Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Naisten "toistensa kannustamisesta" - pelkkää

Lähettäjä: puhetta 
Päivämäärä:   12.3.25 13:25:20

Nykyään on ns. muotia joka välissä selittää siitä, kuinka naisten pitää kannustaa toisiaan moittimisen sijaan. Mielenkiintoista kuitenkin, että käytännössä se toimii samoin kuin toinen muotiaihe, kehopositiivisuus; kannustus, kehuminen ja hyväksyntä kohdistuu vain "vähemmän hyviin".

Jos vaikkapa työssään menestyvä nainen mainitsee lomasta puhuttaessa, että hänellä ei olekaan tänä vuonna lomaa kun menee uuteen parempaan työhön, niin "aina se kehuskelee", mutta jonkun perusduunarin kohdalla pelkkä paremman uuden työn hakeminen on "hienoa, kyllä sä pääset jos joku". Tai viehättävä ja hoikka nainen mainitsee uudesta kuntosalista, että on alkanut käydä ja siellä on avajaistarjous jos muitakin kiinnostaa "on niin täynnä itseään ja kuntosaliaan tollanen kuikelo, vaikka kaikki miehet pitää kurveista", mutta paksun naisen kertoessa saman "no ilmanko näytätkin niin upealta eikä sun tarvis edes käydä ainakaan ulkonäön takia". Silti kaikilta ja varsinkin fiksuilta ja kauniilta odotetaan, että ovat kaiken aikaa kehumassa ja kannustamassa näitä toisenlaisia naisia, joiden ei kuitenkaan tarvitse kehua ja kannustaa kuin itsensä kaltaisia.

Eikö tuo ole epäloogista?

Re: Naisten "toistensa kannustamisesta" - pelkkää

Lähettäjä: Huoh 
Päivämäärä:   12.3.25 13:30:30

Minä olen yrittänyt kannustaa ihmisiä kannustamaan toisia, mutta ei kaikista ole siihen niin en enää jaksa. Sinäkin voit muuttaa itseäsi jos haluut. Ei oo pakko.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   12.3.25 13:30:32

Oikeudessakin voittaa se, joka esittää valheensa uskottavimmin. Eli en ihmettele.

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   12.3.25 13:45:53

Tämän voi huomata naisvaltaisella työpaikalla kun ylipainoisella jaanalla on uusi vaate, jossa on iso kaula-aukko ja joka on liian pieni jaanalle; kommentit on tyyliä on upea, mutta onhan sulla muotoja mitä näyttää kikatikikati. Kun hoikalla fitnesstiinalla on vastaavanlainen uusi vaate, sitä ei kommentoida tiinalle mitenkään, mutta selän takana kyllä tyyliin näittekö taas kuinka se esittelee itseään, aikuinen nainen tollasessa mekossa hohhoh. Sellaista kannustamista tyttöjen kesken, yhtään ei kateus ja katkeruus vaivaa kun kannustetaan :D

Lähettäjä: Huoh 
Päivämäärä:   12.3.25 13:48:24

:D gägägägägä

Lähettäjä: Rch 
Päivämäärä:   12.3.25 13:59:49

Höpö höpö nyt taas.

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   12.3.25 14:07:30

Kyse on kateudesta ja siinä me ollaan kyllä hyviä! NS huonompi ei ole uhka, häntä voi kehua. Jos kokee toisen uhaksi ja on kateellinen hänelle, niin toiminta näkyy yleensä noin. Ei mietitä, miksi ollaan kateellisia ja miten kehittäisi itseään. On vaan helpompaa painaa toista alas.

Päivämäärä:   12.3.25 14:11:34

A: ketkä te? Sinä ja sukusi? Vai suvun naiset? Voisitko muuttaa omaa asennettasi? Miksi et?

Lähettäjä: ---------- 
Päivämäärä:   12.3.25 14:18:35

En ole koskaan tajunnut tätä "naiset kannustetaan toisiamme" tai "naiset pidetään toistemme puolia".

Naiset on valtava joukko erilaisia ihmisiä. En minä halua ketään kannustaa tai tukea saati kaveerata toisen kanssa vain siksi että hän on Nainen. minä tuen, kannustan ja kaveeraan, jos _ihminen_ on mukava ja haluan olla hänen kanssaan tekemisissä, ihan sukupuolesta riittävättä. Tunnen ihan kamalia naisia siinä missä hyvin mukaviakin. Ei naiseus tee kenestäkään yhtään parempaa.

