Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ihana mies muuten, mutta uskoo huuhaaseen :(

Lähettäjä: Minni 
Päivämäärä:   12.3.25 11:51:01

Kuinka iso turn off teille olisi jos mies uskoo näkevänsä kuolemansa jälkeen läheisensä uudestaan? Näin tiedettä rakastavana skeptikkona tämä tuntuu nyt ylitsepääsemättömältä vaikka mies on muuten aivan ihana; huomaavainen, romanttinen, koulutettu, toksisen maskuliinisuuden vastakohta..

Jotenkin ärsyttävää että on imeytynyt tuommoiseen toiveajatteluun koulutuksestaan huolimatta. Tiedän ettei sitä voi todistaakaan, mutta järkevästi kun ajattelee niin jokainen älykkyysosamäärältään vähintään keskiverto tietää kyllä sisimmässään että kuolema on game over. Mihin muuhun voi hurahtaa jos tähän? Kristallit, enkelihoidot.. huoh :(

Re: Ihana mies muuten, mutta uskoo huuhaaseen :(

Lähettäjä: leidi 
Päivämäärä:   12.3.25 11:53:13

Ei olisi ongelma. Monet ihmiset ovat yhtä aikaa tieteellisiä ja erilaisiin kansanperinteisiin tms "uskovia". Eri asia sitten kuinka vakavissaan ovat. Monet pohtivat hengellisiä asioita ihan vaan huvikseen, eli eivät välttämättä ole kovinkaan tosissaan. Kannattaa jatkaa keskustelua, että mihin kaikkeen uskoo ja mihin ei. Tuo on minusta ihan pikkujuttu että uskoo jonkinlaiseen kuolemanjälkeiseen elämään.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   12.3.25 11:56:18

No ei olisi minkäänlainen turn off.

Toki jos mies aggressiivisesti tyrkyttää uskoaan sinulle, niin sitten ihmettelisin, mutta suurin osa ihmisistä uskoo johonkin. Ja tuo kuoleman jälkeinen elämä on uskoista ehkä lohduttavin.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   12.3.25 12:03:57

Miehenä törmänyt tällasiin kristalleihin yms jumaliin ja suojelusenkeleihin uskoviin, ja kierrän kaukaa kun asia paljastuu.

Lähettäjä: 3 
Päivämäärä:   12.3.25 12:06:45

Minusta ei ole mikään ongelma, jos joku uskoo kuolemanjälkeiseen elämään, kunhan siihen uskoon ei liity mitään uskontoa tai lahkolaisuutta. Uskonto tai lahkolaisuus olisi turn off.

Mulle saattaisi olla melkoinen turn off myös aloittajan ajattelutavan ehdottomuus. On paljon mukavampaa keskustella ihmisen kanssa, joka on valmis pohtimaan asioita eri kantilta, eikä leimaa eri tavalla ajattelevaa älykkyydeltään keskimääräistä heikommaksi ja hurahtaneeksi. Aika ikävään sävyyn puhut miehestä, jota kutsut "muuten aivan ihanaksi".

Lähettäjä: Najadi 
Päivämäärä:   12.3.25 12:06:51

Ei olisi ongelma minullekaan.

Päivämäärä:   12.3.25 12:09:42

Vai onko aloittajalla jotain aiempia huonoja kokemuksia just vaikka lahkoon kuuluvista ihmisistä?

Monipuolinen ja laaja ajattelu on hyvä asia. Hienoa, jos on mahdollista puhua miehen kanssa filosofiasta, uskonnoista ja muista vastaavista asioista.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   12.3.25 12:09:53

Suuri osa ihmisistä uskoo, että kuoleman jälkeen on jotakin. Jos haluat kumppanin, joka ei tällaiseen usko, se on kriteeri, joka pitäisi ilmoittaa heti tapailun alussa. Itse tiedän vain, että uskonasioista ei ole varmaa tietoa, ja pidän hyvinkin mahdollisena, että siellä on jotakin jo sen perusteella, että energia on jo luonnontieteissä häviämätöntä.

Itselle olisi no-no, jos kumppani uskoisi kovasti johonkin uskontoon tai -ismiin, tai suosisi kritiikittä taikauskoa huuhaateorioiden muodossa.

Huomaako aloittaja, että game over -teoria on myös uskomus, koska sitä ei voi mitenkään todentaa.

