Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mies ei puhu mitään

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   10.3.25 11:37:22

Mies ei oikeasti puhu juuri mitään minulle, ei iloisia eikä surullisia asioitaan, ei myöskään aivan tavallisia työhönsä tai harrastukseensa liittyviä asioita... Monesti kuulen tutuilta ja kavereilta mitä miehellä on työprojekteina, missä on pelaillut (harrastus) jne ja tunnen itseni tyhmäksi kun en tiedä niistä mitään. Kotona on lähinnä hiljaa ja katsoo televisiota muuten töissä ja harrastuksessaan. Kodin ulkopuolella on kyllä sosiaalinen ja puhelias. Firmaansa palkkasi siskonsa töihin ja sisko kulkee mukana kaikissa firman kissanristiäisissä jne. Vaimona tunnen myös tässä asiassa itseni täysin ulkopuoliseksi ja ohitetuksi. Miksiköhän mies yleensä on kanssani, käytös minua kohtaan on kun kämppistä. Tuntuu että tukehdun tässä avioliitossa kun joudun arvailemaan ja ihmettelemään hiljaista miestä joka välillä pitää myös totaalista mykkäkoulua useita päiviä putkeen. Onko teillä puheliaita miehiä?

Re: Mies ei puhu mitään

Lähettäjä: Ohho 
Päivämäärä:   10.3.25 11:39:24

Ensimmäinen ajatus oli että kysytkö koskaan mieheltäsi mitään?
Toinen kysymys on, että puhutteko ylipäätään mistään?

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   10.3.25 11:40:29

Onko mies siis ollut aina tällainen vai muuttunut hiljattain? Jos jälkimmäinen, niin selkeästi häntä joku painaa tai tuo käytös on lopun alkua ja ero on tulossa.

Kysy siltä, että mistä kiikastaa ja haluaako hän edelleen olla parisuhteessa kanssasi. Itse en tuollaista kestäisi, kun koko parisuhteen perusta on se, että jutellaan kaikesta ja jaetaan niitä omia iloja ja suruja...

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   10.3.25 11:40:58

Mies saa kodinhoitajan ja seksiä.

Se lienee sinun osasi.

Puhu, kysele, osoita kiinnostusta ja vaadi muutosta.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.3.25 11:46:16

"Miksiköhän mies yleensä on kanssani"

Miksi sinä olet suhteessa tuollaisen miehen kanssa?

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   10.3.25 11:48:18

"Mies saa kodinhoitajan ja seksiä.

Se lienee sinun osasi.

Puhu, kysele, osoita kiinnostusta ja vaadi muutosta."

Juuri niin, nyt nainen herää kunnioittamaan itseäsi !

Päivämäärä:   10.3.25 12:03:11

Sillä ei ole munaa jättää sinua ja odottelee, että ymmärtäisit yskän ihan itse.

Lähettäjä: huh 
Päivämäärä:   10.3.25 12:10:11

Tulipas ikävästi muistot mieleen tästä. Viimeiset kolmisen vuotta oli just tätä ennen avioeroa. Minulle mies ei puhunut yhtään mitään, keskimäärin 2 lausetta per päivä. Kaikille muille puhui, tuntikausia kavereiden kanssa. Mutta jos kysyi mistä vaan niin vastaus oli pelkkää tiuskimista ja kettuilua.

Olisi pitänyt ymmärtää laittaa ero vireille heti kun tämä alkoi eikä parin kehityskeskustelun jälkeen tullut mitään muutosta. Turha pysyä yhdessä jos mieheltä hävinnyt motivaatio ihan täysin.

Lähettäjä: Hicks 
Päivämäärä:   10.3.25 13:15:49

No sunhan täytyy nyt nostaa kissa pöydälle ja kertoa miehelle juuri tuo sama mitä ylle kirjoitit. Aika selvältähän tuo näyttää, että kotona ei riitä kiinnostusta, mutta kaikkialla muualla sitä riittää. Eroa enteilee.

Päivämäärä:   10.3.25 13:22:28

Sen sijaan, että ihmettelet mikset ole miehen mielestä kiinnostava, kannattaisi miettiä miksi sinua kiinnostaa olla tuollaisen miehen kanssa. Miksi sinä tuhlaat elämääsi mieheen, jota ei kiinnosta henkinen yhteys kanssasi? Ansaitset paljon parempaa ja sen myös löydät, kun uskallat kurkata paskakasan yli vähän pidemmälle. Muista sanonta; jos tyydyt vähään, saat vähemmän kuin mihin tyydyit.

Nyt unohdat nuo muut vinkit "keskustele miehen kanssa" ja heivaa ukko mäkeen!

Lähettäjä: Kansas 
Päivämäärä:   10.3.25 13:41:13

"Lähettäjä: ...
Päivämäärä: 10.3.25 11:37:22

Onko teillä puheliaita miehiä?"

Sinun ongelmasi ei ole se, että miehesi ei ole puhelias, vaan se, että eihän teillä ole parisuhdetta olemassakaan.

