Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Oikean ajan sopimisen vaikeus

Lähettäjä: Ihmetyttää 
Päivämäärä:   10.3.25 14:19:11

Onko tämä perinteinen ”aloittaja on väärässä” tilanne vai missä vika?

Työkaveri tai asiakas laittaa viestin: Sopisiko puhelinpalaveri tänään klo 11?

Minä: Olen toisessa palaverissa klo 11-12 ja menen sen jälkeen lounaalle. Käykö puhelinpalaveri klo 13?

Työkaveri/asiakas: Olen varattuna klo 13, käykö klo 14?

Minä: Sopii.

Sitten sovin klo 13ksi muuta menoa, ehkä pitkä lounastauko tai toinen palaveri. Sillä aikaa työkaveri tai asiakas on yrittänyt minua tavoitella ”koska sovimme palaverin klo 13”.

Tämä on nyt käynyt alkuvuonna 5 kertaa eri ihmisten kanssa. Toinen osapuoli ehdottaa aikaa, joka minulle ei sovi ja ehdotan toista aikaa, toiselle osapuolelle ehdottamani aika ei käy ja hän ehdottaa kolmatta aikaa, joka minulle sopii. Silti toinen osapuoli tavoittelee minua siihen minun ehdottamaani aikaan, jonka ei hänelle pitänyt sopia.

Pari kertaa olen ollut paikalla ja asia on saatu hoidettua, mutta kolmesti olen ollut poissa työpisteeltä (ja puhelimelta).

Re: Oikean ajan sopimisen vaikeus

Lähettäjä: Paa 
Päivämäärä:   10.3.25 14:48:47

Veikkaan, että heillä on sata muutakin asiaa muistettavana ja ovat vaan unohtaneet, että vaihdoitte kellonaikaa.

Lähettäjä: Toinen ... 
Päivämäärä:   10.3.25 14:50:57

^ Tuonhan voi tarkistaa niistä viesteistä...

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   10.3.25 14:51:03

Liittyy varmaan tähän samaan ilmiöön jossa kysyt kollegalta/asiakkaalta/palveluntarjoajalta/keltä vaan vaikkapa kolmea erillistä hyvin täsmällistä asiaa, jotka näiden pitäisi ammattinsa ja asemansa puolesta tietää, tai ovat oikeastaan ainoita jotka ne voivat tietää ja joihin tarvitset vastaukset, että voit ylipäätään järkevästi jatkaa töitäsi ja edistää sitä yhteistä asiaa joka teillä on kesken. Erittelet ne vaikka ranskalaisilla viivoilla tai jopa numeroimalla.

Saat ainoastaan ensimmäiseen kohtaan jonkin epämääräisen välttelevän vastauksen, lopuista ei halaistua sanaakaan. Tai parhaimmillaan saat "vastaukseksi" jotain joutavaa jaarittelua jostain aivan muusta asiasta joka ei liity käsillä olevaan pätkääkään. "En tiedä vielä" tai "En osaa sanoa ennenkuin saan itse lisää tietoa" olisivat nekin täysin valideja vastauksia, mutta ilmeisesti jonkinlainen täysin väärä kunniantunto estää niitä koskaan käyttämästä.

Lähettäjä: …. 
Päivämäärä:   10.3.25 14:53:57

Tai sitten heillä yhtäkkiä olikin tilaa siihen aikaan ja kokeilevat että josko saisikin homman hoidettua aiemmin. Minulla esimerkiksi joskus vaikea arvioida kuinka kauan tietyissä jutuissa menee. Esimerkiksi voisi olla niin että se alkuperäinen palaveri on siirtynyt/alkaa myöhässä jolloin olisikin aikaa klo 11 hoitaa homma pikaisesti. Tai sitten palaveri päättyy aiemmin tms. Toki itse aina sanon että tiedän että sovittiin myöhemmin mutta ajattelin kokeilla kuitenkin kun… eikä minua kyllä haittaa jos henkilöä en saanut tuohon aikaan kiinni, sitten vaan uudestaan sovittuun aikaan.

Eli enemmän kysyisin että ovatko nämä ihmiset valittaneet että eivät saaneet sinua kiinni sovittuun aikaan tms?

Lähettäjä: ---------- 
Päivämäärä:   10.3.25 14:59:25

Haittaako se jotain, että et olekaan paikalla? Minäkin veikkaan samaa kuin ylläolevat, että aikaa vapautui sittenkin ja kokeilevat oletko paikalla. Et ollut, joten sitten asia hoidetaan silloin kun on sovittu.

Lähettäjä: tarkkuutta 
Päivämäärä:   10.3.25 15:46:18

Tällöin ei kuitenkaan tavoitella toista ”koska sovimme palaverin klo 13” (kirjaimellisesti aloituksesta lainattu), vaan "koska minulla nyt sattuikin olemaan aikaa" tjsp.

Lähettäjä: w 
Päivämäärä:   10.3.25 15:49:37

Tuohon viestien loppuun täytyy vielä kerrata, että ''ok, soitellaan ma 10.3. klo 13.00, soita sinä minulle''

Ja toinen vastaa ''ok''. Eli tuo loppujuttu näköjään pitää vielä käydä läpi. :D

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   10.3.25 15:50:57

En ole itse tällaiseen ongelmaan törmännyt, mutta eikö asiaa selkeyttäsi, jos näistä tekisi samoin tein kalenterivarauksen?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.3.25 16:35:45

Minulla se on toisinpäin, kysyn asiakkaalta kysymyksiä 2-3 joita tarvitaan hänen asiansa edistämiseen.

Hyvällät

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.3.25 16:36:35

Lähti kesken, hyvällä tuurilla vastaa yhteen. Ei kuitenkaan kaikkiin tai puhuu ihan muusta.

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   10.3.25 16:41:54

Joo en minä ainakaan lähde soittelemaan muuna aikana, mitä on sovittu. En, vaikka olisi vapautunut aikaa. Sen verran täytyy kunnioittaa sen toisen aikatauluja. Sen ymmärtäisin, että kysyttäisiin jollain viestillä, että hei vapauduinkin nyt, sopiiko aiemmin. Jos ei sovi niin sit sovittuna aikana.

Lähettäjä: Kää 
Päivämäärä:   10.3.25 17:13:13

Tuota se on ollut jo kauan.

Tulen töistä kotiin klo 14.30 ja sovittu, että kaveri tulee luokseni silloin kylään. Kaveri soittaa vihaisena klo 12.15 kun en avaa ovea. Vai niin.

Sovitaan pomon kanssa palaveri klo 9.15. Minä olen paikalla, häntä ei näy eikä kuulu. Klo 9.45 laitan viestin, että eikö meillä pitänyt olla palaveri ja olen odotellut puoli tuntia, johon hän vastaa klo 10.15, että hänellä oli toinen palaveri aamusta. Minä sitten odottelen, että hän joskus tulisi minuakin tapaamaan, ja tuleehan hän klo 11. Kiva. Ei mitään pahoittelua siitä, että teki minulle oharit ja odotutti minua turhaan.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.