Lähettäjä: Eroamassa
Päivämäärä: 11.3.25 14:53:58
Kysymys tulikin jo otsikossa. Lähinnä mietin tilanteita, joissa ei oo ollut pettämistä, väkivaltaa tmv. "selkeää" syytä.
Me ollaan oltu yhdessä n. 15 vuotta, useampi lapsi. Ero on pyörinyt mielessä jo pidempään, mutta jotenkin sitä vaan on vaikeaa tehdä sitä lopullista päätöstä.
En nauti mieheni läsnäolosta, esim. tänään mies on töissä ja itse olen vapaalla ja voi kun nautin tästä. Iltaisin kiirehdin nukkumaan ennen miehen kotiintuloa (jos hän siis on illalla töissä/treeneissä), ettei tarvitse häntä nähdä. En halua nukkua miehen vieressä, saatika olla hänen lähellään.
Suhteessamme on pari isompaa ongelmaa. Ekana se, että mies nukkuu aamulla siihen asti että hän lähtee töihin, tai minä lähden (hän käy siis töissä mun vapaapäivinä, muut päivät on vanhempainvapaalla). Olen asiasta miljoonaan kertaan sanonut, mutta mitään muutosta asiaan ei ole tapahtunut.
Mies aloitti reissutyön kun kuopus oli muutaman viikon, ja siis hän vaan yhtäkkiä ilmoitti että lähtee parin päivän päästä ekalle reissulle. Mielestäni tämmöisistä asioista keskustellaan yhdessä, mutta mies ei sitä ymmärrä. Olen vaan kuulemma turhasta valittaja, ja ajattelee että valitan siitä että tekee töitä. No viime syksynä sanoi, että lopettaa reissutyöt, mutta kuinkas kävikään. Taas on koko kesän reissun päällä. Ja siis joo, hienoa että tekee töitä. Mutta, mä olen tämän 13 vuotta sovittanut työni hänen töidensä mukaan. Jotta lastenhoito on helppo järjestää jne. Ja varmaan arvaatte, että homma ei kyllä toisinpäin onnistuisi.
Huomaan, että nykyään pienetkin asiat ärsyttää hänessä. Ei laita tavaroita paikalleen, jättää likaisia sukkiaan lojumaan, kaikki on hänen jäljiltään sekaisin. Iltavuorosta kun tuun, on usein lasten lelut leväällään ja märät ulkovaatteet pitkin kylppäriä. Ja mä sit niitä väsyneenä siivoan. Ei pidä huolta lasten peliajoista, ja sit mulle valittaa kuinka lapset pelaavat liikaa (mä siis pidän sovituista ajoista kiinni, mies ei pidä kun pääsee helpommalla kun lapset on nenät kiinni ruuduissa). Jne jne.
Tuntuu, että tää suhde imee kaiken värin ja ilon minusta. Elämässä muut asiat on hyvin. Mulla on ihana työ, rakkaita ystäviä ja tottakai ihanat lapset. Mutta tuntuu että tää suhde vetää mua kokoajan alaspäin.
Eli saako tässä vaiheessa jo luovuttaa, vai pitääkö vaan tsempata kun suhde on "periaatteessa hyvä"? Tiedän että mies tulee kaikkea vaikeuttamaan, jos ero tulee. Ja varmasti puhuu myös lapsille, vuodenvaihteessa otin eron puheeksi, niin totesi että "mä kerron sit lapsille, että sä halusit meidän perheen rikkoa". Miehen mielestä ei saisi erota, koska meillä on lapsia...
|