Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  jalat särkee iltaisin mikä

Lähettäjä: avuksi? 
Päivämäärä:   10.3.25 21:36:50

Jalkojani alkaa särkeä aina iltaisin, erityisesti toinen sääri ja esimerkiksi vaikka leffan katselu on vaikeaa, pitäisi seistä ja liikutella jalkoja. Kyse ei kuitenkaan ole ns. levottomista jaloista, joista kärsin myös.
Nukkumaan mennessä sama juttu. Ylhäällä pitämine helpottaa jonkin verran.
Mikä avuksi?
Vaivaa esiintyy olen sitten liikkumatta tai liikun paljon. Teen seisomatyötä.

Re: jalat särkee iltaisin mikä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.3.25 21:38:58

Laskimoiden vajaatoiminta?

Päivämäärä:   10.3.25 21:40:37

Oletko varma ettei ole levottomat jalat mutta vain eri oireilla? Itsellä nimittäin levottomat jalat ja oireilevat juuri täysin kuin olet kuvaillut oireitasi.

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   10.3.25 21:40:58

Suonikohjuja tuloillaan. Onko suvussa? Tukisukat kannattaa hankkia ja jumppailla pohkeita nousemalla varpaille.

Päivämäärä:   10.3.25 21:41:58

Itseäni auttaa Panadol, kauratyyny, joku musiikki tai äänikirjan kuuntelu. Onko rauta-arvot kunnossa?

Päivämäärä:   10.3.25 21:46:10

Suonikohju, se pääsuoni laseroitu, pieniä kohjuja on, muttei niitä kunnallisella leikata (vaahdoteta) yksityiseen ei ole varaa. Kävin juuri lääkärissä niistä.
Ai niin... toinen ihme oire: jalkapohjat palelee varsinkin iltaisin, villasukat jalassa ja aivan jäässä. Olen hieroskellut sellaisella piikkisellä pallolla lattiaa vasten, auttaa jonkin verran.

Lähettäjä: Kerä 
Päivämäärä:   10.3.25 21:49:15

Mulla loppui jalkojen iltasärky, kun aloin syödä rautalisää. Sitä voi syödä kokeeksi vaikka purkillisen vaikket tietäisi tarkkaa hb tai frritiininarvoasi.

Päivämäärä:   10.3.25 21:50:01

Kiitos Kerä: täytyypä kokeilla.

Lähettäjä: Qi 
Päivämäärä:   10.3.25 21:53:57

Eikö kannattaisi vaikka ennemmin käydä verikokeissa kuin sokeasti syödä.rautaa...?
Googlaa pelvic congestion syndrome, voiko olla sitä?
Myös lantion epätasapaino voi tehdä outoja oireita jalkoihin.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   10.3.25 23:41:03

Minulla oli outoja jalkakipuja. Minulla on todettu plantaarifaskiitti iät ja ajat sitten (vuosia ja vuosia sitten) ja tälläkin hetkellä siitä kärsin, mutta tämä kipu oli aivan erilaista ja eri kohdassa kuin normaalisti. No selvisi sitten että idi.ootit kaupassa myivät minulle muovia sisältävät kengät nahkaisina. Oli niissä nahkaakin, mutta kun se ei auta, kun jalkani tarvitsevat 1000000 % nahkaa mahtuakseen kenkään. Nyt minulla on vähän liian lättänät kengät, siksi plantaarifaskiittikin kiusaa. Pitää ostaa vähän korkeammat kengät, esim. piilokorolliset tmv.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   11.3.25 00:25:46

"Itseäni auttaa Panadol, kauratyyny, joku musiikki tai äänikirjan kuuntelu. Onko rauta-arvot kunnossa"

Hei sama! Mullakin kaikki kivut ja säryt lähtee kun vaan alan kuunnella äänikirjoja

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   11.3.25 00:34:29

Olisiko magnesiumin ja kalkin puute?
Voi myös olla, että sulla on huonot kengät duunissa.

"Hei sama! Mullakin kaikki kivut ja säryt lähtee kun vaan alan kuunnella äänikirjoja:"
Tämä oli kyllä hauska.
Kukas olikaan se puoskari joka vastaavaa julisti?
Maria Nordin.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.