Kun puhumattomuus on noin syvää, että mies saattaa jopa päiväkausia pitää suorastaan mykkäkoulua, ei kerro sinulle mitään elämästään ja siskonkin ottaa firman menoihin mukaan vaimon sijaan, niin onhan tuo nyt selvä merkki, että mies ei rakasta sinua. Ehkä ei rakastanut alkujaankaan tai ehkä rakkaus on loppunut, en tiedä, mutta ei hänellä selvästikään ole hyvä olla kanssasi. Miehille vain on hyvin yleistä tyytyä tilanteeseen joskus pitkäksikin aikaa, jos kotona on kuitenkin enimmäkseen rauha maassa ja joku tekemässä kotitöitä / hoitamassa lapsia ja jakamassa kuluja, ja sitten vaihtaa lennosta, kun vastaan tulee uusi ihastus. Miehet eivät välttämättä jätä naista vain siksi, että suhde on kuollut, jos uutta ei ole juuri nyt kiikarissa.

Sinun asiasi sitten on miettiä, miksi haluaisit olla miehen kanssa, joka ei rakasta sinua ja jonka kanssa sinulla ei ole hyvä olla (niin kuin ei hänelläkään sinun kanssasi).

Päivämäärä:   10.3.25 13:46:50

Tätä aiempaa kommunikaatiotapaa jäin tässä miettimään. Mun eksä oli kyllä alunperin puheliaampi, mutta nyt jälkikäteen olen joutunut toteamaan että sekin oli semmoista epämääräistä myöntelyä eri asioihin eikä oikeaa keskustelua. Sitten ilmeisesti kun rakkaus loppui niin loppui kaikki mielenkiinto kommunikaatioon. Kävikin sitten ilmi, että eksä oli itse asiassa vuosikausien ajan vetänyt ihan täyttä roolia eikä olisi ollut halunnut olla yhdessä enää pitkiin aikoihin.

Nyt uudessa suhteessa vasta tajuan, mitä tarkoittaa se että mies puhuu asioista. Ihan päivän mittaan tapahtuneista asioista ja sitten syvällisemmistä jutuista. En ollut osannut kaivata tällaista kun ei ollut aiempaa kokemusta. Nyt tiedän paremmin, kyllä mies osaa kommunikoida jos on riittävästi mielenkiintoa. Ihan vaan tiedoksi että toisenlaista on olemassa.

Kansas, tässä kävi just noin, mies häipyi uuden tyttökaverin matkaan. Sille kyllä reippaasti juttelee :D

Päivämäärä:   10.3.25 14:07:23

"Lähettäjä: huh
Päivämäärä: 10.3.25 13:46:50

Kansas, tässä kävi just noin, mies häipyi uuden tyttökaverin matkaan. Sille kyllä reippaasti juttelee :D"

Niinhän siinä käy. Aloittajan ja vastaavassa tilanteessa olevien kannattaa sitäkin miettiä, miten suhde on saanut alkunsa. Kai se mies aluksi oli jossain määrin puhelias ja hurmaava, että suhdetta ylipäätään syntyi? Mies siis todistettavasti osaa puhua, kun on kiinnostunut. Jos puhuminen ja kaikki yhteinen tekeminen sitten lakkaa vuosien mittaan, se kertoo hyvin selkeästi, että mies ei ole enää kiinnostunut. Saattaa välittää, saattaa pysyä yhdessä käytännön syistä (lapset, laina, ei uutta naista tiedossa tmv.), saattaa jopa toverillisella tavalla rakastaakin jos on paljon yhteistä historiaa, mutta puhumaton mies, joka ei halua tehdä naisensa kanssa juuri mitään, ei ole missään nimessä kiinnostunut siitä naisestaan ja parisuhteestaan hänen kanssaan.

Ja on itsellänikin kokemusta. Mies ei pitänyt mykkäkouluja eikä ollut täysin puhumaton, mutta ei ollut kovin kiinnostunut juttelemaan kanssani mistään, teki asiat mieluummin muiden kanssa ja aina löytyi jokin syy, miksi Peran tai Maken kanssa on kiva mennä vaikka uimarannalle, mutta minun ehdottaessani uimarannalla käyminen onkin yhtäkkiä tylsää ja ihan tyhmää. :) Kun asiat eivät keskusteluista huolimatta parantuneet vaan sama luisu jatkui, vapautin luontoon. Löysin miehen, jonka kanssa edelleen pitkän ajan jälkeen juttu luistaa ja on yhteisiä kiinnostavia menemisiä ja tekemisiä, ja käsittääkseni exäkin on nykyisensä kanssa ihan puhelias ja tekevät asioita yhdessä. Kaikki eivät vain sovi yhteen, ja joku tuo toisesta esiin hyviä puolia ja joku taas negatiivisia. En siksi katselisi liian pitkään tuota aloittajan miestä.

Päivämäärä:   10.3.25 14:11:00

Kansas: arvaa onko mulla tyhmä olo kun kävi ihan tismalleen just noin kun kuvasit :D Toivottavasti aloittaja ei ole ihan näin pahassa jamassa.