Lähettäjä: ---------- 
Päivämäärä:   12.3.25 12:11:52

Jos mies uskoisi johonkin enkelihoitoihin, kristallien parantavaan voimaan yms. ja saattaisi jopa valita huuhaahoidon oikean lääketieteen sijasta, se olisi ongelma.

Mutta ei minusta ole mitään ongelmaa jos haluaa ajatella että kuoleman jälkeen näkee läheisensä tai vaikka uskoisi uudelleensyntymään, taivaaseen tai mihin tahansa. Se voi olla oikein lohduttava ajatus, jos ajatus kuolemasta on kovin pelottava. Tuo on minusta myös tosi harmiton uskomus.

Ja oletko varma että mies edes uskoo oikeasti 100 prosenttisesti? monihan pyörittelee näitä ajatuksia mielessään ja ajatus on pikemminkin sellainen "olispa näin" kuin että ihan tosissaan uskoo.

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   12.3.25 12:13:21

Riippuu huuhaasta.

Mielestäni tuo on vaaratonta, lohdullista ja täysin ymmärrettävää.

Kyllä mä ainakin mielelläni näkisin lapseni uusiksi vielä sitten joskus

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   12.3.25 12:14:39

"Tiedän ettei sitä voi todistaakaan, mutta järkevästi kun ajattelee niin jokainen älykkyysosamäärältään vähintään keskiverto tietää kyllä sisimmässään että kuolema on game over."

Kukaan älykkyysosamäärältään vähintään keskiverto ei julista tällaista. Kerrot vieläpä olevasi tiedettä rakastava ja silti "ei voida todistaa" sekä "tietää sisimmässään" ovat = tutkittu varma tieto ja totuus sinun mielestäsi.

Oletko edes koskaan yrittänyt perehtyä aiheeseen ja ihmisten kokemuksiin asiasta? Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa...

Lähettäjä: Mette 
Päivämäärä:   12.3.25 12:17:36

Mä oon ihastunut hinduun ja jos olisi mahista tuon kanssa johonkin vakavampaan niin en laittaisi vastaan. Eli ei ole mikään turn off, että uskoo eri asioihin kuin minä. Päinvastoin meillä mielenkiintoisia keskusteluja heidän kulttuurista ja tekisi mieli vain syventää keskusteluja, mutta en aina tiedä mitä on asiallisesta kysyä.

Toki mietin joskus että kuinka outona mua pitää kun olen uskonnottama ihan päinvastainen kuin hän.

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   12.3.25 12:20:10

"Minusta ei ole mikään ongelma, jos joku uskoo kuolemanjälkeiseen elämään, kunhan siihen uskoon ei liity mitään uskontoa tai lahkolaisuutta."

Näin. Minäkin kokisin "pelkän" kuolemanjälkeisen elämän uskottavuuden lohdullisuuden hakemisena enkä niin vakavasti uskomisena. Jos tulee mukaan oikeasti ne enkelit ja kristallit, puhumattakaan joku uskonto ja lahkolaisuus niin eri asia, mutta pelkkä toiveajattelu kuolemanjälkeisestä elämästä ei olisi mikään turn off. Pystyn ymmärtämään erilaisia näkökantoja ja toisaalta tarvetta jonkinlaiseen lohdulliseen ajatteluun esim kuolemanpelkoa karkoitettaessa ja tämä ei esitä vastapuolesta minkäänlaista tyhmyyttä tai tieteen vastustamista.. siitä kuka ei tätä muuta aspektia ymmärrä vaan jankkaa tieteestä pidän taas ajattelutavaltaan suppeana ja ihmisiä sekä erilaisuutta ymmärtämättömänä. Itse olisit siis minullekin se turn off ja "tyhmä" ;)

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   12.3.25 12:24:01

Itse kuolemanrajatilan kokeneena uskon sielunkiertoon ja kyllä, tapasin menehtyneen rakkaan ihmisen tuon kokemuksen aikana. Tämä kokemus mullisti elämäni, sitä ennen olin juurikin kyyninen skeptikko.

Olisipa kurjaa, jos minua ei tuon takia voisi rakastaa.

