Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Voidaanko minua syyttää näpistyksestä?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   13.3.25 14:04:20

Ostin eilen kaupasta kaksi kestokassia, tuollaista muovisen oloista, ikeanlaista, ei kankaista. Kassit myytiin lähellä heviosastoa, ei siis kassalla.

Jos menen tänään kestokassien kanssa kauppaan niin kuin ajattelin tehdä, niin miten voin todistaa, etten ole nyysinyt niitä? Edes viivakoodeja ei voi repiä pois, koska ne on painettu kassin pintaan eivätkä ole paperisia.

Re: Voidaanko minua syyttää näpistyksestä?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   13.3.25 14:06:25

Kameroita katsomalla jos nyt joku haluaa siitä tehdä jutun, yleensä myyjät osaavat vähän katsoa kuka on epäilyttävä ihminen. Mutta kameroista sen näkee niitä on kaupoissa jokapuolella ja niistä varmistetaan usein jos epäillään varkautta.

Päivämäärä:   13.3.25 14:07:15

Rypustele niitä, kirjoita niihin nimesi tai mene ne näkyvillä kauppaan niin että valvontakamera näkee. En kyllä ole koskaan kuullut, etteikö myyjä uskoisi, kun asiakas kertoo kassin olevan oma.

Päivämäärä:   13.3.25 14:07:57

Heiluttele kassia kameralle kun menet kauppaan sisään.

Lähettäjä: ä 
Päivämäärä:   13.3.25 14:08:36

Olen joskus miettinyt samaa uudehkon kestokassin kanssa. Mutta päättelin, että kun se on kädessä jo kun menen kauppaan (valvontakamerat) ja olen jättänyt kuitin sinne kassiin niin ei ongelmaa. Sitten kun ovat vanhempia ja ryppyisempiä niin vielä vähemmän ongelmaa.

Päivämäärä:   13.3.25 14:11:53

Menen aina kauppaan kestokassi kädessä ja laitan sen ensimmäisenä korin pohjalle. Ei ole koskaan käynyt mielessä, että voitaisi syyttää näpistyksestä. Valvontakameroissa näkyy taatusti, että kassi oli minulla jo kauppaan tullessa.

Päivämäärä:   13.3.25 14:14:16

Eikös kestokassien idea ole juuri se, että niiden kanssa tullaan uudelleen kauppaan!?

Lähettäjä: // 
Päivämäärä:   13.3.25 14:14:26

Kerran kassa kysyi minulta, onko kestokassini vanha vai otinko sen vasta nyt. Kerroin sen olevan vanha, ja asia oli sillä selvä. Suurin osa ihmisistä käyttää kuitenkin (kaupan) kestokasseja, niin tuskin niitä kukaan jaksaa enempää kytätä.

Lähettäjä: + 
Päivämäärä:   13.3.25 15:44:41

Kun lähiprismaan tuli käsiskannerit, ihmisiä kannustettiin kokeilemaan skannereita sillä, että saivat ilmaisen kestokassin. Kestokassin pohjassa oleva viivakoodi oli tussilla sutattu yli, niin siitä tiesi että uuden näköinen kassi oli ilmainen.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   13.3.25 15:49:15

Ostin just kestokassin Suomen ulkopuolella ja myyjä kassalla yliviivasi tussilla ne viivakoodit

Päivämäärä:   13.3.25 15:54:18

Ostin kassini itsepalvelukassalla.

Lähettäjä: Ääh 
Päivämäärä:   13.3.25 16:04:40

Meidän kaupassa kestokassit ovat myynnissä kassan lähellä, kassa näkee ketkä ottavat uuden kestokassin. Eikö muuallla ole yleensä näin?

Lähettäjä: parisuhde 
Päivämäärä:   13.3.25 16:07:21

” Kerran kassa kysyi minulta, onko kestokassini vanha vai otinko sen vasta nyt. Kerroin sen olevan vanha, ja asia oli sillä selvä. Suurin osa ihmisistä käyttää kuitenkin (kaupan) kestokasseja, niin tuskin niitä kukaan jaksaa enempää kytätä.”

Tämä kävi itselläkin.

Päivämäärä:   13.3.25 16:08:13

Lähettäjä: parisuhde
Päivämäärä: 13.3.25 16:07:21

” Kerran kassa kysyi minulta, onko kestokassini vanha vai otinko sen vasta nyt. Kerroin sen olevan vanha, ja asia oli sillä selvä. Suurin osa ihmisistä käyttää kuitenkin (kaupan) kestokasseja, niin tuskin niitä kukaan jaksaa enempää kytätä.”

Tämä kävi itselläkin.

--
Sama

Lähettäjä: Najadi 
Päivämäärä:   13.3.25 16:41:09

Minäkin laitan kassini kärryyn tai koriin alimmaiseksi ja ostokset sen päälle. Ei ole koskaan tullut epäselvyyksiä kaupassa, kun kassa näkee että kassi tulee esiin ostosten alta. Ja toisaalta näitä kauppakasseja, niin kestokasseja kuin kertakäyttöisiäkin, pidetään myynnissä ihan siinä kassan silmien alla, niin että näkevät kyllä kuka ottaa uuden ja kuka ei.

Päivämäärä:   13.3.25 16:54:07

Tämä kassi nyt kuitenkin oli heviosastolla.

Lähettäjä: Pohtii 
Päivämäärä:   13.3.25 16:55:41

Ei syytetä, huoli pois

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.