Ja olen kyllä huomannut tuon saman ilmiön kuin aloittajakin. Ja minusta se on tosi inhottava ilmiö. Se perustuu siihen, että väheksytään toisia naisia. Kehutaan sitä "huonompaa" naista säälistä ja haukutaan "parempia" kateudesta. Sen sijaan että keskityttäisiin omaan elämään ja itselle läheisiin ihmisiin, joita kehuttaisiin aidosti siksi että haluaa tehdä niin.

Päivämäärä:   12.3.25 14:23:00

Sittenkö olisi ok, jos sitä fitnestä kehuttaisiin polkemalla sitä lihavaa alas? "Oot niin upea, et ollenkaan kuin tuo läski?" Viimeksi aloittaja et vastannut tähän. Minusta kehu ei ole aito jos se pitää esittää muita polkien.

Päivämäärä:   12.3.25 14:45:17

Mieti, aloittaja, miksi toimit noin.

Lähettäjä: Hah 
Päivämäärä:   12.3.25 14:57:52

Lainatakseni tämä:
"Naiset on valtava joukko erilaisia ihmisiä. En minä halua ketään kannustaa tai tukea saati kaveerata toisen kanssa vain siksi että hän on Nainen. minä tuen, kannustan ja kaveeraan, jos _ihminen_ on mukava ja haluan olla hänen kanssaan tekemisissä, ihan sukupuolesta riittävättä. Tunnen ihan kamalia naisia siinä missä hyvin mukaviakin. Ei naiseus tee kenestäkään yhtään parempaa."

Lähettäjä: o 
Päivämäärä:   12.3.25 14:59:11

"Sittenkö olisi ok, jos sitä fitnestä kehuttaisiin polkemalla sitä lihavaa alas? "Oot niin upea, et ollenkaan kuin tuo läski?"

Miksi on jotenkin enemmän oikein polkea hoikkaa alas? Juurikin lihavat harrastavat tuota aloituksessakin mainittua "kaikki miehet tykkää kun on naiselliset muodot"-kuvitelmia. Toki jotkut miehet tykkää tai "tykkää", mutta ei todellakaan kaikki. Miksi ylipainoista pitää kehua ja kannustaa kaikkien, mutta ylipainoisille on mahdotonta kehua muuta kuin toista ylipainoista?

Ja sinulleko ei ole vaihtoehtoa, että ihan_vaan_kehuttaisiin sitä fitnestä? Ei fitneksen upeus ole mitenkään pois lihavalta, ihan fitness on itse ulkonäkönsä ja kroppansa tehnyt, ei hän ole sitä keneltäkään vienyt. Ei minulla ainakaan ole tarvetta alkaa puhua jostakusta ylipainoisesta edes sivulauseessa jos kehaisen jotakuta hoikkaa, eihän se ylipainoinen mitenkään liity siihen hoikan upeuteen. Mutta jostakin syystä ylipainoisille on henkilökohtainen loukkaus jos kuulevat vaikka työpaikalla ohimennen, että kehutaan jotakuta fitnessiä tai edes tavishoikkaa. On jotenkin vaikea ymmärtää, että reskontran siron juoksija-sirpan kehuminen ei mitenkään liity itseen eikä se ole myöskään vihjailua vaan se on ihan vaan sirpan kehumista.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   12.3.25 15:01:58

Lähettäjä. 

Päivämäärä12.3.25 14:23:00

Sittenkö olisi ok, jos sitä fitnestä kehuttaisiin polkemalla sitä lihavaa alas? "Oot niin upea, et ollenkaan kuin tuo läski?" Viimeksi aloittaja et vastannut tähän. Minusta kehu ei ole aito jos se pitää esittää muita polkien.

Eihän ap sanonut, että pitää muita polkien kehua ja kannustaa.

Ja olen ap:n kanssa täysin samaa mieltä.
Urheilullisia, hoikkia tai "kauniita" ei kannusteta. Yleensä vain näitä kehopositiivisia.

