Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Lapsettomana ihmettelen, miksi...

Lähettäjä: Lapseton 
Päivämäärä:   9.3.25 13:29:23

...vanhemmat arvioivat muiden lapsia omien lastensa käytöksen perusteella. Eihän tuossa ole mitään järkeä, koska lapset ovat aivan valtavan erilaisia.

Re: Lapsettomana ihmettelen, miksi...

Lähettäjä: Erakkorapu 
Päivämäärä:   9.3.25 13:44:55

Ihmiset nyt usein ovat melko kyvyttömiä arvioimaan toisia ihmisiä yksilöinä. Sillä, onko heillä lapsia vai ei, ei ole mitään tekemistä tämän ominaisuuden kanssa.

Useat ihmiset arvioivat muita ihmisiä oman käytöksensä perusteella. Ei tajuta, että kaikki ovat yksilöitä ja jos itse on jotain mieltä, käyttäytyy jollain tavalla jne. Niin ei vain kyetä ymmärtämään, jos joku ei toimi tai käyttäydy samalla lailla kuin he itse.

Tosiaan vanhemmuudella ei ole mitään tekemistä tämän ominaisuuden kanssa.

Lähettäjä: What 
Päivämäärä:   9.3.25 14:21:32

Ja lapsettomat arvioivat muita lapsia sisaruksen tai serkun lasten kautta.

Vähän väliähän täälläkin on kysymys, että onko tuo ja tuo normaalia kun kaverin/serkun/työkaverin lapsi tekee sitä ja tätä ja tota.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   9.3.25 14:44:25

Ja lapsettomat arvostelee muita vanhempia omien sisarusten, serkkujen ja kavereiden kautta.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   9.3.25 15:15:19

Monet vanhemmat arvioivat myös muita vanhempia itsensä perusteella. On minullekin tultu useita kertoja naureskelemaan, miten "mä itsekin ihan hysteerisenä desinfioin tuttei ja keittelin luomusoseit' ton ekan kanssa. Pikkukakkosen kans sit rentoillaan" ja tosiaan, niin rentoillaan ainakin kasvatuksen kanssa. Mutta tutit näköjään desinfioidaan sen kakkosenkin kanssa paljon useammin kuin minä ainoani kanssa :D.

Lähettäjä: What 
Päivämäärä:   9.3.25 15:44:51

Paras ratkaisu on olla käyttämättä tutteja ;)

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   9.3.25 15:47:26

Näin kolmen äitinä voin sanoa, etten todellakaan käyttänyt tutteja kuin esikoisen kanssa.

Lähettäjä: Tiku82 
Päivämäärä:   9.3.25 15:56:15

"Ja lapsettomat arvioivat muita lapsia sisaruksen tai serkun lasten kautta."

Täytyy kyl sanoa, et näinhän se menee. Itse huomaan katsovani muiden lapsia verraten ystäväni lapsiin. Ystävälläni yhdeksän lasta joilla kaikilla ad/hd tai muu diagnosoitu häiriö. Kun joutuu tekemisiin jonkun muun lapsen kanssa niin usein tulee tunne et onko tuo normaalia.

Tosin kaksi ystävää joilla molemmilla yhdeksän lasta niin on vahvistanut omaa päätöstä ettei itselle tule ainuttakaan.

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   9.3.25 15:57:49

Koska lapset ovat vanhemmille itsen jatkeita.
Kilpaillaan kenen kersa on kyvykkäin, koska se nostaa samalla myös omaa profiilia.

Tämä tietysti jyrkästi kielletään, mutta näin se on. Vanhemmat nokka pystyssä syyttää veloja itsekkäiksi ja samaan aikaan raivaa kyynerpäätaktiikalla omalle purjolleen polkua muista välittämättä.

Lähettäjä: Hyi 
Päivämäärä:   9.3.25 15:59:13

...: sinun vanhempasi siis nokka pystyssä ylpeilevät purjo-turso-kersansa käytöksestä?

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   9.3.25 15:59:57

Uliuliuli
Osui vissiin :-D

Lähettäjä: Hyi 
Päivämäärä:   9.3.25 16:00:26

No taisi osua :D ;)

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.