Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mikä tauti mulla?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   12.3.25 10:16:03

Viimeksi joulukuussa oli ihan vastaavaa ja nyt taas.

Heikotus, veto ihan totaalisen pois, kurkku syvältä kipeä ja ääni käheä, aamuisin ryin tummaa limaa, en polta. Ei kuumetta, paleltaa, ei yskää ei nuhaa, koko suu ihan kuiva nielua myöten.
Vatsani on yleensä melko kovahko, nyt joka aamu vatsa löysällä, mutta ei ripulilla. Alavatsassa painostava tunne, särkyä lonkkien ja häntäluun alueella, kenkien laitossa etenkin lonkissa?? särkyä, normaalisti ei särje ja liikkuvuus hyvä. Muuta lihas tai nivelsärkyä ei ole. Pe alkoi oireet ja siitä asti sellainen olo, että ihan kuin joku tauti iskemässä.

Oireet ei mun mielestä sovi koronaan, influenssaan eikä perusflunssaan.

Re: Mikä tauti mulla?

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   12.3.25 10:17:26

Korona. Jos sillä nyt mitään merkitystä on että mikä :D

Päivämäärä:   12.3.25 10:57:00

Olen sairastunut jo kolme koronaa, oireet ei yhtään samanlaiset. Joulukuussa kun oli ihan samat oireet kuin nyt, tein kaksi testiä ja ei koronaa. Voin toki tehdä nytkin testin, kunhan jaksan kauppaan.

Eniten huolettaa tässä alavatsan oireet ja lonkkien alueen omituinen särky, ettei olisi tulehdus nyt jossain muualla, jota vastaan keho taistelee.

Lähettäjä: no 
Päivämäärä:   12.3.25 10:58:32

Influenssakausi on nyt parhaimmillaan, joten voi se olla sitäkin.

Lähettäjä: Veeras 
Päivämäärä:   12.3.25 11:09:51

Influenssa voi tehdä ainakin aika kovia kipuja. Mutta ei se koronakaan ole missään nimessä aina samanlainen oireiltaan. Variantitkin muuttuu.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   12.3.25 11:26:11

Influenssalta kuulostaa. Mutta mitä väliä? Et sinä mitään tautla mene tartuttamaan muihin ja influenssa on tappavin flunssavlrus.

Päivämäärä:   12.3.25 11:32:32

. Ei tietenkään sillä ole muille väliä mikä mulla on, kun nyt en oireiden perusteella usko koronaan, flunsaan enkä influenssaan. Testit toki aion tehdä, vaikka tiedänkin sen olevan turhaa..

Ilmeisesti nämä oireet ei kerro täällä kenellekään mitään.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   12.3.25 11:34:04

Ihan perus flunssa.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   12.3.25 12:25:26

No en huolestuisi jos kerran joulukuussa oli samaa ja se meni ohitse.

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   12.3.25 12:31:58

Jossain höpölehden artikelissa mainittiin tänä vuonna myös influenssassa olleen useammin vatsaoireita.. nivelkivut ja lihassärythän siihen helposti kuuluu normaalistikin, kenellä sitten missäkin nivelessä eniten on yksilöllistä.

Päivämäärä:   12.3.25 14:28:13

Tein testit, ei koronaa eikä kumpaakaan influenssaa, ihan kuten arvelinkin.
Perusflunssaan en usko, kun ei ole yskää, nuhaa eikä lämpöä, nenäkään ei ole yhtään tukossa.

Ketuttaa, kun olin salilla niin hyvässä vedossa, olin juuri saanut painoja lisättyä vähän joka liikkeeseen, vaellus tiedossa myöhemmin keväällä ja pitäisi olla hyvässä kunnossa, että pysyn muiden perässä. Ja sit iski taas joku mystinen pöpö >:(

Lähettäjä: hoitsu 
Päivämäärä:   12.3.25 14:50:19

En ole kertaakaan kuullut että olisi ollut influenssaa ilman kuumetta, vatsaoireet siihen liittyy kyllä useinkin (oksentelu, ripuli). Keuhkokuume voisi oireilla myös tuolla tavalla, ei välttämättä itselläkään ole muuta kuin väsymystä sitä luokkaa ettei pääse sängystä ylös tai jaksa tehdä ruokaa. Joskus rintakipuja tai hengenahdistusta, mutta ei yleensä niitäkään tai yskää. Kävisin näyttämässä ei kiireellisenä tk jos siltä tuntuu. Myös C/D vitamiinin puutos voisi oireilla noin tai allergiat.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   12.3.25 14:52:01

"Perusflunssaan en usko, kun ei ole yskää, nuhaa eikä lämpöä, nenäkään ei ole yhtään tukossa."

Kai ymmärrät, että niitä flunssaa aiheuttavia viruksia on valtava määrä, ja että kaikille ei tule ne samat oireet?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   12.3.25 15:18:56

-- mikäs se sellainen flunssa on, jossa ei ole flunssan oireita?

Lähettäjä: + 
Päivämäärä:   12.3.25 15:21:40

Joku suolisto tai reumatauti? Pitkälle edennyt syöpä?

Lähettäjä: Donde 
Päivämäärä:   12.3.25 15:31:02

Onko endometrioomia/oosia? Tuollaista teki ennen kohdunpostoa. Nyt jäljellä hartiasärky. Vetää sänkypotilaaksi ja parìin päivään ei jaksa mitään.
Viime viikolla 15km hanki lenkki ssuht kevyesti. Nyt 1km jäällä ja kalsareita myöten märkänä ja nykahdan kohta sohvalle. Ei vaan happi kulje ja päätä särkee.

Päivämäärä:   12.3.25 15:40:25

Kierukka laitettu pari vuotta sitten runsaiden vuotojen vuoksi, ei ollut mistään löydöksistä puhetta.
Nyt kun mietin, niin tuo lonkkien/lantion alueella tuntuva särky on vähän menkkakipumaista..
Endometroosista en ole kärsinyt ainakaan tietääkseni.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.