Ehkä ollaan nyt sitten viisaampia. Huomaan ainakin itse, että nyt arvostan yli kaiken asioista höpöttävää miestä, ilo kuunnella sitä pälpätystä vaikka juttujen aiheet onkin usein itselle vähän turhia. Kunhan vaan kuuntelee kun toinen innoissaan selittää.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   10.3.25 14:27:28

Aloittaja tässä ja kiitos kovasti vastauksista. Vahvistusta sain näistä omille tuntemuksilleni eli rakkaus ja mielenkiinto on loppunut. Lisäksi tähän että minkäänlaista läheisyyttä ei ole ollut enään pariin-kolmeen vuoteen. Eiköhän tämä siis aika selvä tapaus ole, pelottaa vaan erota mutta en mä tälläistäkään jaksa.

Päivämäärä:   10.3.25 14:55:40

...: muakin pelotti erota mutta nyt olen onnellisempi kuin koskaan. Olisi pitänyt tajuta aiemmin, että jotain pielessä. Eroprosessi on aina rankka, mutta täysin sen arvoista. Ihmissuhteiden kuuluu antaa elämään voimaa ja energiaa, iloa ja nautintoa. Jos nämä puuttuu niin...?

Päivämäärä:   10.3.25 15:01:40

Mikä aloittajaa pelottaa erossa? Kyllä käytännön asiat saa hoidettua. Asunto myyntiin, jos on omistusasunto, ja jos on vuokra-asunto, niin sittenhän tilanne on hyvin helppo. Uutta kämppää sitten vain alle, jos sinä tai molemmat muutatte. Vaivaa voi tulla, mutta kyllä siitä selviää.

Et kai sinä ainakaan jotain yksin jäämistä voi pelätä, jos olet jo vuosikausia katsellut kylmää puolisoa, jonka kanssa ei ole läheisyyttä eikä minkäänlaista keskusteluyhteyttä tai muutakaan yhteyttä. Ethän sinä tuonkaan miehen kanssa nimittäin missään parisuhteessa ole.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   10.3.25 15:11:01

"Mies saa kodinhoitajan ja seksiä."

Jos suhteessa yhä on seksiä (vieläpä hyvää seksiä), sitten suhde on ehkä pelastettavissa. Jos seksikin on loppunut, huonompi ennuste.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   10.3.25 15:18:19

No mieheltä tietty pitää kysellä ja olla kiinnostunut mitä kuuluu. Niin se puheyhteys säilyy. Jos ei toista tunnu kiinnostavan niin eipä niitä tule kerrottua.
Ehkä mies luulee ettei sinua kiinnosta lähteä firman kissanristiäisiin yms ja ottaa siksi siskonsa ?
Suhdetta pitää hoitaa ja yrittää löytää uutta kipinää. Helposti pitkä suhde muuttuu kämppikseksi jos alkaa pitää toista itsestäänselvyytenä.

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   10.3.25 15:43:06

Jos ei ole mitään mistä puhua. Eli jollain tavalla kiinnostuksen kohteet on niin kaukana toisistaan ettei puhuttavaa juurikaan ole.
Kerro miehelle mitä mietiskelee ja kannattaako yrittää vielä vai onko yhteinen taival tullut päätökseen. Ei ainakaan kannata odottaa ihmettä.

Päivämäärä:   10.3.25 15:56:04

Mun vanhemmat teki tuota 25 vuotta ja sanon vain että se oli meille lapsille uskomattoman kamalaa. Se outouden ja mustan tunnelman fiilis kotona oli järkyttävä. Kotiin ei tehnyt mieli mennä koska siellä oli se musta tunnelma. Täydellinen hiljaisuus äidin ja isän välillä mutta oikein tunsi sen vihan.

Nekin erosi lopulta mutta kamala että pilasivat meidän lapsuuden oman elämänsä lisäksi kun noin kauan kestivät sitä tilannetta.

Lähettäjä: T 
Päivämäärä:   10.3.25 16:37:44

No mieheltä tietty pitää kysellä ja olla kiinnostunut mitä kuuluu. Niin se puheyhteys säilyy. Jos ei toista tunnu kiinnostavan niin eipä niitä tule kerrottua.

^ Joo toki. Näin vähintään 99% näitten jurottajaukkojen naisista tekeekin, tai teki kun vielä viitsi. Ukko vastaa että örh mörrhyn yrh, eikä vuorostaan kysy naiselta yhtään mitään. Ei se puheyhteys vaan säily jos se kiinnostaa vain toista osapuolta.

Lähettäjä: Rah 
Päivämäärä:   10.3.25 17:24:21

Mulla hyvin samanlainen mies kun aloittajalla. Ei puhu mutta silittelee ja kavereille kuulemma kehuu. Erilaiset mielenkiinnon kohteet.

Lähettäjä: Wuhuu 
Päivämäärä:   10.3.25 18:36:09

Joo, selvä tapaus. Kokemusta on, ja meni 2 vuotta että ymmärsin ajatella "mitä minä teen tuon miehen kanssa " eikä toisinpäin eli "miksi mies on minun kanssani ".

Nyt olen ollut vuoden yksin, ja voin sanoa että kannatti erota!!!

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.