Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Uunista valuu vettä

Lähettäjä: ööö 
Päivämäärä:   10.3.25 14:11:27

Olen vähän sellainen, että looginen ajattelu ei ole vahvin puoleni. Ja en ole törmännyt tällaiseen ennen uuneja käyttäessäni.

Muutin siis uuteen vuokra-asuntoon. Täällä on semivanha kiertoilmauuni. Ohektya ei ole. Onko ensinnäkin normaalia, että uuni puhaltaa, vaikka käytössä olisi muu kuin se kiertoilmalogolla varustettu toiminto?

Ja toisekseen? Onko normaalia, että uunista valuuu luukun molemmista alareunoista joka kerta käytössä vettä? Ihan kuin luukku ei olisi ihan tiiviisti kiinni? Jos vaikka tunnin pitää uunia päällä, niin varmaan puolisen desiä kertyy. Suurimman osan saa pyyhittyä pois, mutta saattaa sitä jäädä sinne uunin jalkojen alle. En ole varma, olisiko tiiviste alhaalta ihan vähän roikkuva?

Lisäksi uunin takaa nousee hyöryä ja kosteutta, joka sekin näyttäisi sitten liesituulettimen käytöstä huolimatta valuvan lattialle, uunin taakse.

Olisitteko minuna yhteydessä vuokranantajaan? Vai olenko vaan tunari, joka ei tajua nyt jotain? Johan tuossa voi minusta mennä lattia pilalle. En tiedä onko edellinen asukas sitten käyttänyt uunia lainkaan. Kysyin asiasta siskoltani, joka kuittasi vaan, että kyllä heilläkin nousee välillä höyryä uunista sekä isältäni, joka laittoi uunin hetkeksi päälle ja väitti ettei siinä ole mitään vikaa.

Re: Uunista valuu vettä

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   10.3.25 14:18:36

Googlaa käyttöohje, tyyppikilpi usein jossain luukun reunassa. Onko uuni joku vanha vai kenties uusi höyryuuni tms.

Lähettäjä: ööö 
Päivämäärä:   10.3.25 14:26:30

Unohdin, että googlasin itse asiassa käyttöohjeen. Mutta ainoa ohje minkä löysin, kertoi, että joissain malleissa on kiertoilmatoiminto, toisissa ei. Puhalluksesta ei puhuttu mitään.

Lähettäjä: Veeras 
Päivämäärä:   10.3.25 14:33:34

Mä ainakin soittaisin tuosta vuokranantajalle, koska tarviihan hänen tietää, että sitä vettä valuu lattialle. En jäisi ootteleen, että ensin tulee vaurioita lattiaan.

Lähettäjä: Paa 
Päivämäärä:   10.3.25 14:41:35

Mäkin soittaisin tuollaisesta vuokranantajalle. Jos hän ei näe tarvetta tehdä asialle mitään, niin ainakin sinä olet ilmoittanut etkä vaan antanut veden valua lattialle.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   10.3.25 14:43:23

No ehkä kannattaa laittaa sähköpostina niin jää talteen että asiasta oltu yhteydessä.

Lähettäjä: Sohvapöytä 
Päivämäärä:   10.3.25 14:50:28

Meillä uuni kyllä puhaltaa kanssa, mutta mitään vettä ei valu. Ilmoita vuokranantajalle ja minä kyllä yrittäisin välttää lattian kastumista.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.3.25 14:55:50

Meilläkin uuni kyllä puhaltaa, mutta mitään vesiä ei valu.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   10.3.25 15:11:23

No ei sähkölieden uunista vettä kuulu valua. Kieroilmapuhallinen tietty ei puhalla jos kiertoilmatoimintoa ei valita. Itse paistan usein ilman sitä.
Vuokraisännälle kysely jos uunista valuu vettä. Meillä on alkanut pakkasella liesituulettimen reunasta valua hieman vettä. Ilmeisesti jotain kondenssivettä kun lämmin ja pakkanen kohtaa- pitäisi tutkia kanavaa sillä meillä omakotitalo. Tuli mieleen että voisiko aloittajankin kosteus lirahtaa alkujaan noin...

Lähettäjä: tässä ja nyt 
Päivämäärä:   10.3.25 15:58:53

ööö, ruokaa kun kypsennetään, niin siitä haihtuu nestettä ja se tulee huoneilmaan tavalla tai toisella. Onko ns. "höyryreikä" tukossa kun höyry tiivistyy luukkuun ja valuu lattialle?

Lähettäjä: sahrami 
Päivämäärä:   10.3.25 21:24:06

ettei siinä olle höyry toimintoa kuten rafloissa on
ei siitä silloinkaan sais vettä lattialle joutua vaan viemäriin

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.