Päivämäärä:   12.3.25 12:30:09

Kuolema on game over- ajatushan on yhtä huuhaata kuin kuoleman jälkeinen elämä. Jokaisen vähintään älykkyysosamäärältään keskiverron pitäisi kyllä ymmärtää tämä.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   12.3.25 12:39:09

Mikäs tuossa, kaninkolossa pyörivä salaliittoteoreetikko olisi mulle turn off.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   12.3.25 12:45:18

"Näin tiedettä rakastavana skeptikkona tämä tuntuu nyt ylitsepääsemättömältä "

Joo, onneksi säkin vielä ymmärrät ettei tämä kaikki ole tässä. Energia on energiaa ja sen määrä on vakio, muodossa tai toisessa - tämän varmaan tiedeihmisenä ymmärrät. Ja ymmärtänet senkin, että johonkin sen energian on ruumiista mentävä kun kuolema koittaa. Se, ettet sinä näe mihin se menee, ei tarkoita etteikö se jonnekin menisi.

Mä olen livenä nähnyt, kuinka kaltaisesi skeptikko omalla kuolinvuoteellaan toteaa, että on olemassa toinen maailma ja se on tosi. Ja kuolee sen todettuaan.

Lähettäjä: Alien 
Päivämäärä:   12.3.25 12:45:30

Niin, joku uskoo jumalaan, avaruusolentoihin, enkeleihin jne. Mitäpä väliä sillä, jos se ei joka päiväistä elämää haittaa ja ei mene julistamiseksi yleisillä paikoilla. Jokainen voi sisällään miettiä mitä tahtoo.

Lähettäjä: Mummeli 
Päivämäärä:   12.3.25 12:51:17

Tiedekunta vaan muuttuu ja muuttaa muotoaan. Koko sen tietää miten asiat oikeasti on…

Lähettäjä: ……. 
Päivämäärä:   12.3.25 12:54:26

Ei olisi ongelmaa, mutta jos olisin aloituksen mies, niin en olisi varma haluanko suhdetta aloittajan kanssa.

Päivämäärä:   12.3.25 12:58:57

Minusta tuo on sellainen asia mikä on korkeintaan "fun fact" toisesta eikä mitenkään merkittävää, en taida tietää edes mieheni kantaa asiaan vaikka ollaan tunnettu 18 vuotta. Siis niin, että voidaan puhua että koiramme lähti kaverinsa kanssa telmimään toiselle puolen ilman että siinä mitään suurta tuputettavaa ideologiaa olisi. Ei meistä kukaan voi tietää mitä kuoleman jälkeen tapahtuu ja enemmän on näyttöä sen puolesta, että sielu jatkaa matkaa jossain muodossa kuin että se olisi "game over". En pidä itsekään tätä elossa olevana mitenkään merkityksellisenä asiana kun en voi tietää.

Ihan samalla tavalla se "game over"-ajattelu tuo lohtua ja toivoa, että kaikki on ohi, kuin se, että ajattelee vielä kohtaavansa rakkaansa myöhemmin.

Päivämäärä:   12.3.25 13:07:43

Ihmisen pääkoppa ei kuole hetkessä jolle se hajoa fyysisesti. Nämä rajatilakokemukset perustuvat siihen että kun ollaan ns kuolemankielissä niin pääkoppa tuottaa muistoja ja unia yms hapenpuutteen takia juuri kuoleman portilla. Siitä jos selviää voi kuvitella nämä aivojen tuotokset vaikka miksi kuoleman jälkeiseksi elämäksi.

Päivämäärä:   12.3.25 13:17:20

"Mulle saattaisi olla melkoinen turn off myös aloittajan ajattelutavan ehdottomuus. On paljon mukavampaa keskustella ihmisen kanssa, joka on valmis pohtimaan asioita eri kantilta, eikä leimaa eri tavalla ajattelevaa älykkyydeltään keskimääräistä heikommaksi ja hurahtaneeksi. Aika ikävään sävyyn puhut miehestä, jota kutsut "muuten aivan ihanaksi"."

Tämä. Pidän itseäni agnostikkona, ja minulle ajattelutavaltaan ehdottomat ateistit ovat aivan yhtä suuri turn off kuin ajattelutavaltaan ehdottomat uskovaiset. Minulla itsellänikin on toki asioita, joihin olen hieman taipuvaisempi uskomaan kuin toisiin, mutta tiedostan, että voin aivan hyvin olla väärässäkin.

