Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miesflunssa

Lähettäjä: Leevi 
Päivämäärä:   11.3.25 14:31:33

Miksi parisuhteessa nainen niin usein halveksuu ja väheksyy kun mies saa flunssan? On jopa vihainen? Onko se niin kova rasti muutama päivä tehdä vähän enemmän? Heivaako tälläiset naiset miehensä heti kartanolle jos tulee mitään vähääkään vakavampaa?

Re: Miesflunssa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   11.3.25 14:33:34

Ei heivaa eikä halveksi. Se hoidettavaksi pikkulapseksi heittäytyminen on vaan niim tympeetä.

Lähettäjä: Ö 
Päivämäärä:   11.3.25 15:08:56

”Miksi parisuhteessa nainen niin usein halveksuu ja väheksyy kun mies saa flunssan? On jopa vihainen? Onko se niin kova rasti muutama päivä tehdä vähän enemmän? Heivaako tälläiset naiset miehensä heti kartanolle jos tulee mitään vähääkään vakavampaa?”

Kyllä se varmaan hiukan kiukuttaa, kun nainen joutuu 40 asteen kuumeessa influenssassa tai vatsataudin kourissa ulkoiluttamaan koiran, kun mies ei ehdi tai JAKSA, mutta sitten miestä pitäisi passata, kun hänellä on lämpöä 37,0 astetta.
Ja ystävälläni siis oli aidosti joskus tällainen tilanne.

Meillä ei onneksi lähellekään noin paha, mutta sanotaanko näin, että joskus jos ollaan samaan aikaan kipeitä, niin minä sen koiran kanssa pihalla käyn tai tiskit hoidan, jos minulla on se 39,4 astetta kuumetta ja jokaista niveltä särkee ja miehellä on tauti lopuillaan, lämpöä 37,1 ja nenä vuotaa… Ihan koska itse taidan sitten kuitenkin varsinkin flunssatauteja kestää paremmin ja koska en jaksa kuunnella toisen valitusta siitä, kuinka ärsyttävää on kun on tauti päällä ja väsyttää jne. (Ja koska itselleni on jotenkin itsestäänselvää, että jos toinen on kipeä, hänen ei tarvitse rasittaa itseään esim. ulkoiluttamalla koiraa tai siivoamalla. Ja koska en kipeänäkään voi katsella helposti, kun koiralla on kauhea kakkahätä ja ulos pitäisi päästä just NYT, vaikka itseä vähän kolottaisikin.)

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   11.3.25 15:17:12

Jaa’a.

Meillä on niinpäin, että mies alkaa viimeistään toisena sairastelupäivänäni huokailla, kun on niin raskasta hoitaa kaikki. Vaikka itse pikkutaudeissa hoidan kyllä aina, ainoastaan jos yleisvointi menee oikeasti huonoksi, jolloin saatan pyörtyä ihan vaan matkalla vessaan.

Minulle on vähemmän ongelma hoitaa miehen sairastellessa kaikki. Minusta on selvää, että se hoitaa, kenen vointi antaa myöten.

”Vain vähän kipeänä” minun on välillä vaikea rajoittaa tekemisiäni ja mies välillä toppuuttelee, että älä nyt mene urheilemaan, vaikka kuume olisikin tänään jo laskenut.

Kumpikaan ei meillä suutu toisen sairastelusta, mutta molempia saattaa välillä turhauttaa - mies vaan myös tuo sen herkemmin ilmi.

En siis osaa vastata siihen, miksi jotkut suuttuvat. Ehkä jos itsellä on valmiiksi stressiä, niin toisen sairastelu aiheuttaa sitä lisää? Toki ei se ole mikään syy suuttua toiselle siitä, että tämä on kipeä.

Lähettäjä: nainen 
Päivämäärä:   11.3.25 15:17:58

Itse hoidan kodin ja perheen myös sairastaessa, mutta mies ottaa flunssan myötä täyden "sairasloman".
Mies kaipaa enemmän huolenpitoa kuin mitä itse saan sairastaessa, mikä todella turhauttaa. Ite pitää pystyä 39 kuumeessa pää kipeänä laittaa miehellekin ruoka, mutta kun hänellä on 37,2 ja kurkkuun sattuu niin hän ei voi tulla edes keittiöön syömään vaan pitää tarjoilla sohvalle..

