Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kauanko olet käyttänyt yhtä hormonikierukkaa?

Lähettäjä: Simple 
Päivämäärä:   11.3.25 17:40:18

Kauanko uskallatte käyttää samaa kierukkaa? Mulla ollut nyt 7 vuotta ja ekaa kertaa vuosiin tuli parin päivän ajan vuotoa. Vissiin tehot heikkenemässä mutta kun ei yhtään huvita se vaihtoprosessi.

Re: Kauanko olet käyttänyt yhtä hormonikierukkaa?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   11.3.25 17:59:44

Mulla on ollut sama jo yli kymmenen vuotta. Ehkäisytehoon en ehkä enää luottaisi kovin varmana, mutta kuukautiset pysyy edelleen poissa ja ehkäisyyn en sitä tarvitse, kun en seksiäkään harrasta, ni olkoot, kun kerran vielä vuodot pysyy poissa. Vaihtoa suunnittelen sitten, jos/kun alkaa taas menkat.

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   11.3.25 18:05:50

Menkat alkoi tän kolmannen kierukan kohdalla jo pari vuotta asennuksesta. Mutta ovat niukat ja kivuttomat. Ilman kierukkaa ois runsaat ja kivuliaat. Kierukka ollut nyt 7 vuotta, en ole vaihtamassa kun ikääkin on jo 42.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   11.3.25 18:06:53

Mulla oli Mirena 7.5v. Muistaakseni Mirenan max aika on 7-8v. Joku kiinalainen nainen oli unohtanut kierukan yli 10 vuodeksi ja saanut jonkun bakteeri tulehduksen, tästä oli joku lehtijuttu, että ei varmaan yli 10v kannata pitää.

Lähettäjä: Simple 
Päivämäärä:   11.3.25 18:17:38

Mä oon myös yli 40, olishan se kiva jos iän takia takia tarvitsis enää ikinä vaihtaa mutta varmasti yksi vielä pitää ottaa

Lähettäjä: Siis 
Päivämäärä:   11.3.25 18:23:22

Mulla oli mirena 7 vuotta ja jokatoinen vuosi oli tulehdus. Vuodot ei alkaneet sen 7 vuoden aikana.

Lähettäjä: Copypaste 
Päivämäärä:   11.3.25 18:33:11

Nyt mennyt ehkä 6vuotta? Ehkäisytehosta ei oo niin väliä kun miehelle tehty vasektomia, mut kuukautiset pysyy poissa tällä vielä joten saa olla.

Lähettäjä: Senja 
Päivämäärä:   11.3.25 19:47:10

On sama kierukka edelleen mikä laitettiin 12 vuotta sitten. Kävin vasta gynellä ja hän sanoi että sitä ei tarvitse alkaa pois kiskomaan jos mitään tulehdusoireita ei tule. Olen 51v.

Lähettäjä: Katti 
Päivämäärä:   11.3.25 20:31:06

Mulla myös viisikymppisenä jätettiin "jatkoajalle". Gyne sanoi, että se vielä erittää keltarauhashormonia ja tasaa vaihdevuosioireita. Oisko ollut 10v kun otatin pois. Ei sattunut, tuskin huomasin, vaikka edellinen vaihto oli kivulias.

Lähettäjä: Mayza 
Päivämäärä:   11.3.25 22:14:39

Yhdeksän yhteinen vuosi lähti Mirenan kanssa ja olkoot kun ei menkkoja tai seksiä(kään) näy :'D

Lähettäjä: vanha 
Päivämäärä:   11.3.25 22:39:14

Juuri kaveri kävi gynellä ja oli sanottu, että yli 40-vuotiailla Mirena voi olla kymmenenkin vuotta. Hyvä niin, itsellä tulee tänä vuonna seitsemän vuotta täyteen ja uuden asennus ei houkuta.

Lähettäjä: Joo on 
Päivämäärä:   12.3.25 09:09:48

Mirena oli ollut reilut viisi vuotta, eikä menkkoja. Gyne oli kirjoittanut jo uuden reseptin, mutta sanoi, että ei tarvitse pitää kiirettä vaihdon kanssa. Ikää tuolloin 41 vuotta. Ja kappas, kohta olin raskaana. Kierukka poistettiin, sikiö jäi ja poika on nyt neljä vuotias.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.