Päivämäärä:   12.3.25 13:19:41

Ei haittaa kunhan ei tuputa asiaa mulle. Uskokoot vaikka joulupukkina tai jumalaan, mulle ne on satuhahmoja.

Lähettäjätassu 
Päivämäärä:   12.3.25 13:25:09

Kai tiedät, että vielä parisataa vuotta sitten suurin osa tiedemiehistä oli myös uskovaisia? Newton ylisti jumalaa, Darwin harkitsi vakavasti papin uraa jne. Tekeekö se heistä jotenkin vajaaälyisiä?

Länsimainen kulttuuri on sitä paitsi nojannut kristilliseen perintöön niin pitkään, että meikäläisen kaltaiset pakanatkin hokevat herrajumalaa ja jeesusta ilman, että uskoisi niihin hetkeäkään... :D

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   12.3.25 13:29:34

"Pidän itseäni agnostikkona, ja minulle ajattelutavaltaan ehdottomat ateistit ovat aivan yhtä suuri turn off kuin ajattelutavaltaan ehdottomat uskovaiset. Minulla itsellänikin on toki asioita, joihin olen hieman taipuvaisempi uskomaan kuin toisiin, mutta tiedostan, että voin aivan hyvin olla väärässäkin."

Tämä. Pitäisin ehdotonta ateistia yksioikoisena toopena.

Päivämäärä:   12.3.25 13:32:12

Koska tiede on pystynyt todistamaan, että kuoleman jälkeen ei ole mitään muuta kuin "game over"?

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   12.3.25 13:35:38

No eipä tuo ole huuhaa- kukin saa uskoa mitä haluaa. Kunhan ei usko salaliittoteorioihin ja muihin höpöihin.
Itse olen miettinyt että jos ei ole mitään niin miten kummitukset sitten ovat jääneet ?

Lähettäjä: Paskahomma 
Päivämäärä:   12.3.25 13:39:59

Olisi turn-on 🙂

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   12.3.25 13:40:44

Siis miksi asia on sinulle ylitsepääsemätön?
Jos joku uskoo johonkin asiaan mikä tuo hänelle lohtua ja turvaa niin en pidä sitä millään mittapuulla huonona asiana.
Voi olla, ettei me kuoleman jälkeen tavata niitä läheisiä, mutta ajatus siitä että niin voi käydä, on lohduttava.

Miettisin miksi toisen usko ottaa noin koville.

Päivämäärä:   12.3.25 13:52:52

Jos se ottaa koville että mies elättelee toivoa nähdä eksän tai mamman?

Lähettäjä: —- 
Päivämäärä:   12.3.25 14:04:19

Mies ei olisi ongelma, mutta oma kapeakatseisuutesi olisi minulle turn off. Et voi mitenkään tieteellisesti todistaa, että elämä olisi vain nyt ja tässä, kun siihen ei pysty kukaan muukaan. Lineaarinen aika itsessään voi olla täysi illuusio, ja mistäs senkään tietää, vaikka olisimme vain jossain simulaatiossa tai kaikki kokemamme olisi unta. Why is there something rather than nothing on myös ihan validi kysymys tässä yhteydessä.

Johan sen Sokrates sanoi: ihmisistä viisain on se, joka tietää, ettei tiedä mitään.

Muut ns. seisovat mount stupidin huipulla.

Lähettäjä: Muhah 
Päivämäärä:   12.3.25 14:08:53

Tiedettä rakastava ei voi olla skeptikko. Tiede tutkii ja todellinen tiedettä "rakastava" tietää, että kaikkea ei tiedetä. Tieteellisiä tutkimuksia tehdään kaikesta jatkuvasti, koska aina selviää uutta. Tieteellisiä tutkimuksia ei tarvitsisi trhdä, jos kaikki tiedrttäisiin jo. Aloittaja itse on siis täysin huuhaa eikä ymmärrä itsekään, mihin uskoo.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   12.3.25 14:10:51

Riippuisi paljon miehen asenteesta. Eipä tuollainen pelkkä yksi ajatus arkielämään juuri vaikuta, ellei jostain syystä miehellä ole tapana huokailla jatkuvati ääneen että sitten tuonpuoleisessa tavataan :D

Tietysti jos tämä on osa jotain miehen suurempaa elämänfilosofiaa tai uskontoa, joka sotisi kovasti omia näkemyksiäni vastaan, niin tilanne olisi varmaan eri.

