se pyörä joka ihan ekana lähtee, varsinkin kun on kahdella lukolla jossain kiinni.

Omituisin varastettu asia mitä on vastaan tullut oli työmaalla täysi pino gyproklevyä joka katosi viikonlopun aikana. Se on vaatinut nosturirekan, eli ihan ammattilainen ollut asialla kun sen on käynyt kyytiin noukkimassa. Ihan vilkkaan tien laidalta.

Päivämäärä:   14.3.25 16:33:57

"Se on vaatinut nosturirekan,"

Minä haluaisin nähdä nosturirekan vilkkaan tien varrella.
Tukkiautoissa on joskus nosturi rekassa.

Päivämäärä:   14.3.25 16:46:08

Mun yhdessä kt-asunnossa tehtiin ikkunaremontti, jonka jälkeen ikkunat käytiin pesemässä joko taloyhtiön tai remonttifirman puolesta. Olin paikalla kun pesijät tuli ja jouduin sitten lähtemään töihin.
Vasta jonkin ajan kuluttua huomasin, että multa oli viety verkkopankin tunnusnumerolista ja mm. kirjahyllyn reunalla olleita pinssejä. En tiedä, oliko muitakin paikkoja myllätty.

Verkkopankin tunnuksia ei ole ylhäällä missään muualla kuin mun päässä, joten pelkällä tunnusnumerolistalla varkaat eivät tehneet yhtään mitään. Pitihän mun silti käydä pankissa kuolettamassa lista ja hankkia uusi. Ne pinssit mua keljutti enemmän, olin ostanut ne juuri vähän aiemmin suosikkibändin maailmankiertueelta, eikä niitä saanut muualta.

Sen jälkeen oon pitänyt huolen, ettei mun asunnossa käy mitään kiinteistöhuollon tyyppejä tai muita huolto/hanttimiehiä, ellen ole paikalla. Viikon kestäneen keittiöremontinkin aikana sain onneksi käyttää lomapäiviä. Ehkä se on vähän vainoharhaisuuttakin, mutta... vierailla ei ole mitään asiaa mun kotiini, ellen ole paikalla.

Päivämäärä:   14.3.25 16:52:02

.,
Ilmoititko asiasta ja mikä oli lopputulos?
On minullakin käynyt niin hassusti, että siivottomasta kämpästä on tullut loppusiivouksen mukana asukkaiden roskia.

Päivämäärä:   14.3.25 17:17:55

*Remontti Riku *,
En tiedä saiko siivoojat mitään seurauksia, mulle tästä ei enää infottu mitään. Pelkällä tunnusnumerolistalla kun ei saanut mitään tuhoja aikaiseksi, eikä pinssejä katsottu arvokkaaksi ryöstösaaliiksi...

Pakko lisätä, että lista ei siis ollut mitenkään näkyvällä paikalla tyrkyllä, vaan remontin takia aseteltujen suojalakanoiden alla. Suojalakanat meni toki pyykkiin, mutta tuskin kaikki se kadonnut tavara mun pyykkikoneeseen päätyi.

Päivämäärä:   14.3.25 18:23:07

Olin hevosenhoitajana HIHSissä vuosia sitten, heitin fleecen curveriin ja menin käymään jossain muualla hetkeksi. Fleece oli pöllitty sinä aikana, suurin harmi oli siellä taskussa olleet kotiavaimet :(

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   14.3.25 18:46:21

Lapsen ulkohousut pyykkinarulta, naapuri tastusti vei. Pitkät ohjat, polkupyörä joka kyllä löytyi.

Lähettäjätassu 
Päivämäärä:   14.3.25 19:31:01

Pehmotiikeri :'D

Olin lukinnut autoon avaimet sisälle, ja auto jäi yöksi kaupan parkkipaikalle. Kun seuraavana aamuna tulin vara-avaimen kanssa takaisin, kaikki ikkunat oli lyöty sisään. Radio, kaikki pikkusälä ja ne auton avaimet oli yhä tallella, mutta takaikkunalla istunut pehmotiikeri oli viety. En katsonut tarpeelliseksi ilmoittaa sitä varastetuksi...

