Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Minua huijattiin fb kaupoissa

Lähettäjä: Banaani 
Päivämäärä:   13.3.25 09:37:31

Ostin yhden pitkään haaveilemani tuotteen fbstä. Yhteishinta 212 e. Tutkin myyjän profiilin tarkkaan, se vaikutti aidolta ja hän oli jo pitkään ollut fbssä. Tein googlehaun sekä kuvahaun myyjän profiilikuvista varmustaakseni että ei ole tunnettu huijari. Maksoin tuotteen ja postarit ja nyt sitten hän ei enää vastaakkaan viesteihin. Kyllä voi ärsyttää :(

Re: Minua huijattiin fb kaupoissa

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   13.3.25 10:13:35

Minulle kävi samat, toki en menettänyt kuin muutaman kympin mutta jumaliste että se kyrsii vieläkin. Tarkistin myyjän profiilin, googlasin jne eikä tullut mitään pikkuisenkaan epäilyttävää vastaan. Plääh.

Lähettäjä: arkijärki 
Päivämäärä:   13.3.25 11:40:16

Ei koskaan yli 50€ ostoksia muulla kuin noudolla ja henkilökohtaisesti tavara tarkastaen, paitsi jos kyseessä on 100% entuudestaan tuttu ja luotettu myyjä. Tällä opilla on selvitty ilman huijauksia jo 40 vuotta.

Lähettäjä: Paskahomma 
Päivämäärä:   13.3.25 11:42:23

Sinänsä hyvä periaate, mutta aika paljon jää tarjolla olevaa tavaraa ns ulkopuolelle.

Päivämäärä:   13.3.25 12:32:34

Kysyisin vielä, miltä on sopiva aika yhteydenotosta kun kannattaa tehdä rikosilmoitus? Nyt ei ole vastannut vuorokauteen viesteihin.

Lähettäjä: meijju 
Päivämäärä:   13.3.25 12:34:05

Aina osoite selville ja hakemaan...Pienissä jutuissa (just alle 50€) voin postin kautta toimia. Olisiko kannattanut pyytää laittaan tori.fi? Sen kautta toridiili on varma.

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   13.3.25 13:10:09

Kauanko aikaa on kulunut?

Lähettäjä: d 
Päivämäärä:   13.3.25 13:12:16

Vuorokausi mennyt ja heti ajattelet huijausta? Jos itse olisin jotakin myymässä, en välttämättä edes lukisi joka päivä viestejä.

Päivämäärä:   13.3.25 13:19:10

D/ vastasi viipymättä useisiin kysymyksiini, mutta heti kun raha vaihtoi omistajaa vastaaminen loppui. Minun mielestäni vähintäänkin epäilyttävää.

Lähettäjä: Tripla 
Päivämäärä:   13.3.25 13:27:46

Jos et viikkoon tavoita, laita viesti ja uhkaa rikosilmoituksella. Jos ei kuulu mitään, tee rikosilmoitus.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   13.3.25 13:28:14

Mitä viestittelyä vielä tarvitaan siinä kohtaa kun raha on maksettu ja yhteystiedot annettu myyjälle?

Antakaa nyt h*lvetti niille myyjillekin aikaa viedä se tuote sinne postiin, ihmiset käy töissäkin. Mä varmaan myyjänä palauttaisin rahat ja myisin seuraavalle jos joku kävisi inisemään vuorokauden jälkeen tuotteen perään. Ihan vaan huomiona, että esimerkiksi Vintedissäkin on viisi arkipäivää aikaa viedä tuote postiin.

Lähettäjä: arkijärki 
Päivämäärä:   13.3.25 13:29:18

"Sinänsä hyvä periaate, mutta aika paljon jää tarjolla olevaa tavaraa ns ulkopuolelle."

Ja aika paljon jää myöskin huijauksia ns ulkopuolelle. Jos se vaikuttaa liian hyvältä ollakseen totta, se todennäköisesti ei ole totta

Päivämäärä:   13.3.25 13:32:49

. / :D otahan happea. En minä ole kiirehtinyt tuotteen viestistä postiin. Kysyin mm tuliko raha perille ja lisäsin vielä sähköpostini jos sitä nyt sattuu tarvitsemaan. Minulle on ihan sama viekö postiin huomenna vai viikon päästä.

Päivämäärä:   13.3.25 13:34:34

No kyllä näköjään, jos syytät myyjää vuorokauden jälkeen jo huijariksi.

Päivämäärä:   13.3.25 13:40:07

No ihan turha kysymys "tuliko raha perille". Jotkut ostajat ovat tosi raivostuttavia kuin kyselyiässä olevia lapsia. Kohteliaisuuttaan niille vastataan, koska tiedostetaan se riski, että kyseessä on varmaan joku hullu, joka heti syyttää huijariksi, jos ei vastata.

Päivämäärä:   13.3.25 13:41:35

"otahan happea. En minä ole kiirehtinyt tuotteen viestistä postiin. Kysyin mm tuliko raha perille ja lisäsin vielä sähköpostini jos sitä nyt sattuu tarvitsemaan. Minulle on ihan sama viekö postiin huomenna vai viikon päästä."