Päivämäärä:   11.3.25 15:22:59

Koska jokaisen tulisi osallistua kykynsä mukaan, ja miesflunssa ei ole kotitöitä estävä sairaus.

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   11.3.25 15:49:54

"Itse hoidan kodin ja perheen myös sairastaessa, mutta mies ottaa flunssan myötä täyden "sairasloman".
Mies kaipaa enemmän huolenpitoa kuin mitä itse saan sairastaessa, mikä todella turhauttaa. Ite pitää pystyä 39 kuumeessa pää kipeänä laittaa miehellekin ruoka, mutta kun hänellä on 37,2 ja kurkkuun sattuu niin hän ei voi tulla edes keittiöön syömään vaan pitää tarjoilla sohvalle"

No näinhän se yleisimmin menee tai tässä oikein kiteytyy miesflunssa. KUKAAN ei suutu oikeasta sairastamisesta eikä varsinkaan jos mies ottaa vetovastuuta vuorostaan naisen sairastaessa, mutta miesflunssa on juuri tätä. Moni mies ei tätä todella edes tunnista vaan päätyy kirjoittamaan tuollaista vinkunaa nettiin kuinka heille nyt suututaan.. järkyttävää !

Ja itse siis oikein innosta pomppaan hoitamaan ja hellimään jos mies vihjaiseekaan että sellaiseen voisi olla suostuvainen.. ihan siksi, että hänellä ei todella miesflunssaa ole ollut koskaan ja aina hoitamassa ja tekemässä kotitöissä extraa jos minä sairastan, itse olen häntä päässyt "hoitamaan" tai hemmottelemaan ehkä kolmesti koko yhdessäolon aikana eli osastoa leikkauksesta toipuminen, jalka kipsissä jne.

Lähettäjä: Leevi 
Päivämäärä:   11.3.25 16:00:39

On ihan tutkittu että estrogeeni suojaa flunssalta ja nainen kestää siksi paremmin. Ei tee mieli huonossa kunnossa mennä tekemään kotitöitä kun silloin todennäköisesti tauti vähintään pitkittyy, saattaa myös tulla sydänlihas tulehdus tai muita vakavia jälkitauteja.

Päivämäärä:   11.3.25 16:09:01

”On ihan tutkittu että estrogeeni suojaa flunssalta ja nainen kestää siksi paremmin. Ei tee mieli huonossa kunnossa mennä tekemään kotitöitä kun silloin todennäköisesti tauti vähintään pitkittyy, saattaa myös tulla sydänlihas tulehdus tai muita vakavia jälkitauteja.”

Toisaalta sängyssä makaaminen altistaa veritulpalle. Kevyet kotityöt voivat olla ihan hyvä juttu ehkäisemään niitä.

Lähettäjä: pilosopi 
Päivämäärä:   11.3.25 16:11:01

Miesflunssa on uudet kuukautiset, sillä voidaan kätevästi yhdellä huitaisulla täysin mitätöidä toinen ihminen ja tämän tuntemukset ja vaivat. 'Sillä on varmaan se aika kuukaudesta.' = 'Sillä on varmaan miesflunssa.'

On kieltämättä hyvin tasa-arvoista että nyt myös naisilla on käytössään tämmöinen toista ihmistä sukupuolisidonnaisesti halventava käsite jolla tämän tarpeet ja tunteet voidaan tarvittaessa sysätä syrjään ja jättää täysin huomiotta. Toisaalta sitä toivoisi että tasa-arvo ei toteutuisi ihan tällä tavalla, vaan ehkäpä siten että ne ilkeät ja vähättelevät jutut jäisivät pois kummaltakin osapuolelta.

