Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Puhelimenkäyttö parisuhteessa

Lähettäjä: Hm 
Päivämäärä:   10.3.25 01:09:17

Mikä on ok ja mikä ei?

Miehen kanssa molemmat olemme arkityössä. Mies 7-16 ja itse 8-14 töiden vähennysten takia. Teen kaikki kotityöt, ruuat ym. Tosin kerrostalo ja vain yksi lapsi.

Mutta kun mies tulee töistä, menee syömään sohvalle.. en viitsi asiasta enää sanoa sillä tykkää katsoa jotain videoita YouTubesta ja kun huomautin ettei hyvä esimerkki lapselle niin alkoi syömään muualla.. sen jälkeen menee nukkumaan tunniksi pariksi, herää tuijottamaan puhelinta ja ajoissa nukkumaan.

No, en minäkään niin ihmeitä jaksa töiden jälkeen ja toki kun teen lyhyempää päivää niin vien koiran ulos ja teen ruuat, haen lapsen.

Ei oikein tehdä mitään arkena kun mies haluaa sitä puhelinta katsoa ja päikkärit ja ajoissa nukkumaan.

Itse en tiedä enää mikä on normaalia. Millaista elämää muut +30v lapselliset ihmiset viettää?

Re: Puhelimenkäyttö parisuhteessa

Lähettäjä: Laura 
Päivämäärä:   10.3.25 02:21:22

Toi "ajoissa nukkumaan" tarkoittaa myös sitä yleensä, että siellä sängyssä plärätään vielä puhelinta pari tuntia, ei ole normaalia.

Lähettäjä: Muhvi 
Päivämäärä:   10.3.25 06:47:54

No eihän teillä mitään parisuhdetta ole. Entä mitä mies tekee lapsensa eteen? Ei mitään?

Miten olet halunnut tehdä lapsen tuollaisen miehen kanssa, vai muuttuiko mies lapsen saamisen jälkeen?

Meillä ei ole lapsia, mutta illassa katsotaan yleensä pari jaksoa jotain sarjaa yhdessä sohvalla tai sängyssä ja samalla voi olla sylikkäin / hieroa toista, jutellaan, säännöllisen epäsäännöllisesti käydään treffeillä (ravintolaan, elokuviin, keikalle tmv.) ja harrastetaan seksiä monta kertaa viikossa.

Miten teidän rakkaus- ja seksielämänne voi, kun mies on koko ajan joko töissä, nukkumassa tai puhelimella?

Lähettäjä: What 
Päivämäärä:   10.3.25 07:09:48

Ei ole normaalia.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   10.3.25 08:36:27

Sen sijaan että ärsyyntyisin tuosta puhelimen käytöstä, olisin itse huolissani miksi mies on noin väsynyt. Jos mies saattaa nukkua töiden jälkeen yli tunninkin ja silti vielä mennä ajoissa nukkumaan, hän nukkuu kyllä tosi paljon ja on selvästi epätavallisen väsynyt. Tuo puhelimenkin katsominen kuulostaa lähinnä siltä, että tarvitaan jotain millä nollata aivot ja jonkun kevyen ohjelman katsominen tai netin selailu on just sitä (itse teen ihan samaa, kun kärsin väsymyksestä).

Työt voi kuormittaa, mutta ei niistä pitäisi noin väsyneeksi mennä.

Eli juttelisin miehen kanssa siitä lähtökohdasta, miksi hän on noin väsynyt. Kuormittaako työt liikaa vai onko jotain terveydellistä ongelmaa. Työterveyteen vois olla hyvä mennä, ainakin jos on kattavampi työterveys.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.3.25 08:45:59

Ei ole normaalia. Oletko kysynyt mitä mieltä mies on asiasta ja mitä parisuhteelta haluaa?

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   10.3.25 08:48:08

Parisuhde ja parisuhde, mutta miten tuo isyys hoituu ? Eikö miehenkin pitäisi lapsen kanssa olla ja tosiaan antaa sitä esimerkkiäkin..

