Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Vinkkejä kirppismyyntiin?

Lähettäjä: Tavarat myyntiin 
Päivämäärä:   9.3.25 17:38:48

Onko täällä menestyneitä kirppismyyjiä tai paljon kirppiksiltä ostavia? Mitkä on teidän vinkit?

Löytyykö pikkuvikaisille/-tahraisille ottajia pikkurahalla?

Re: Vinkkejä kirppismyyntiin?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   9.3.25 17:47:51

Kuka tahraisia vaatteita ottaisi edes ilmaiseksi, saati että maksaisi semmosesta? Sama resujen kanssa. Roskat on roskia.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   9.3.25 17:50:21

Ei kukaan tahraisia tai rikkinäisiä osta. Ilmaiseksi saattaa mennä, vähän vaatteesta riippuen

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   9.3.25 17:51:20

Ainakin lastenvaatteissa pikkuvikaiset menee. Meillä ne menisi roskiin, enkä ikinä ostaisi, mutta kun hintaa on 0,5€, niin kaikki häviää pöydästä. Saatan myydä uudenveroista Gugguun paita 4€:lla pari päivää ja puolessa tunnissa häviää 0,5€ pikkuvikainen Lindexin vaate. Ja kirjoitan aina hintalappuun maininnan viasta. Eli ei voi mennä ostajalta ohi. Toki hienoa, ettei kaikki ole yhtä tarkkoja kuin minä, niin vaatteet kiertävät käytössä pidempään.

Lähettäjä: Tavarat myyntiin 
Päivämäärä:   9.3.25 17:52:20

Lastenvaatteet, vaikkapa ulkovaate on ehjä, mutta siinä on vaikka pinttynyt tahra polvessa - roskiin?

Kirja, jonka kansi on tahriintunut tai kolhiintunut, mutta muutoin kunnossa - roskiin?

Päivämäärä:   9.3.25 18:04:15

Riippuu onko tahra pieni ja sekoittuuko vaatteen kuvioinnin sekaan vai onko valkovoittoisessa vaatteessa 5 cm x 5 cm kokoinen punainen, ikihyviksi pinttynyt läntti.

Kirjat ei nykyään kirppiksillä juurikaan liiku. Eikä kirppikset ota vastaan lahjoituksina myyntiin kirjoja. Täällä päin kirjastokin antaa vanhat kirjat ilmaiseksi pois. Niistä on tullut vähän kirppisten ongelmajätettä, ainakin täällä päin.

Päivämäärä:   9.3.25 18:06:32

Lastenvaatteissakin ehjyys riippuu. Vauvojen vaatteet on usein hyviä ostaa kirppikseltä. Mutta sitten kun vauva lähtee liikkeelle alkaa kulumapintaa olla ja mitä leikki-ikäisemmän vaatteet, sitä kuluneemmat on ja varsinkin ulkovaatteet.

Päivämäärä:   9.3.25 18:09:42

Merkkivaatteissa ainakin pikkuvikaiset liikkuu. Itse esim löysin 5e Dickiesin takin, johon tarvitsi ommella kaksi nappia.
Jos kyseessä olisi ollut vaikka 5e maksava H&M vaate, niin en olisi ostanut.

Aikuisten vaatteissa en ostaisi tahraista, koska en voi tietää, lähtisikö tahra pesussa vaiko ei.

Lähettäjä: Bink 
Päivämäärä:   9.3.25 19:34:07

Mä ostan päiväkoti-,ikäiselle siististi paikattuja vaatteitta, varsinkin ulkovaatteet. Esim. Kurahaalari, jossa paikka polvessa. Mutta en kyllä maksa yli 5 euroa, koska mitään taetta ei ole että kauanko pitää vettä. Tahraisten vaatteiden kanssa olen tarkempi. Ulkohousut, jossa tummentumaa käy kyllä hyvin kotihousuiksi. Voisin ostaa muutamalla eurolla. Sisävaate, jossa on pinttynyt tahra, ei kiitos.

Sutattuja kirjoja/leluja en halua ostaa.

Päivämäärä:   9.3.25 19:34:27

Kyllä itse ostan tahraisiakin. Kaikki ovat lähteneet pesemällä puhtaaksi. Sellaisia en osta jotka pesty samoiksi, valkoinen harmaaksi jne.

Lähettäjä: **** 
Päivämäärä:   9.3.25 20:36:23

Tahraiset jää ostamatta, oletan että kaikki vaatteet on tulleet kirpparille pesun kautta ja jos siinä on tahra, niin todennäköisesti sitä ei saa siitä normaalilla pesulla pois.