Päivämäärä:   12.3.25 14:26:03

"Tiedettä rakastava ei voi olla skeptikko."

Skepsis ry?

Lähettäjä: Ruska 
Päivämäärä:   12.3.25 14:31:37

Olisi kyllä minullekin hieman outoa, erityisesti jos se olisi tuotu esiin jotenkin huuhaamaisesti. Jos tähän liittyisi uskonnollisuus niin olisi este ja todellakin turn off. Mutta tämä on toki sinun päätettävä, onko jotain jota kestät vai ei.

Lähettäjä: täti 
Päivämäärä:   12.3.25 14:53:24

Mä oon tiedeihminen about henkeen ja verren ja silti ajattelen että ehkä näen kuolleet sitten siellä jossain. Se tuo lohtua ikävään.

Ei sitäkään ole todistettu (ja voidaanko koskasn todistaa edes?) ettei ole kuoleman jälkeistä elämää.

Lähettäjä: rummi 
Päivämäärä:   12.3.25 14:54:22

Riippuu miten uskoo, "huuhaatakin" kun on eri tasoja ja väittäisin että jokainen meistä uskoo edes yhteen asiaan mikä on huuhaaksi luokiteltavissa.

Jos uskoo että läheiset odottavat taivaassa terveissä ihmiskehoissa vaatteet päällä niin olisi pieni varoitusmerkki, että onko noin muuten yleensä kuinka syvällä järjestäytyneessä uskonnossa.

Omat uskomusjärjestelmät taas on ok ja jos mies uskoo että energiamuodossa jotenkin kohdataan niin tuohan on ihan suloinen ajatus.

Myös sieluton uudelleensyntymä (eli varmaan pelkkä syntymä vaan?) on myös semmoinen järkevä johon voisin uskoakin, vaan en asiaa yleisesti sen kummemmin mieti. Nähdään se sitten kun kuollaan tai ei nähdä, samapa tuo minulle :)

Aloittajan kriittisyys olisi kuitenkin iso varoitusmerkki. Vaikka olemattomuus kuoleman jälkään käy järkeen, en usko sen olevan ainoa tieteellinen mahdollisuus. Taivaat, helvetit sun muut ovat tietysti satua.

Lähettäjä: R 
Päivämäärä:   12.3.25 14:56:38

"Koska tiede on pystynyt todistamaan, että kuoleman jälkeen ei ole mitään muuta kuin "game over"?"

Ihan tiedoksi, että todistuksen taakka on sillä, joka väittää että jotain ON. Ei sillä, joka väittää että jotain EI ole. Enhän minäkään pysty todistamaan, ettei yksisarvisia olisi olemassa :D

Itse en uskonnollista miestä haluaisi ja vielä enemmän turn-off ovat kaikki salaliittoteoriat ja uskomushoitoihin luottaminen. Kuoleman jälkeiseen elämään uskominen eeeehkä vielä menisi, mutta riippuu vähän, millä tavalla tämä tuodaan esiin ja miten mies siitä puhuu. Jos se on vain jotain lohdun luomista, etenkin jonkun läheisen kuoleman jälkeen, niin OK.

Päivämäärä:   12.3.25 14:59:48

Aloittaja ei kyllä kovin tieteellinen ihminen ole. Tai ainakaan paljoa lukenut ja opiskellut.

Tuollainen kapeakatseisuus on juuri se syy, miksi monet tieteilijät eivät kykene keksimään uusia teorioita, miksi junnataan vanhoissa opetuksissa jne. Surullisesti jopa Einstein pilasi viimeiset elinvuotensa tällä tavalla ja oli enemmänkin vitsin aihe kuin tieteilijä.

On parempi hyväksyä, ettei kaikkea tiedetä. Kuin myös se, että ihmisen käsityskyky on rajallinen. Toisilla se on suurempi kuin toisilla.

Päivämäärä:   12.3.25 15:00:30

Aloittajalta haluais kyllä kuulla lisätietoja tästä miehestä. Minusta kiinnostavaa että mies ottaa puheeksi tällaisia teemoja!

Päivämäärä:   12.3.25 15:39:47

ei tulisi suhdetta, kaveri voisin olla.

Päivämäärä:   12.3.25 16:11:07

Ajattelin etti siellä on oikeasti joku tyyppi joka uskoo lättymaahan.