Ja hoikkia saa haukkua ja arvostella, kehopositiivisia ei.

Lähettäjä: No se 
Päivämäärä:   12.3.25 15:12:53

"Kehutaan sitä "huonompaa" naista säälistä ja haukutaan "parempia" kateudesta."

Tässähän se homman idea lyhyesti. Niin kauan kuin itse ei saa kehuttua muita kuin oman itsen näköisiä ja kaltaisia, ei oikein voi vaatia muiltakaan samaa itseään kohtaan. Eikö tietenkään kenenkään tarvitse kehua ketään mistään; ei kukaan sen kauniimmaksi tai hoikemmaksi tule kuin mitä on vaikka kuinka kehuttaisiin eikä vastaavasti tule sen rumemmaksi vaikka ei kehuttaisi, mutta jos meuhkaa jotakin kaikki kehot on kauniita- ja naisten pitää kannustaa toisiaan-vaatimuksia niin se ei voi koskea vain minua, vaikka olisi kuinka kateellinen muille.

Lähettäjä: Sennu 
Päivämäärä:   12.3.25 15:20:57

"Sittenkö olisi ok, jos sitä fitnestä kehuttaisiin polkemalla sitä lihavaa alas?"

En ihan ymmärtänyt. Jos kehuu vaikka fitnestä (tai jonkun paksuja hiuksia tmv), niin miksi alkaisi selittää jostakusta toisesta mitään? Mitä joku pönäkkä tai ohuthiuksinen liittyy asiaan? Jos pönäkkä tai ohuthiuksinen on vaikka samassa kahvihuoneessa töissä ja kuulee kun kehuu fitnestä, niin on oltava todella huono itsetunto ja varsinkin itsekeskeinen luonne jos kokee sen itseensä kohdistuvana.

Päivämäärä:   12.3.25 15:27:08

Niin no, minä olen aloittanut aiheesta ketjuja ja kysynyt tämänkin ketjun aloittajalta, miksi ylipäätään pitää kehua muita polkien.

Ja ajatelkaa, minä olen kehopositiivinen, haukkukaa nyt siitäkin. Tämä keho on ainoa, mikä minulla on. En peittele arpia enkä luomia enkä häpeile jotain roikkuvaa nahkaa missään uimahallissa. Ei minua tarvitse kehua lainkaan, vaikka täälläkin on jo ensimmäiset naamat pudonneet polviin asti kun nyt päästiin tähän kehopositiivisuuteen.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   12.3.25 15:28:58

Että sellaiset naisvihat sieltä tällä kertaa.

Päivämäärä:   12.3.25 15:36:09

"miksi ylipäätään pitää kehua muita polkien."

Kerro nyt ihmeessä, miten se on muiden polkemista jos kehuu fitnessharrastajatyökaverin upeaa kroppaa.

Jos menen blondin kaverini kanssa baariin ja siellä joku mies sanoo kaverilleni, että sä oot tosi kaunis kun olet noin vaalea, mieskö kehuu kaveriani minua polkien koska olen brunetti? Eihän hän sano minulle mitään ulkonäöstäni jos hän kehuu kaveriani. Ei se, että ei kehu, tarkoita että moittii. Joten miten se, että kehutaan jotakuta muuta, tarkoittaa että silloin poljetaan muita?

Päivämäärä:   12.3.25 15:40:01

Sennu: ihan turha uhriutua ja esittää tyhmempää kuin onkaan.

Lähettäjä: ---------- 
Päivämäärä:   12.3.25 15:40:29

"Niin no, minä olen aloittanut aiheesta ketjuja ja kysynyt tämänkin ketjun aloittajalta, miksi ylipäätään pitää kehua muita polkien."

Mutta sitähän aloittajakin kysyy! Hän ihmettelee miksi pitää kehua nimenomaan tietynlaisia naisia ja toisille ei voi kehuja antaa. Eihän aloittaja itse tee näin vaan ihmettelee miksi niin moni muu tekee.

Päivämäärä:   12.3.25 15:53:24

Jos menen blondin kaverini kanssa baariin ja siellä joku mies sanoo kaverilleni, että sä oot tosi kaunis kun olet noin vaalea, mieskö kehuu kaveriani minua polkien koska olen brunetti? Eihän hän sano minulle mitään ulkonäöstäni jos hän kehuu kaveriani. Ei se, että ei kehu, tarkoita että moittii. Joten miten se, että kehutaan jotakuta muuta, tarkoittaa että silloin poljetaan muita?