Rikkinäisissä pitää olla joku järki, merkkituote joka on äärimmäisen helposti korjattavissa on vielä ok. Muutoin rikkinäiset ja tahraiset roskiin.

Ja huomaathan, että jos kannat pöytään paljon rikkinäistä ja likaista tavaraa, niin aika moni jättää tutkimatta koko pöydän, mikäli ensimmäisenä osuu ne risat ja likaiset silmiin. En mä ainakaan jaksa alkaa penkoa roskiskaman seasta mitään helmiä.

Mun vinkkini on ehdottomasti se, että kaikki nuhjuiset, kulahtaneet, venähtäneet, likaiset ja risat kamat suosiolla roskiin.

Lähettäjä: HK 
Päivämäärä:   9.3.25 22:41:32

Toisen roska on toisenkin roska. Eli myyntiin vain sellaista, jonka itsekin ostaisit. Pikkuvikaisia voi lahjoittaa roskalavaryhmässä, niillekin on korjaajansa ja käyttäjänsä, mutta he harvemmin haluavat maksaa niistä. Ja itselläni ainakin menee into katsoa pöydän tavaroita, jos heti ensimmäisessä käteen sattuvassa on reikä tai tahra.

Päivämäärä:   10.3.25 09:21:28

Tahrat ja viat laskee arvoa. Onko tuote niin arvokas, että tämän kestää? Jos tuotetta saa myös samassa hintaluokassa ehjänä ja puhtaana, tahra on ongelma.

Eli riippuu hyvin paljon.

Päivämäärä:   10.3.25 11:21:59

Ohitan pöydät, joissa on rikkinäisiä ja tahraisia vaatteita.

Lähettäjä: tiedän 
Päivämäärä:   10.3.25 11:42:04

jotain, koska olen paljon myynyt. Ensinnäkin älä ikinä tunge sitä hyllyäsi niin täyteen, että jos ottaa yhden vaatteen niin viisi muuta putoaa henkareistaan. Vie ennemmin pienissä erissä. Ei kukaan ala jotain kauheaa täyteen ahdettua kaaosta edes tutkimaan. Niin ja hinnat kohdalleen. Et voi pyytää New Yorkerin vaatteista enemmän kun ne ovat maksaneet uutena. Järki käteen. Kirjat eivät tosiaan liiku lainkaan. Jotkut naisten lehdet voivat mennä, mutta hei ei vuodelta 2021 tai vastaavaa. Uusia lehtiä pliis ja max euron kun laitat niin menevät kyllä.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   10.3.25 11:53:06

Myyntiin vai sellaista ja sen kuntoista, mitä itsekin ostaisit.
Ja sellaisella hinnalla, minkä itsekin maksaisit.

Rikkinäiset ja likaiset sitten ilmaiseksi fb:n roskalava-ryhmiin.

Pikamuotiketjujen rääsyistä ei kukaan maksa mitään, eikä monelle kirppikselle saa viedä myyntiin mitään, mikä on ostettu Temusta tai Sheinista.

Lähettäjä: Aidan 
Päivämäärä:   10.3.25 12:59:15

Olen ostanut esim Kashmir neuleen, jossa pieniä näkyviä reikiä. Koska tuote oli euron, ihanan pehmeä ja ohut sekä superlämmin. Paikkasin ja käytän vaelluksilla, kun ei paina tai vie tilaa.
Uggin neulekengät, valkoiset jotka aivan mustaa likaa täynnä. 2 euroa ja kotona sappisaippuaa, niin loisto kengät, koska pohjalliset kuin uudet ja harvinainen malli.
Viimeisimpänä eurolla haglöfsin kuoritakki, jossa hihassa palanut sentin reikä, joka vartaloa vasten. Eli ei edes näy ja takki menee hyvin nuotioretkillä eikä hajua tarvi aina pestä pois.

Kun on aikaa, tongin ja teen löytöjä. Kyllä toisen roska on toisen aarre. Rahoiksi noillakaan roskilla ei pääse, mutta kiertokulku jatkuu ja maailma pelastuu :)

Lähettäjä: Aidan 
Päivämäärä:   10.3.25 13:07:34

Plus aina, siis ihan aina, kun nään, että pöydässä on hevosihmisten tavaraa, tulee yök reaktio. Noillakin kamoilla hikoiltu pazkassa. Yleensä karvat kaupanpäälle. Harvemmin siis olen nähnyt hyvää tavaraa, jonka joku siisti rikas olisi kiertoon laittanut.

Päivämäärä:   10.3.25 13:48:30

En osta rikkinäistä

Etenkään polvien ja pepun kohdalta. Miks ostaisin?

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.