Lähettäjä: .x. 
Päivämäärä:   11.3.25 16:17:02

Onhan se jokseenkin vihamielinen tai vähättelevä asenne, jos toisen odotetaan sairaana kykenevän johonkin ihan vain siksi koska kyllä minäkin. Sukupuolesta riippumatta. Se sama tauti kun ei ole välttämättä samanlainen.

Tutkitusti miehet kestää sairastamista huonommin. Syytä en muista, oliko kyse tuosta estrogeenista vai jostain muusta. Vastustuskyky voi olla parempi, mutta taudin jyllätessä olo on huonompi. Nainen päättelee että kyseessä on säälipisteitä kerjäävä lorvailija, koska itse tekee sairastaessaan sitä ja tätä.

Meillä mies sairastaa huomattavasti harvemmin ja paranee nopeammin, mutta on sitten kyllä sen hetken kutakuinkin kyvytön mihinkään muuhun kuin lepäämiseen. Itse olen huono lepäämään ja usein sorrun touhuamaan edes jotakin, mikä voi vaikuttaa myös siihen toipumisnopeuteen.
Ketään ei halveksita, vähätellä tai muutenkaan suhtauduta negatiivisesti siihen että sairastaa. Ei myöskään vaadita tai odoteta tekevän mitään, taudin sairastaminen pois on se oleellisin asia. Ei meillä toisaalta kukaan myöskään huvikseen passuuta toisia ja nauti löhöilystä muiden raataessa.

Päivämäärä:   11.3.25 17:38:51

Miesflunssan potijahan just tyypillisesti passuuttaa itseään, ruoka pitää kantaa eteen eikä pysty liikkumaan. Jos talo syttyisi tuleen niin näkisi miten onnistuu juoksukin :D Ne vaan hyödyntää naista silloin kun saavat tilaisuuden. Pohjalls on se sama naisen alistaminen mikä ilmenee niin monella tavalla.

Lähettäjä: Eloise 
Päivämäärä:   11.3.25 18:20:26

Tiedön monia miehiäkin, jotka käyttää sanaa miesflunssa.

Tiedän myös monia tapauksia, että kun nainen yllättäen sanoo, että hän on tulossa kipeäksi, niin alle vartin päästä mieskin on yllättäen samassa taudissa. Tällä mies välttyy jälleen kerran velvollisuuksilta. Ja tätä kuulemma tapahtuu ihan systemaattisesti.

Lähettäjä: hohhoijaa 
Päivämäärä:   12.3.25 01:15:28

"Kyllä se varmaan hiukan kiukuttaa, kun nainen joutuu 40 asteen kuumeessa influenssassa tai vatsataudin kourissa ulkoiluttamaan koiran, kun mies ei ehdi tai JAKSA, mutta sitten miestä pitäisi passata, kun hänellä on lämpöä 37,0 astetta.
Ja ystävälläni siis oli aidosti joskus tällainen tilanne."

Nimenomaan tämä tilanne oli minullakin, kun olin vielä naimisissa lasteni isän kanssa. Muutamaan kertaan olin niin vakavasti sairaana, että jouduin sairaalaan, mutta mies mankui kun kotona oli epäsiistiä. Tai voi kamalaa! kun en jaksanut 40 asteen kuumeessa alkaa panemaan.

Vaan auta armias, kun itse sai sen kuuluisan miesflunssan, niin jo kiljuttiin että olisi pitänyt sänkyyn tuoda ruokaa/juomaa/viihdykettä/mitäikinä. Ja suuttui, kun sanoin että menis lääkäriin.

Hohhoijaa.

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   12.3.25 01:32:19

Ai kun mukavat muistot exästä luettuani tämän!