Ai on sama vai? Sinähän syytät otsikossa jo myyjää huijariksi.

Päivämäärä:   13.3.25 14:16:15

Vuorokausi on kovin lyhyt aika ja joskus pankkien välillä rahan siirtyminen kestää. Toki, jos aloittaja maksoi mobilepaylla, niin se näkyy heti. Ehkä en vielä vuorokauden jälkeen syyttäisi huijauksesta, koska ei vastaa viestiin. Ihmisillä on muutakin elämää kuin facekaupat.

Päivämäärä:   13.3.25 14:53:48

Saman kokenut, toridiilin kautta. Kahdesti. Summat tosin olleet pienempiä. Mutta kyllä vei lopulta luoton kokonaan nettikirppikstelyltä. Minulla ei ole varaa testailla, kuka on rehellinen ja kuka ei.

Päivämäärä:   13.3.25 15:12:15

Blokkaako tori huijariepäilyt niin etteivät nämä henkilöt enää näe heille lähetettyjä viestejä/pysty vastaamaan viesteihin? Mä olin yhdestä tuotteesta tekemässä kauppaa ja olin rahan ehtinyt laittaa kun myyjä halusi sitten syystä x perua kaupat ja pyysi laittamaan tilinumeron rahanpalautusta varten. Tämän jälkeen torilta tuli tällainen viesti siihen viestiketjuun:

Varoitus! Huijausepäily
Tori haluaa varoittaa, että kyseinen käyttäjä, johon olet ollut yhteydessä, on ilmiannettu meille. Epäilemme, että hänellä on epärehellisiä aikeita. Suosittelemme, että lopetat kaiken yhteydenpidon tämän käyttäjän kanssa. Kehotamme varovaisuuteen, mikäli maksutietoja pyritään lähettämään Torin viestialustan ulkopuolella. Lisäksi liikkeellä on väärennettyjä maksutositteita -varmistathan että maksu näkyy tilillä ennen tavaran luovuttamista. Ota yhteyttä turvallisuustiimiimme, jos olet siirtänyt rahaa tai sinulla on kysyttävää. Jos kyseessä on ToriDiili, peruutathan sen mahdollisimman pian täältä: Oma Tori>ToriDiilit.

Vain sinä voit nähdä nämä viestit Torissa.

Laitoin sitten tälle myyjälle useamman viestin, mutta ei mitään näihin vastannut tai lukenut. Ihmeeksi oli rahan laittanut takaisin kun useamman päivän päästä kävin pankin tilillä. Ehdin jo rikosilmoituksen tehdä kun ei tästä tyypistä mitään kuulunut, mutta peruin sen sitten.

Päivämäärä:   13.3.25 15:27:19

Mobilepaylla maksettu.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   13.3.25 15:48:06

LähettäjäJoo
Päivämäärä13.3.25 13:40:07

No ihan turha kysymys "tuliko raha perille". Jotkut ostajat ovat tosi raivostuttavia kuin kyselyiässä olevia lapsia. Kohteliaisuuttaan niille vastataan, koska tiedostetaan se riski, että kyseessä on varmaan joku hullu, joka heti syyttää huijariksi, jos ei vastata.

Jep, ihan turhaa selvittää oliko maksutiedot varmasti oikein, tai ettei jäänyt jumiin jostain syystä

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   13.3.25 15:55:28

Ei tuo miltään huijaukselta kuulosta.

Miksi pitäisi kysellä tai vastailla sen jälkeen kun ostopäätös on tehty? Jätän itsekin vastaamatta spammaajille, siis tyyppi maksaa esim. tuotteen puoliltaöin ja aamupäivällä tulee viestiä "Joko potitit??" Laitan seurantakoodin kyllä heti kun etenen siihen saakka mutta aikaa pakkaamiseen ja postitukseen otan itselleni pari päivää.

Lähettäjä: hoitsu 
Päivämäärä:   13.3.25 17:27:13

Vähintään viikon odottelet, ei kukaan ehdi istua fb päivittäin.

Päivämäärä:   13.3.25 19:47:27

"Antakaa nyt h*lvetti niille myyjillekin aikaa viedä se tuote sinne postiin, ihmiset käy töissäkin. Mä varmaan myyjänä palauttaisin rahat ja myisin seuraavalle jos joku kävisi inisemään vuorokauden jälkeen tuotteen perään. Ihan vaan huomiona, että esimerkiksi Vintedissäkin on viisi arkipäivää aikaa viedä tuote postiin."

TÄMÄ!!! Itse jätän tämmöisille vastaamatta ja annan nähdä vaivaa tehdä rikosilmoitus. Myyn käytetyt tavarat pois, EN ETSI KIRJEKAVERIA! Jos kahteen viikkoon ei pakettia kuulu niin sitten voit ottaa yhteyttä.

Lähettäjä: G 
Päivämäärä:   13.3.25 19:49:32

Eikö voi sopia jo maksuvaiheessa tai kysyä, miten pian saat tuotteen postiin?

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.