Vahvasti tämä.

Päivämäärä:   12.3.25 15:55:48

Kun itse vaadit vastauksia niin kerro nyt itsekin, MITEN SE ON MUIDEN POLKEMISTA JOS KEHUU YHTÄ?

Jos menen sukulaistytön häihin ja kehun morsianta kauniiksi, sinun logiikallasi poljen muita paikalla olevia naisia. No selvä, sovitaan niin. Miten mielestäsi morsianta (tai fitnesstyökaveria tai vaikka naapurin irmeliä) voi kehua, jos jonkun kehuminen = muiden polkemista? Vai onko se, että muita kehutaan, jostakin syystä se varsinainen ongelma ja ketään ei saisi kehua? Ja mistä tulee ajatus, että morsiamen kehuminen tarkoittaa, että kaaso on ruma??????

Päivämäärä:   12.3.25 16:00:05

Sennu: näytäkkönää sen kohdan, jossa väitin että toisen kehuminen on muiden polkemista?

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   12.3.25 16:13:58

On taas omituinen keskustelu.

Jos työpaikan timmi jaana sijoittuu fittnesskilpailussa tai tämä on opiskellut työn ja perheen ohessa uuteen ammattiin, niin kyllä jaanaa voi asiasta kehua. Se ei liity mitenkään tiinaan, joka on iso sohvaperuna ja jota ei opiskelu voisi vähempää kiinnostaa. Tiinaa kehutaan sitten tarvittaessa muista asioista, jotka ei vastaavasti liity jaanaan.

Päivämäärä:   12.3.25 16:24:39

?: hienoa, juuri noin. Vielä kun jätät naisten koot ja rumat nimitykset pois, niin täydellistä! Jaanaa voi kehua saavutuksistaan, Tiinaa omistaan. Ja ystävällinen ihminen useimmiten saa enemmän kehuja.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   12.3.25 16:34:31

"Vielä kun jätät naisten koot ja rumat nimitykset pois"

Eihän noita tietenkään sanota tiinalle, mutta näkeehän ne silti.

Lähettäjä: Jaanastiina 
Päivämäärä:   12.3.25 16:39:59

Hei, ei se ole fitness-Stiinalta pois, että Jaanaa kehutaan, eikö vaan ;). Kehu sinä aloittaja sitä Stiinaa, hänhän on sinusta aivan upea.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   12.3.25 17:21:45

"Hei, ei se ole fitness-Stiinalta pois, että Jaanaa kehutaan"

Jaana oli se fitness, tiina fatness. Ja miksi kehuisi tiinaa jos pitää fitness-kropasta, ei kai tarvitse kehua jos ei ole kehuttavaa.

Lähettäjä: U 
Päivämäärä:   12.3.25 17:35:05

Se mitä minä en tässä aiheessa ymmärrä, on se että mitä se muille kuuluu, kehuuko joku jaanaa, tiinaa tai ehkä lissua. Hän kehuu sitä, jonka kokee olevan kehujen arvoinen. Ei kukaan muu voi määritellä sitä, ketä sinun tai minun kuuluu tai pitää kehua. Jos lissun mieleen ei ole että kehutaan jotakuta toista ja kokee, että häntä poljetaan vaikka kukaan ei sano lissusta mitään, niin se on ihan lissun ongelma. Ei itsetuntoaan voi rakentaa muiden varaan ja olettaa muiden kävelevän munankuorilla siksi kun itsellä on niin huono itsetunto, että ei siedä ketään kehuttavan.

Lähettäjä: Jaanastiina 
Päivämäärä:   12.3.25 17:45:09

-: no, en sitten enää ihmettele, miksei sinua kehuta, vaikka oletkin niin upee.

Lähettäjä: tjaah 
Päivämäärä:   12.3.25 17:46:36

Kaikki ovat erilaisia, josta syystä kaikki vaan eivät ole yhtä kauniita, hoikkia, älykkäitä jne. Siksi tällainen keskustelu on turha - jotakuta kehutaan, jotakuta ei ja sen päättää katsoja. Kehumatta jättäminen ei kuitenkaan tarkoita muuta kuin että ei kehuttu. Samalta peilikuva näyttää kehui päivän aikana 10 ihmistä tai ei kukaan.