Lähettäjä: m 
Päivämäärä:   10.3.25 09:07:47

Onhan tuo käytös iso ongelma. Onko ollut ennen samanlainen vai muuttunut nyt? Mitä sanoo syyksi?

Vaikka olisi "vain" yksi lapsi, siinä on kuitenkin aika paljon enemmän tekemistä kuin vain ruuanlaitto. Oletan että lapsi on päiväkoti-ikäinen, koska puhut lapsen hakemisesta, joten lapsen kanssa on oletettavasti kaikenlaista kasvatusta, seurustelua, ulkoilua ym. Eihän tuo pitemmän päälle käy, että mies on kotona vain makoileva zombi joka ulkoistaa itsensä kaikesta perhe-elämästä. Ottaisin erittäin vahvasti kissan pöydälle ja passittaisin ukon lääkäriin ihan ensimmäisenä.

Lähettäjä: …. 
Päivämäärä:   10.3.25 09:18:43

Meillä syötiin niissä sattui ennen lapsen tuloa. Ihan pikku vauvasta asti tein selväksi että päivällinen saman pöydän ääressä on mulle kynnyskysymys joten syntymästä asti ollaan syöty kaikki yhdessä keittiön pöydässä. Juurikin osittain lapselle esimerkin näyttämisen takia ja siitä on tullut meidän perheen yhteinen hetki jolloin jaetaan päivän kuulumiset yms, puhelimia ei pöydässä käytetä. Tiesitkö että jos menet perheterapiaan, sielläkin usein ensimmäinen ehdotus on syöminen yhdessä, se on oikeasti tosi iso juttu.

Meillä molemmilla loppuu työt aika myöhään, ollaan kotona 17.30-18 aikoihin. Sitten yleensä laitetaan ruoka yhdessä, syödään ja katsotaan vähän telkkaria tai puuhataan muuta pientä. Sitten lapsen iltatoimet yhdessä. Lapsen nukkuessa joskus tehdään jotain yhdessä mutta usein erikseen. Minä menen nukkumaan aika aikaisin kun mies jää pelaamaan koneella.

Meillä siivotaan joka maanantai ilta. Silloin minä olen kotona ja mies lopettaa työt ajoissa niin puunataan koko kämppä lattiasta kattoon. Sitten loppuviikon aikana ei tarvitse kuin vähän siistiä/äkkiä imuroida mutta kummempaa siivoamalla siivoamista ei tarvitse tehdä. Tämä meillä toimii tosi hyvin, tasaa kotitöiden tekemisen määrää ja molemmat huomaa kun toinen osallistuu. Ei ole enää tullut riitoja kotitöistä.

Viikonloppuna sitten tehdään enemmän yhdessä perheenä. Meillä siis yksi lapsi.

Lähettäjä: Heps 
Päivämäärä:   10.3.25 09:53:43

Onko mies ikinä ulkona? Jatkuva sisällä oleminen passivoittaa ja kun nukkuu liikaa niin väsyttää vain entistä enemmän.

Mut joo, ei kuulosta normaalilta.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   10.3.25 09:55:44

Ei siellä kerrostalokopissa ole mitään muutakaan mitä voisi tehdä. Mitä haluaisit miehen tekevän?

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   10.3.25 10:00:50

Kamalaa millaisiin "suhteisiin" toiset tyytyy. Eihän teillä ole mitään suhdetta, miehesi on suhteessa puhelimensa kanssa. Ei mitään yhteistä, ei keskustelua ja mikä pahinta lapsi on täysin yhdentekevä. Ainakin tekojen tasolla. Enkä ymmärrä miksi kannat yksin vasruun yhteisestä kodista ja lapsesta. Se että teet lyhyempää päivää ei todellakaan oikeuta puolisoa elämään kuin hotellissa. Teidän pitäisi olla perhe.

Teillä on vakavan keskustelun paikka ja suosittelen myös parisuhdeterapiaa. Itse kysyisin suoraan mieheltä haluaako erota. Vastauksen pohjalta en aikailisi vaan laittaisin eron vireille välittömästi sikäli kuin aihetta olisi.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.