Päivämäärä:   14.3.25 19:41:06

Uudet ihanat pussilakanat pyykkinarulta.

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   14.3.25 19:52:58

Muistelen vaan kun jokunen vuosi sitten joku lastasi rehupalloja tien vieressä ja esittäytyi ostajana. Joku oli myynyt ne pallot ja ottanut rahat niistä, ei ollut hänen omia.

Voisiko joku myydä jalassaunan jollekin kolmannelle osapuolelle, jos tietää että on hiljainen seutu. Ostajan tuotava sovittuna aikana lavetti paikalle...

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   14.3.25 20:09:28

Joskus teini-ikäisenä multa pöllittiin pyörä n. 10 kertaa. Se löytyi aina samasta paikasta kauniisti tien reunasta, n. 5km päästä. Parin kerran jälkeen isäni laittoi pyörään lapun "käyttömaksu 5e" ja tämän jälkeen pyörästä löytyi aina teipattuna seteli, välillä jopa 50e. :D Pyörä katosi aina viikonloppuyönä, asuimme n. 500 metrin päässä paikallisesta kuppilasta ja varmaankin joku väsynyt lainasi sitä baari-illan jälkeen ja kännissä maksoi "vuokraa".

Teininä mulla oli kallis takki, n. 800e. Kävimme paikallisessa diskossa jossa oli aikuisia töissä ja kunnollinen narikka. Takki katosi narikasta ja sinne ei jäänyt yhtään ylimääräistä takkia. Ei siis ollut vaihtunut vaan se oli pöllitty ja todennäköisesti työntekijöiden toimesta, narikka oli rakennettu niin että asiakkaat eivät päässeet vahingossa (eikä tahallaankaan) narikkatiloihin.

Siskoni autoon murtauduttiin cd-levyjen kulta-aikana. Hänellä oli kymmeniä levyjä autossa ja tietysti soitin. Autoon murtauduttiin ja soitin sekä aivan kaikki muut levyt pöllittiin paitsi Yön levyt. :D Jopa Hesburgerista saatu ilmainen levy kelpasi varkaille.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   14.3.25 20:20:34

Roskapönttö. Roskineen päivineen. Täyty mennä tarpeeseen.

Päivämäärä:   14.3.25 22:21:55

Ei itseltä, mutta meidän alueen kalastuskunnalta pöllittiin koko ulkohuussi - oli vielä kesän jäljiltä tyhjentämättä...

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   14.3.25 22:55:43

Rahaa joku 300e. Sitten aikoinaan kun hevonen asui ratsastuskoulussa niin sen kaapista lähti kaikenlaista. Ei mitään arvokasta mutta harjoja, suojia, hoitotuotteita...

Päivämäärä:   14.3.25 23:00:10

Ai: mutta eihän ne kakat lähde huussin mukana...?

Lähettäjä: Mie myös 
Päivämäärä:   14.3.25 23:18:54

Hondan 15 heppanen lyhytprikinen perämoottori, pappatunturin hyvä runko, kuparit,
Laakeripronssit, ja mitähän vielä. Tuossa nyt nuo ainakin.

Päivämäärä:   14.3.25 23:20:29

. kyllä lähti. Sisällä oli Biolanin kompostoiva huussi.

Lähettäjä: h 
Päivämäärä:   15.3.25 00:09:11

Sulta vietiin sauna, multa vain polttopuita. Naapuri nyysi puoli mottia pikkuhiljaa talven aikana.

Päivämäärä:   15.3.25 00:17:00

mites tämän nyt ottaa. naapuri myy polttopuuta ja pyysin säkin, sen puoltoistakuutioo vai mitä siinä nyt on. pyys 60 ja sano että kyllä se tänne välttää.
umpihomeista litimärkää täynnä elukanreikiä mistälie lanssinpohjalta raavittu, purkulautaa ja tuoretta sulosesti sekasin.
kaikki maholliset elävät pinkoo nyt pitkin torppaa ja ahistaa mitä ne tälle torpalle tekee. ryöstöksi sanoisin. vithuilua parhaimmillaan, mut tulipa naapurin mielipide selväksi.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.