Päivämäärä:   12.3.25 17:53:26

LähettäjäHuoh

Päivämäärä12.3.25 13:30:30

Minä olen yrittänyt kannustaa ihmisiä kannustamaan toisia, mutta ei kaikista ole siihen niin en enää jaksa. Sinäkin voit muuttaa itseäsi jos haluut. Ei oo pakko.

Hitaille pitää selittää. Tämä ei ollut viesti, jossa nainen kannustaa naista.

Lähettäjä: keke 
Päivämäärä:   12.3.25 18:07:28

"Naiset on valtava joukko erilaisia ihmisiä. En minä halua ketään kannustaa tai tukea saati kaveerata toisen kanssa vain siksi että hän on Nainen. minä tuen, kannustan ja kaveeraan, jos _ihminen_ on mukava ja haluan olla hänen kanssaan tekemisissä, ihan sukupuolesta riittävättä. Tunnen ihan kamalia naisia siinä missä hyvin mukaviakin. Ei naiseus tee kenestäkään yhtään parempaa."

Kiitos paljon, ja kun vaihdetaan ylläolevaan naisen paikalle mies, niin saadaan mun näkemystä sivuava. En tue, tai ole tukematta ketään sukupuolen perusteella. En koe mitään yhteenkuuluvuutta suurimman osan miesten, enkä tosin naistenkaan, kanssa.

Lähettäjä: Kukkamari 
Päivämäärä:   12.3.25 18:14:12

Kyllä me kehuimme kovasti viime keväänä meidän työpaikan ihanaa Maijaa. Maijan mies jätti hänet ja lopulta Maija uskaltautui treffeille yhden meidän työkaverin kanssa. Maija laittautui töissä ja oli laittanut hiussävyä ja oli nätit vaatteet. Maija oli kyllä nätti, niin nätti kun tavallinen kuusikymppinen nyt voi olla. Mutta tuo Maija tarvitsi meiltä kannustusta, ja sitä hän sai.

Päivämäärä:   12.3.25 19:21:58

Vähän aikaa sitten täällä oli ketju, missä mietittiin saako jonkun paksuhiuksisen hiuksia keua jos joukossa on joku liruletti.

Mielestäni tietysti saa.

Lähettäjä: Laura 
Päivämäärä:   12.3.25 19:33:01

*: siinäkin pointtina oli, että kehua saa, mutta ei tarvitse loppuun töräyttää, että "... eikä tuollainen liru kuten Saaralla/suomalaisilla/hämäläisillä". Eikä edes, että: "kuten minulla", koska sitten kehuttavalle tulee olo, että nyt hänen tulee sanoa "eihä sinullakaan, heh heh".

Lähettäjä: Laura 
Päivämäärä:   12.3.25 19:34:49

Meillä oli lukiossa tyttö, jolta lähti hiukset sairauden takia. Emme kehuneet hänen seurassaan toisten hiuksia, ellei nyt joku ollut ihan leikkauttanut jotain sellaista, ettei voi olla huomaamatta.

Lähettäjä: Väsy vanha akka 
Päivämäärä:   13.3.25 00:11:18

""Naiset on valtava joukko erilaisia ihmisiä. En minä halua ketään kannustaa tai tukea saati kaveerata toisen kanssa vain siksi että hän on Nainen. minä tuen, kannustan ja kaveeraan, jos _ihminen_ on mukava ja haluan olla hänen kanssaan tekemisissä, ihan sukupuolesta riittävättä. Tunnen ihan kamalia naisia siinä missä hyvin mukaviakin. Ei naiseus tee kenestäkään yhtään parempaa."

Tämä.

Ja ei, en halua tukea ja voimaannuttaa paskapäisiä naisia ja seurata naisten maailmaa ja sen sisällä olevaa feminismiä sen takia että minulla on rinnat ja vagina.
Etoo yhtälailla miesten maailman sisällä oleva sovinismi.

Lupaan innostua tasa-arvosta heti, kun on saavutettu tasapuolisuus ihmisten kesken.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.