Päivämäärä:   12.3.25 16:28:30

"LähettäjäR

Päivämäärä12.3.25 14:56:38

"Koska tiede on pystynyt todistamaan, että kuoleman jälkeen ei ole mitään muuta kuin "game over"?"

Ihan tiedoksi, että todistuksen taakka on sillä, joka väittää että jotain ON. Ei sillä, joka väittää että jotain EI ole. Enhän minäkään pysty todistamaan, ettei yksisarvisia olisi olemassa :D"

Todistustaakka on väitteen esittäjällä. Ei sillä ole väliä, väitetäänkö jotain olevan tai ei olevan.

Päivämäärä:   12.3.25 16:42:38

Tiedettä rakastavan luulisi tietävän, että älykkäät ja koulutetut ihmiset, myös tiedettä työkseen tekevät, uskovat hyvin monenlaisiin asioihin.

Jos haluat, että kumppanillasi on samanlainen käsitys ympäröivästä todellisuudesta kuin sinulla, kannattaa jättää tuo mies ja latoa seuraavalle selkeät kriteerit pöytään, jottei tule pettymyksiä kumminkaan puolin.

Henkilökohtaisesti en jaksaisi fanaattisuutta mihinkään suuntaan, enkä varsinkaan omien totuuksien julistamista.

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   12.3.25 17:01:47

"Ihan tiedoksi, että todistuksen taakka on sillä, joka väittää että jotain ON. Ei sillä, joka väittää että jotain EI ole. Enhän minäkään pysty todistamaan, ettei yksisarvisia olisi olemassa :D"

"Todistustaakka on väitteen esittäjällä. Ei sillä ole väliä, väitetäänkö jotain olevan tai ei olevan."

Näin juuri. Ei pidä siis väittää, että yksisarvisia ei ole. Silloin voi todeta vain, että ehkä on ehkä ei.

Toisaalta joku taas on voinut nähdä yksisarvisen ja väittää sillä perusteella, että niitä on. Mutta hänen on vaikea sitä sinulle todistaa, koska elukka meni menojaan. Sama näiden rajakokemusten kanssa.

Päivämäärä:   12.3.25 17:29:07

Älä aloittaja ala seurustelenaan sen kanssa. Olet ihan väärä kumppani hänelle. Ja hyi sinua muutenkin. Uskon pilkkaaminen ei ole ok sen enempää kuin rasismikaan. Hyi.

Päivämäärä:   12.3.25 18:12:45

Oi, kerro missä tämä mies on tavattavissa, vientiä on <3

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   12.3.25 19:08:18

No olisiko yhtään parempi jos mies uskoisi jälleensyntymiseen.

Lähettäjä: Viia 
Päivämäärä:   12.3.25 19:39:21

Aika paksu väite että halu uskoa kuoleman jälkeen olevan jotain on huuhaata. Huuhaata mahtuu maailmaan ja tämä ei kyllä minun kriteereissä pääse siihen joukkoon...
Ei kannata julistaa omaa totuuttaan, eikä olettaa muiden olevan samalla kannalla. Tietyt asiat on turn off ja niitä itselle olisi rokotevastaisuus (aika hankala lähtökohta jos lapsia koskaan ajattelee hankkia) tai joku tosi vahva poliittinen ääripää tai toisaalta ehkä uskonnonkin puolelta tuleva äärimmäisyys, jossa vaaditaan jotain itselle epämiellyttävää. Jos toisaalta itse on voimakas tyyppi ja toisten on oltava samalla kannalla yleensä, voi olla hyvä idea etsiä vielä.

Päivämäärä:   12.3.25 19:43:49

Kuulostatpa avarakatseiselta.

Lähettäjä: siw. 
Päivämäärä:   12.3.25 20:18:28

Olen itse ateisti, mieheni muslimi. Rukoilee päivittäin, käy viikoittain moskeijassa. Paras parisuhteeni koskaan.

Päivämäärä:   12.3.25 21:47:09

Aloittaja sun kannattaa vaan pysyä yksin. Kaikille parempi niin, sen tietää sisimmässään ja Koska on korkeasti koulutettu ja vtun älykäs niin tietää vielä paremmin

Lähettäjä: Sanna 
Päivämäärä:   12.3.25 21:50:42

Aloittajan kaltainen olisi kyllä red flag.
Maailmankatsomuksesta keuliminen on aika paha.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.