Lähettäjä: .
Päivämäärä: 13.3.25 15:12:15
Blokkaako tori huijariepäilyt niin etteivät nämä henkilöt enää näe heille lähetettyjä viestejä/pysty vastaamaan viesteihin? Mä olin yhdestä tuotteesta tekemässä kauppaa ja olin rahan ehtinyt laittaa kun myyjä halusi sitten syystä x perua kaupat ja pyysi laittamaan tilinumeron rahanpalautusta varten. Tämän jälkeen torilta tuli tällainen viesti siihen viestiketjuun:
Varoitus! Huijausepäily
Tori haluaa varoittaa, että kyseinen käyttäjä, johon olet ollut yhteydessä, on ilmiannettu meille. Epäilemme, että hänellä on epärehellisiä aikeita. Suosittelemme, että lopetat kaiken yhteydenpidon tämän käyttäjän kanssa. Kehotamme varovaisuuteen, mikäli maksutietoja pyritään lähettämään Torin viestialustan ulkopuolella. Lisäksi liikkeellä on väärennettyjä maksutositteita -varmistathan että maksu näkyy tilillä ennen tavaran luovuttamista. Ota yhteyttä turvallisuustiimiimme, jos olet siirtänyt rahaa tai sinulla on kysyttävää. Jos kyseessä on ToriDiili, peruutathan sen mahdollisimman pian täältä: Oma Tori>ToriDiilit.
Vain sinä voit nähdä nämä viestit Torissa.
Laitoin sitten tälle myyjälle useamman viestin, mutta ei mitään näihin vastannut tai lukenut. Ihmeeksi oli rahan laittanut takaisin kun useamman päivän päästä kävin pankin tilillä. Ehdin jo rikosilmoituksen tehdä kun ei tästä tyypistä mitään kuulunut, mutta peruin sen sitten.
|