Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Esy -vapaaehtoistyössä valtaosalla on nepsy- ja/

Lähettäjä: muna 
Päivämäärä:   10.3.25 16:13:40

tai mt.diagnooseja. Oletko kiinnittänyt tähän huomiota? Itse olen. En siis ole leikkilääkäri, vaan ihmiset ite avoimesti kertoo kirjainlistojaan ymv.

Mielenkiintoinen korrelaatio eläinvapariudella ja nuppivioilla.Hoidetaan ja hoivataan eläimiä, kun itse jääty vaille aikoinaan? Tämähän on ihan palkkatyössä todettu psykologinen tutkimustulos, että ihmisten hoiva-alalle hakeutuneilla isolla osalla on tiedostamaton taustasyy omassa tragediassa lapsuudessa/nuoruudessa.

Re: Esy -vapaaehtoistyössä valtaosalla on nepsy- ja/

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   10.3.25 16:21:21

Mitä sitten????

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   10.3.25 16:25:34

No tottakai se vaikuttaa :-D
Aloittaja on oikein Einstein

Lähettäjä: Esyläinen 
Päivämäärä:   10.3.25 16:50:58

En kyllä allekirjoita aloittajan väitettä. Olen aktiivina yhdessä yhdistyksessä ja tiedän että _yhdellä_ (1) vaparilla on ADHD. Muilla 70 ei ainakaan tietääkseni ole mitään nepsyjuttuja, eivät ainakaan näy mitenkään eivätkä ihmiset ole mitään sellaisista puhuneet.

Lähettäjä: Dee 
Päivämäärä:   10.3.25 16:53:40

Jääty vaille mitä? Nepsyt on synnynnäisiä, esim. adhd on ominaisuus (usein perinnöllinen) eikä mt-diagnoosi tai ”tragedia lapsuudessa/nuoruudessa”. Maailma tosin pyörii pääasiassa nenttien ehdoilla eli nepsyominaisuudet voi altistaa mt-ongelmille. Nämä on kuitenkin kaksi eri asiaa! Ja eri mt-ongelmatkin on eri sairauksia.

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   10.3.25 16:57:44

Mulla on liuta kirjainyhdistelmä enkä ymmärrä muita ihmisiä eivätkä he pääasiassa minuakaan. Ihmiset valehtelevat, manipuloivat ja käsittävät sanomani väärin, minä ymmärrän heidän sanomansa väärin enkä osaa toimia sosiaalisissa suhteissa muutenkaan mitenkään päin. Ihmisillä on sinä kiire, joku ihme agenda vaatimustensa takana eikä mikään ikinä riitä.

Mutta eläinten kanssa kommunikointi on helppoa koska ei tarvitse puhua eikä tulla väärinymmärryksi. Riittää että kohtelee niitä hyvin ja on ystävällinen niin ne ovat ystävällisiä ja ihania takaisin. Siksi vietän aikani ja viihdyn mielummin eläinten kuin ihmisten kanssa.

Ei oo traumoja, en vaan jaksa ihmisiä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.