Tulin kotiin synnäriltä käärön kanssa, mies tosin ajoi autoa. Kaupan kautta koska kaapit tyhjät. Olin ennen synnytykseen menoa tehnyt sapuskaa kaappiin ja varmistanut että riittää.
Siellä kaupan käytävällä hiihdellen ja verta valuen keräilin ostoksia ja kannoin painavat kassit autoon. Mies istui autossa uuden perheenjäsenen kanssa. Kotona odotti sotku ja sekaisuus, ruoka loppunut ja ei muuta kuin siivoamaan ja ruoan laittoon. Mies oli iskenyt varpaansa johonkin ( kynnykseen) niin ei voinut muuta kuin maata sohvalla valittamassa. Ja en vielä tajunnut tästä, piti toinen lapsi väsätä maailmaan tän saman vätylön kanssa. Ja sama toistui kun synnäriltä kotiuduin. Kaapit tyhjät, kaaos kotona. Se todettakoon että hyvä isä lapsille, jos ei tarvinnut rehkiä. Kuunteli ja keskusteli lapsien kanssa kunhan ei fyysisiä ponnisteluja tarvinnut tehdä.
Erottuamme lapset oli isänsä perään koska iskällä oli aina aikaa. Varmaan niin koska oli työtön luuseri ja minä painoin kahta duunia kotitöiden lisäksi.

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   12.3.25 02:29:16

Tässä tekstiä lääketieteen professorilta miesflunssasta.
https://yle.fi/a/3-12662455

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   12.3.25 02:34:21

Täytyy kyllä ihmetellä, että mikä saa Joon kaltaiset naiset elättämään työtöntä luuseria ja vielä tekemään hänen kanssa lapsia.
Kyllä täytyy ukon olla todella hyvä sängyssä tai naisen ihan @!#$ tyhmä.

Päivämäärä:   12.3.25 09:30:43

”Onhan se jokseenkin vihamielinen tai vähättelevä asenne, jos toisen odotetaan sairaana kykenevän johonkin ihan vain siksi koska kyllä minäkin. Sukupuolesta riippumatta. Se sama tauti kun ei ole välttämättä samanlainen.”

Kyllä. Luulen silti, että monella se kiukun aihe on enemmänkin se, että se toinen (esim. mies) ei viitsi tai jaksa naisen ollessa vaikka sitten rajustikin kipeänä tai muuten huonovointisena tehdä yhtään mitään, edes käyttää sitä hädässä olevaa koiraa ulkona, jolloin naisen on vaan pakko käyttää se riippumatta siitä, kykenisikö hänkään oikeasti.

Ei sitä voi noinkaan päin käyttää, että nainen kestää paremmin ja siksi hänen oletetaan kipeänäkin tekevän. En kerta kaikkiaan usko, että naisella olisi norossa tai influenssassa yhtään sen parempi olo kuin miehellä. Naisella ehkä vain jokin vaisto saa tekemään, koska niinhän emot luonnossakin joutuvat poikasista huolehtimaan vaikka itse olisi kuinka kipeä. Mutta ei se silti tarkoita, että terveen miehen olisi ok laittaa se sairas tai vaikka juuri synnyttänyt ja verta valuva tmv. nainen tekemään.

Monella siis tuntuu pohjimmiltaan tästä kumpuavan se kiukku. Ei niinkään siitä, jos molemmat vastavuoroisesti toisen sairastaessa hoitavat asiat.

Lähettäjä: Emma 
Päivämäärä:   12.3.25 09:50:26

Meillä käy niin että kun minä olen kipeä, oli se sitten vatsatautia tai flunssaan tai mitä tahansa, niin hoidan silti kaiken. Mies saattaa nuristen käydä kaupassa, muuten tekee ihan sitä mitä muutenkin eli katselee puhelinta.
Minä siis kokkaan, hoidan lapset, koiran, kotityöt jne.
Jos mies on kipeä hän kiukuttelee, asuu edelleen sohvalla ja pyytää palveluksia.

Olen miettinyt että eikö hän tosiaan näe tässä mitään epäsuhtaa, vai onko vain tyytyväinen kun asiat ovat näin.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   12.3.25 12:21:04

Miehet kärsivät flunssassa enemmän kuin naiset.

Ja en tietenkään ole vihainen miehelle jos hän sairastaa. Minulla ei ole ongelma ”hoivata” miestä jos hän on kipeänä ja tiedän että sama toimii toisinpäinkin. Itse olen flunssaisena huono sairastamaan ja helposti touhotan liikaakin, mutta en vertaile miehen flunssaa omaani. En voi tietää miltä hänestä tuntuu.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.